Kerätään Pieni talo preerialla-sarjan järjettömyyksiä/epäloogisuuksia
-Vitivalkoiset silitetyt paidat tilanteessa kuin tilanteessa -Koulu ja kirkko ovat sama rakennus, kuitenkin kirkossa sunnuntaina on vain muutama perhe vrt. koulun oppilaisiin -Tulipalossa pikkulapsen voi laskea puroon turvaan, josta tämä löytyy samasta kohtaan Jatkakaa!
Kommentit (3159)
Charles oli komea nuorena, mutta harmaantui liian nuorena. Kasvot komeat nuorena, mutta lyhyt tappi vartaloltaan. Lyhyt ja pönäkkä. Hiustyyli hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän tapahtuisi, jos Hyacinth Bucket ja Harriet Oleson kohtaisivat?:D
Hyasintti voittaisi, henkisesti ja fyysisesti! Go Hyacinth!
Bill Kurtis, kuuluisa TV uutispersoona on taman suvun jalkelainen.
Kurtis and his sister, Jean Schodorf, inherited the historic site of the Little House on the Prairie as designated by the State of Kansas. It is now a not-for-profit museum with their grandmother's one-room schoolhouse, a tiny post office from Wayside, Kansas, a homesteader's farmhouse, and attendant farm buildings. Kurtis's father was a cousin of Frank Kurtis in the Indianapolis 500 Hall of Fame.
Vierailija kirjoitti:
Charles oli komea nuorena, mutta harmaantui liian nuorena. Kasvot komeat nuorena, mutta lyhyt tappi vartaloltaan. Lyhyt ja pönäkkä. Hiustyyli hirveä.
Tarkoitatteko te nyt oikeaa Charlesia vai Michaelia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyacinth järjestäisi sellaiset kynttiläillalliset, ettei Rouva Olesen selviäisi niistä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off topic: mutta eihän tosta Charlesin komeudesta pääsee yli eikä ympäri. Varmaan suurin syy miksi jaksan katsoa sarja.
Oli aikamoinen nättipoika ja hurmuri Bonanzan aikoihin. Ei ole mitenkään pahan näköinen Charlesin roolissakaan, mutta välillä kasvot ovat omituisen pöhöttyneet.
Oli alkoholiongelma ajoittain, kuoli haimasyöpään.
Höpsö, Landon sai syövän ydinsäteilystä - johon monet muutkin kuolivat tuolla Pieni talo-seudulla. Googlaa.
Niin. Ydinsäteilystähän se. Ja MONET MUUTKIN kuolivat sillä seudulla. Mistähän lähteestä tämä tieto onkaan ammennettu? Minäkin tässä ydinsäteilyn vuoksi juon viinaa ja hui kamala inhoittava ydinsaaste on kohta aiheuttava minulle haimatulehduksen. En minä itse. Oi sancta simplicitas...
Ei haimasyöpa pelkästä dokailusta tule. Sitä on raivoraittiillakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää se, miten hienot kropat kaikilla on! Tuollaiset ruumiinrakenteet on kadonneet käytännössä aivan tyystin, sekä miesten että naisten osalta.
Harriet on pulskahko, mutta kuitenkin hyvin naiselliset tiimalasimuodot omaava. Nykyään jos nainen on pulska, niin se on miltei satavarmasti muodoton taikinaklöntti. Toki näyttelijällä oli varmasti korsetti yms mutta siltikin.
Todella hoikkia pajunvitsanaisia on paljon, eivätkä he kuitenkaan näytä anorektisilta omaan silmääni vaan terveellä tavalla hoikilta.
Plösöjä miehiä ei näy. Ovat luonnollisen jänteviä ja sitkeän oloisia, eivät salilla pumpattuja kuvatuksia. Tämä ruumiinrakenne ja tyyppi lienee myös sukupuuttoon kuollut.
Kun tässä keskustelussa on mennyt oikea 1800-luku ja tv-sarja sekaisin jo monesti etten pysy perässä, niin mainitsen, että oikean Lauran Ingallsin elämässä pidettiin korsettia (ei tietenkään enää sitä rokokoo-ajan tapaista) ja ruokaakaan ei ollut naposteluun asti. Osalla voi olla aliravitsemustakin.
Miehetkin olivat hoikkia, raskaan ruumiillisen työn vuoksi, tietysti naiset ja lapsetkin tekivät ruumiillista työtä.
Ja sen ajan ihmiset kävelivät. Rikkaatkin ihmiset olivat tottuneet kävelemään useita kilometrejä päivässä. Eivät tietenkään kävelyn itsensä vuoksi mutta hevoskärryjä ei valjastettu parin kilometrin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Charles harmaantui yht'äkkiä, mustahiuksisesta harmaaksi. Hänen ikätoverinsa ( vanhemmatkin), pysyivät mustahiuksisina. Kuten Mr
Edwards ja Mr Oleson. Charlesista tuli nopeasti vanha ukko, vaikka muut eivät vanhenneet samaa tahtia. Vaimonsakin pysyi aina saman näköisenä. Laurakin oli aina nuoren tytön näköinen, hiukset vain laitettiin nutturalle ja asu vaihdettiin. Charles näytti sarjan loppujaksoissa vanhalta vaarilta.Samaa ihmettelin. Edellisessä jaksossa Charles oli mustahiuksinen, seuraavassa harmaantunut vaari. Vaimonsa ei ollut vanhentunut yhtään. Charles muuttui vaariksi, mutta vaimo pysyi nuorekkaana. Laura näytti aina myös nuorelta. Mr Oleson ja miehensä eivät koskaan vanhentuneet.
Mr Oleson ja miehensä eivät koskaan vanhentuneet ? Oliko kauppias gay?
Kauppias ja sen vaimo näyttävät kuuskymppisiltä, vaikka heillä on pienet lapset.
Mä oon miettinyt myös tuota, että minkähän ikäisinä heidät sarjassa esitettiin. Sarjan alkaessa näyttelijät olivat oikeasti 49- ja 50-vuotiaat.
Jotenkin ihmisillä sarja ja todellisuus menee sekaisin pahemman kerran. Vai että näyttelijöiden vartalotkin on joikin todiste entisaikojen ihmisten vartalon mallista. Hei haloo, ne on näyttelijöitä, jotka on valittu rooleihin eikä mitään taviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off topic: mutta eihän tosta Charlesin komeudesta pääsee yli eikä ympäri. Varmaan suurin syy miksi jaksan katsoa sarja.
Oli aikamoinen nättipoika ja hurmuri Bonanzan aikoihin. Ei ole mitenkään pahan näköinen Charlesin roolissakaan, mutta välillä kasvot ovat omituisen pöhöttyneet.
Oli alkoholiongelma ajoittain, kuoli haimasyöpään.
Höpsö, Landon sai syövän ydinsäteilystä - johon monet muutkin kuolivat tuolla Pieni talo-seudulla. Googlaa.
Niin. Ydinsäteilystähän se. Ja MONET MUUTKIN kuolivat sillä seudulla. Mistähän lähteestä tämä tieto onkaan ammennettu? Minäkin tässä ydinsäteilyn vuoksi juon viinaa ja hui kamala inhoittava ydinsaaste on kohta aiheuttava minulle haimatulehduksen. En minä itse. Oi sancta simplicitas...
Ei haimasyöpa pelkästä dokailusta tule. Sitä on raivoraittiillakin.
Michael kärsi pitkään terveysongelmista, jotka johtuivat alkoholista ja tupakanpoltosta. Voi olla että hän sai syövän alueella olevan säteilyn takia, mutta syy voi olla myös hänen elintavoissaan. Netistä löytyy lääkäreiden ja muiden asiantuntijoiden haastetteluja asian tiimoilta. Oli miten oli, niin varmuutta syyhyn ei enää saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi Hyacinth ei ole mielestäni ilkeä eikä ylimielinen vaikka onkin kovin "luokkatietoinen" ja tittelin ja eliitinkipeä hienostelija, päinvastoin, usein tulee esiin hyvä sydän.
Vierailija kirjoitti:
Charles muuttui harmaahiuksiseksi, vanhan näköiseksi ukoksi nopeasti. Miksi vaimo, lapset eivät ikääntyneet samaa tahtia? Vaimo näytti aina nuorelta, Charles näytti vaarilta hänen rinnallaan.
Niin, miksi jotkut rupsahtaa ennen toisia? Tummat karkeat hiukset harmaantuu paljon nopeammin kuin ohueta maantienväriset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Charles muuttui harmaahiuksiseksi, vanhan näköiseksi ukoksi nopeasti. Miksi vaimo, lapset eivät ikääntyneet samaa tahtia? Vaimo näytti aina nuorelta, Charles näytti vaarilta hänen rinnallaan.
Niin, miksi jotkut rupsahtaa ennen toisia? Tummat karkeat hiukset harmaantuu paljon nopeammin kuin ohueta maantienväriset.
Höpö höpö. Ei se hiuksen paksuus tai väri vaikuta harmaantumiseen muuten kuin tummissa hiuksissa harmaantuminen näkyy enemmän kuin vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Charlesin vartalo on kyllä ainakin minun mieleen, en näe siinä mitään vikaa. Makuasioita =)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihmisillä sarja ja todellisuus menee sekaisin pahemman kerran. Vai että näyttelijöiden vartalotkin on joikin todiste entisaikojen ihmisten vartalon mallista. Hei haloo, ne on näyttelijöitä, jotka on valittu rooleihin eikä mitään taviksia.
On kuitenkin totta, että lihavuus oli harvinaista 1800-luvun lopulla etenkin köyhien maalaisten parissa. Maaseudulla oltiin riuskoja työmiehiä.
Varakkaat saattoivat hieman lihoa iän myötä. Ruokailu oli säännöllistä, eikä ravattu napostelemassa jatkuvasti jotain. Mummoni tukevoitui vasta, kun lopetti karjanhoidon 70-luvun lopulla.
Aloin minäkin katsoa sarjaa uudestaan, joskus lapsena viimeksi katsoin:
- Oikein piti odottaa, että kuinka monta jaksoa pitää katsoa, ennen kuin Carrie alkaa puhua ja osaako lapsi puhua ollenkaan, vaikka ilmeisen iso tyttö jo on. Naureli vain (vähä-älyisesti) kaksi ekaa jaksoa, mutta 3. jaksossa avasi sanaisen arkkunsa ja sanoi: "Carrie tahtoo mekon".
- Kaikki nauravat aina remakasti, kun Carrie käy kyykkypissalla tai ihan isolla asialla huusissa.
- Laura pisteli juoksun kanssa kouluun jaloissaan mustat nailonsukkahousut.
- Mr. Ingalls riisui paitansa ja kas, hän oli nähtävästi sheivannut kaikki rintakarvansa pois ja vieläpä öljynnyt itsenä ihan vain Mrs. Ingallsia varten, uuh!
Olen menossa jaksossa 10, kestänee tovin katsoa kaikki osat...
Carrie on kuin minikokoinen heikkolahjainen keski-ikäinen. Kehittynyt tukankasvu ja jotenkin väsähtänyt ilme.
Aloitteellisuus ja toimintakyky laiskiaisen tasoa.
Muut kanniskelevat, pukevat ja kampaavat kuin maatuskaa.
Ihme kun kukaan ei sano: "Hei, muistiko kukaan ottaa Carrieta matkaan? Pahus, se unohtui!"
Turha selittää että se on niin pieni.
Sarjan lopussa se on vanhempi kuin Laura alussa. Se on jo löytänyt omat jalkansa, mutta edelleen perässä vedettävä.
Kaikkien aikojen tylsin lapsihahmo.
Soitin on kanteleen ja sitran sukuinen autoharp. Sille ei ole suomenkielistä nimeä. Sitä soitetaan USAn lisäksi ainakin Englannissa.
Olikohan "Lauralla" jossain vaiheessa hampaiden oikomishoito? Lapsena hänellä oli nököhampaat mutta vanhempana hän sai ne piiloon.