Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exän järjetön vaatimus on että miehen pitäisi myydä omaisuuttaan että pystyisi maksamaan elatusmaksut täysimääräisenä kun nyt rulot ovat tippuneet koronan vuoksi.

Vierailija
25.05.2020 |

Mies Lastenvalvojalla joka laski uudelleen elatustuen joka pieneni huomattavasti koska mies on hyvän rahatilanteen vuoksi maksanut ylimääräistä muutaman satasen.

Ex asuu liian kalliissa vuokra-asunnossa johon hänellä ei nut ole varaa koska joutui itsekkin lomautetuksi.

Nyt vaatii ja itkee lapselle että isällä olisi kyllä varaa jos esim. myy kesänökkinsä mutta ei halua.

Millainen ihminen syytää rahahuolet lapsensa niskaan? Ja vaatii muita ihmisiä myymään omaisuuttaan että itse pystyy elämään leveästi!

Ärsyttää tuon ämmän touhut, me ollaan hommattu lapselle puhelinet, läppärit yms. Koska äitillä menee koko raha kuulemma elämiseen. Lapsi pyysi kuukausi rahaa ja isä vähensi tämän elatusmaksusta ja antoi suoraan lapselle niin tästäkin nousi hirveä poru.

Tällä hetkellä mies maksaa elatustukea 200€ kun aikasemmin se oli 400€

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän et voi millään päättää millainen vuokra on miehesi ex-vaimolle liian kallis. Halpoja vuokra-asuntoja ei ole olemassakaan, eikä koronan takia niin vaan muuteta toiseen asuntoon. Vai olisitteko itse valmiita muuttamaan halvempaan jotta miehen tulot riittäisivät hänelle määrättyihin elatusmaksuihin?

Vierailija
22/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten säätämisten takia ei ikinä, millään syyllä, mukaan uusperhearkeen. Ihan älytöntä, sympatiat ovat todellakin AP:n puolella!

AP miehineenhän se tuossa nimenomaan säätää! Ei elareita voi noin vain yksipuolisella päätöksellä tipauttaa puoleen, nehän on tarkoitettu lapsen elatukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et voi millään päättää millainen vuokra on miehesi ex-vaimolle liian kallis. Halpoja vuokra-asuntoja ei ole olemassakaan, eikä koronan takia niin vaan muuteta toiseen asuntoon. Vai olisitteko itse valmiita muuttamaan halvempaan jotta miehen tulot riittäisivät hänelle määrättyihin elatusmaksuihin?

En minö sitä päätäkkäön mutta kun hön itse tuli tänne meille sitä valittamaan lapsen aikana.

Meillä on kohtuulliset asumiskulut niin että pystymme laittamaan säästöön että olisi sitten puskuria juuri tällaisien tilanteiden varalta.

Miehen tulot riittävät elatusmaksuihin ja niinkuin sanoin maksaa vielä 100€ ylimääräsitäkin, tosin suoraan lapselle.

Ap

Vierailija
24/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä on kaksi, ja arvostelette sitä joka joutuu yksin selviämään koronan aiheuttamista katastrofista ja on vielä lapsen lähivanhempikin. Voi hyvä luoja tuollaisia ihmisiä.

Vierailija
25/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten säätämisten takia ei ikinä, millään syyllä, mukaan uusperhearkeen. Ihan älytöntä, sympatiat ovat todellakin AP:n puolella!

AP miehineenhän se tuossa nimenomaan säätää! Ei elareita voi noin vain yksipuolisella päätöksellä tipauttaa puoleen, nehän on tarkoitettu lapsen elatukseen!

Juurihan sanoin että elarit on aina laskettu lastenvalvojalla ja nyt ne tarkistettiin uudelleen. Mies on itse maksanut ns. ”Ylimääräistä” tähän päälle koska tietää että exällä on ollut tiukkaa.

Nyt ei enää pysty tätä ylimääräistä maksamaan.

Ap

Vierailija
26/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lastenvalvoja sanoi, että muutaman kuukauden tulojen putoaminen ei vaikuta elareihin, jokaisella on 3 kk tuloja vastaava summa säästössä, joten mies maksaa sieltä ja elää itse vähän säästeliäämmin.

Mies maksaakin sen vaaditun 200€ Ja lapselle kuukausirahan mutta ei nyt ainakaan tänä vuonna enää mitään ylimääräisiä siihen päälle, meillä on kyllä säästössä rahaa mutta varmaan ymmärrät että tällaisena aikana menee ihan omaan käyttöön että selviämme tämän ajan ylitse. Katsotaan sitten kun tilanne normalisoituu.

Ap

Itse asiassa en ymmärrä, koska meillä lapsiin laitettu raha menee omaan käyttöön.

Tuossa tilanteessa kertoisin lapselle rehellisesti, että me emme halua antaa sinulle samanlaista elintasoa kuin meillä itsellämme on. Meistä on aivan oikein, että koronan ensisijainen kärsijä olet sinä, me emme halua itse tinkiä mistään. Lapsille pitää kertoa totuus silloinkin, kun itse ei siitä pitäisi.

Mitä ihmettä sä horiset? Me emme valitettavasti pysty oman asumiskulujemme lisäksi maksamaan exän asumiskuja eikä se ole edes miehen tehtävä. Tarjoamme lapselle edelleen oman kodin täällä meillä, saa tulla koska haluaa sekä maksamme kuukausirahan mikä riittää teinille hyvin. Totuus on se että miehwn exä on mielummin asunut liian kalliissa asunnossa tuhlaten rahansa eikä sen vuoksi saanut mitään säästöön. Nyt se kostautuu hänelle eikä meillä ole rahaa tätä sotkua maksaa.

Ap

Eli aika julmasti kiristätte lasta. Toivottavasti edes kerrotte lapselle, että isä ei halua pitää kiinni sopimuksista.

Vierailija
27/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä edes sitä, miksi ihmiset tekee lapsia kun niitä on myöhemmin vaan haittaa kun ei enää huvitakaan olla sen toisen kanssa yhdessä. 

Vierailija
28/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lastenvalvoja sanoi, että muutaman kuukauden tulojen putoaminen ei vaikuta elareihin, jokaisella on 3 kk tuloja vastaava summa säästössä, joten mies maksaa sieltä ja elää itse vähän säästeliäämmin.

Mies maksaakin sen vaaditun 200€ Ja lapselle kuukausirahan mutta ei nyt ainakaan tänä vuonna enää mitään ylimääräisiä siihen päälle, meillä on kyllä säästössä rahaa mutta varmaan ymmärrät että tällaisena aikana menee ihan omaan käyttöön että selviämme tämän ajan ylitse. Katsotaan sitten kun tilanne normalisoituu.

Ap

Itse asiassa en ymmärrä, koska meillä lapsiin laitettu raha menee omaan käyttöön.

Tuossa tilanteessa kertoisin lapselle rehellisesti, että me emme halua antaa sinulle samanlaista elintasoa kuin meillä itsellämme on. Meistä on aivan oikein, että koronan ensisijainen kärsijä olet sinä, me emme halua itse tinkiä mistään. Lapsille pitää kertoa totuus silloinkin, kun itse ei siitä pitäisi.

Mitä ihmettä sä horiset? Me emme valitettavasti pysty oman asumiskulujemme lisäksi maksamaan exän asumiskuja eikä se ole edes miehen tehtävä. Tarjoamme lapselle edelleen oman kodin täällä meillä, saa tulla koska haluaa sekä maksamme kuukausirahan mikä riittää teinille hyvin. Totuus on se että miehwn exä on mielummin asunut liian kalliissa asunnossa tuhlaten rahansa eikä sen vuoksi saanut mitään säästöön. Nyt se kostautuu hänelle eikä meillä ole rahaa tätä sotkua maksaa.

Ap

Eli aika julmasti kiristätte lasta. Toivottavasti edes kerrotte lapselle, että isä ei halua pitää kiinni sopimuksista.

Millä me nut kiristämme lasta? Ja edellee isä pitää kiinni sopimuksesta. Sun on nyt hirveän vaikea jostain syystä käsittää että ei ole isän vika että hänen lapsensa äiti lomautettiin.

Ap

Vierailija
29/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myynyt omaisuutta, että saan lapsilleni hankittua tarpeellisia (ehkä vähän tarpeettomiakin) asioita. Enkä usko olevani ainoa. Mutta se mikä on ennen eroa normaalia, on eron jälkeen pöyristyttävää riistoa. Vaikja edelleen on omista lapsista kysymys.

Siis tottakai ja ilman muuta saat edelleen myydä tavaroitasi jos haluat lapselle niillä rahoilla jotain ostaa, mutta huomioi että et voi käskeä TOISTA myymään HÄNEN omaisuuttaan.

Vierailija
30/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan se on säästää lapsen suusta. Olet ap kamala nainen. Joskus tulevaisuudessa se on kenties sinun lapsesi jonka tarpeista säästetään.

Vierailija
31/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) mitähän tämä sulle kuuluu?

2) ne on niiden lasten taloushuolet nimenomaan, ei kenenkään muun

Vierailija
32/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se sun miehen lapseen menevä raha on myös "omaan käyttöön". Lapsi on sinun miehellesi yhtälailla kuluerä nyt kuin ilman koronaa. 

Vierailija
33/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritetään nyt muistaa, että lastenvalvoja ei mitään elareita määrää. Kyse on sopimuksesta.

Näin! ITse, etäisänä en ole suostunut sopimusta tekemään, mutta maksan joka kuukausik uitenkin tiettynä päivänä elarit. En suostu sopimukseen, koska tällöin allekirjoituksellani vahvistan maksavani summaa x, vaikka olisin miten heikossa tilanteesa, ja jos en pystyisi maksamaan koko summaa, jäisin velkaa koko ajan. 

Nyt elari joustaa elämäntilanteeni mukaan, ihan kuin ydinperheessäkin joustaisi. 

Vierailija
34/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minö sitä päätäkkäön mutta kun hön itse tuli tänne meille sitä valittamaan lapsen aikana.

Meillä on kohtuulliset asumiskulut niin että pystymme laittamaan säästöön että olisi sitten puskuria juuri tällaisien tilanteiden varalta.

Miehen tulot riittävät elatusmaksuihin ja niinkuin sanoin maksaa vielä 100€ ylimääräsitäkin, tosin suoraan lapselle.

Ap

Eli teillä siis on puskuria, missä ongelma? Ettei vaan siinä että tosipaikan tullen ette olekaan valmiita käyttämään sitä puskuria miehen lapseen, koska omat mielihalunne ovatkin tärkeämpiä?

Vierailija
35/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan se on säästää lapsen suusta. Olet ap kamala nainen. Joskus tulevaisuudessa se on kenties sinun lapsesi jonka tarpeista säästetään.

Edelleen lapsen suusta ei säästetä yhtään mitään. Lapsella on uudet puhelin ja läppärit minkä isä osti hänelle. Mies maksaa puhelinlaskun 20€ ja antaa kuukausirahan 100€

Lapsi viettää täällä aikaa puolet kuukaudesta ja mies maksaa äidille sovitun 200€. Lapsen äiti saa myös lapsilisän.

Minä maksan jo nyt suurimman osan meidän kuluista mm. Netfliksit, internetin yms. Koska miehen tulot tippuivat.

Miehellä ei ole enää varaa antaa ylimääräistä vaan nyt olisi exän aika karsia omia kulujaan niinkuin kaikki muutkin ovat tehneet eikä valittaa sitä että meidän pitäisi myydä omaisuuttamme.

Ap

Vierailija
36/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli teillä siis on puskuria, missä ongelma? Ettei vaan siinä että tosipaikan tullen ette olekaan valmiita käyttämään sitä puskuria miehen lapseen, koska omat mielihalunne ovatkin tärkeämpiä?

Kyllä sitä puskuria käytetään ihan koko perheen asumiseen täällä. Myös miehen lapsi asuu täällä jolloin hän syö, käyttää sähköä ja vettä yms.. se puskuri on meidän koko perheen käyttöön, hohon myös miehen lapsi lasketaan.

Ap

Vierailija
37/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko aapeen vanhemmat sisaruksia? Taas valitusta ja kitinää mitättömistä asioista. Ite oot valinnu perheellisen miehen. Hanki terapiaa, jos noin nyppii.

Vierailija
38/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan sanoin että elarit on aina laskettu lastenvalvojalla ja nyt ne tarkistettiin uudelleen. Mies on itse maksanut ns. ”Ylimääräistä” tähän päälle koska tietää että exällä on ollut tiukkaa.

Nyt ei enää pysty tätä ylimääräistä maksamaan.

Ap

Miten voi maksaa ylimääräistä oman lapsen etua ajatellen? Ei mitenkään. Ensin tulee oma lapsi sitten vasta panokaveri. Jopa se joka asuu samassa taloudessa. Sori vaan. Onneksi mun eksä tajusi tämän ja teki selväksi myös uudelle tyttöystävälleen että hänen rahansa menevät ensisijaisesti lasten hyvään ja itse syö vaikka kaurapuuroa jos tarve. Uus nainen ( jonka kanssa oli yli 10 vuotta) tulee aina elämän loppuun saakka olemaan kakkosena lasten jälkeen. Ja eksä ei  jakanut talouttaan uuden naisen kanssa lasten takia. Meillä talous oli yhteinen perheenä. Eksä teki myös vasektomian meidän eron jälkeen jottei elämä käy tulevaisuudessa hankalaksi. Meidän lapset ovat nyt aikuisia. ( ja eksä vaihtoi naisen toiseen kun tämä vanha ei uskonut ettei mies halua uutta perhettä ja on tehnyt vasektomian:) Lasten ei ole koskaan tarvinnut kärsiä siitä että vanhemmat erosivat ja ovat sen myös sanoneet. Heillä on isänsä kanssa erinomainen suhde. Ja ovat oppineet pitämään puolensa. Tietävät että tyttöystävän kanssa talous menee yhteiseksi vasta kun perustetaan perhettä ja lapset hoidetaan vaikka mikä olisi.

Sun mies on ällö. 

Vierailija
39/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YriteItään nyt muistaa, että lastenvalvoja ei mitään elareita määrää. Kyse on sopimuksesta.

Näin! ITse, etäisänä en ole suostunut sopimusta tekemään, mutta maksan joka kuukausik uitenkin tiettynä päivänä elarit. En suostu sopimukseen, koska tällöin allekirjoituksellani vahvistan maksavani summaa x, vaikka olisin miten heikossa tilanteesa, ja jos en pystyisi maksamaan koko summaa, jäisin velkaa koko ajan. 

Nyt elari joustaa elämäntilanteeni mukaan, ihan kuin ydinperheessäkin joustaisi. 

Aika jännä. Sinulla on sitten varmaan vuokraisäntäsikin kanssa samanlainen diili, että maksat sen minkä jaksat elämäntilanteesi mukaan? Ja sähkölaitokselle sama? Maksatko ruuastakin sen mikä kulloinkin sattuu huvittamaan?

Nämä on niin nähty. Etä ei suostu tekemään sopimusta vaan lupaa maksaa nätisti. Hupsheijaa, sinä päivänä kun elämäntilanne joustaa siihen suuntaan, että mukaan tulee uusi nainen, elarien maksaminen loppuu siihen paikkaan.

Hyvät lähivanhemmat, koskaan, koskaan, koskaan ei kannata suostua tämmöiseen. Elatussopimus pitää tehdä AINA, vaikka kuinka olisi erotessa hyvät välit ja molemmat vanhemmat mielestään "fiksuja". Se on lapsen etu. Ette mitään muutakaan monta vuotta kestävää maksujärjestelyä tekisi ilman nimeä paperissa.

Vierailija
40/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella on 3 kk tuloja vastaava summa säästössä

Tuo osu silmään. Mihin tämä perustuu? Onko tämä laki, asetus vai jopa hallituksen suositus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme