Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exän järjetön vaatimus on että miehen pitäisi myydä omaisuuttaan että pystyisi maksamaan elatusmaksut täysimääräisenä kun nyt rulot ovat tippuneet koronan vuoksi.

Vierailija
25.05.2020 |

Mies Lastenvalvojalla joka laski uudelleen elatustuen joka pieneni huomattavasti koska mies on hyvän rahatilanteen vuoksi maksanut ylimääräistä muutaman satasen.

Ex asuu liian kalliissa vuokra-asunnossa johon hänellä ei nut ole varaa koska joutui itsekkin lomautetuksi.

Nyt vaatii ja itkee lapselle että isällä olisi kyllä varaa jos esim. myy kesänökkinsä mutta ei halua.

Millainen ihminen syytää rahahuolet lapsensa niskaan? Ja vaatii muita ihmisiä myymään omaisuuttaan että itse pystyy elämään leveästi!

Ärsyttää tuon ämmän touhut, me ollaan hommattu lapselle puhelinet, läppärit yms. Koska äitillä menee koko raha kuulemma elämiseen. Lapsi pyysi kuukausi rahaa ja isä vähensi tämän elatusmaksusta ja antoi suoraan lapselle niin tästäkin nousi hirveä poru.

Tällä hetkellä mies maksaa elatustukea 200€ kun aikasemmin se oli 400€

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoni kaikille naisille. Älkää naiko eronneita miehiä joilla lapsia. Pelkkiä ongelmia tiedossa.

Vierailija
42/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuinka iso se lapsen äidin vuokra-asunto on ja paljonko siinä on vuokra?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten säätämisten takia ei ikinä, millään syyllä, mukaan uusperhearkeen. Ihan älytöntä, sympatiat ovat todellakin AP:n puolella!

AP miehineenhän se tuossa nimenomaan säätää! Ei elareita voi noin vain yksipuolisella päätöksellä tipauttaa puoleen, nehän on tarkoitettu lapsen elatukseen!

Juurihan sanoin että elarit on aina laskettu lastenvalvojalla ja nyt ne tarkistettiin uudelleen. Mies on itse maksanut ns. ”Ylimääräistä” tähän päälle koska tietää että exällä on ollut tiukkaa.

Nyt ei enää pysty tätä ylimääräistä maksamaan.

Ap

Miten voi maksaa ylimääräistä oman lapsen etua ajatellen? Ei mitenkään. Ensin tulee oma lapsi sitten vasta panokaveri. Jopa se joka asuu samassa taloudessa. Sori vaan. Onneksi mun eksä tajusi tämän ja teki selväksi myös uudelle tyttöystävälleen että hänen rahansa menevät ensisijaisesti lasten hyvään ja itse syö vaikka kaurapuuroa jos tarve. Uus nainen ( jonka kanssa oli yli 10 vuotta) tulee aina elämän loppuun saakka olemaan kakkosena lasten jälkeen. Ja eksä ei  jakanut talouttaan uuden naisen kanssa lasten takia. Meillä talous oli yhteinen perheenä. Eksä teki myös vasektomian meidän eron jälkeen jottei elämä käy tulevaisuudessa hankalaksi. Meidän lapset ovat nyt aikuisia. ( ja eksä vaihtoi naisen toiseen kun tämä vanha ei uskonut ettei mies halua uutta perhettä ja on tehnyt vasektomian:) Lasten ei ole koskaan tarvinnut kärsiä siitä että vanhemmat erosivat ja ovat sen myös sanoneet. Heillä on isänsä kanssa erinomainen suhde. Ja ovat oppineet pitämään puolensa. Tietävät että tyttöystävän kanssa talous menee yhteiseksi vasta kun perustetaan perhettä ja lapset hoidetaan vaikka mikä olisi.

Sun mies on ällö. 

Sun mies vasta ällöttävä on. Menee parisuhteeseen naisen kanssa jota kutsuu pnokaveriksi, lapset ovat kyllä hienon mallin saaneet isältää miten naisia kohdellaan.. not..

Me ollaan erottu mutta miehellä on uusi nainen jota hän kunnioittaa eikä kohtele kuin saastaa. Lapset ovat onnellisia miedän molempien puolesta kun olemme löytäneet rinnallemme uudet puolisot joista välitämme aidosti ja he välittävät meidän lapsista vaikka toki jo isoja ovatkin.

yöks mikä äijä

Vierailija
44/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen ex-vaimon ahneus on ihan rajatonta. Minunkin mieheni maksaa ylisuuria elareita, lähes tuplaten sen mitä laskuri antaa. Exän mielenterveys kun näemmä pohjautuu kuluttamiseen, siihen että saa shoppailla, pukea lapsetkin kuin näyttelyesineet, asua niinikään ylisuuressa ja kalliissa talossa, josta ei ole vieläkään maksanut miehelle osuuttaan, vaihtaa autoa uuteen vuoden välein, matkustella jne... Omilla tuloillaan ei olisi puhettakaan tällaisesta elämäntyylistä, ilman lapsiakaan. Mies kokee olevansa pakotettu maksamaan, jotteivät lapset kärsi lähivanhemman flippaamisesta jos joutuisi elämään varojensa mukaan ja käyttämään vaikka juhlissa samaa mekkoa toistamiseen.

Tämä ei ole minulta pois, minun ylpeyteni ei sallisi toisten rahoilla elämistä, mutta yleisen oikeudentajun nimissä aivan sietämätöntä!

Vierailija
45/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viestit voisivat olla suoraan eksäni kynästä. 

Toivon koko sydämestäni sinulle ap, että kohtaat elämässäsi vielä täsmälleen samanlaista kohtelua jonkun toisen taholta, kuin nyt miehesi lapsen äiti kokee sinun taholtasi. Paina myös tarkasti mieleen miehesi käytös. Jos teille joskus tulee ero ja teillä on yhteinen lapsi, hän tulee kohtelemaan sinua samalla tavalla, kuin te nyt yhdessä kohtelette hänen lapsensa äitiä. Ja hyvä niin, sitähän mä just toivoin. 

Vierailija
46/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin osapuolella on pointti. Kuitenkin elstusmaksu on lapsen elatusta varten. Moni vanhempi ei tulojen laskiessa ensimmäisenä leikkaisi lapsen kuluista, vaan jostain muualta. Aloittajan mies on tässä silti kompensoinut tulojen vähenemistä lapsen elatukseen menevästä rahasta.

Vierailija
47/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon koko sydämestäni sinulle ap, että kohtaat elämässäsi vielä täsmälleen samanlaista kohtelua jonkun toisen taholta, kuin nyt miehesi lapsen äiti kokee sinun taholtasi. Paina myös tarkasti mieleen miehesi käytös. Jos teille joskus tulee ero ja teillä on yhteinen lapsi, hän tulee kohtelemaan sinua samalla tavalla, kuin te nyt yhdessä kohtelette hänen lapsensa äitiä. Ja hyvä niin, sitähän mä just toivoin. 

Anteeksi nyt vaan mutta minä osaan hoitaa raha-asiani niin että en ole riippuvainen muiden rahoista. En ikinä voisi pyytää jotain muuta henkilöä myymään omaisuuttaan sen vuoksi että minä saisin lisää rahaa.

Olen tähänkin asti elänyt niin että omat rahani riittävät kustantamaan oman elämäni, jos ruloni tippuvat niin vähennän kulutustani. Jokainen järkevä ihminen tekee näin, olis itten sinkku tai parisuhteessa.

Pyrimme turvaamaan kaikkien lasten elämän ja sen että heillä olisi ruokaa, harrastukset yms. Valitettavasti rahamme ei riitä maksamaan myös ex-vaimon elämistä, jos on huonoa kohtelua niin sille en voi mitään.

Ap

Vierailija
48/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Suomessahan lapsen oikeus kunnolliseen elatukseen on suurempi, kuin vanhemman oikeus hankkia omaisuutta. Tämä tulee joillekin kyllä yllätyksenä.

Jos teillä on kesämökit / säästöt ym ym, ei ole suurempia perusteita hirveästi pienentää elatusmaksua. Käräjille kun menette LAPSEN etu voittaa aina. Ei sinun oikeutesi viettää koronakesää kesämökillä.

Vierailija
49/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoni kaikille naisille. Älkää naiko eronneita miehiä joilla lapsia. Pelkkiä ongelmia tiedossa.

Neuvoni kaikille miehille. Älkää naiko eronneita naisia joilla lapsia. Pelkkiä ongelmia tiedossa.

Vierailija
50/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallakin osapuolella on pointti. Kuitenkin elstusmaksu on lapsen elatusta varten. Moni vanhempi ei tulojen laskiessa ensimmäisenä leikkaisi lapsen kuluista, vaan jostain muualta. Aloittajan mies on tässä silti kompensoinut tulojen vähenemistä lapsen elatukseen menevästä rahasta.

Niin koska on pakko! Myös muut kulut on laitettu minimiin. Minä maksan jo nyt suurimman osan laskuista.

Lapselle maksetaan edelleen samat harrastukset, puhelimet ja kuukausiraha. Jos hän tarvii vaatteita niin niitä hän saa. Näistä emme tingi niin kauan kuin rahaa on. Äiti saa lapsesta 350€ kuukaudessa ja hänen tarvii maksaa sillä lapsen asumiskulut ja ruoka joka toinen viikko. Nyt hänen tehtävänsä on tinkiä omista menoistaan niin että hän pystyy nuo kaksi perusasiaa lapselleen puolet kuukaudesta tarjoamaan.

Vierailija
51/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan mutta minä osaan hoitaa raha-asiani niin että en ole riippuvainen muiden rahoista. En ikinä voisi pyytää jotain muuta henkilöä myymään omaisuuttaan sen vuoksi että minä saisin lisää rahaa.

Olen tähänkin asti elänyt niin että omat rahani riittävät kustantamaan oman elämäni, jos ruloni tippuvat niin vähennän kulutustani. Jokainen järkevä ihminen tekee näin, olis itten sinkku tai parisuhteessa.

Pyrimme turvaamaan kaikkien lasten elämän ja sen että heillä olisi ruokaa, harrastukset yms. Valitettavasti rahamme ei riitä maksamaan myös ex-vaimon elämistä, jos on huonoa kohtelua niin sille en voi mitään.

Ap

Kerropa nyt vihdoin ja viimein että kuinka iso miehesi exän kämppä on ja paljonko siinä on vuokra?

Vierailija
52/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 € on vähän oman lapsen elättämiseksi. Eihän sillä saa mitään. Tuo 400 € kuulostaa minimiltä.

Vierailija
53/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerropa nyt vihdoin ja viimein että kuinka iso miehesi exän kämppä on ja paljonko siinä on vuokra?

No en kuule tiedä muutakuin sen että on iso kolmio ja täysin uusi (rakennettu 2018)

Ap

Vierailija
54/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain kiltisti makselette sen 400e kuussa ja sillä hyvä. Kassasta alkaa virrata ansiosidonnaista ja vähän käytätte säästöjä. Muutosta haette, jos tilanne kestää yli puoli vuotta.

Ei muuta kuin jaxuhali.

Vierailija
55/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvoni kaikille miehille. Älkää naiko eronneita naisia joilla lapsia. Pelkkiä ongelmia tiedossa.

Neuvoni kaikille. Älkää tehkö lapsia. Pelkkiä ongelmia tiedossa.

Vierailija
56/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200 € on vähän oman lapsen elättämiseksi. Eihän sillä saa mitään. Tuo 400 € kuulostaa minimiltä.

On sekin enemmän kuin ei mitään. Lapsen äiti ei maksa isälle mitään vaikka lapsi asuu isällään puolet ajasta ja hän saa sentään lapsilisän myös.

Vierailija
57/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en kuule tiedä muutakuin sen että on iso kolmio ja täysin uusi (rakennettu 2018)

Ap

Eikö kolmio ole ihan kohtuukokoinen asunto äidille ja teinipojalle?

Vierailija
58/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kolmio ei minusta ole liian iso asunto yhdelle aikuiselle ja teinille. Siinä on molemmilla omat makkarit ja yhteinen keittiö ja olohuone. Nukutteko te miehesi kanssa olohuoneessa jotta teinillä on oma huone?

Vierailija
59/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät kyllä mikä on se ainoa ratkaisu tuon kiristämisen loppumiseen.

Vierailija
60/108 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vain kiltisti makselette sen 400e kuussa ja sillä hyvä. Kassasta alkaa virrata ansiosidonnaista ja vähän käytätte säästöjä. Muutosta haette, jos tilanne kestää yli puoli vuotta.

Ei muuta kuin jaxuhali.

No ei kuule maksella. Minä en maksa mitään eikä miehellä ole tällä hetkellä varaa maksaa kuin 200€

Minä suostin huolehtimaan vain siitä että lapsella on kaikki tarvittava täällä sekä vaatteet ja omaa rahaa se mikä on sovittu.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän