Miehen exän järjetön vaatimus on että miehen pitäisi myydä omaisuuttaan että pystyisi maksamaan elatusmaksut täysimääräisenä kun nyt rulot ovat tippuneet koronan vuoksi.
Mies Lastenvalvojalla joka laski uudelleen elatustuen joka pieneni huomattavasti koska mies on hyvän rahatilanteen vuoksi maksanut ylimääräistä muutaman satasen.
Ex asuu liian kalliissa vuokra-asunnossa johon hänellä ei nut ole varaa koska joutui itsekkin lomautetuksi.
Nyt vaatii ja itkee lapselle että isällä olisi kyllä varaa jos esim. myy kesänökkinsä mutta ei halua.
Millainen ihminen syytää rahahuolet lapsensa niskaan? Ja vaatii muita ihmisiä myymään omaisuuttaan että itse pystyy elämään leveästi!
Ärsyttää tuon ämmän touhut, me ollaan hommattu lapselle puhelinet, läppärit yms. Koska äitillä menee koko raha kuulemma elämiseen. Lapsi pyysi kuukausi rahaa ja isä vähensi tämän elatusmaksusta ja antoi suoraan lapselle niin tästäkin nousi hirveä poru.
Tällä hetkellä mies maksaa elatustukea 200€ kun aikasemmin se oli 400€
Kommentit (108)
Okei.. mutta ei tää koko homma oikeestaan kuulu sulle ap. Hengitä syvään ja avaa viinipullo. Anna asian olla äläkä sotkeudu muiden kuvioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n viestit voisivat olla suoraan eksäni kynästä.
Toivon koko sydämestäni sinulle ap, että kohtaat elämässäsi vielä täsmälleen samanlaista kohtelua jonkun toisen taholta, kuin nyt miehesi lapsen äiti kokee sinun taholtasi. Paina myös tarkasti mieleen miehesi käytös. Jos teille joskus tulee ero ja teillä on yhteinen lapsi, hän tulee kohtelemaan sinua samalla tavalla, kuin te nyt yhdessä kohtelette hänen lapsensa äitiä. Ja hyvä niin, sitähän mä just toivoin.
Anteeksi nyt vaan mutta minä osaan hoitaa raha-asiani niin että en ole riippuvainen muiden rahoista. En ikinä voisi pyytää jotain muuta henkilöä myymään omaisuuttaan sen vuoksi että minä saisin lisää rahaa.
Olen tähänkin asti elänyt niin että omat rahani riittävät kustantamaan oman elämäni, jos ruloni tippuvat niin vähennän kulutustani. Jokainen järkevä ihminen tekee näin, olis itten sinkku tai parisuhteessa.
Pyrimme turvaamaan kaikkien lasten elämän ja sen että heillä olisi ruokaa, harrastukset yms. Valitettavasti rahamme ei riitä maksamaan myös ex-vaimon elämistä, jos on huonoa kohtelua niin sille en voi mitään.
Ap
Kuule, minkä verran ihan oikeasti luulet 200e:llä maksettavan ex-vaimon elämistä? Miten pitkälle luulet tuon rahan riittävän lapsen elättämiseen? Ruoka, vaatteet, harrastukset, asumisen osuus. Ei hän itseään varten asu siellä kolmiossa vaan ymmärrätkö, että lapsi asuu siellä myös.
Kuule ihan sama summa meillä menee lapsen elättämiseen, itse asiassa enemmänkin kun mies maksaa lapsen harrastuksen ja puhelinlaskun sekä kuukausirahan.
Kyse on nyt siitä että hänen pitää saada ruo raha riittämään siihen että tarjoaa nuo kaksi perusasiaa lapselleen puolet kuukaudesta, ruoka ja katto pään päälle. Sen vwrran pitää aikuisen ihmisen osata omia raha-asioitaan hoitaa!
Ap
Koko ajan lisääntyy nuo maksut, mitä se miehesi maksaa. Nyt lisäsit menoihin vielä harrastusmaksunkin. Mikä se harrastus se on?
Ylipäätään mä nyt ihmettelen, että miksi sä puutut tähän asiaan? Anna miehesi ja sen exän hoitaa tämä keskenään. Jos kerran sulla itsellä on raha-asiat hyvin niin mikä ongelma tämä on sinulle?
Anonyymisti nettipalstalla asiasta kirjoittaminen on toisaalta ihan eri asia kuin se, että oikeasti puuttuisi perheen sisällä asiaan, riitelisi asiasta miehen eksän kanssa ja muutenkin ottaisi kuuluvasti kantaa. Kyllähän netissä kirjoitella saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon koko sydämestäni sinulle ap, että kohtaat elämässäsi vielä täsmälleen samanlaista kohtelua jonkun toisen taholta, kuin nyt miehesi lapsen äiti kokee sinun taholtasi. Paina myös tarkasti mieleen miehesi käytös. Jos teille joskus tulee ero ja teillä on yhteinen lapsi, hän tulee kohtelemaan sinua samalla tavalla, kuin te nyt yhdessä kohtelette hänen lapsensa äitiä. Ja hyvä niin, sitähän mä just toivoin.
Anteeksi nyt vaan mutta minä osaan hoitaa raha-asiani niin että en ole riippuvainen muiden rahoista. En ikinä voisi pyytää jotain muuta henkilöä myymään omaisuuttaan sen vuoksi että minä saisin lisää rahaa.
Olen tähänkin asti elänyt niin että omat rahani riittävät kustantamaan oman elämäni, jos ruloni tippuvat niin vähennän kulutustani. Jokainen järkevä ihminen tekee näin, olis itten sinkku tai parisuhteessa.
Pyrimme turvaamaan kaikkien lasten elämän ja sen että heillä olisi ruokaa, harrastukset yms. Valitettavasti rahamme ei riitä maksamaan myös ex-vaimon elämistä, jos on huonoa kohtelua niin sille en voi mitään.
Ap
Kerropa nyt vihdoin ja viimein että kuinka iso miehesi exän kämppä on ja paljonko siinä on vuokra?
No en kuule tiedä muutakuin sen että on iso kolmio ja täysin uusi (rakennettu 2018)
Ap
Eikö kolmio ole ihan kohtuukokoinen asunto äidille ja teinipojalle?
Kolmioden vuokrissa on suuria eroja, varmaan pystyvät asumaan hiukan vanhemmassakin asunnossa jos sillä säästää sen muutaman satasen.
Totta, mutta halvempaan asuntoonkin muuttaminen kysyy rahaa. Paha on muuttaa jos rahaa ei ole. Minusta tässä on nyt aika kusinen tilanne tuolla exälläkin jos ihanoikeasti häätö uhkaa. Hän on saattanut jo joutua käyttämään takuuvuokratkin jottei jää vuokravelkaa ja nyt sitten pitäisi ehkä takuuvuokratkin maksaa siitä halvemmasta vuokra-asunnosta. En tietenkään oleta, että ap:n ja miehen pitäisi tämän exän vuokria ruveta maksamaan, mutta enemmän ymmärrystä ja vähemmän ämmittelyä ja muuta haukkumista voisi kai ap kuitenkin osoittaa.
Sossuun vaan exä. Kai se lapsikin siitä kesämökistä nauttii. Lomautettu mies ja nyxä tarvivat myös henkireikänsä eli kesämökin. Rahat vaan teinille eikä exän taskuun. Kohta ne elarit ja lapsilisä loppuu muutankin. Mitenkös sitten pärjäisi?
Moni exä kusettaa ja rilluttelee jonkun ukon kanssa miehen maksamilla elareilla.
Vierailija kirjoitti:
Okei.. mutta ei tää koko homma oikeestaan kuulu sulle ap. Hengitä syvään ja avaa viinipullo. Anna asian olla äläkä sotkeudu muiden kuvioihin.
Joo mulle ei kuulu myöskään mitä joku ostaa kaupasta, tai miten joku kasvattaa lapsensa tai mitä joku laittaa makaroonilaatikkoon mausteeksi. Silti saatan keskustella asiasta, tämähän on keskustelupalsta, vai?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuluu kun vaaditaan kesämökkiä myyntiin. Voi teitä ahneita exiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kerropa nyt vihdoin ja viimein että kuinka iso miehesi exän kämppä on ja paljonko siinä on vuokra?
No en kuule tiedä muutakuin sen että on iso kolmio ja täysin uusi (rakennettu 2018)
Ap
Eikö kolmio ole ihan kohtuukokoinen asunto äidille ja teinipojalle?
Kolmioden vuokrissa on suuria eroja, varmaan pystyvät asumaan hiukan vanhemmassakin asunnossa jos sillä säästää sen muutaman satasen.
Totta, mutta halvempaan asuntoonkin muuttaminen kysyy rahaa. Paha on muuttaa jos rahaa ei ole. Minusta tässä on nyt aika kusinen tilanne tuolla exälläkin jos ihanoikeasti häätö uhkaa. Hän on saattanut jo joutua käyttämään takuuvuokratkin jottei jää vuokravelkaa ja nyt sitten pitäisi ehkä takuuvuokratkin maksaa siitä halvemmasta vuokra-asunnosta. En tietenkään oleta, että ap:n ja miehen pitäisi tämän exän vuokria ruveta maksamaan, mutta enemmän ymmärrystä ja vähemmän ämmittelyä ja muuta haukkumista voisi kai ap kuitenkin osoittaa.
Liian suuret elarit on saanut!! Ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 € on vähän oman lapsen elättämiseksi. Eihän sillä saa mitään. Tuo 400 € kuulostaa minimiltä.
On sekin enemmän kuin ei mitään. Lapsen äiti ei maksa isälle mitään vaikka lapsi asuu isällään puolet ajasta ja hän saa sentään lapsilisän myös.
Pitäähän isän huolehtia lapsestaan tämän edun mukaisesti. Yhtälailla siihen pitää molempien vanhampien osallistua. Ei kait se isän elatusvastuuta poista mitä äiti tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuule, minkä verran ihan oikeasti luulet 200e:llä maksettavan ex-vaimon elämistä? Miten pitkälle luulet tuon rahan riittävän lapsen elättämiseen? Ruoka, vaatteet, harrastukset, asumisen osuus. Ei hän itseään varten asu siellä kolmiossa vaan ymmärrätkö, että lapsi asuu siellä myös.
Ymmärsin aloittajan viestistä, että aiemmin maksoivat elatusta 400 euroa. Onhan se sillä lailla iso summa, että jos se on puolet lapsen elatuksesta, eli lähivanhempi maksaisi oman osuutensa puolet (johon sisältyy Kelan maksama lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella), niin kyllähän 800 euroa on jo aika hyvä summa lapsen elatukseen kuukaudessa. Eihän moni aikuinenkaan käytä niin paljon rahaa itseensä.
Hyvä pointti. Minä olen ollut kokopäiväisesti töissä kohta 20 vuotta eikä mulla ole ikinä ollut laittaa itseeni 800e kuukaudessa. Pakollisten jälkeen jää vähän päälle 300e josta menee ruoka, sähkö, puhelin, vakuutukset, lääkkeet, bensat yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 € on vähän oman lapsen elättämiseksi. Eihän sillä saa mitään. Tuo 400 € kuulostaa minimiltä.
On sekin enemmän kuin ei mitään. Lapsen äiti ei maksa isälle mitään vaikka lapsi asuu isällään puolet ajasta ja hän saa sentään lapsilisän myös.
Pitäähän isän huolehtia lapsestaan tämän edun mukaisesti. Yhtälailla siihen pitää molempien vanhampien osallistua. Ei kait se isän elatusvastuuta poista mitä äiti tekee.
Isä tässä on ainoa joka huolehtii, äiti vain ruinaa lisää ja lisää rahaa eikä yhtään laske mihin hänen tulonsa riittävät. Lapsen isä maksaa 200 euroa ja lapselle satasen, äiti saa lapsilisää 150€ ja jos hön laittaisi omista tuloistaan edes 100 euroa lapsen kuluihin niin se riittäisi, mutta ei sekin pitää yrittää nyhtää isältä ettei itse tarvi maksaa mitään. Ahne akka! Hyvä ap että joku pitää miehen puolia!!!
Näitä kun lukee ei tule pieneen mieleenkään tehdä lapsia suomalaiselle naiselle
Sama. Koko jälkeläishimmelissä on valta niin pahasti vinoutunut naisten puolelle, että hulluhan tuollaiseen hirttosilmukkaan vapaaehtoisesti päänsä työntää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä aina nämä elatusavuista vinkuvat ovat uusia puolisoita??? Ja aina exä ahnekas kuppaaja....
Antakaa nyt herran tähden niiden vanhempien (rautalangasta: lasten isän ja äidin) hoitaa elatusasiat.
Sille uudelle Mirkulle ei kuulu isän maksamat elatusavut. Jos Mirkulla ja isällä uusi lapsi, vaikuttaa hieman. Menkää käymään lastenvalvojan luona.
Mirkku. Ole hiljaa ja älä avaudu vauvapalstalla. Keskustele miehesi kanssa.
asianajaja (Mirkku ei ole minun asiakkaani vaikka kuinka tulisi toimistoon sisään. Lasten äiti ja isä on)
Siksi että minä miehen uutena puolisona joudun elättämään epäsuorasti niitä etälapsiakin.
Miehen tulot ovat romahtaneet ja hän on lomautettu. Hän ei pysty maksamaan asumisesta mitään, maksan sen hänen puolestaan kokonaan. Hän ei pysty osallistumaan rupkakuluihinkaan ja maksan nykyään nekin.
Sen sijaan hän maksaa elareita lapsistaan kuten ennenkin. Toisin sanoen minä maksan elareita lapsille, koska maksan miehen elämän ja hän käyttää rahansa niihin elareihin,mitä ei pystyisi tekemään, jos kustantaisi oman asumisensa ja ruokansa kuten normaalit ihmiset.
Siksi minua hyvin paljon kiinnostaa, ovatko ne elarit oikealla tasolla ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla miehet joutuvat maksamaan paljon enemmän.
Sinun kannattaa mennä laittamaan kyllö piuhat poikki muutenkin ja vaikka deittailla miehiä. Vahva suositus sille, et nimittäin kuulosta siltä, että olisit hyvä isä tai hyvä puoliso.
Kyse teinistä, joten elareita ei tarvitse enää montaa vuotta maksaa. Millä lie exä sitten maksaa elämisensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lastenvalvoja sanoi, että muutaman kuukauden tulojen putoaminen ei vaikuta elareihin, jokaisella on 3 kk tuloja vastaava summa säästössä, joten mies maksaa sieltä ja elää itse vähän säästeliäämmin.
Mies maksaakin sen vaaditun 200€ Ja lapselle kuukausirahan mutta ei nyt ainakaan tänä vuonna enää mitään ylimääräisiä siihen päälle, meillä on kyllä säästössä rahaa mutta varmaan ymmärrät että tällaisena aikana menee ihan omaan käyttöön että selviämme tämän ajan ylitse. Katsotaan sitten kun tilanne normalisoituu.
Ap
Se mitä isä lapselleen maksaa ei kuulu sinulle pätkääkään. Olet holistinen riistäjänainen, jolla on mielessä kumppaninsa lapsen kärsimys ja satuttaminen. HYI!
Vierailija kirjoitti:
Älä tee lasta vinkuintialaisellekaan. Se sinun spermapallerosi kasvaa ja tarvitsee kasvaessaan paljon rahaa. Maksat siis omalle spermallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lastenvalvoja sanoi, että muutaman kuukauden tulojen putoaminen ei vaikuta elareihin, jokaisella on 3 kk tuloja vastaava summa säästössä, joten mies maksaa sieltä ja elää itse vähän säästeliäämmin.
Mies maksaakin sen vaaditun 200€ Ja lapselle kuukausirahan mutta ei nyt ainakaan tänä vuonna enää mitään ylimääräisiä siihen päälle, meillä on kyllä säästössä rahaa mutta varmaan ymmärrät että tällaisena aikana menee ihan omaan käyttöön että selviämme tämän ajan ylitse. Katsotaan sitten kun tilanne normalisoituu.
Ap
Se mitä isä lapselleen maksaa ei kuulu sinulle pätkääkään. Olet holistinen riistäjänainen, jolla on mielessä kumppaninsa lapsen kärsimys ja satuttaminen. HYI!
Lääkkeet.
Elarien suuruus, jos ne ovat kohtuuttomat, kuuluu tottakai uudelle puolisolle, jos hän on naimisissa miehen kanssa. Avioliitossa on nimittäin elatusvelvollisuus. Jos miehen kaikki rahat menevät elareihin, se uusi puoliso joutuu elättämään miehen. Sellaista tilannetta ei pitäisi tulla, vaan elarien pitää olla kohtuulliset elatusvelvollisen tuloihin verrattuna ja hyvin pienituloisen puolesta valtio maksaa ne.
Hei miksi tässä hyökätään noin hirveästi ap:ta ja hänen miestään vastaan? En itse ymmärrä syyttelyä siitä, että isä kurjistaa tahallaan lapsen elämää, ja että kohtuutonta jos lapsen äidilläkin vaikeaa koronan takia... Jos kyseessä olisi ydinperhe, kaikki hyväksyisivät sen, että väliaikaisesti myös lapsen elintaso hiukan madaltuu. Mutta nyt jostain syystä kun kyse on lapsesta, jonka vanhemmat ovat eronneet, ajatellaan, että tulojen tippumisesta huolimatta toisen vanhemman pitäisi pystyä tarjoamaan täsmälleen sama elintaso kuin aiemmin. Ydinperheen kohdalla ymmärrettäisiin, ettei se ole mahollista just nyt - joskus myöhemmin taas ehkä on - mutta tässä tapauksessa ajatellaan, että etävanhemman on vaikka taiottava se raha jostain. Miksi ihmeessä?
Ei mikään ydinperhekään myy kesämökkiään vain siksi, että muutaman kuukauden ajan lapsella on vähän vähemmän käyttörahaa. Enkä ymmärrä, miksi etäisän pitäisi elää pelkällä kaurapuurolla vain taatakseen elintason lapselle. Kun eihän sillä teinillä kaiketi olisi HUONO elintaso muutenkaan. Voi olla, että jostain ylimääräisestä pitää JOKSIKIN AIKAA luopua.
En ymmärrä tätä ollenkaan. Eihän kyse kaiketi ole siitä, ettei etäisä haluaisi maksaa, vaan siitä, että JUURI NYT hän EI PYSTY maksamaan. Eikö noissa nyt ole aika iso ero?
Olen itse lasteni lähivanhempi, ja kyllä heidän elämäänsä ainakin vaikuttaa se, jos tuloni vaihtelevat, niinkuin ne välillä vaihtelevatkin.