Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkä maalliset kaverit ovat suhtautuneet sinuun sen jälkeen kun tulit uskoon?

Vierailija
25.05.2020 |

Olen itse ollut uskossa oikeastaan aina, mutta tietysti pikkuhiljaa kasvanut lapsen uskosta yhä syvempään ja ns aikuisempaan uskoon. Itselläni on paljon maallisia kavereita, ja he kyllä tietävät uskostani, mutta yleensä siitä ei liiemmin puhuta, koska he eivät ole asiasta olleet kiinnostuneita.

Nyt koen kuitenkin etten voi olla enää oma itseni heidän seurassaan, vaan yritän olla jotain täysin neutraalia, vaikka en ole. Koen teesekenteleväni, kun monissa asioissa en avaa suutani tai tuo omaa näkemystäni esiin, vaikka kaikki muut tuovat. Aiemmin olen ehkä ajatellut, etten halua "lyödä Raamatulla" päähän, mutta toisaalta jos jostain keskustellaan, ja minulla on uskoni mukaisia ajatuksia aiheesta, ei se ole kenenkään "käännyttämistä", vaan mielipiteen ilmaisua.

Nyt olen päättänyt alkaa olemaan avoimempi, todellinen oma itseni näiden ihmisten seurassa, mutta tietysti se vähän jännittää... mitenkä muut vastaavassa tilanteessa olleet ovat kokeneet asian?

Kommentit (241)

Vierailija
241/241 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä, että mikään jumala, joka polkee ihmisoikeuksia, antaa lasten kuolla syöpään ja syyttömien kärsiä julmuuksia ei ole palvomisen arvoinen. Stephen Frylta kysyttiin kerran, tulisiko hän uskoon jos tapaisi Jumalan ja mitä hän kysyisi Jumalalta. Fry vastasi "How dare you?", kuinka kehtaat. Näin kysyisin minäkin. Vaikka jumala olisi olemassa, en koskaan, ikinä voisi palvoa tai seurata noin sadistista ja hirveää olentoa. Kuinka joku kehtaisikin olla kaikkivoipa ja silti ummistaa silmät kaikelle maailman pahuudelle. Ja tähän en ole vielä koskaan saanut fiksua vastausta uskovaisilta, miksi he hyväksyvät nämä kauheudet.

No, Jumalalla on erilainen ihmiskäsitys kun erehtyvällä ihmisellä, ja sen olen jo aiemmin tänne selittänyt. Luitko sen? Jos et pysty hyväksymään, että oma ihmiskäsityksesi ei ole ainoa eikä absoluuttinen totuus, et pystykkään ymmärtämään mitään Jumalan päälle. 

Ja Jumala on kaikkivoipana salliva ihmisten VAPAUDEN! Hän ei halunnut meistä tahdottomia robotteja, vaan VAPAITA valitsemaan oikean tau väärän. Koska Jumala on kuitenkin oikeudenmukainen, lopussa kaikki vastaa omista valinnoistaan viimeisellä tuomiolla.

'

Ihmeellistä, kuinka niin moni vauhkoaa vapauden puolesta, mutta kun vapauden välttämättömänä osana tulee velvollisuus, syytetään Jumalaa sadistiksi. Eihän se niin voi mennä, että vain oikentekevillä voisi olla pauas, ja väärintekijöillä ei.

Ihminen on tasa-arvoinen Jumalan silmissä. Ihminen on vapaa tekemään mitä haluaa. Toki sillä on seurauksensa, minkä kaikki kantavat viimeisenä päivänä.

ap

Tätä juuri tarkoitin. Yksikään uskovainen ei pysty selittämään miksi hyväksyvät nämä julmuudet. Kokeileppa mennä kuolemaa tekevän syöpäsairaan lapsen vanhemmille sanomaan, että eikö ole kiva kun jumala on antanut meille vapauden ja siksi teidän kaksivuotias kuolee. Ja että kyllä lapsi nyt on varmaan jotain pahaa tehnyt koska jumala rankaisee, tai ehkä se oli sen naikkosen takia joka söi omenan tuhansia vuosia sitten.

Tuohon koko vastaukseesi sopii hyvin sama kommentti kuin aikaisemmin: kuinka edes kehtaat suoltaa tuollaista? Eli pysyn kannassani. Niin kauan kuin kaikkivoipa jumala antaa syyttömien kärsiä, en halua olla missään tekemisissä sellaisen sadistin kanssa.

Niin. Sinä luulet että ihminen on syytön. Minä tiedän että ei ole. Lisäksi, maanpäällinen sadanvuoden taival ei Jumalan näkökulmasta ole itseisarvo, vaan hyvin pieni välivaihe ennen iänkaikkisuutta. Olen onnellinen kaikkien pienten rakkaiden ihmistaimien puolesta, että vaikka lyhyt elämänsä on ollut kärsimystä täynnä, ei ole heillä kärsimystä enää, vaan iänkaikkisuus Jumalan luona odottaa <3

Siunausta  ja jaksamisa kaikille sairauden kanssa muodossa tai toisessa kamppaileville!

ap

... niin tai siis iankaikkisuus taivaassa odottaa jos lapsi on sattunut syntymään kristittyyn perheeseen eikö niin? Vai onko taivas täynnä muslimi ja buddhalais vauvojakin? Ne jumala taitaa nakata saman tien sinne helv*tin tuliin.

Voisiko joku vastata tähän?

Mihin vääräuskoiset syöpään kuolleet lapset joutuu?

Ihailen ap:n kärsivällisyyttä vastata pilkkaajille ja jankuttajille. Minusta ei siihen olisi.

Niin on helppoa huuruilla kun:

ei asu maassa jossa kristinuskoon kääntyminen on kuo lemalla rangaistava teko.

ei ole tullut vahingossa raskaaksi

ei ole menettänyt läheistään itsemurhan kautta.

ei ole anteeksi saaneen taivaaseen pääsevän murh aajan uhrin lähiomainen

En tiedä mitä on huuruilu.

Minulla on puoliso, joka on joutunut pakenemaan maastaan kristinuskoon kääntymisensä tähden.

Olen tullut vahingossa raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

Olen menettänyt yhden ystäväni ja yhden tuttavani itsemurhan kautta.

Yksi oma sukulaiseni on tapettu.

Puolisoni ja lapsemme sukulaisia on tapettu uskonsa vuoksi. Arvostan erityisesti puolisoani, koska hän haluaa antaa anteeksi perheenjäsentensä tappajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan