Lue keskustelun säännöt.
Puoliso raskaana ja hyväntuulinen 24/7?
24.05.2020 |
Puolisoni on viimeisillään raskaana. Koko raskausajan on ollut todella hyväntuulinen, nauravainen ja iloinen, vaikka mitä tapahtuisi näkee kaiken positiivisessa valossa, ja vaikka mitä itse mokailisin, hän vain ylistää ja kehuu minua..
Tuntuu, että kaikki kaverit on tilittäneet muijiensa itkuraivokohtauksista, raskausajan oudoista riidoista jne. Meillä tämä aika olmut todella auvoisaa!
Mitä tämä ennakoi? Tyytyväistä vauvaa? Iskeekö puolisolle nyt synnytyksen jälkeinen alakulo tosi pahana, ku.n tuntuu ettei niitä negatiivisia fiiliksiä oo ollut ollenkaan viimeisen 9kk aikana?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Suhteemme kyllä parani tuosta ennalleen, vauvan ollessa vuoden ikäinen menimme pariterapiaan, ja toista lastamme aloin odottaa lapsen ollessa parivuotias. Toinen lapsi syntyikin sitten sektiolla, itselläni kun tuo synnytys jätti niin pahat traumat, tai lähinnä kun en toipunut siitä kunnolla. Tuo välilihan leikkaus jätti minulle syvän arven emättimeen, joka paitsi aristi pitkään myös tuntuu seksissä yhä "tunnottomana", kovana kohtana... Liekö jotain hermoja poikki? Sektiosta toivuin myös hitaasti, ettei sekään ollut mikään "oikotie onneen", alapää säästyi tällä kertaa lisävahingoilta, mutta paljon enemmän se sektioarpi rajoitti elämää kokonaisvaltaisesti. Jos esikoisen synnytyksen jälkeen masennuin koska ei ollut seksiä, kuopuksen kanssa turhautti kun en moneen kuukauteen voinut liikkua ilman alavatsan vihlontaa ja arpisärkyä, en voinut touhuta esikon kanssa enkä alkuun nostella edes vauvaa.. Masennukseen en kuitenkaan sairastunut! Nyt kuopuksen kohdalla mies oli (terapiasta johtuen?) paljon osallistuvampi ja auttavaisempi, suhde lapseen kehittyi myös ihan eri tavalla. Oli rankkoja vuosia nuo, mutta selvisimme ja hiouduimme entistäkin paremmaksi tiimiksi! Avioelämä kukoistaa taas. Ilman terapiaa näin tuskin olisi käynyt.