Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhänä voi laihtua?

Vierailija
24.05.2020 |

Ongelmana on ylipaino, vatsamakkarat ja kunnon jenkkakahvat. Lisäksi pepussa ja reisissäkin on reippaasti ylimääräistä. Kova tahto on laihduttaa, mutta kuinka se näin rahattomana onnistuu? Salille ei ole varaa mennä, saatika erityisen terveellisesti syödä. Lähinnä tuolla tarkoitan sitä, että ei ole varaa joka kerta ostaa salaattitarpeita tms, vaan ruokavalio koostuu makaronista ja jauhelihasta tai vaihtoehtoisesti ranskalaisista ja esim. makkarasta. Yksinkertaisesti meillä ei ole varaa muuhun muuten kuin harvoina juhlapäivinä! Mies on kaikenlisäksi niin ronkeli, ettei mitään keittoja tms syö ja jälleen tulee vastaan tuo raha; jos itse teen keittoja niin millä rahalla mies sitten syö. Liikuntamahdollisuudet ovat aika yksitoikkoiset; kävelylenkit. Jostain luin syömisen olevan kaiken a ja o mutta laihdutusruoka on kallista.

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tosiasia toisaalta myös on, että mahan saa helpommin täyteen ja 1,5-2  kertaisesti tarvitsemansa kalorit ostamalla litukasta vaikka pakastepizzaa yms. kuin jos tekisi päivittäin lautasmallin  mukaisia laadukkaita aterioita, joissa mukana hyvä proteiinin lähde.

Jälkimmäinen pitäisi paremmin nälkää, ei olisi yhtä houkuttavaa syödä ylenmäärin ja näin tukisi painonhallintaa. Ei kyllä oman kokemuksen mukaan tulisi halvemmaksi kuitenkaan. Toi on paha yhtälö.

Korkeampi tulotaso korreloi monin tavoin terveystietoisuuteen ja haluun ja kykyyn nähdä vaivaa terveellisen ruoan vuoksi. Kyse ei ole pelkästään euroista vaan arvoista ja valinnoista ja kyvystä ja halusta tehdä niitä valintoja.

Vierailija
162/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko viestiketjua, joten sori jos tulee toistoa, mutta esim. muutaman vuoden takainen muotidieetti 5+2 on aika tehokas - ja hyvällä tuurilla säästää vielä niinä viikon kahtena paastopäivänä hitusen rahaa, jolla voi sitten vaikka seuraavana päivänä ostaa terveellisempää ruokaa.

En ole itse köyhä, mutta laiska liikkuja, ja minulla tuo 5+2 on ollut aika tehokas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieetit, liikunnat ja laihdutus on huijausta ja keino rahastaa.

Oma tahto on myös huiputusta.

Jos on sen verran mahdollisuutta ja talkoohenkeä, niin voi yrittää muuttaa toiselle alueelle tai paikkakunnalle, jossa voi muuttua toisenlaiseksi. Tässä on riskinsä.

Todellisuudessa laihduttaminen on mahdotonta ilman oikeaa ympäristöä. Ympäristö muokkaa meidät.

Jos elät lihavalla alueella, niin todennäköisyys lihota ja olla lihava on suurempi.

Todisteena tässä on maailma jossa on enemmistö lihavia. Amerikka on hieno esimerkki siitä miten köyhät eivät kaikesta omast tahdota huolimatta rikastu ja lihavat eivät laihdu, vaikka mitä tekisi.

Kyse on ympäristöstä.

Laihat tietenkin väittää vastaan, koska ovat niin omahyväisiä ja narsisteja itseydessään.

Heitä imartelee mielikuva ja usko heidän ainutlaatuisesta kyvystä omaan tahtoon ja päätökseen.

Jos joku tyhmä ämpäri kotikatsomoissa kuvittelee että olisin lihava ja köyhä, niin unoda se (senkin tyhmä ämpäri).

Olen aina ollut kiinnostunut siitä, miksi olen muita älykkäämpi, kovankuntoisempi ja pärjään omillani.

En tarvitse edes suurta omaisuutta. Voin heittää kaksisataa romanikerjäläiselle ja hankkia saman kaksikertaa takaisin hetkessä ja vaivatta.

Aluksi ajattelin että minä olen paras.

En ole. Kaikki johtuu ympäristöstä ja perintötekijöistä.

Tämän ymmärtäminen teki minusta nöyrän.

Olen tavallaan kuin Jeesus on.

Ymmärsin vajavuuteni.

Vierailija
164/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua sitä logiikkaa, että jos sinä syöt keittoa, niin miehen ruokiin ei jäisi rahaa? Sinähän voit sitten tehdä joko pienemmän keiton, mihin kuluu vähemmän aineksia, tai sitten syödä sitä samaa keittoa useampana päivänä. Olen itse kasvissyöjä, joten en tiedä, mitä makkara ja jauheliha maksavat, mutta kyllähän esim. papuja ja linssejä myydään aika halvalla, ja niiden kanssa voi sitten laittaa vaikka täysjyväriisiä tai perunaa, ja lisukkeeksi pakasteherneitä. Pakasteena myytävät vihreät pavut ovat halpaa ja vähäkalorista syötävää.

Vierailija
165/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon lihavuutta ja paljon myydään tahtoa laihtua.

Tuntuisi että laihduttaminen on huijausta. En tunne yhtään ainoaa ihmistä joka olisi laihtumalla laihduttanut.

Tunnen ihmisiä jotka ovat itsestään elämän muutosten mukana lihonneita ja laihtuneita.

Parempi keino on muuttaa elämää ihan toisenlaiseksi.

Ei ruokavaliolla tai liikunnalla.

Lähteä merille tai muuttaa pois Suomesta.

Harva kykenee siihen, koska omaa tahtoa ei ole lähteä.

Vierailija
166/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen ostin 2kg kotimaisia tomaatteja, 1.59€/kg ja varhaiskaalia(ulkolaista)kilon 99centtiä/kg, samoin kotimaista kurkkua 99 centtiä/kg.Saa reilu kolme kiloa salaattia tosi halvalla!

Jos köyhällä on ruoka budjetti päivää kohden 3-4e, niin pelkkää tomaattiako pitäisi syödä?

Todella haastava ruokabudjettihan se on. Jos tuo on yhden henkilön osuus, niin kahden päivän osuus on sanotaan vaikka 7 euroa. Minä käyttäisin sen esimerkiksi näin:

Puolikas maustamaton jugurtti (puolikas riittää kahden päivän aamiaisiin), sen sekaan banaani

Välipalaksi joku hedelmä riippuen, onko jotain tarjouksessa. Esim. omena tai pari mandariinia.

Lounaaksi paseerattuun tomaattiin tehtyä papukastiketta, täysjyväriisiä, lisukkeeksi pieni salaatti (tomaatti, pätkä kurkkua, vähän paprikaa)

Illalliseksi joku kasviskeitto ja ruisleipää

Ruokajuomaksi vettä ja/tai piimää

Iltapalaksi puuro

Vierailija
167/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti, kasvikset, salaatti, kasvikset.... NOT

Tuo on juuri se stereotypia painonhallinnasta. Et sä voi koko lopun elämääsi syödä pääasiassa vain salaattia ja kasviksia. Mainitsemissasi makaroonissa + jauhelihassa ei ole mitään väärää. Syö täysjyvämakaroonia ja vähärasvaista jauhelihaa ja ennen kaikkea sopivasti. Ei mättämällä. Siihen vaikka kurkkua ja tomaattia kaveriksi mahaa täyttämään. Ei ne juuri mitään maksa. Sitten vaaleat leivät pois ja vaikka jälkiuunileipää (100% ruis) tilalle.

Siis nämä jututhan ei ihan oikeasti ole rakettitiedettä. Liikunnankaan ei missään nimessä tarvitse olla jotain crossfittiä tai bodycombattiä. Riittää että lähdet tekemään päivittäin tunnin kävelylenkkejä. Ei tarvita personal trainereita, neonvaloja ja davidin uusimpia salilaitteita. Ei tarvitse olla teknisiä urheilupaitoja tai fivefingers-juoksutossuja.

Painoa pudotettaessa sanomattakin lienee selvää, että nyt hetkeksi täys'stoppi makeille herkuille, pikaruoille ja alkoholille. Kyllä se siitä lähtee.

Vierailija
168/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha yrittää laihtua kirjoitti:

Jos on sen verran mahdollisuutta ja talkoohenkeä, niin voi yrittää muuttaa toiselle alueelle tai paikkakunnalle, jossa voi muuttua toisenlaiseksi. Tässä on riskinsä.

Todellisuudessa laihduttaminen on mahdotonta ilman oikeaa ympäristöä. Ympäristö muokkaa meidät.

Jos elät lihavalla alueella, niin todennäköisyys lihota ja olla lihava on suurempi.

Todisteena tässä on maailma jossa on enemmistö lihavia. Amerikka on hieno esimerkki siitä miten köyhät eivät kaikesta omast tahdota huolimatta rikastu ja lihavat eivät laihdu, vaikka mitä tekisi.

Kyse on ympäristöstä.

Laihat tietenkin väittää vastaan, koska ovat niin omahyväisiä ja narsisteja itseydessään.

Heitä imartelee mielikuva ja usko heidän ainutlaatuisesta kyvystä omaan tahtoon ja päätökseen.

Jos joku tyhmä ämpäri kotikatsomoissa kuvittelee että olisin lihava ja köyhä, niin unoda se (senkin tyhmä ämpäri).

Olen aina ollut kiinnostunut siitä, miksi olen muita älykkäämpi, kovankuntoisempi ja pärjään omillani.

En tarvitse edes suurta omaisuutta. Voin heittää kaksisataa romanikerjäläiselle ja hankkia saman kaksikertaa takaisin hetkessä ja vaivatta.

Ymmärsin vajavuuteni.

Tietysti olisi aina mukavampaa, jos voisi sysätä aina kaikesta vastuun jonkun muun/yhteiskunnan niskaan mielummin, kuin omaansa. Apua siitä ei kyllä missään tilanteessa ole. Eli tässä on juurikin kyse omasta tahdosta ja tottumuksista, joita on vaikea muuttaa.

Vierailija
169/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

turha yrittää laihtua kirjoitti:

Kyse on ympäristöstä.

Ymmärsin vajavuuteni.

Tietysti olisi aina mukavampaa, jos voisi sysätä aina kaikesta vastuun jonkun muun/yhteiskunnan niskaan mielummin, kuin omaansa. Apua siitä ei kyllä missään tilanteessa ole. Eli tässä on juurikin kyse omasta tahdosta ja tottumuksista, joita on vaikea muuttaa.

Sinä olet väärässä ja vähän yksinkertainen.

Ihminen ei ole robotti. Jos joku muu syöttää sinua, kun olet teljetty, niin madollisuus on parempi laihtua.

Ei bonsaikaan kasva bonsaiksi omasta tahdostaan.

Tarvitaan niukka ympäristö juuristolle ja ravinteille.

Ihminen ei ole muista eliöistä erityisempi.

On selvää että elämme yltäkylläisyydessä ja ei tälläisessä ympäristössä voi elää hoikkana. Hyvin harva voi ja se on perintötekijöistä kiinni.

Ei viljelyskasvitkaa kasva hyvässä maassa heikoiksi ja vähäsatoisiksi.

Perintötekijöillä sato voi olla vähän heikompi.

Silti sato on parempi hyvässä maassa kuin "bonsai" maassa.

Yritän tässä nyt kertoa ettei omaa tahtoa ole.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää. Katsot vain ympärillesi, niin näet todellisuuden.

Lihava laihtuu parhaiten kun tämä siirretään köyhempään ympäristöön.

Ei lihava laihdu dieeteillä tai liikunnalla.

Tästä on valtavasti näyttöä.

Omaa tahtoa ei ole.

Vierailija
170/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanat maksaa alle euron/kilo. Samoin kaali ym. Jos haluaa edelleen syödä makaronia ja jauhelihaa niin siitä vaan, mutta jos syö niitä puolet vähemmän kuin ennen ja sen puoli lautasellista porkkana- tai kaaliraastetta tai vaikka pakastekasviksia (hernemaissipaprika-pussi maksaa jotain 30 senttiä ja siitä riittää parille aterialle). Vielä parempi vaihtoehto olisi muuttaa koko ruokavalio kasvispainotteiseksi, pavut, linssit ja soijarouhe on tosi edullisia. Joskus opiskelijana kun piti köyhäillä niin korvattiin jauheliha soijarouheella, se on niin paljon halvempaa. Chili sin carne on esim tosi edullista ja kohtuullisen terveellistä ruokaa.

Vierailija
171/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihminen omaa syntymäänsäkään päätä, eikä kuolemaansa.

Ei omaa tahtoa ole edes sillä välilläkään.

Siksi nämä laihdutusohjeet on markkinointikikka millä viedään rahat pois.

Vierailija
172/221 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on paljon lihavuutta ja paljon myydään tahtoa laihtua.

Tuntuisi että laihduttaminen on huijausta. En tunne yhtään ainoaa ihmistä joka olisi laihtumalla laihduttanut.

Tunnen ihmisiä jotka ovat itsestään elämän muutosten mukana lihonneita ja laihtuneita.

Parempi keino on muuttaa elämää ihan toisenlaiseksi.

Ei ruokavaliolla tai liikunnalla.

Lähteä merille tai muuttaa pois Suomesta.

Harva kykenee siihen, koska omaa tahtoa ei ole lähteä.

Tuli mieleen vanha Bulgarialainen sanonta.

Ei tummalehtinen nokkonen haalene tunkiolla.

Jokainenhan tietää ettei ravinteikkaasta maasta kerätä nokkosta salaattiin?

Tämä tarkoittaa juuri sitä. Ei myöskään löydy laihaa kuningasta vauraasta kuningaskunnasta.

Tämä on myös toinen vanha slaavilainen sanonta.

Vierailija
173/221 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita vinkkejä? Uunikasvikset alkaa jo kyllästyttää. Mistä proteiinia edullisesti?

Vierailija
174/221 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto-dieetillä laihtuu, eikä tarvitse kärvistellä näläntunteessa.

Monipuolisuutensa vuoksi sitä voi säätää sopivaksi myös kustannusten osalta.

Vierailija
175/221 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita vinkkejä? Uunikasvikset alkaa jo kyllästyttää. Mistä proteiinia edullisesti?

Kananmunasta, rasvaisesta lihasta

Vierailija
176/221 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys?heh hyvin voi.Liikkuminen vielä ilmaista.Aja pyörällä kauppaan jne.Liiku.Syö kasviksii.Jätä niskat,peruna,riisi makaronit..vaal.leivät..

Vierailija
177/221 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gullessiii kirjoitti:

Mikä kysymys?heh hyvin voi.Liikkuminen vielä ilmaista.Aja pyörällä kauppaan jne.Liiku.Syö kasviksii.Jätä niskat,peruna,riisi makaronit..vaal.leivät..

. Siis jätä moskat...

Vierailija
178/221 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole siis tarpeeksi köyhä jos on varaa olla läski. Syö vähemmän ja liiku enemmän. Liikkuminen ei maksa mitään ja kotonakin voi treenata kehonpainolla. Läski sulaa jo päivittäisillä kyykyillä, punnerruksilla ym harjoitteilla ja reippaalla kävelyllä. Kaikki ilmaista. Lisäksi rahaa säästyy jos syöt pienempiä määriä. Siedä vähän nälkää ja pian, oletettavasti venynyt vatsalaukkusi kutistuu ja tulet kylläiseksi pienemmällä ruokamäärällä.

Vierailija
179/221 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS MITÄ MÄ JUST AVASIN JA LUIN. Oletko ihan tosissasi ap? 

Vierailija
180/221 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille protskut! Täysjyväviljat, pavut, linssit, kanaa, kananmunia. Protskua kertyy yllättävän paljon kaikesta kun syö moniopuolisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi