Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia sähköiskusta?

Vierailija
05.06.2023 |

Koskinen ajatuksissani pyykkituvan kuivaushuoneen puhaltimeen ( kun olin jostain syystä laittanut avaimeni sen päälle). Sain sormenpäähän napakan tuntuisen sähköiskun. En toki tiedä oliko staattista sähköä vai ihan oikeaa. Sormenpää hieman aran tuntuinen.

Kädet olivat kuivat sekä myös huoneen lattia.
Voiko tuollaisesta pienestä iskusta tulla seurauksia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sydämelle hyväksi ole mutta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh, se tuntuu hetken aikaa turralta, sitten menee ohi. Jos siitä olisi jotain tullakseen, niin todennäköisesti olisi tullut jo. Tuo on todennäköisesti ollut staattista, tai muussa tapauksessa jos sähkölaitteesta tulee läpi, niin sitten sen pitäisi pikapikaa poistaa käytöstä.

Noista hevos/lehmäaitausten langoista tulee otettua vähän väliä tälliä ja jos virta kiertää kunnolla, niin käsi voi olla hetken aikaa sellainen puutuneen/väsyneen oloinen osumakohdasta. Yhden ainoan kerran on tullut niin kova tälli, että lähti jalat alta, mutta silloin jäi tuli kyllä selvä "palovammakin" osumakohtaan.

Vierailija
4/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Staattista sähköä veikkaan jos olet hankaillut pyykkejäsi. Ei siitä mitään seuraa vaikka hieman on nipistänytkin. Itse oon ottanu hittiä verkkovirrasta jonku kerran ilman vahinkoa.

Vierailija
5/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit että oliko staattista vai jotain muuta niin luultavasti oli staattista. Kuivausrumpu voisi hyvinkin kehittää jotain varausta siinä pyöriessään.

Toinen mahdollisuus on että laite on viallinen. Jos asia yhtään epäilyttää niin huoltomies paikalle.

Vierailija
6/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteesta voi saada täpäkän iskun, vaikka olisi pieni. Saan sähköiskun Tampereella länsipuolella aina S-Marketin maitokaapin ovesta, kun koskee siihen. 

Vierailija
7/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut staattista sähköä. Verkkovirrassa olisi tuntunut jatkuvaa värinää.

Vierailija
8/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti päivystykseen!

Vierailija
9/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis kuivaushuoneen puhallin jossa metallinen kuori ja siihen päälle laskin avaimeni. Pyykkejä näpräsin ja lähtiessä nappasin avaimen. Kone oli yhä päällä.

Oli tosiaan napakan tuntuinen isku.

Mitä tarkoittaa kun joku tuossa mainitsi " jatkuvan värinän"?

-ap

Vierailija
10/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran noin kymmenen vuotiaana sain mummolassa sähköiskun kun syliini tippui jouluvalot- yöllä iskun jälkeen koin yliluonnollisen kokemuksen jonka heti ymmärsin yliluonnolliseksi todellisuudeksi ja jonka muistan täysin edelleen. Kokemukseen liittyi myös hammaslääkäri joten asia tulee useinkin mieleen kun on vaikka elämän varrella hammaslääkärissä asioinut.

Kuitenkin tuo yliluonnollinen kokemus ei ole oudointa, tai minusta se ei ole yhtään outoa vaan ihan luonnollista koska se tapahtui; outoa on että kun kerroin kokemuksestani aamulla niin minulle kerrottiin huolestuneesti ettei sähköiskuni ollutkaan ollut ensimmäinen sähköiskun. Alle kolmivuotiaana olin saanut sähköiskun radiosta samassa mummolassa ja silloinkin herännyt yöllä. Olin alkanut puhua Saksan sanoja ja väittänyt että nimeni on "Ann-Liss"!

Aamulla en ollut muistanut asiaa.

Sähkö perustavanlaatuinen luonnonvoima, muodostamme sähkökenttiä ja ajattelumme on sähköisiä impulsseja- sähköiskun saadessaan ihminen voi ylilatautua ja saada hetkeksi käyttöönsä yleensä hyvin matalalla jännitteellä toimivia aisteja tai tietoja rotumuististaan- ehkä omista aiemmista elämistään.

Ehkä myös pari valintamme liittyy sähkökenttiin ja NS "kemia" onkin sähköistä fysiikkaa!

Vierailija
12/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on laitumen aidassa sähkövirta, ei se mitään jatkuvaa värinää ole. Joka vuosi pari kertaa otan osumaa, ei siitä sydämelle erityistä iloa ole, mutta eipä se tapakaan samantien.

Vierailija
13/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi myös tietää voiko staattisesta sähköiskusta jäädä kipua kyseiselle alueelle?

Vierailija
14/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
15/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on laitumen aidassa sähkövirta, ei se mitään jatkuvaa värinää ole. Joka vuosi pari kertaa otan osumaa, ei siitä sydämelle erityistä iloa ole, mutta eipä se tapakaan samantien.

Siinä paimen langassa on tasavirta. Ei millään tavalla vaarallista.

Vierailija
16/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin kattolamppuun palaneen tilalle uutta lamppua. Unohdin kuitenkin sellasen perusasian kuin kääntää virran pois ja vieläpä pyyhkäisin sormella pölyhiukkasen pois tyhjästä pesästä (vai mikä sen kuopan nimi onkaan, mihin lamppu ruuvataan). Ihan tuntuva tärsky siitä irtosi, mutta ei muita seurauksia kuin että jatkossa muistan kääntää virran pois myös pölyjen pyyhkimisen ajaksi.

Vierailija
17/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran noin kymmenen vuotiaana sain mummolassa sähköiskun kun syliini tippui jouluvalot- yöllä iskun jälkeen koin yliluonnollisen kokemuksen jonka heti ymmärsin yliluonnolliseksi todellisuudeksi ja jonka muistan täysin edelleen. Kokemukseen liittyi myös hammaslääkäri joten asia tulee useinkin mieleen kun on vaikka elämän varrella hammaslääkärissä asioinut.

Kuitenkin tuo yliluonnollinen kokemus ei ole oudointa, tai minusta se ei ole yhtään outoa vaan ihan luonnollista koska se tapahtui; outoa on että kun kerroin kokemuksestani aamulla niin minulle kerrottiin huolestuneesti ettei sähköiskuni ollutkaan ollut ensimmäinen sähköiskun. Alle kolmivuotiaana olin saanut sähköiskun radiosta samassa mummolassa ja silloinkin herännyt yöllä. Olin alkanut puhua Saksan sanoja ja väittänyt että nimeni on "Ann-Liss"!

Aamulla en ollut muistanut asiaa.

Sähkö perustavanlaatuinen luonnonvoima, muodostamme sähkökenttiä ja ajattelumme on sähköisiä impulsseja- sähköiskun saadessaan ihminen voi ylilatautua ja saada hetkeksi käyttöönsä yleensä hyvin matalalla jännitteellä toimivia aisteja tai tietoja rotumuististaan- ehkä omista aiemmista elämistään.

Ehkä myös pari valintamme liittyy sähkökenttiin ja NS "kemia" onkin sähköistä fysiikkaa!

Ja jotkut ihmiset syttyy itsestään palamaan ja kuolevat. Kai sekin johonkin sähköön liittyy tai kundalini-energiaan.

Vierailija
18/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi myös tietää voiko staattisesta sähköiskusta jäädä kipua kyseiselle alueelle?

Voi jäädä, volttejahan siinä voi olla aika hurja määrä. Itse sain sähköistyneen muovikelmun takia aivan hirveän tällin, joka todellakin sattui jonkun aikaa.

Vierailija
19/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen saanut staattisen sähköiskun kuivauskoneesta, kun pyyhin koneen ulkopinnassa olevia pölysuodattimia. Kone ei ollut käynnissä.

Vierailija
20/30 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ehkä voisi olettaa että olisi ollut staattinenn isku. Säikäytti kuitenkin, etenkin kun netissä oleva ohje on hakeutua välittömästi lääkäriin kun saa sähköiskun vaikka ei oireita olisi. Ja kun en tiedä onko tuollainen kuivauspuhallin jotenkin pahempi paikka saada sähköisku kuin joku tavallinen kodinkone.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän