Tapailen ihanaa miestä, mutta hän huomauttelee syömisistäni
Olen hieman pyöreä, en ylipainoinen kuitenkaan. Hän on hyvin urheilullinen ja hoikka. Meillä on todella kivaa yhdessä ja ei koskaan sano ilkeästi mistään ja on muuten fiksu ja ihana. Mutta syömisistäni huomauttaa, esim. "muru, eiköhän tuo pizzapala ole sitten viimeinen" ja jos yritän kaupasta ostaa suklaata, niin hän sanoo, että "ethän sä mun kanssa suklaata tarvitse". Ja muuta tuollaista. Hän tekee paljon ruokaa ja päättää, mitä ostetaan. Emme ole enää ihan nuoria, joten toisaalta hyvä, mutta tietysti vähän ärsyttää.
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
No, miksi ihmeessä mässäilet? Tosi harva mies pitää läskeistä naisista.
Eihän kenenkään nyt pidä olla jotain syömättä jonkun toisen sanomisten tai tykkäämisten takia.
Onpa hyvä juttu, kiitos vinkistä. Itselleni on ylipainoinen mies ja itse asiassa Suomessa on suurin osa miehistä läskejä. Pitää aloittaa tämmöinen huomauttelukampanja niin saadaan tämäkin ongelma hoidettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuriruokainen nainen tulee kalliiksi pitää.
Molemmat maksaa omat ruokansa - ei ongelmaa!
Idea on ilmeisesti siinä että nämä tollukat haluaisivat hallinnoida naistenkin tuloja.
Ai niin joo, totta...
Tr-olli ketju, mutta asiaa silti. En katsoisi tommosta miestä päivääkään, koska tommoinen toiminta kertoo miehen luonteesta. Hyi helvetti, muka muuten mukava. Piilomulkku, näitä mahtuu maailmaan. Uuden löytää helposti, antaa miehen jäädä yksin uikuttamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treenimiehet varsinkin haluaa vastaavan naisen, ei pullukkaa. Kerrohan painosi, niin arvioidaan tilanne uudestaan.
Hei- tässä tapauksessa on tiennyt ottaessaan mikä tilanne on. Pitää olla miehen vtun tyhmä tai epätoivoinen jos toimii näin. Eli mies ei ole siis ollut mitenkään tasokas itse kun ei ole saanut treenattu mimmiä
jepulis. Kyllä tuollainen toimintatapa kertoo, että ei mikään älykäs mies ole, eli ei mikään tasokas. Olisi onnellinen, että on saanut naisen ylipäätään. Keski-ikäisille miehille ei hirveästi ole naisseuraa tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kontrollointia ja siitä se henkinen väkivalta alkaa. Lähde tai joudut katumaan tuota loppu elämäsi, että jäit tuon miehen kanssa. T; turvakodin työntekijä
Sulla ammatti vaikuttaa maailmankuvaan ja näet kontrollointia ja väkivaltaa sielläkin missä sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei mies sinun terveydestä piittaa, osoittaa vaan sinulle paikkaasi. Ethän osaa edes syödä oikein. Kohta et osaa tehdä mitään oikein. Ja muututkin kynnysmatoksi.
Tuohan on fakta, ei hän osaa syödä oikein. Itse myönsi että on ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on ylipainoinen ja kyllä minä hänelle ihan rakkaudella huomautan aina kun herkuttelu meinaa lähteä käsistä. Minusta olisi outoa katsella vierestä vähät välittämättä kun toinen hankkii itselleen lisää painoa ja terveys-/itsetunto-ongelmaa.
Tuosta ei seuraa muuta kuin se, että miehesi syö jatkossa herkkunsa sinulta salaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treenimiehet varsinkin haluaa vastaavan naisen, ei pullukkaa. Kerrohan painosi, niin arvioidaan tilanne uudestaan.
Hei- tässä tapauksessa on tiennyt ottaessaan mikä tilanne on. Pitää olla miehen vtun tyhmä tai epätoivoinen jos toimii näin. Eli mies ei ole siis ollut mitenkään tasokas itse kun ei ole saanut treenattu mimmiä
Tai sitten olisi saanut mutta valitsi tarkoituksella sellaisen, jolle pääsisi huomauttelemaan. Kyllä, näitäkin on. Voivat tuntea itsensä sen toisen rinnalla paremmaksi ihmiseksi.
Henkistä väkivaltaa ja kontrolloivan ihmisen keino alistaa puolisoa. Perustuu ajatukseen, että huomauttelija on mielestään ylempiarvoinen ja parempi kuin toinen ja että hän omistaa puolisonsa kuin esineen, eli esineellistää.
Vahva veikkaus, että hän ei huomauttele syömisistä esimerkiksi työkavereilleen, pomolleen, naapurille jne. Syynä että hän ei koe ko henkilöiden kuuluvan hänelle ja hänellä olevan oikeutta määrätä heidän asioistaan. Hän kokee sellaista omistajuutta ja oikeutusta vain puolisonsa kohdalla.
Eroa.
Juokse ja heti. Parhaalla ystävälläni alkoi noin, paheni muutamassa vuodessa rajuksi henkiseksi väkivallaksi. Ja nainen oli urheilullinen, BMI 20 luokkaa. Edelliselle naiselleen oli kuulemma laukaissut syömishäiriön. Ihan totta ei missään nimessä ole normaalia käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
En ole laiska pullukka. Olen ihan liikunnallinen ja reipas nainen, mutta en ole laiha, en myöskään ylipainoinen. Ennemminkin sellainen hieman pyöre, muodokas ja lyhyt. Ja urheilemme miehen kanssa paljon yhdessä. Mies on oikeasti todella hyvä ja olen todella syvästi ihastunut häneen.
Millä h***tin mittarilla hän on OIKEASTI hyvä?! Et voi olla tosissasi.
Mies kuulostaa narsistilta. Tuosta se kontrollointi ja henkinen väkivalta alkaa. Näitä on nähty. Juokse ja lujaa, sanon minäkin.
Sanooko joku oikeasti "muru"? Ja vielä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten olisi saanut mutta valitsi tarkoituksella sellaisen, jolle pääsisi huomauttelemaan. Kyllä, näitäkin on. Voivat tuntea itsensä sen toisen rinnalla paremmaksi ihmiseksi.
Juurikin näin. Narsissit toimivat näin. Hurmaamisvaiheessa ollaan ihania, ja kun on saatu huijattu suhteeseen alkaa se toisen mollaaminen, alistaminen ja itsetunnon tuhoaminen. Näitä on nähty....mutta kun se mies on niin ihana. Ei ole vaan täysi mulkvisti. Eroa ja heti, ap, ansaitset parempaa
Vierailija kirjoitti:
Hmm olen samanlaisessa tilanteessa, paitsi olen siis tuo mies. Naisystävä muuten todella mukava ja seksikäskin, mutta syö kun hevoinen. Pelkään että ennen pitkää johtaa lihavuuteen. Kerran kävimme pitsalla karvakäsipaikassa, ja hän söi yhdellä istumalla kokonaisen rullakebabin. En ole ennen nähnyt yhdenkään naisen moista pistelevän poskeensa ykkösellä.
M28
Veikkaan, että olet itse hoikka ja pieni mies. Osuiko?
Laita se nainen vaihtoon ja etsi tilalle joku, jonka syömisiin olet tyytyväinen. tai mieluummin, jätä etsimättä ketään.
Seurustelin kerran miehen kanssa jolla oli tapana tehdä samaa. Hän saattoi illalla sanoa että ” sä oot syöny jo tänään” jne..
Olen todella hoikka. Alkuun luulin hänen vitsailevan mutta pian se näkyi kaikilla elämän osa-alueilla. Hullu kontrollifriikki. Pistin kiertoon.
Kysy mieheltä nätisti, miksi hän toimii noin. Se, miten hän vastaa ja selittää asiaa, kertoo paljon. Jos vielä kerrot sen jälkeen että mitä itse ajattelet huomauttelusta ja miten mies ottaa, palautteen vastaan, kertoo paljon. Muuttaako toimintaansa, vai jatkaako? Pystyykö näkemään huomauttelua sun näkökulmasta?
Kumpaa tarvitset enemmän, herkkuja vai sitä miestä.
Valitsisin herkut, koska niiden avulla olen jaksanut pienestä asti. Toisaalta en ole ylipainoinen. Mutta miehet voivat tulla ja mennä.
Voi olla, että mies tarkoittaa hyvää ja haaveilee yhteisestä terveellisestä tulevaisuudesta, tai sitten ei.
No näille palstan ulisijaniehilke asiasta on turha huomauttaa kun ei ne tajua muutenkasn mitään.