Tapailen ihanaa miestä, mutta hän huomauttelee syömisistäni
Olen hieman pyöreä, en ylipainoinen kuitenkaan. Hän on hyvin urheilullinen ja hoikka. Meillä on todella kivaa yhdessä ja ei koskaan sano ilkeästi mistään ja on muuten fiksu ja ihana. Mutta syömisistäni huomauttaa, esim. "muru, eiköhän tuo pizzapala ole sitten viimeinen" ja jos yritän kaupasta ostaa suklaata, niin hän sanoo, että "ethän sä mun kanssa suklaata tarvitse". Ja muuta tuollaista. Hän tekee paljon ruokaa ja päättää, mitä ostetaan. Emme ole enää ihan nuoria, joten toisaalta hyvä, mutta tietysti vähän ärsyttää.
Kommentit (285)
Ja silti mies on mielestäsi ihana?
Tuo on vain jäävuoren huippu. Lisää tulossa. Unohda koko juttu.
Ette sovi toisillenne. Ei siinä muuta. Jos/kun ette ole enää nuoria eli sinäkään et ole niin miksi jaksat katsoa/kuunnella moista. Etsi uusi mies tai ole yksin.
Miestä selvästi häiritsee ylipainosi.
Kysypä joskus tätä suoraan.
Ja niin, mitä jos vähentäisit sitä herkkujen syömistä?
Ja tuo mies on ihana, koska??? Eiku potku persiille ja ukko pihalle.
Ei sano koskaan ilkeästi ja naljailee syömisistäsi??
Puhut aivan puutaheinää. Juokse hyvä nainen kun vielä ehdit, miehen käytös on henkistä väkivaltaa.
Aivan, usko, ettei pidä ylipainostasi. Hän ehkä yrittää hienovaraisesti huomautella.
Ota asia puheeksi suoraan. Kerro, oletko itse tyytyväinen painoosi. Rehellisyys kannattaa. Voiko kysyä, paljonko on painoa ja pituutta?
Ei mies sinun terveydestä piittaa, osoittaa vaan sinulle paikkaasi. Ethän osaa edes syödä oikein. Kohta et osaa tehdä mitään oikein. Ja muututkin kynnysmatoksi.
Jos mies on urheilullinen ja keskittyy terveelliseen syömiseen ja urheiluun ja sinä mussutat suklaata ja vedät pizzaa? Ei tule toimimaan. Joko jompikumpi muuttaa tapojaan tai te riitelette asiasta aina. Jos vasta tapailette ja asia on jo pieni ongelma, se räjähtää myöhemmin käsiin. Ehkä kannattaisi kuitenkin etsiä samalla tavalla elävä kumppani. Kumpikin herkuttelee tai kumpikin sporttailee.
En ole laiska pullukka. Olen ihan liikunnallinen ja reipas nainen, mutta en ole laiha, en myöskään ylipainoinen. Ennemminkin sellainen hieman pyöre, muodokas ja lyhyt. Ja urheilemme miehen kanssa paljon yhdessä. Mies on oikeasti todella hyvä ja olen todella syvästi ihastunut häneen.
Monesti sanotaan että pullukan naisen voi ottaa ns projektiksi mutta tässähän se nähdään että ei se tule toimimaan, naisella joko on motivaatiota laihtua ja se ei muutu edes urheilullisen miehen avustuksella.
Ei tuo kommentointi lopu ikinä. Mieti jaksatko kuunnella sitä päivästä toiseen, jos et niin kannattaa lähteä eri teille.
Vierailija kirjoitti:
Ei sano koskaan ilkeästi ja naljailee syömisistäsi??
Puhut aivan puutaheinää. Juokse hyvä nainen kun vielä ehdit, miehen käytös on henkistä väkivaltaa.
Ihan prov* on tämä ketju, mutta tommoisia miehiä on paljon, jotka henkistä väkivaltaa käyttää. Toi pahenee ajan myötä, tiedän kokemuksesta, ja toista ei voi muuttaa, joten ei kannata suhdetta tuommoisen miehen kanssa jatkaa
Aloittajahan sanoi ettei ole ylipainoinen.
Ei taida ap olla muutenkenkaan ihan vaimomatskua.
Miehen huomauttelu kertoo minusta eroissa elämäntavoissa ja asenteessa. Mies vaikuttaa aika kontrolloivalta, sekä itseään että muita kohtaan. Itsekuri on hänelle tärkeää. Mies varmasti näyttää hyvältä ja on terve, mutta jotta tämä on mahdollista, on hän varmaan aika joustamaton.
Sinä taas vaikutat rennommalta. Jos tekee mieli suklaata, ostat sitä itseinhoa tuntematta. Olen itse samanlainen. Tietty ulkonäkö ei yksinkertaisesti ole minulle niin tärkeää, että viitsisin jatkuvasti pohtia ja vahtia syömisiäni. Otan mieluummin vähän mahakkaan, rennon kumppanin kuin nipottajan, vaikka tämä näyttäi
Tähänkin ketjuun tulleista kommenteista näkee, että miehen kaltaisilla ihmisillä on usein aika mustavalkoinen ajattelutapa: on terveellisesti eläviä ihmisiä ja ällöttäviä sohvalla makaavia sipsien ja siiderin kuluttajia, välimuotoja ei ole.
Pelkään, että miehen kontrollointi ei jää vain syömisestä huomauttamiseen. Koska suhde on tuore, et ole nähnyt vielä muita merkkejä. Pian hän huomauttelee muka vitsillä todellisista tai kuvitelluista vatsamakkaroistasi, vaatevalinnoistasi, vapaa-ajan harrastuksistasi, ystävistäsi. Selvästi häneltä puuttuu kunnioitus toisen rajoja kohtaan.
Useasti sellaiset ihmiset alkaa myöhemmin huomautella muustakin, se kuulosta vasta alulta. Kun on kiva tyyppi, sallit sanoa nyt. Hän koe sen luvalliseksi, mutta näitä alkaa ajan mittaan tulla lisää muistakin asioista, lopulta tunnet itseäsi huonoksi. Oo varovainen sen ihmisen kanssa. Jos kuulet tuon lisäksi ihan minkä muun vihjeen vaan asiasta, jossa sinun pitäisi parantaa itseäsi lisää, taida olla merkki siitä, että saatat joutua myrkylliseen tilanteeseen.
Aluksi juttele hänelle suoraan asiasta. Ehkä hän ei olekaan huono tyyppi, mutta selvitä se todella hyvin ennen kuin annat hänen muuttua liian tärkeäksi itsellesi..
En ottais pahalla, hän vaa välittää susta.