Tapailen ihanaa miestä, mutta hän huomauttelee syömisistäni
Olen hieman pyöreä, en ylipainoinen kuitenkaan. Hän on hyvin urheilullinen ja hoikka. Meillä on todella kivaa yhdessä ja ei koskaan sano ilkeästi mistään ja on muuten fiksu ja ihana. Mutta syömisistäni huomauttaa, esim. "muru, eiköhän tuo pizzapala ole sitten viimeinen" ja jos yritän kaupasta ostaa suklaata, niin hän sanoo, että "ethän sä mun kanssa suklaata tarvitse". Ja muuta tuollaista. Hän tekee paljon ruokaa ja päättää, mitä ostetaan. Emme ole enää ihan nuoria, joten toisaalta hyvä, mutta tietysti vähän ärsyttää.
Kommentit (288)
Onko tämä mies mahd. Lahdesta ja nimeltään MA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä selvästi häiritsee ylipainosi.
Kysypä joskus tätä suoraan.
Ja niin, mitä jos vähentäisit sitä herkkujen syömistä?Lukemisen kanssa ongelmia? Ap:han sanoo, ettei ole ylipainoinen.
Jos ap:n paino on miehelle ongelma, niin ko. miehen ei tarvitse olla ap:n kanssa. Yksinkertaista.
On se ylipainoinen jos rasvaprosentilla mitataan. Mitään "pyöreää" mutta normaalipainoista ei ole olemassakaan.
Ja sinä varmaan tiedätkin ajatustenlukijana kyseisen naisen rasvaprosentin 😂? Tuolla viitataan esim. ihmiseen, jonka painoindeksi on hieman yli normaalipainon tai lähellä sen ylärajaa.
Painoindeksi ei kerro rasvapitoisuutta vaan painon.
Tätä moni ei tajua. Sitten kun lihakset vielä painavat enemmän kuin rasva, niin kahdesta saman pituisesta ihmisestä se lihaksikkaampi onkin muka sitten BMI:n mukaan se lihavampi.
Niin, suurin osa naisista ei tajua mitä laihaläski tarkoittaa.
Niin, ei saa olla läski eikä laiha läski . Ainoa hyväksytty vartalomalli on tämä fitnessnainen. Ymmärtääköhän miehet, ettei semmoinen vartalo ole luonnollinen, vaan tämän hetken muoti ja kauneusihanne, vähän aikaa kun vielä elätte, se muuttuu. Sitä paitsi suhteessa, pitkässä sellaisessa vaikuttavat ihan muut tekijät suhteen onnistumiseen kuin ulkonäkö, esim. ystävällisyys, anteliaisuus, kyky joustaa ja ajatella asioita myös toisen kannalta jne.
Ei ole fitness. Ainoa edellytys on ettei normaali lihaksia ole kulutettu energiaksi jatkuvilla pikadieeteillä ja jojolaihdutuksilla. Perusongelma on että laihduttavat naiset eivät syö tarpeeksi proteiinia eivätkä treenaa lihaksia.
Kuinka häiriintynyt pitää olla että käyttää lyömäaseena kuvaa jossa lihava ihminen vaan... On? : DD Mee kotiis kasvaan.
Tuo on kyllä super ärsyttävää, että seurustelun aloittamisen jälkeen aletaan muokata sitä toista. Jos ei kelpaa, niin ei sitten kelpaa alun perinkään.
Ap, sanot suoraan, että lopettaa moiset kommentit. Mitä ihanaa hänessä on, epäilen että teeskentelee muka mukavaa ihmistä. Oikeasti fiksu ei huomauta toisen suklaanhalusta ja tuo on vasta alkua... Pahempaa on odotettavissa, jatkuvaa kontrollia. Sitäkö haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä selvästi häiritsee ylipainosi.
Kysypä joskus tätä suoraan.
Ja niin, mitä jos vähentäisit sitä herkkujen syömistä?Lukemisen kanssa ongelmia? Ap:han sanoo, ettei ole ylipainoinen.
Jos ap:n paino on miehelle ongelma, niin ko. miehen ei tarvitse olla ap:n kanssa. Yksinkertaista.
On se ylipainoinen jos rasvaprosentilla mitataan. Mitään "pyöreää" mutta normaalipainoista ei ole olemassakaan.
Ja sinä varmaan tiedätkin ajatustenlukijana kyseisen naisen rasvaprosentin 😂? Tuolla viitataan esim. ihmiseen, jonka painoindeksi on hieman yli normaalipainon tai lähellä sen ylärajaa.
Painoindeksi ei kerro rasvapitoisuutta vaan painon.
Tätä moni ei tajua. Sitten kun lihakset vielä painavat enemmän kuin rasva, niin kahdesta saman pituisesta ihmisestä se lihaksikkaampi onkin muka sitten BMI:n mukaan se lihavampi.
Niin, suurin osa naisista ei tajua mitä laihaläski tarkoittaa.
Niin, ei saa olla läski eikä laiha läski . Ainoa hyväksytty vartalomalli on tämä fitnessnainen. Ymmärtääköhän miehet, ettei semmoinen vartalo ole luonnollinen, vaan tämän hetken muoti ja kauneusihanne, vähän aikaa kun vielä elätte, se muuttuu. Sitä paitsi suhteessa, pitkässä sellaisessa vaikuttavat ihan muut tekijät suhteen onnistumiseen kuin ulkonäkö, esim. ystävällisyys, anteliaisuus, kyky joustaa ja ajatella asioita myös toisen kannalta jne.
Ei ole fitness. Ainoa edellytys on ettei normaali lihaksia ole kulutettu energiaksi jatkuvilla pikadieeteillä ja jojolaihdutuksilla. Perusongelma on että laihduttavat naiset eivät syö tarpeeksi proteiinia eivätkä treenaa lihaksia.
No kuten täällä on tuhat kertaa todettu, ota sellainen akka joka sinulle kelpaa. Anna niiden pullukoiden ja lauhaläskien olla rauhassa pullukoita ja lauhaläskejä. Ei kuulu sinulle pätkääkään.
Olen itse hoikka, mutta voisin alkaa tapailla pulleampaa miestä. Yrittäisin kuitenkin saada miehen syömään terveellisesti, mutta jos mussutus vaan yltyisi, ei suhteesta tulisi mitään. Sama alkoholin kanssa, en halua tissuttelijaa. Jos olet tyytyväinen itseesi ja haluat pysyä pullukkana ja herkutella, ei suhteesta tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hoikka, mutta voisin alkaa tapailla pulleampaa miestä. Yrittäisin kuitenkin saada miehen syömään terveellisesti, mutta jos mussutus vaan yltyisi, ei suhteesta tulisi mitään. Sama alkoholin kanssa, en halua tissuttelijaa. Jos olet tyytyväinen itseesi ja haluat pysyä pullukkana ja herkutella, ei suhteesta tule mitään.
Ja lisäkysymyksenä: odotatko, että mies kannustaisi herkuttelemaan? Terveellinen ruoka on hyvä juttu!
En ymmärrä tätä, että ihmisten pitäisi saada rauhassa syödä herkkuja ja lihoa. Se on epäterveellistä. Lisäksi pullukoista suuri osa haluaisi oikeasti olla hoikkia.
Kuulostaa siltä, että hän joko ei halua että lihot lisää tai sitten hän haluaa, että hoikistuisit. Jos hän itse on urheilullinen ja syö oikein, voi niin sanotusti jäädä myös levy päälle omasta elämäntavastaan. Minusta on väärin toisten syömisiin puuttua, mutta olen itsekin typerästi sortunut huomauttamaan itse ollessani dietillä toiselle, että kannattaako syödä joka päivä karkkia. Sitä ei silloin tajunnut tekevänsä typerästi vaan luuli olevansa avuksi.
Olisiko ihan mahdotonta tuosta sanoa hänelle?
Jos itselle paino ei ole herkkä asia eikä ruoka ole muuta kuin välttämätön polttoaine ja syö jaksaakseen ja voidakseen hyvin kokematta sen suurempaa nautintoa ruoasta, voi olla vaikea ymmärtää miten herkkiä toiset ovat painostaan ja syömisistään.
Naisen syömisistä huomauttelu on vähän sama kuin miehen juomisesta huomauttelu. Alkoholi menee kaiken edelle. Samoin naisilla myös herkuttelu. Sen huomaa tämän ketjun suosiosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos itselle paino ei ole herkkä asia eikä ruoka ole muuta kuin välttämätön polttoaine ja syö jaksaakseen ja voidakseen hyvin kokematta sen suurempaa nautintoa ruoasta, voi olla vaikea ymmärtää miten herkkiä toiset ovat painostaan ja syömisistään.
Miksi ruuasta pitää olla "herkkä"? On olemassa myös mahdollisuus lopettaa turha herkuttelu. Se on aika helppoa, sokerista ja rasvasta oppii eroon viikossa tai parissa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen syömisistä huomauttelu on vähän sama kuin miehen juomisesta huomauttelu. Alkoholi menee kaiken edelle. Samoin naisilla myös herkuttelu. Sen huomaa tämän ketjun suosiosta.
Joo minusta on tyhmää alkaa seurustella alkoholistin kanssa ja sitten valittaa hänen juomisestaan. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sama homma syömisen kanssa. Miksi alkaa seurustella, jos toisen syömiset häiritsee.
Minulla edellinen suhteen jatkuva 'tulosvastuu' ex-kumppanille mm. painon, liikkumisen ja elämässä menestymisen suhteen uudelleenlaukaisi bulimian, joka oli ollut remissiossa jo lähemmäs kymmenen vuotta. Varsinkin jos on yhtään miellyttämisenhaluinen ja herkkä, kontrollifriikin kumppanina on suuri riski uupua ja sairastua. Suhteessa oli toki myös paljon hyvää, mutta lähdin suhteesta, koska haluan tulla hyväksytyksi omana itsenäni, enkä jonkun projektina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruuasta pitää olla "herkkä"? On olemassa myös mahdollisuus lopettaa turha herkuttelu. Se on aika helppoa, sokerista ja rasvasta oppii eroon viikossa tai parissa.
Kirjoitin tuon ylemmän ja minulle se ei olekaan herkkä asia, mutta tiedän sen olevan monelle. Yritän siksi olla loukkaamatta ketään vahingossa. Minulle saa huomauttaa kyllä painosta ja syömisestä, tarkastan tilanteen ja ryhdyn toimenpiteisiin jos olen samaa mieltä. Ei sillä että useinkaan huomauteltaisiin, kukaan ei koskaan ole ylipainosta sanonut, sitäkin joskus on hiukan ollut. Silloin itse huomasin etten voi enää yhtä hyvin kuin ennen ja tiputin ylimääräiset kilot pois.
Hoikkuudesta sen sijaan useamman kerran sanottu hieman negatiivisesti. Tosin vain toiset naiset, ei miehet. En täysin ymmärrä miksi, olen pysynyt normaalipainon rajoissa ja ollut hyväkuntoinen. Ei ole mitään syömishäiriöhistoriaakaan. Syön terveellisesti ja urheilen, joskus liikaa, joskus liian vähän, yleensä kohtuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tuon ylemmän ja minulle se ei olekaan herkkä asia, mutta tiedän sen olevan monelle. Yritän siksi olla loukkaamatta ketään vahingossa. Minulle saa huomauttaa kyllä painosta ja syömisestä, tarkastan tilanteen ja ryhdyn toimenpiteisiin jos olen samaa mieltä. Ei sillä että useinkaan huomauteltaisiin, kukaan ei koskaan ole ylipainosta sanonut, sitäkin joskus on hiukan ollut. Silloin itse huomasin etten voi enää yhtä hyvin kuin ennen ja tiputin ylimääräiset kilot pois.
Hoikkuudesta sen sijaan useamman kerran sanottu hieman negatiivisesti. Tosin vain toiset naiset, ei miehet. En täysin ymmärrä miksi, olen pysynyt normaalipainon rajoissa ja ollut hyväkuntoinen. Ei ole mitään syömishäiriöhistoriaakaan. Syön terveellisesti ja urheilen, joskus liikaa, joskus liian vähän, yleensä kohtuudella.
Voitko antaa esimerkkejä mitä negatiivista palautetta olet saanut hoikkuudesta? Ei taida sellaista lukemaa ollakkaan mikä kaikille kelpaisi..
Jos nainen huomauttelee miehen syömisestä, se on kohteliasta ja rakentavaa keskustelua, kannustusta terveellisempään elämään ja toisen auttamista kohti parempaa oloa.
Jos mies huomauttelee naiselle, se on henkistä väkivaltaa ja narsistista vallankäyttöä, jossa toiselta riistetään kaikki itsemääräämisoikeus.
Nämä mielessä voitte jatkaa keskustelua.
Laihduin, koska söin liian vähän.
Nyt olen tyytyväinen painooni. Syön 1800 kaloria, liikun päivittäin aamujumppa 45 min ja nyt tulee fillaroitua väh tunti päivässä.
Saan syödä mitä huvittaa. Etenkin, kun en tälläisiä övereitä tee.
Olin vkonloppuna puistossa, jossa meillä oli nyyttärit. Istuttiin turvavälit kunnossa ja keskellä oli ruuat kerta-annoksina.
En ollut syönyt mitään makeaa äitienpäivän jälkeen ja yksi toi täytekakun leivoksina. Söin niitä lopulta 4. Jokaisen palan jälkeen yksi porukasta arvosteli. Tekijä sanoi syö, syö, koska hänellä oli kotimatkaa ja aikoi kuulemma käydä vielä kaupassa. Ja kaikkien ruokaa jäi, kun syömiset oli syöty.
Miksi pitää sanoa tollasta ääneen ?
Tästä on vuosia, ehkä 10 tai ylikin, olin lapseni kanssa kaupassa ja ostin suklaata. Paljon. Myyjä ihan pokkana sanoi minulle minun ei kannattaisi ostaa näin paljoa, olin paljon painavampi sillloin.
Minä pimahdin täysin . Aloin kysymään mitä sanoit. Sitten pyysin häntä pyytämään vastaavan paikalle. Pyysi vartijan. Ilmoitin soitan kohta poliisit paikalle, pyydä se myymälävastaava.
Pomo tuli ja kysyin jos humalaiselle ei saa myydä olutta, tarkoittaako ylipainoiselle ei saa myydä suklaata.
Muistan, kun sanoin myyjälle kukaan ylipainoinen ei muutu hoikaksi sillä, että sinä arvostelet hänen ulkonäköään. Pomo pyysi anteeksi, myyjä oli vaikeana ja minä vaihdoin kauppaa.
Jätä mies. Arvostelu menee vain pahempaan suuntaan.
Pyh. Kun sporttailee enemmän, voi myös herkutella enemmän :D Molempi parempi.
Mutta aiheeseen siis, "mies päättää mitä ostetaan" kuulostaa kyllä aika kontrolloivalta, samoin tuo pitsakommentti. Siis vaikka syömisesi olisi epäterveellistä, kertoo jotain toisen ihmissuhdetaidoista jos koittaa toista muuttaa tai jopa "pakottaa" noin.