Tapailen ihanaa miestä, mutta hän huomauttelee syömisistäni
Olen hieman pyöreä, en ylipainoinen kuitenkaan. Hän on hyvin urheilullinen ja hoikka. Meillä on todella kivaa yhdessä ja ei koskaan sano ilkeästi mistään ja on muuten fiksu ja ihana. Mutta syömisistäni huomauttaa, esim. "muru, eiköhän tuo pizzapala ole sitten viimeinen" ja jos yritän kaupasta ostaa suklaata, niin hän sanoo, että "ethän sä mun kanssa suklaata tarvitse". Ja muuta tuollaista. Hän tekee paljon ruokaa ja päättää, mitä ostetaan. Emme ole enää ihan nuoria, joten toisaalta hyvä, mutta tietysti vähän ärsyttää.
Kommentit (288)
Aaaah, kuulostaa ihan mun exältäni. :D
Tajusin vasta jälkikäteen kaiken ja kuinka syvälle olisin hänen kanssaan voinut joutua.
Tuli huono olo, kun luin tämän. Itse painoin aikoinaan 54 kg (168 cm pitkä) eli en ylipainoinen. Silloinen kihlattuni (bodattu, hyväkroppainen) halusi ehdottomasti, että laihduttaisin - liian iso maha oli mulla. Kävi kaupassa ostoksilla, osti itselleen lihapiirakoita, mulle kasvispihvejä. Oli kyllä ahdistavaa aikaa, onneks kesti vain vuoden.
Ikinä, en ikinä puuttuisi toisen syömisiin.
Omalla miehelläni oli suhteen alussa tapana huomautella syömisestä (olen itse ylipainoinen ja mies urheilullinen). Mies teki sen juuri samalla tavalla kuin sinunkin eli ei mitenkään ilkeästi, vaan nimenomaan huolehtivaan sävyyn, koska olin itsekin valitellut painoni nousua hänelle. Kerran hän jopa kutsui minua sanalla läski (eräässä ns. "vitsikkäässä" yhteydessä). Lopulta sanoin suoraan, että asia on minulle todella herkkä ja minulle tulee paha olo hänen sanoistaan. Mies lopetti siihen. Huomaan tietyissä asioissa, että hän toivoisi minun laihtuvan, mikä ei oikeastaan ole väärin, koska hän on ihan oikeassa, olen lievästi ylipainoinen nytkin ja lihon helposti (tavatessamme olin normaalipainoinen). Mies ei kuitenkaan ole sen jälkeen kun sanoin asiasta kertaakaan ottanut asiaa esille, koska ei selvästi halua loukata ja vaikuttaa rakastavan minua joka tapauksessa.
Minua kyllä haittaisi ja vaivasi senkin jälkeen vaikka mies lopettaisi huomauttelun minun pyynnöstäni.
Jos huomaisin, että silti häntä pyöreyteni tai ruokailuni vaivaa vaikka ei sanoisi mitään.
Kokisin, että hän haluaisi minun olevan toisenlainen kuin olen.
Sama jos oletetaan, että mies olisi pyöreä ja se vaivasi minua, silloinhan myös minä haluaisin hänen olevan toisenlainen kun on.
Parempi olisi, että kumpikin hyväksyisi kumppanin sellaisena kuin hän on minäkin hetkenä. Ei niin, että pitäisi pysyä aina samanlaisena tai -kokoisena kuin nuorena tai silloin kun tutustuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Miestä selvästi häiritsee ylipainosi.
Kysypä joskus tätä suoraan.
Ja niin, mitä jos vähentäisit sitä herkkujen syömistä?
Lukemisen kanssa ongelmia? Ap:han sanoo, ettei ole ylipainoinen.
Jos ap:n paino on miehelle ongelma, niin ko. miehen ei tarvitse olla ap:n kanssa. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin, mitä jos vähentäisit sitä herkkujen syömistä?Lukemisen kanssa ongelmia? Ap:han sanoo, ettei ole ylipainoinen.
Jos ap:n paino on miehelle ongelma, niin ko. miehen ei tarvitse olla ap:n kanssa. Yksinkertaista.
On se ylipainoinen jos rasvaprosentilla mitataan. Mitään "pyöreää" mutta normaalipainoista ei ole olemassakaan.
Sillä ei ole nyt tässä ketjussa merkitystä oli aloittaja pyöreä vai ei. Vaan sillä, että mies on hänen kanssaan sellaisena kun aloittaja on ja oli suhteen alkaessa ja huomauttelee syömisestä ja ostoksista.
Ikävä piirre ja huomauttelu yleensä lisääntyy kun ja jos suhde etenee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi unohtaa suhde hyvän ja hyvännäköisen miehen kanssa vain siksi, että mies pitää huolta sitä, ettei nainen liho?
Mies voi huolehtia ihan omista asioistaan. Mielummin hyväkäytöksinen ja normaali mies kuin narsistinen näpäyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin, mitä jos vähentäisit sitä herkkujen syömistä?Lukemisen kanssa ongelmia? Ap:han sanoo, ettei ole ylipainoinen.
On se ylipainoinen jos rasvaprosentilla mitataan. Mitään "pyöreää" mutta normaalipainoista ei ole olemassakaan.
Ja sinä varmaan tiedätkin ajatustenlukijana kyseisen naisen rasvaprosentin 😂? Tuolla viitataan esim. ihmiseen, jonka painoindeksi on hieman yli normaalipainon tai lähellä sen ylärajaa.
Ihana mies ei huomauttele toisen syömisistä. AP:n tapailema mies ei siis ole ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä varmaan tiedätkin ajatustenlukijana kyseisen naisen rasvaprosentin 😂? Tuolla viitataan esim. ihmiseen, jonka painoindeksi on hieman yli normaalipainon tai lähellä sen ylärajaa.
Painoindeksi ei kerro rasvapitoisuutta vaan painon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä moni ei tajua. Sitten kun lihakset vielä painavat enemmän kuin rasva, niin kahdesta saman pituisesta ihmisestä se lihaksikkaampi onkin muka sitten BMI:n mukaan se lihavampi.
Sielläkö se sika nyt on, jätä se sika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä moni ei tajua. Sitten kun lihakset vielä painavat enemmän kuin rasva, niin kahdesta saman pituisesta ihmisestä se lihaksikkaampi onkin muka sitten BMI:n mukaan se lihavampi.
Niin, suurin osa naisista ei tajua mitä laihaläski tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti sanotaan että pullukan naisen voi ottaa ns projektiksi mutta tässähän se nähdään että ei se tule toimimaan, naisella joko on motivaatiota laihtua ja se ei muutu edes urheilullisen miehen avustuksella.
missä näin sanotaan?
Tämän haluaisin minäkin tietää. Harvoin ehdotetaan naisille, että ota pitkäaikaistyötön ja nalkuta se juristiksi. Tai ota alkkis ja nalkuta se raittiiksi. Mutta kumma kyllä miehillä tuntuu olevan joku sitkeä harhaluulo, että olisi jotenkin fiksu idea iskeä inhoamaansa naistyyppiin kuuluva tyttöystävä ja v*ttuilla siitä unelmien emäntä. Hei, ilmainen neuvo pojat, ei toimi.
Ei tietenkään ehdoteta, koska Naiset haluavat täydellisen kumppanin. Tosin sen saatuaan alkavat muokkaamaan joka tapaukaessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on urheilullinen ja keskittyy terveelliseen syömiseen ja urheiluun ja sinä mussutat suklaata ja vedät pizzaa? Ei tule toimimaan. Joko jompikumpi muuttaa tapojaan tai te riitelette asiasta aina. Jos vasta tapailette ja asia on jo pieni ongelma, se räjähtää myöhemmin käsiin. Ehkä kannattaisi kuitenkin etsiä samalla tavalla elävä kumppani. Kumpikin herkuttelee tai kumpikin sporttailee.
Tai rupeatte harrastamaan kilpasyöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, suurin osa naisista ei tajua mitä laihaläski tarkoittaa.
Niin, ei saa olla läski eikä laiha läski . Ainoa hyväksytty vartalomalli on tämä fitnessnainen. Ymmärtääköhän miehet, ettei semmoinen vartalo ole luonnollinen, vaan tämän hetken muoti ja kauneusihanne, vähän aikaa kun vielä elätte, se muuttuu. Sitä paitsi suhteessa, pitkässä sellaisessa vaikuttavat ihan muut tekijät suhteen onnistumiseen kuin ulkonäkö, esim. ystävällisyys, anteliaisuus, kyky joustaa ja ajatella asioita myös toisen kannalta jne.
Sä et nyt vaan tajuu me vegaaninaiset vaikka tapetaan, että joku saa tollaisen helmen daiju!
Ehkä yksinkertaisinta olisi sanoa ihan suoraan miehelle, että lopettaa kommentoimisen ja että osaat itse päättää mitä syöt.