Tapailen ihanaa miestä, mutta hän huomauttelee syömisistäni
Olen hieman pyöreä, en ylipainoinen kuitenkaan. Hän on hyvin urheilullinen ja hoikka. Meillä on todella kivaa yhdessä ja ei koskaan sano ilkeästi mistään ja on muuten fiksu ja ihana. Mutta syömisistäni huomauttaa, esim. "muru, eiköhän tuo pizzapala ole sitten viimeinen" ja jos yritän kaupasta ostaa suklaata, niin hän sanoo, että "ethän sä mun kanssa suklaata tarvitse". Ja muuta tuollaista. Hän tekee paljon ruokaa ja päättää, mitä ostetaan. Emme ole enää ihan nuoria, joten toisaalta hyvä, mutta tietysti vähän ärsyttää.
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä toivoisinkin miehen ystävällisesti huomauttavan, jos syön usein epäterveellisesti tai paino alkaa hiipiä ylöspäin huomaamattani. Sehän on välittämistä. Jos ilkeästi piikittelisi ilman syytä, eri asia, siitä en pitäisi.
Mieskin on varmasti hyvillään, kun ystäväporukan illanvietossa tai ihan vaan kaksitaan kotona sanot miehelle "Pertti, älä ota enää toista olutta, yksi riittää" tai "Pertti, kerroit tuon jutun jo viime kerralla" tai "Pertti, eikö me sovittu, että ei tupakoida". Sinähän pidät huolta miehesi terveydestä, ei siitä saa loukkaantua.
Eiköhän aika monet naiset näin sanokin, ne samat joille ei saa sanoa suklaan syömisestä mitään tai sanoja on narsisti.
Ap on pyöreä, mutta ei ylipainoinen. Miten se on mahdollista?
Oletko harkinnut mahdollisuutta, että laihduttaisit?
No etpä tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä toivoisinkin miehen ystävällisesti huomauttavan, jos syön usein epäterveellisesti tai paino alkaa hiipiä ylöspäin huomaamattani. Sehän on välittämistä. Jos ilkeästi piikittelisi ilman syytä, eri asia, siitä en pitäisi.
Mieskin on varmasti hyvillään, kun ystäväporukan illanvietossa tai ihan vaan kaksitaan kotona sanot miehelle "Pertti, älä ota enää toista olutta, yksi riittää" tai "Pertti, kerroit tuon jutun jo viime kerralla" tai "Pertti, eikö me sovittu, että ei tupakoida". Sinähän pidät huolta miehesi terveydestä, ei siitä saa loukkaantua.
Eiköhän aika monet naiset näin sanokin, ne samat joille ei saa sanoa suklaan syömisestä mitään tai sanoja on narsisti.
Jos toisen elintavoissa on omasta mielestä jotain huomauttamista ja korjattavaa, asian voi ottaa esiin ihan rauhallisesti keskustelemalla eikä siinä tilanteessa, jossa toinen on ottamassa kakkua tai olutta.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuus on (ehkä) normaali paino mutta liian suuri rasvaprosentti pikadieeteillä hävitettyjen lihasten takia. Naisilla vaakalukema ei paljon kerro.
Vierailija kirjoitti:
Johan se selitti.
Itsekin olen 173/61 ja on pieni vararengas vyötäröllä. Lihasmassaa ei lainkaan. Ikää 40, ei se rasva enää tällä iällä kaikilla mene sinne mihin toivoisi.
Hei aloittaja! En yleensä kommentoi keskustelupalstoille,koska näitä juttui ei kannattais lukea mut nyt oli pakko. Kokemusta on miehestä kuka yritti kaikinmahdollisin keinoin teoin ja sanoin kontrolloida syömisiäni vaikken ollut edes yli painoinen. Loppuvaiheessa myönsi että koitti Kontrollloida myös exänsä syömisiä. Säästeli ex vaimonsa kuvia joka oli mallinnäköinen ja kokoinen ja väitti että oli pääasyt yli tästä. Todellisuudessa koitti muokata vaan ex vaimonsa kaltaisia malleja. Selitti että ex vaimon syömisiä tarvinnut kontrrolloida kun tämä juoksi 10km lenkkejä. Ja väitti ettei nainen tarvitse RANKAN salitreenin jälkeen palkkaria ja alkuvaiheessa sanoi että voi ostaa mulle juoksukengät "jos haluun alkaa juoksemaan". Ois vaan pitäny jo siinä vaiheessa lopettaa koko paska tai ekojen treffien jälkeen kun "malli exän kuvat tuli yllättäen laatikosta eikä tiennyt että ne oli säilyttänyt":DD loppujenlopuks itsetunto oli niin paska että et voi edes tietää. Joten suosittelen,että lopetat suhteen alkuunsa,vaikken voi päätöstä puolestasi tehdä. Oman kokemuksen mukaan tuo on vasta alkua mieheltäsi ja se ei tule loppumaan. Ja tässä ei ollut edes puoliakaan siitä mitä mulla oli. En nyt enempää viitti tähän avautua. Tällä hetkellä "miehellä" langanlaihamalli muija jonka laastarina löysi silloin. P.s. niin ja oishan mun pitäny hänen mielestä tehdä aerobista enemmän vaika kävelin koiran kanssa 3x päivässä ja konttasin melkeen salitreenin jälkeen takas kotiin tai kämpälle. Trust me sister,älä anna kenenkään kontrolloida sua, ykskään mies ei oo sen Arvonen. Löydät parempaa, kuka ei koita muuttaa sua ja hyväksyy sut selllaisena kun oot ja kannustaa sua kaikessa mitä teet, i know that feel kun se löytyy niin oot ihan myyty . Tsemppiä <3
Minä sanoisin miehelle, että nostaa raskaampia painoja, jotta hauikset ja vatsalihakset näkyvät kunnolla. Sitten saatan unohtaa ruokailun, kun on kunnolla silmänruokaa talossa.
Pahimmat toisten vartaloiden arvostelijat eivät itse olet kuulleetkaan Arnold Schwarzenegger -kisoista tms. Tikkukädet laiheliinipojat kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä.
Ap, miksi vietät niin paljon aikaa miehen kanssa, joka ei ole kumppanisi?
Syötkö mielestäsi kohtuullisesti, vai oletko lihoamassa?
Vierailija kirjoitti:
Minä näen ihan itsekin koska se vaa'an lukema alkaa kivuta ylöspäin ja vaatteet käy kiristämään, ei siitä tarvitse minulle erikseen mainita. Onneksi puolisokin ymmärtää tämän eikä kohtele minua kuin pikkulasta.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän tuomitsevia kommentteja. Ja herkkähipiäisiä.
Jos toinen on toisen mielestä liian pyöreä, niin siitä pitäisi voida sanoa suoraan ilman, että siitä mielensä pahoittaa. Tuo vihjaileva kommentointi kertoo vain miehen uskalluksen puutteesta. Tietää toisen loukkaantuvan, vaikka ihan ymmärrettävästä asiasta sanookin.
En itsekään keksi miten voisi hyvällä tavalla kannustaa toista pieneenkään painonpudotukseen. Kaikki vihjeet mitä tällä palstalla on aiemmin annettu, ovat aivan yhtä passiivisagressiivisia, vaikka muuta väitätte.
Ja tosiaan ap, jos sinulla ei ole kiinnostusta pienentää pyöreyttäsi ja se on hänelle jokin ongelma, niin turha teidän on jatkaa yhdessä. Et arvosta silloin toista tarpeeksi, kuten ei hänkään arvosta sinun elintapojasi.
Sadannen kerran. Kyseessä on tuore suhde. Kukaan ei ole tässä ketjussa kertaakaan selittänyt, miksi pitää ehdoin tahdoin itse mennä valitsemaan pyöreä kumppani ja sitten alkaa heti mussuttamaan sille niistä syömisistä. Jos haluat että kumppanilla on BMI 18 niin etsi sellainen. Älä sitä, jolla lukema on kymmenen pykälää isompi ja yritä sitten syyllistää ja nalkuttaa sitä hoikaksi. Ihan totta miten tämä on niin vaikea ymmärtää. Vielä kerran: etsi itsellesi sellainen kumppani joka sinulle kelpaa.
Minusta on suorastaan sairasta, miten moni täällä pitää uuden kumppanin lyttäämistä mieleiseensä muottiin täysin normaalina ja aiheellisena käytöksenä.
Aikuisena ihmisenä en tarvitse ketään kertomaan minulle mitä tai kuinka paljon tai vähän minun pitäisi syödä. En tarvitse pukeutumisohjeitakaan. Ja osaan itse päättää omat mielipiteeni ym.
Kumppani ei ole parisuhteessa mikään äiti/isä joka holhoaa ja kontrolloi. Jos ei kelpaa omana itsenään niin suhde on suoraan sanottuna hanurista.
Puhu miehelle, kerro miltä kommentointi tuntuu.
Minä tapailin nuorena miestä joka kommentoi syömisiäni. Kaupassa jos ostin karkkia hän sanoi että "kannattaako sitä nyt niin usein ostaa" vaikka en usein ostanut. Ihan kuin olisi pelännyt että lihon vaikka olin silloin tosi laiha ja hän itse joi joka ilta 3-4 olutta ja viikonloppuisin enemmän. Lopetin sen suhteen koska tuntui että hänelle oli ulkonäkö niin tärkeä ettei oikeastaan edes halunnut tutustua minuun ihmisenä ollenkaan.
Nykyinen mies ei kommentoi ollenkaan minun syömisiä vaikka olen isompi nyt raskauksien jälkeen mitä olin tuolloin n.20 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut mahdollisuutta, että laihduttaisit?
No etpä tietenkään.
Miksi hänen edes pitäisi? Ongelmahan on tapailukumppanilla eikä naisella.
Kuulostaa kamalalta. Mulla on myös suhteellisen tuore suhde (alle vuosi seurustelua) ja tämä vuosi on ollut henkilökohtaisessa elämässäni suhdetta lukuun ottamatta aika rankka. Mm. lähipiirissä vakavia sairastumisia ja isoja muutoksia työelämässä. Liikunta eli kovat treenit kuntosalilla 4-5 krt/vko ovat olleet iso osa elämääni vuosia. Sinänsä paino ja syöminen ei ole koskaan stressannut mua, sillä olen lihaksikas ja vaikka niiden päällä olisikin vähän läskiä, tiedän silti olevani tosi kovakuntoinen ja halutessani tiedän, miten dietataan ja treenataan lihakset hyvin näkyviin.
Mutta siis koska perhe-ja työasioissa on ollut rankkaa, olen viimeisen vuoden aikana turvautunut ns. tunnesyömiseen aiempaa enemmän. Välillä vain tavallista ruokaa mutta isompia annoksia, välillä taas ihan oikeita herkkuja. Välillä olen tehnyt salitreenin päälle aerobista liikuntaa kaloreiden kuluttamiseksi. Tuo uusi miesystävä on muutaman kerran epäsuorasti vähän huomauttanut herkkujen syömisestä, esim. "no ehkä tänään vähän mutta älä ota tuota tavaksi" tms. Vaikka hänellä voisi olla joku totuuden siemen, ei ole hänen tehtävänsä huomauttaa minulle yhtään mitään siitä mitä laitan suuhuni. Olen sen myös erittäin napakasti sanonut hänelle. Erityisen inhottavalta tuollainen kommentti on tuntunut silloin, kun mies tietää että olen stressissä perheeseen liittyvien vaikeiden asioiden vuoksi. Olen toki sanonut, että nyt riittää syömisteni kommentointi, herra saa pitää huolen vain ihan omista mussutuksistaan. Ei ole onneksi enää kommentoinut, mutta lopputulos tästä kaikesta: suhde mieheen on alkanut väljähtyä. Kyllä tuollaiset kommentit (vaikka lopulta loppuisivat) jättävät jäljen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm olen samanlaisessa tilanteessa, paitsi olen siis tuo mies. Naisystävä muuten todella mukava ja seksikäskin, mutta syö kun hevoinen. Pelkään että ennen pitkää johtaa lihavuuteen. Kerran kävimme pitsalla karvakäsipaikassa, ja hän söi yhdellä istumalla kokonaisen rullakebabin. En ole ennen nähnyt yhdenkään naisen moista pistelevän poskeensa ykkösellä.
M28
Mikä eläin on hevoinen?
Mä söin kerran puolitoista rullakebabia ja olin silloin langanlaiha. Nyt pyöreempänä ei varmaan edes menisi.
Minkä ikäisestä miehestä kyse? Miehet tuppaavat kyllä itsekin lihomaan keski-iän kynnyksellä, eli jos mies huomauttelee 20-30 vuotiaana, hänellä todennäköisesti on itsellä nelikymppisenä röllykkä mahan kohdalla. En ole nähnyt yhtään miestä, jolla ei olisi tai harvemmin. Miehet kun juovat enemmän niin siitähän se tulee. Kommentoi miehelle samalla tavoin, että eiköhän nämä oluet nyt olleet tässä.
Unohda koko mies. Usko pois että kommentointi tulee jatku.aan ja pahenee vaan kun tutustutte. Lopulta kommenttia tulee hiustesi väristä (painostaa vaihtamaan), meikkaamisesta (miehen mielestä liikaa tai liian vähän), ajankäytöstä, rahankäytöstä, lasten myötä kasvatuksesta. Juokse!
Juuri näin :D