Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljaiset vieraat

Vierailija
24.05.2020 |

Mitä pitäisi tehdä siinä tilanteessa, kun kestitsee vieraita, jotka eivät keskustele oma-aloitteisesti, joko isäntäväen tai muiden vieraiden kanssa? Tulee välillä sirkuspellemäinen olo, kun yrittää viihdyttää ja keksiä eri puheenaiheita, kertoa jotakin hassua mikä vapauttaisi tunnelmaa, kysyä rennosti kuulumisia tai kertoa omia kuulumisia, hieman musiikkia taustalla tai jokin rento ohjelmanumero, kuten lautapeli. Ns. olen antanut tilaa ja sitten keksinyt jotakin tekemistä jos juttu ei ala luistamaan, mutta tuntuu että tuloksetta. Pitkäaikainen hiljaisuus on kuitenkin melko kiusallista, ja ajattelen että voisihan sitä yksinkin olla kotona hiljaa, mutta kun näkee muita ihmisiä, eikö voisi heidän kanssaan kommunikoida..? Tätä ei tapahdu kaikkien vieraiden kanssa.

Millä keinoin teidän perhejuhlat, aikuisten illanvietot tms. ovat rentoja ja ihmiset juttelevat toisilleen?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sitten vaan olla, että on osunut hankala ryhmädynamiikka tähän vieraskuntaan jos ilmeisesti sinulla on myös kokemuksia että on sujuvampaa? MInä saatan olla tosi erilainen porukasta riippumatta ja minulla on tosi sujuvia kaveriporukoita mutta sitten on myös niitä joissa tavallaan lähtökohdat samat mutta ei vaan ole samanlaista fiilistä. Sattumankauppaa

siis porukasta riippuen*

Vierailija
102/103 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen tuota toista lastenkuritusketjua, jossa kerrotaan hirveästä hakkaamisesta kun lapsi katsoo väärällä tavalla tai ryttää maton kulkiessaan - ehkä nämä mykät tuijottajat ovatkin niitä lapsena hiljaisiksi hakattuja, joita ei ole lapsina pidetty oikein ihmisinäkään?? Saati että olisivat oppineet normaalia sosiaalista kanssakäymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarinan opetus: älkää viettäkö aikaa yhdessä, liian erilaisia ootte? ja minäkin mietin että miksi sinä kestitset, eikö puolisosi ota roolia jos hänen tutuistaan kyse.