Sivut

Kommentit (314)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitkä kekkerit kyseessä?
Ihan sellainen perheen kesken kahvittelukekkerit. Ei mikään juhlajuttu. Kiva tehdä silti joku täyttäri itseni muiden iloksi. Oon varmaan joskus 5 vuotta sitten tehnyt täyttärin. -Ap

"Täyttäri" *oksu tuli suuhun*
Otapa närästyslääkettä :D -Ap

Vierailija

Lapsuuteni kasarikakku:

-sokerikakkupohja, kostutus kahvilla

-väliin banaanimössöä ja mansikkahilloa

-päälle kermarahkaa

-koristelu lakoilla tai mansikoilla

Nam!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitkä kekkerit kyseessä?
Ihan sellainen perheen kesken kahvittelukekkerit. Ei mikään juhlajuttu. Kiva tehdä silti joku täyttäri itseni muiden iloksi. Oon varmaan joskus 5 vuotta sitten tehnyt täyttärin. -Ap

"Täyttäri" *oksu tuli suuhun*

Minusta tämän hetken parasta huumoria on juuri käyttää noita ”täyttäri, jaksuhalit, oksu, kikantti ja pastillivärit ” sanoja. Aina joku vetää herneet ja ottaa ne niin hitsin tosissaan. Parasta kun he vielä kuvittelevat etten käytä niitä edes tahallani. heh heh
Ohis

Vierailija

En tunnista. Mä harrastan vain konditoriakakkuja. Kokeilkaas muuten Ellen Svinhufvudin kakkua, etenkin sitä voi tarjota laihduttajille. Työkaveteille ja anopille t.ex.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota mitä nykyään laitetaan kermavaahtoon, kun erikseen on mainittu sokerilla makeutettu kermavaahto?
N29
Mitä nykyään laitetaan? Tarkoitatko sokeria?

No jos sokerilla makeututtu kermavaahto on kasaria, niin millä se makeutetaan nykyään?
N29
Ei millään jos minä saisin päättää. Kakut on muutenkin makeita ilman ylim. sokeria.

Yh. Kermavaahdon pitää maistua hyvältä. Makeuttamaton kermavaahto on ihan hirveää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota mitä nykyään laitetaan kermavaahtoon, kun erikseen on mainittu sokerilla makeutettu kermavaahto?
N29
Mitä nykyään laitetaan? Tarkoitatko sokeria?

No jos sokerilla makeututtu kermavaahto on kasaria, niin millä se makeutetaan nykyään?
N29
Ei millään jos minä saisin päättää. Kakut on muutenkin makeita ilman ylim. sokeria.

Yh. Kermavaahdon pitää maistua hyvältä. Makeuttamaton kermavaahto on ihan hirveää.
Makuasioita tietenkin. Toinen tykkää tytöistä ja toinen tykkää pojista. :)

Vierailija

KAKUT kakkuina. Olin nuorena konditoriassa töissä ja myös leipomossa eli herkut tulivat tutuiksi. KAVERI leipoi sokerikakkupohjan, kostutti keltaisella Jaffalla, täytti hillolla , kermalla ja banaaniviipaleille. Kuorrutti kermalla ja mansikoilla, hyvää tuli. Se on se perustäytekakku. NYKYaika on toinen, ja kaikki pitää olla niin ihmeellistä. Eihän kaikki edes tykänneet leipoa sitä Joonaksen pizzaa.....(siis Hanna Gulligsenin  uusi avopuoliso)

Vierailija

Meillä oli usein tällainen tosi korkea täytekakku, jonka mun mummi teki:

Kaksi pohjaa sokerikakkutaikinasta, toiseen paljon van heuten - kaakaota. Pohjat leikataan kolmeen osaan kumpikin. Valkoiset pohjat kostutetaan vaniljasiirapilla, ruskeat kaakaosiirapilla (siis itsetehdyt sokeriliemet, joka maustettu luonnonvaniljalla ja kaakaoesanssilla).

Tarvitaan korkea (min 30 cm) kakkukehys.

Aletaan latoa kakkupohjia kehykseen. Täytteeksi tulee suolattomasta maapähkinävoista, kermasta ja sokerista keitetty kreemi, joka maistetaan limen mehulla. Joka toiseen väliin ripotellaan suolapähkinärouhetta (kannattaa tehdä itse maapähkinöistä, jottei tule liian suolaista.

Valmis koottu kakku kuorrutetaan tummasta suklaasta, voista, kahvista ja siirapista keitetyllä paksulla kreemillä, joka levitetään veItsellä paksuksi kerrokseksi. Kakku koristellaan suklaisilla ruusuilla, joita saa konditorialiikkeistä ja Stockan herkusta.

Tämä kakku oli kaikissa minun lapsuuden juhlissa mukana ja aina juhlien keskipiste, vaikka meillä tehtiin paljon muitakin kakkuja.

Vierailija

Meidän lapsuudenkodissa kasarikakku tehtiin aina kolmeen kerrokseen ja väleihin laitettiin tasapainoisessa suhteessa kermavaahtoa, muussattua banaania sekä mansikkahilloa. Pohjaosat kostutettiin mehulla tai limsalla, mutta ei ajan tapaan märäksi kuitenkaan.
Kakun reunoille/päälle kermavaahtokerros sivellellen, ei siis pursotusta, ja koristeeksi kakun keskelle aseteltiin tuoreita mansikoita sekä reunaosiin värikkäitä nonparelleja. Toisinaan nonparellit korvattiin suklaisilla strösseleillä. Varsinkin lasten synttäreillä tuollainen kakku meni kuin kuumille kiville ja muistan äidin saaneen niistä aina kehuja. :)

Vierailija

Kaikki oli laihoja ennen. Kaikki oli köyhää ja kortilla. Mutta muistan kolmen munan kakun. Kolme samanlaista lasia, yhteen kolme rikottua munaa. Sama mitta jauhoja ja sokeria. Munat ja sokeri vatkattiin sähkövatkaimella, ja jauhot joissa oli pikkulusikallinen leivinjauhetta lisättiin.
Pohja tehtiin edellisenä päivänä.
H-hetken lähestyessä kakku halkaistiin kahteen tai kolmeen osaan. Kostutettiin maidolla vähän ennen. Väliin mansikkahilloa pakastimesta. Päälle kermavaahtoa (joka meni helposti pilalle, kun joku valtasi sen voille) ja koristeeksi nonparelleja. Kesällä mansikkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä oli usein tällainen tosi korkea täytekakku, jonka mun mummi teki:

Kaksi pohjaa sokerikakkutaikinasta, toiseen paljon van heuten - kaakaota. Pohjat leikataan kolmeen osaan kumpikin. Valkoiset pohjat kostutetaan vaniljasiirapilla, ruskeat kaakaosiirapilla (siis itsetehdyt sokeriliemet, joka maustettu luonnonvaniljalla ja kaakaoesanssilla).

Tarvitaan korkea (min 30 cm) kakkukehys.

Aletaan latoa kakkupohjia kehykseen. Täytteeksi tulee suolattomasta maapähkinävoista, kermasta ja sokerista keitetty kreemi, joka maistetaan limen mehulla. Joka toiseen väliin ripotellaan suolapähkinärouhetta (kannattaa tehdä itse maapähkinöistä, jottei tule liian suolaista.

Valmis koottu kakku kuorrutetaan tummasta suklaasta, voista, kahvista ja siirapista keitetyllä paksulla kreemillä, joka levitetään veItsellä paksuksi kerrokseksi. Kakku koristellaan suklaisilla ruusuilla, joita saa konditorialiikkeistä ja Stockan herkusta.

Tämä kakku oli kaikissa minun lapsuuden juhlissa mukana ja aina juhlien keskipiste, vaikka meillä tehtiin paljon muitakin kakkuja.

Kuulostaa aivan taivaalliselta! Varmasti ollut näyttäväkin tuollainen korkea suklaatekele. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies haikailee edelleen äitinsä tekemiä kermatäytekakkuja, joissa yhdessä välissä oli muussattua banaania, toisessa itsekeitettyä omenahilloa ja päällä raastettua suklaata. Itse en muista, mitä täytteitä käytin, luultavasti mansikkahilloa ja kermavaahtoa. Valokuvista päätellen koristeeksi laitoin puolitettuja viinirypäleitä, joista olin poistanut kivet.

Q

Äitini raasti Dacapo suklaata siihen kerman päälle...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitäs muuta tarjoiltiin? Mehukattia vai limua? Kokista ja fanttaa. Boolia...? Suolakeksejä, vohveleita,
Mehukattia, Afri-kolaa, Sittistä ja Friscoa ja Paloma Jaffaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis ihq kun te ootte niin trendikkäitä, vähän noloo joku kasarikakku mis on vaan tavallisii täytteitä eikä oksettavaa marsipaanipazkaa tai ei ees pätkiskakkuu!!!!!

V*ttu te olette kyllä tyhmiä.

Oliko tää pilalle hemmotellun lässytys suoraan kasikytluvulta?

80s was great

Ehdottomasti alkuun Helmeilevää omenaviiniä kuoharilasista.
Cocktaili tikkuja joissa viinirypäle, juusto, lihapulla.
Suolatikut aivan must.
Kamalan makea booli kiwi koristeilla.
Makarooni salaattia.
Karnevaalikeksit.
Pizza.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki oli laihoja ennen. Kaikki oli köyhää ja kortilla. Mutta muistan kolmen munan kakun. Kolme samanlaista lasia, yhteen kolme rikottua munaa. Sama mitta jauhoja ja sokeria. Munat ja sokeri vatkattiin sähkövatkaimella, ja jauhot joissa oli pikkulusikallinen leivinjauhetta lisättiin.
Pohja tehtiin edellisenä päivänä.
H-hetken lähestyessä kakku halkaistiin kahteen tai kolmeen osaan. Kostutettiin maidolla vähän ennen. Väliin mansikkahilloa pakastimesta. Päälle kermavaahtoa (joka meni helposti pilalle, kun joku valtasi sen voille) ja koristeeksi nonparelleja. Kesällä mansikkaa.

Meillä kostutetuin joskus myös Spraitilla tms. sitruunalimsalla, kuten Friskolla tai Seitsemänuupeellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yäk, mansikkabanaanimössöä väliin, kermavaahto päälle ja koristeiksi ranskanpastilleja vai menikö jo 70- luvulle.

Täytyy olla päässä jotain vikaa jos mansikat, banaani, kermavaahto ja ranskanpastillit on pahaa.
Kissanpaskaako tykkäät syödä?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat