Pettäjä ja kolmas osapuoli, kuka "väistää" yhteisissä tilaisuuksissa
En tiedä miten otsikkoon olisi lyhyesti asian muotoillut.
Mieheni petti minua parhaan kaverinsa siskon kanssa. Yritän antaa anteeksi, hän on hyvä isä lapsillemme, ollut hyvä puoliso tätä lukuunottamatta, haluan jatkaa elämää hänen kanssaan, tämä keskustelu ei nyt käsittele pettämistä. Käymme terapiassa ja työstämme asiaa.
Minulle ihan ehdottoman tärkeältä tuntuu se, että hän ei ole enää missää tekemissä tämän naisen kanssa. Minä en halua olla missään tekemisissä, ei olla koskaan ystäviä oltukaan, mutta ollaan tavattu juhlissa ja miehen harrastuksen parissa satunnaisesti joten tunnen hänet kyllä.
Mieheni ja paras ystävänsä harrastavat samaa moottoriurheilulajia. Lähipiiri viettää jonkin verran aikaa sitten kisoissa katsomossa ja varikolla, kun odotteluaikaa on paljon. Tänä kesänä kisoja on peruttu, mutta mietin jo tulevia tapahtumia. Tämä kaverin sisko on monesti mukana katsomassa kisoja. En halua, että hän viettää entiseen tapaan aikaa tauoilla ja kisoissa samassa porukassa. En tietenkään voi häntä kieltääkään. Mieheni ei voi jäädä pois tuosta yhteisestä hengailuajasta, kun koko muu porukka kuluttaa aikaa ja valmistautuu siellä ajoihin.
Onko ainoa vaihtoehto jäädä itse pois kisoista jatkossa? Seurata kisoja yksin muualla? Lapset viihtyy hyvin varikolla, mutta en voi jättää heitä sinne ilman että olen paikalla, ovat sen verran pieniä että pitää valvoa, toki isossa porukassa on aina useita silmäpareja katsomassa lasten perään, mutta en mielestäni voi jättää heitä siellä täysin muiden vastuulle. Mies ei tietenkään voi koko ajan heistä huolehtia tauoillakaan, saati ajojen aikana.
Tuntuu todella epäreilulta, että minä en voi enää osallistua kannustusjoukkoihin tai joudun viettämään aikaa tämän naisen kanssa samassa seurueessa.
Ei tämä nyt se suurin ongelma tässä koko tapauksessa ole, mutta tuntuu ylivoimaisimmalta, että joudun kohtaamaan hänet tai itse luopumaan miehen harrastuksessa mukana olosta. En näe mitään ratkaisua tähän, tätä osaa tässä p*skassa ei voi parantaa tai rakentaa uudelleen vaan jää pysyväksi vaikka saisimmekin suhteemme muuten korjattua.
Kommentit (434)
Kukaan ei omista ketään. Rakkaus ei pakota eikä sitä voi käskeä. Käytös on eri asia, mutta kukaan ei ole virheetön.
Useimmat kommentit ovat ihan järkyttäviä. Jos mies kirjoittaisi tuollaisia, keskustelu olisi ajat sitten poistettu törkeänä naisvihana.
Voi hyvä tavaton mielenvikaisia akkoja.
Vierailija kirjoitti:
Kappas, u l i on herännyt aikaisin tänä kauniina lauantai-aamuna
Vierailija kirjoitti:
Paukautat naista kunnolla päin näköä ja panet miehen parasta kaveria.
Katotaan sitte otteko tasoissa.
Ehdottomasti ottaisin vierasta ja miehelle tietoon.
Nämä neuvot naiselta joka on kokenut kaikkea paskaa elämässään,
Älä taivu!
Helvetin hyviä neuvoja, noillahan se parisuhde saadaankin korjattua ja kukoistamaan.
Suna ap keskittyisin siihen että sua on petetty. Tuskaa on että joudut sietämään naista joka sun yli valittiin, mutta älä tee itsestäsi naurunalaista. Epäilen , että tuossa harrastuspiirissä kaikki tietää, että niillä kahdella on varmasti jo pidemmän aikaa ollut jotain.
Vierailija kirjoitti:
Laitat juorun liikkeelle harrastusseurassa, saa olla aika kova itsetunto kolmannella pyörällä, jos kehtaa sen jälkeen näyttäytyä paikalla.
Tuolle on sekä diagnoosinumero että rikosnimike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas, u l i on herännyt aikaisin tänä kauniina lauantai-aamuna
Kun argumentit loppuvat, alkaa nimittely. Minä olen ongelmasi suhteen täysin ulkopuolinen.
Ap, olen pahoillani. Ei siitä mitään tule. Mä olen nyt 7 vuotta yrittänyt elää vastaavassa tilanteessa kuin sä. Olen henkisesti romu.
Mieheni mielestä mun pitää vaan hyväksyä asia ja antaa olla. Hän ei ymmärrä yhtään. Edes 7 vuodessa en ole kyennyt selviytymään. Tyhmää olla jälkiviisas, mutta pettäminen rikkoo lopullisesti , ei siinä terapiat auta.
Se väistää, jolla ei ole pokkaa ja luonnetta mennä. Tähän saakka se olet ollut sinä. Mitä se kertoo sinusta? Että olet juuri se kynnysmatto, jota voi pettää mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että välttely on tavallaan häviön tunnustamista. Se on vahvuus, ettei mokoma hut su saanut teitä erilleen, leuka pystyyn vain ja jatkat kuten ennenkin.
Jos nainen on sinkku tahollaan, niin mielestäni vastuu pettämisestä on ollut ap:n miehellä. On omituista, että kolmatta osapuolta parjataan, mutta varattua miestä (pettäjää) ei.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisyyden nimissä täytyy kyllä myöntää etten mä pystyisi hillitsemään itseäni siinä kun sen naisen näkisin. Joo ei olisi hän mua pettänyt mutta tasan on tiennyt mitä tekee. (Tässä jutussa tosin ei tiedä kumpi teki aloitteen) miehen jättäisin heti.
Älkää hyvät ihmiset ihan oikeasti lähtekö mukaan jos tiedät jonkun olevan varattu ja alkaa lähennellä älkääkä itse lähestykö varattuja. Sillä voi olla muille ja ehkä myös sulle tosi pitkät ja paskat seuraukset.
Siitä voi myös seurata paljon hyvää. Ihmiselle selviää puolison todellinen luonne ja arvot. Myös teidän, jotka asetutte marttyyrinä petetyn "jaloon" asemaan.
Ihmettelen kauhiasti tätä huonoon itseluottamukseen perustuvaa(?) Pyrkimystä olettaa holhoussuhde toiseen ihmiseen ja tämän valintoihin ja tunteisiin. Minun käsittääkseni jokainen ihminen on vapaa ja itse vastuussa itsestään. En ainakaan minä ole luovuttanut itsemääräämisoikeuttani muille missään vaiheessa. En usko että miehetkään.
Enkä usko että olette onnellisia vanginvartijan roolissanne. Ette edes tiedä, mitä rakkaus on, ja se on surullista. Te siirrätte vihaa ja katkeruutta sukupolvesta toiseen. Tarvitsette vain tekosyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että välttely on tavallaan häviön tunnustamista. Se on vahvuus, ettei mokoma hut su saanut teitä erilleen, leuka pystyyn vain ja jatkat kuten ennenkin.
Jos nainen on sinkku tahollaan, niin mielestäni vastuu pettämisestä on ollut ap:n miehellä. On omituista, että kolmatta osapuolta parjataan, mutta varattua miestä (pettäjää) ei.
No katsos kun näiden ajatus on, että mies on omaisuusesine, jolla ei ole omaa tahtoa eikä vastuuta itsestään. Tämä on miesvihaketju sen ohella, että nämä syyttelevät myös sitä sivullista naista, joka ei välttämättä ole tietoinen muiden parisuhteista, vaikka ap kuvittelee sen olevan ilmiselvää.
Kaikki muut on syypäitä, paitsi nämä itse.
Vierailija kirjoitti:
Sinä menet mukaan tietysti. Leuka pystyssä ja koko asian yläpuolella. Miehesi pitää huolen, ettei vaihda _sanaakaan_ tämän naisen kanssa.
Leuka pystyssä passiivis-aggressiivisena? Oikeastiko joku luulee, että siitä syntyy vaikutelma "oman arvonsa tuntevasta" naisesta?
Kuulkaas nyt, mä olen harrastanut miesvaltaista urheilulajia 20 vuotta. Olen nähnyt monenlaista vaimoa, tyttöystävää ja salasuhdetta tänä aikana. Samoin kuin monelaisia miehiä, pettäjiä ja kunnollisia. Itselläni ei ole ollut suhteita noiden piirien miehiin, koska olen halunnut pitää harrastuksen erillään sotkuista.
Se on se tietty osa noiden piirien miehistä, joilla on erilaisia suhteita milloin kenenkin kanssa. Ja tosiaan sinne saapuu sitten kriisien jälkeen vaimoja ja tyttöystäviä "puolustamaan reviiriään". Kyllä ne esitykset on lähinnä myötähäpeää aiheuttavia.
Toivon että teidän miehet lähtevät lipettiin joka sorkka.
Henkisesti sairaita, tunnevammaisia akkoja, yäk.
Ihminen on sarjapolygamisti. Vain todella heikon itseluottamuksen omaava ihminen möyhää siitä, että suhde on lopussa. Aika kulkee vain yhteen suuntaan, eikä menneisyyteen voi ikinä palata.
Vikkelimmin rakkaus kahleista karkaa. Minkä arvoinen on suhde, josta puuttuu luottamus ja kunnioitus? Se on nimet paperilla ja helposti purettavissa nimillä toisessa paperissa.
Älkää velloko surkeissa suhteissa, etsikää uusi. Saatte vähän tuuletusta päihinne.
Yksi vaihtoehto on olla ylirehellinen. On niissä tapahtumissa just niin surullinen ja itkettynyt kuin on. Kun joku kysyy miksi niin sanoo suoraan, että syy on Tiinan ja Mikan p*neskelu. Tohon tarvii tietyn pokan kyllä, mutta tuleepa asia kaikille selväksi eikä tarvitse leikkiä, ettei asia sattuisi - kun kuitenkin sattuu.
Tasapainotteluongelma: mies on muuten hyvä, mutta hän nyt vaan sattui kerran pettämään, niinkö? Minusta tuo mies kuullostaa ap:n henkiselle terveydelle aika vaaralliselta. Hän on ensin kiva, mutta sitten tapahtuu jotain käsittämätöntä: hän pettää (näin toimii narsisti). No, sitä yritetään sitten antaa anteeksi, kun hän on "muuten niin hyvä". Jotkut asiat ovat vaan sellaisia, että niitä ei voida millään hyvällä kompensoida, yksi sellainen on pettäminen. Minusta ap:n kannattaa ruveta miettimään itsenäistä elämää, taloudellisesti ja henkisesti. Jos mies aistii tämän ja rupeaa laittamaan kapuloita rattaisiin, niin on jo tosi kyseessä. Hyvään asianajajaan (salaisesti tietenkin) yhteys, jotta asiat saa järjestettyä siihen kuntoon, ettei jää puille paljaille eron sattuessa, koska tuollaisen kanssa ero on hyvin todennäköinen.
En kyllä ymmärrä miksi monet haluavat miehen lopettaa harrastuksen yhden hairahduksen takia, jos lapsetkin tykkäävät olla siellä varikolla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ois helpompi sietää tän naisen läsnäoloa jos ymmärtäisit ettei hän sinua ole pettänyt vaan suhteessa kanssasi oleva. Nainen ei ole tehnyt mitään väärää sinua kohtaan, vain miehesi on sinulle tilivelvollinen tekemisistään.
Roskaa. Tuo saattaisi päteä jos nainen olisi täysin tietämätön miehen perheestä, mutta tässä tapauksessahan on hyvin tiennyt vaimosta ja lapsista. Minä ainakin kokisin että nainen on halunnut loukata minua ja pitäisin häntä yhtä syyllisenä kuin miestäkin.
Tottakai olen. Minä otan varatun koska en halua miestä nurkkiin pyörimään. Haluan seksiä, hemmottelua ja matkoja (miehen ”kalastus ja poikienkanssalaskettelemassa” matkat) jotka mies maksaa. En kaipaa seuraa joka viikonloppu, minulla on laaja ystäväjoukko ja paljon harrastuksia, joten aikani kyllä kuluu. Jos mies aloittaa höpinän perheensä jättämisestä näytän ovea välittömästi.