Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäjä ja kolmas osapuoli, kuka "väistää" yhteisissä tilaisuuksissa

Vierailija
22.05.2020 |

En tiedä miten otsikkoon olisi lyhyesti asian muotoillut.

Mieheni petti minua parhaan kaverinsa siskon kanssa. Yritän antaa anteeksi, hän on hyvä isä lapsillemme, ollut hyvä puoliso tätä lukuunottamatta, haluan jatkaa elämää hänen kanssaan, tämä keskustelu ei nyt käsittele pettämistä. Käymme terapiassa ja työstämme asiaa.

Minulle ihan ehdottoman tärkeältä tuntuu se, että hän ei ole enää missää tekemissä tämän naisen kanssa. Minä en halua olla missään tekemisissä, ei olla koskaan ystäviä oltukaan, mutta ollaan tavattu juhlissa ja miehen harrastuksen parissa satunnaisesti joten tunnen hänet kyllä.

Mieheni ja paras ystävänsä harrastavat samaa moottoriurheilulajia. Lähipiiri viettää jonkin verran aikaa sitten kisoissa katsomossa ja varikolla, kun odotteluaikaa on paljon. Tänä kesänä kisoja on peruttu, mutta mietin jo tulevia tapahtumia. Tämä kaverin sisko on monesti mukana katsomassa kisoja. En halua, että hän viettää entiseen tapaan aikaa tauoilla ja kisoissa samassa porukassa. En tietenkään voi häntä kieltääkään. Mieheni ei voi jäädä pois tuosta yhteisestä hengailuajasta, kun koko muu porukka kuluttaa aikaa ja valmistautuu siellä ajoihin.

Onko ainoa vaihtoehto jäädä itse pois kisoista jatkossa? Seurata kisoja yksin muualla? Lapset viihtyy hyvin varikolla, mutta en voi jättää heitä sinne ilman että olen paikalla, ovat sen verran pieniä että pitää valvoa, toki isossa porukassa on aina useita silmäpareja katsomassa lasten perään, mutta en mielestäni voi jättää heitä siellä täysin muiden vastuulle. Mies ei tietenkään voi koko ajan heistä huolehtia tauoillakaan, saati ajojen aikana.

Tuntuu todella epäreilulta, että minä en voi enää osallistua kannustusjoukkoihin tai joudun viettämään aikaa tämän naisen kanssa samassa seurueessa.

Ei tämä nyt se suurin ongelma tässä koko tapauksessa ole, mutta tuntuu ylivoimaisimmalta, että joudun kohtaamaan hänet tai itse luopumaan miehen harrastuksessa mukana olosta. En näe mitään ratkaisua tähän, tätä osaa tässä p*skassa ei voi parantaa tai rakentaa uudelleen vaan jää pysyväksi vaikka saisimmekin suhteemme muuten korjattua.

Kommentit (434)

Vierailija
281/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Ymmärrän että tää aihe pyörii sun päässä mutta nyt on tosiaan vielä liian aikaista miettiä, koska koronatilanne on mikä on. Ehkä sun ajatukset ja tunteet on erilaiset siinä tilanteessa kun tää on ajankohtainen ja ratkaisuvaihtoehto tuntuu selkeimmältä.

b) Miehesi tulee auttaa sinua tässä ongelmassa, ainakin kuulla millaisia ajatuksia sulla on. Hän on sopan keittänyt niin tähänkin asiaan hänen tulisi myös puuttua, kun on kerta lähtenyt korjaamaan asioita.

c) Kuulostaa hiukan omituiselta, miksi aikuisen miehen aikuinen sisko pyörii noin tiiviisti mukana veljensä harrastuksessa...

d) Ethän voi tietää, josko tämä kolmas osapuoli itse häpeää tai vihaa miestäsi kun heistä ei tullutkaan mitään tms. eikä edes aiokaan jatkossa pyöriä siellä varikolla. Eli sitten kaikki tää sun etukäteen murehtiminen on turhaa?

e) Sulla on oikeus olla mukana miehen harrastuksessa, totta kai se tulee olemaan kiusallista, mutta sulla ei ole yhtään mitään syytä hävetä, häpeä on miehen. Mietipä siitä näkökulmasta, että miten miehesi yhtään kehtaa enää näyttää naamaansa siellä kavereidensa edessä.

Vierailija
282/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämän kolmannen osapuolen pitäisi pysyä paikalta pois? Pettäminen on parisuhteessa olevan vastuulla, ei sen, jonka kanssa petetään. Sinulla ei ole oikeutta vaatia, että tämä "kolmas pyörä" lopettaisi tuon harrastuksensa. Jos asia on sinulle kynnyskysymys, niin sinähän olet silloin ainoa henkilö, joka voi käynnit lopettamalla kohtaamiset välttää. 

Täytyy kyllä sanoa että kyllä mielestäni vikaa on myös siinä kolmannessa osapuolessa, mikäli on tietoinen siitä että se toinen on parisuhteessa. Silloin tietoisesti olet osana tapahtumasarjaa jossa menee monesti perhe rikki, loukkaat toista ihmistä ja olet sen kaiken mahdollistajana. Minusta on moraalitonta jahdata varattua.

Se voi olla sinusta miten moraalitonta ja tuomittavaa tahansa, mutta silti se tosiasia ei poistu, että pettäjät pettää, ja tuo nainen ei ole ketään pettänyt. Oma perhe ja sen onni on perheenjäsenten vastuulla, eikä sitä voi ulkoistaa vaikka miten kävisi.

Varkaus on rikos ja niin on varastettuun tavaraan ryhtymi.enkin. Tuomio tulee siitäkin. Moraalisesti myös pettämiseen osallistuja on vastuussa. Tämähän ei toki tunnu kivalta, joten selvä asia yritetään selitellä muuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) Ymmärrän että tää aihe pyörii sun päässä mutta nyt on tosiaan vielä liian aikaista miettiä, koska koronatilanne on mikä on. Ehkä sun ajatukset ja tunteet on erilaiset siinä tilanteessa kun tää on ajankohtainen ja ratkaisuvaihtoehto tuntuu selkeimmältä.

b) Miehesi tulee auttaa sinua tässä ongelmassa, ainakin kuulla millaisia ajatuksia sulla on. Hän on sopan keittänyt niin tähänkin asiaan hänen tulisi myös puuttua, kun on kerta lähtenyt korjaamaan asioita.

c) Kuulostaa hiukan omituiselta, miksi aikuisen miehen aikuinen sisko pyörii noin tiiviisti mukana veljensä harrastuksessa...

d) Ethän voi tietää, josko tämä kolmas osapuoli itse häpeää tai vihaa miestäsi kun heistä ei tullutkaan mitään tms. eikä edes aiokaan jatkossa pyöriä siellä varikolla. Eli sitten kaikki tää sun etukäteen murehtiminen on turhaa?

e) Sulla on oikeus olla mukana miehen harrastuksessa, totta kai se tulee olemaan kiusallista, mutta sulla ei ole yhtään mitään syytä hävetä, häpeä on miehen. Mietipä siitä näkökulmasta, että miten miehesi yhtään kehtaa enää näyttää naamaansa siellä kavereidensa edessä.

Eiköhän se oli myös tämän naisen harrastus. Miksi ajattelet, että hän olisi siellä vain veljensä takia?

Vierailija
284/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1/3: Jep, mullapa ei ole näiden jo varsin avaavien kommenttien (ja muutamien hutilaukausten lisäksi) enää muuta kysyttävää kuin: Nainen, missä on vihasi?

En tunne sinua, joten teen vain karkeita yleistyksiä keskimääräisistä suomalaisista nuorehkoista (?) perheenäideistä. Otaksun, että kasvoit tunneilmaisultaan välttelevässä kodissa, eivätkä vihan tai muidenkaan suurien tunteiden ilmaisu ole sinulle helppoa. Olet taistellut jo kovasti sen eteen, että pettämisestä aiheutunut myrsky olisi jo laantunut, ja että perheenne pysyisi kasassa.

Mutta ystävä, minun on - saman itsekin kokeneena - pakko sanoa, että älä yritä pitää perhettäsi väkisin kasassa itsesi ja omanarvontuntosi kustannuksella. Se. Ei. Tule. Päättymään. Hyvin.

Miehesi valitsi rikkoa perheyhteytenne pettämällä sinua toisen, sinunkin lähipiiriisi hyvin tiiviisti kuuluvan naisen kanssa. Hän on nyt kaiketi käynyt joissakin terapioissa, mutta ei suostu muuttamaan arjestaan niinkään naurettavaa asiaa kuin joku vïtun harrastus? Miksi miehesi pitäisi saada käydä harrastuksessa niin kuin ennenkin, varsinkaan, jos hän ei tienaa sillä elantoaan? Mikä tekee harrastuksesta niin pyhän? Miksi harrastus menee sinun mukavuutesi, mielenrauhasi ja avio-onnesi edelle? Nainen, missä on vihasi?

Näin. Mun mies oli valmis vaihtamaan työpistettä sen takia että sinne tuli ENNEN minua ollut hairahdus töihin, ihan vai siksi, ettei minun tarvitsisi kokea epämukavuutta. 

Miksi kokisit epämukavuutta tuosta? Joku hairahdus vain sinua ennen?

Oletettavasti siksi että mies kokee tuosta "hairahduksesta" huonoa omatuntoa, koska hän ei ole sellainen ihminen joka käyt töytäisemässä etäsitä työkaveria. Tarkoitukseni oli kuitenkin ilmaista se, mitä moni muukin on tässä sanonut, että jos minun mieheni on valmis vupokseni tällaiseen, niin aloittajan miehen toiminta on kyllä aika raadollista, jos ei ole käynyt edes puheissa panoharrastuksen jättäminen.

Todennäköisesti miehellä on vielä tunteita häntä kohtaan. Ei kukaan työpistettä vaihda jonku hairahduksen takia. 

No ei todellakaan ole, eikä ole koskaan ollutkaan kuin inhonväristyksiä ja itse-epäilyjä, että mitä ihmettä oikein ajattelin :D Kaikkea sitä joku kuvitteleekin tietävänsä meedion lailla :D Pointti meni kuitenkin sinulta iloisesti ohi, se kertoo jo tärkeimmän ;)

Vierailija
285/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a.

Jos minun mieheni pettäisi minua, ja tästä huolimatta haluaisi jatkaa harrastustaan entiseen tapaansa (jossa siis tavattaisiin tätä toista parittelukumppania), niin en pystyisi antamaan anteeksi.

Kyllä sen verran odottaisin vastaan tulemista tilanteeseen mieheltä, että jos minä aion antaa anteeksi ja tehdä töitä suhteen ja luottamuspulan voittamisen eteen, niin mies saisi keksiä uuden tavan toteuttaa harrastustaan. Ja aivan oma-alotteisesti, jos siinä ei miehen mielestä ole mitään kummallista, että aina tapaillaan tätä kolmatta osapuolta ja hierotaan pettämistä minun naamaani varikkotauoilla, niin en minä haluaisi jatkaa yhteiseloa.

Vierailija
286/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kyllä pettää parhaan kaverinsa siskon kanssa oli harrastusta tai ei. Varma ero tulee, jos tuollainen harrastus yritetään kieltää. 

Pointti onkin siinä että miehen tulee ITSE jättää harrastus joka aiheuttaa omalle perheelle noin suurta haittaa. Kieltämistä ei varmaan kukaan kannatakaan. Itse se miehen pitää se ymmärtää jättää.

Luulenpa, että vielä suurempaa haittaa aiheutuu perheelle, jos noin ison harrastuksen joutuu jättämään pois ITSE kuitenkin vähän väkipakolla. Kärttyinen äijä sitten kotona mököttää. Kyllä tuo pettäminen olisi tapahtunut oli tuota harrastusta tai ei. Ei tuossa auta kuin erota ellei pysty asiaa hyväksymään.

Tuo on toisen ajatuspoliisina toimimista. Tietysti mies jättäytyy pois vapaaehtoisesti ITSE kun on oma perhe vaakakupissa. Jos tekee sen väkipakolla, niin silloinhan hän ei ole toiminut vapaaehtoisesti itse, vaan pakotettuna, jolloin kyse ei ole enää tuosta mitä kirjoitin.

Kyllä se on vähän pakotettuna tehty päätös vaikka itse sen tekeekin. Ei ole helppoa jättää rakasta harrastusta. Tuossa tapauksessa siitä ei ole edes mitään hyötyä, kun kyseessä on parhaan kaverin sisko. Se nainen tulee olemaan aina ap:n miehen elämässä jollain tavalla. 

Voit tuoda tämän esiin henkilökohtaisella tasolla, ja omasta itsestäsi, mutta et ajatuspoliisin lailla toisen mielipiteenä, etkä yhdistettynä minun viestiini, että omasi jotenkin sen kumoaisi. Ei kumoa, koska kirjoitat eri asiasta. Kirjoita siis oma viestisi, ja oma näkökulmasi, äläkä yritä yhdistää sitä minun näkemykseeni, koska minä en tarkoita mitään pakottamista, vaan vapaaehtoista toimintaa joka tehdään ITSE, eikä kaadeta toisten tehtäväksi.

Vierailija
287/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku suostuu jatkamaan elämää pettäjän kanssa. Mies ei ajatellut sinua ja lapsia pettäessään, joten sinunkaan ei tarvitse ajatella miestä ja lapsia ratkaisussasi. Mikäli välttämän haluat kyseisen luuserin pitää, sanelet ehtosi, jolla sen teet. Eli mies lopettaa harrastuksen ja luopuu myös parhaadta ystävästään.

Vierailija
288/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1/3: Jep, mullapa ei ole näiden jo varsin avaavien kommenttien (ja muutamien hutilaukausten lisäksi) enää muuta kysyttävää kuin: Nainen, missä on vihasi?

En tunne sinua, joten teen vain karkeita yleistyksiä keskimääräisistä suomalaisista nuorehkoista (?) perheenäideistä. Otaksun, että kasvoit tunneilmaisultaan välttelevässä kodissa, eivätkä vihan tai muidenkaan suurien tunteiden ilmaisu ole sinulle helppoa. Olet taistellut jo kovasti sen eteen, että pettämisestä aiheutunut myrsky olisi jo laantunut, ja että perheenne pysyisi kasassa.

Mutta ystävä, minun on - saman itsekin kokeneena - pakko sanoa, että älä yritä pitää perhettäsi väkisin kasassa itsesi ja omanarvontuntosi kustannuksella. Se. Ei. Tule. Päättymään. Hyvin.

Miehesi valitsi rikkoa perheyhteytenne pettämällä sinua toisen, sinunkin lähipiiriisi hyvin tiiviisti kuuluvan naisen kanssa. Hän on nyt kaiketi käynyt joissakin terapioissa, mutta ei suostu muuttamaan arjestaan niinkään naurettavaa asiaa kuin joku vïtun harrastus? Miksi miehesi pitäisi saada käydä harrastuksessa niin kuin ennenkin, varsinkaan, jos hän ei tienaa sillä elantoaan? Mikä tekee harrastuksesta niin pyhän? Miksi harrastus menee sinun mukavuutesi, mielenrauhasi ja avio-onnesi edelle? Nainen, missä on vihasi?

Näin. Mun mies oli valmis vaihtamaan työpistettä sen takia että sinne tuli ENNEN minua ollut hairahdus töihin, ihan vai siksi, ettei minun tarvitsisi kokea epämukavuutta. 

Oletettavasti siksi että mies kokee tuosta "hairahduksesta" huonoa omatuntoa, koska hän ei ole sellainen ihminen joka käyt töytäisemässä etäsitä työkaveria. Tarkoitukseni oli kuitenkin ilmaista se, mitä moni muukin on tässä sanonut, että jos minun mieheni on valmis vupokseni tällaiseen, niin aloittajan miehen toiminta on kyllä aika raadollista, jos ei ole käynyt edes puheissa panoharrastuksen jättäminen.

Todennäköisesti miehellä on vielä tunteita häntä kohtaan. Ei kukaan työpistettä vaihda jonku hairahduksen takia. 

No ei todellakaan ole, eikä ole koskaan ollutkaan kuin inhonväristyksiä ja itse-epäilyjä, että mitä ihmettä oikein ajattelin :D Kaikkea sitä joku kuvitteleekin tietävänsä meedion lailla :D Pointti meni kuitenkin sinulta iloisesti ohi, se kertoo jo tärkeimmän ;)

Ei mennyt pointti ohi, vaan tässä nyt uskotaan miehen selittelyjä. Kyseessä on enemmänkin kuin vain hairahdus ja mies todennäköisesti vaihtaa pistettä itsensä eikä vaimonsa takia. 

Vierailija
289/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämän kolmannen osapuolen pitäisi pysyä paikalta pois? Pettäminen on parisuhteessa olevan vastuulla, ei sen, jonka kanssa petetään. Sinulla ei ole oikeutta vaatia, että tämä "kolmas pyörä" lopettaisi tuon harrastuksensa. Jos asia on sinulle kynnyskysymys, niin sinähän olet silloin ainoa henkilö, joka voi käynnit lopettamalla kohtaamiset välttää. 

Täytyy kyllä sanoa että kyllä mielestäni vikaa on myös siinä kolmannessa osapuolessa, mikäli on tietoinen siitä että se toinen on parisuhteessa. Silloin tietoisesti olet osana tapahtumasarjaa jossa menee monesti perhe rikki, loukkaat toista ihmistä ja olet sen kaiken mahdollistajana. Minusta on moraalitonta jahdata varattua.

Se voi olla sinusta miten moraalitonta ja tuomittavaa tahansa, mutta silti se tosiasia ei poistu, että pettäjät pettää, ja tuo nainen ei ole ketään pettänyt. Oma perhe ja sen onni on perheenjäsenten vastuulla, eikä sitä voi ulkoistaa vaikka miten kävisi.

Varkaus on rikos ja niin on varastettuun tavaraan ryhtymi.enkin. Tuomio tulee siitäkin. Moraalisesti myös pettämiseen osallistuja on vastuussa. Tämähän ei toki tunnu kivalta, joten selvä asia yritetään selitellä muuksi.

On olemassa  syyt, miksi ihmisiä ei tuomita rikoksesta sinun moraalisi perusteella. Tämä siksi koska katsotaan että ihmisellä on oikeus elää omaa elämäänsä ja tehdä omia valintojaan riippumatta sinun moraalikäsityksesi huonoudesta.

Vierailija
290/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarat miehelle ja aloitat uuden elämän. Minä en pettäjää katselisi hetkeäkään.

Vierailija
291/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa  syyt, miksi ihmisiä ei tuomita rikoksesta sinun moraalisi perusteella. Tämä siksi koska katsotaan että ihmisellä on oikeus elää omaa elämäänsä ja tehdä omia valintojaan riippumatta sinun moraalikäsityksesi huonoudesta.

Varkauskin on ihmisen elämän oma valinta. Miksi siitä tuomitaan? Minulla on vain eri käsitys moraalista varkauksien suhteen.

Vierailija
292/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono, keskinkertainen, hyvä, loistava isä lapsille, mitä väliä, pettäjä pettää aina uudelleen, yleensä se on vaan ajan kysymys + se kipinänhetki jolloin ei kukaan ole näkemässä.

Jos annat anteeksi, se on sama asia kuin hiljainen hyväksyntä.

Joo, ja eihän se miehen isyys lopu mihinkään. Se voi olla yhtä hyvä isä lapsille, vaikka paneskelisi kaikkia vastaantulijoita. Ei ap:n tehtävä ole järjestää miehelle mitään isyyselämää omalla kustannuksellaan. Isyys onnistuu ihan hyvin niin että lapset asuu enää vain isän kanssa, tai vain äidin kanssa, ja sitten tavataan tai ollaan jopa vuoroviikoin.

Tästä olen eri mieltä. Minä olisin halunnut jatkaa parisuhdetta vastaavassa tilanteessa sillä isä on lapsille tärkeä. Ei käynyt päinsä. En siis ole ap. Isä ei ole tavannut lapsia kuin kerran vuodessa. Meidän perhe on nyt minä, lapset ja mieheni, lasten isäpuoli. Hyvä minulle, lapsille hyvä mutta ei ole sama kuin ydinperhe.

Vierailija
293/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettämistä ei ole kirjattu nykyisin lakiin. Varastaminen ja varastettuun tavaraan ryhtyminen on rikos. Miksi siis moraali pettämisasiassa toimisi toisi? Kyseessä sama asia. Ymmärrän kyllä ,että kehittymättömät ja moraalittomat ihmiset yrittävät oikeuttaa toimintansa miten parhaiten pystyvät. Hehän eivät ole vastuussa omista teoistaan.

Vierailija
294/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mennyt pointti ohi, vaan tässä nyt uskotaan miehen selittelyjä. Kyseessä on enemmänkin kuin vain hairahdus ja mies todennäköisesti vaihtaa pistettä itsensä eikä vaimonsa takia. 

Sinulta meni nyt viestini pointti ihan ohi ;)

Vierailija
295/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varkauskin on ihmisen elämän oma valinta. Miksi siitä tuomitaan? Minulla on vain eri käsitys moraalista varkauksien suhteen.

Nyt on kyse asiasta jota en pysty sinulle kattavasti selittämään, kun selkeästi tietosi laista, meidän yhteiskunnan toimimisesta, valinnanvapaudesta etc on niin heikolla tolalla. Kun kirjastot aukeavat, niin siellä on ihan koulutettuja ihmisiä joilta voit kysyä aiheeseen liittyvää kirjallisuutta mikäli oikeasti olet kiinnostunut aiheesta kuutoinkin kuin vain vouhottaaksesi vauvapalstalla heikoilla tiedoillasi.

Vierailija
296/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono, keskinkertainen, hyvä, loistava isä lapsille, mitä väliä, pettäjä pettää aina uudelleen, yleensä se on vaan ajan kysymys + se kipinänhetki jolloin ei kukaan ole näkemässä.

Jos annat anteeksi, se on sama asia kuin hiljainen hyväksyntä.

Joo, ja eihän se miehen isyys lopu mihinkään. Se voi olla yhtä hyvä isä lapsille, vaikka paneskelisi kaikkia vastaantulijoita. Ei ap:n tehtävä ole järjestää miehelle mitään isyyselämää omalla kustannuksellaan. Isyys onnistuu ihan hyvin niin että lapset asuu enää vain isän kanssa, tai vain äidin kanssa, ja sitten tavataan tai ollaan jopa vuoroviikoin.

Tästä olen eri mieltä. Minä olisin halunnut jatkaa parisuhdetta vastaavassa tilanteessa sillä isä on lapsille tärkeä. Ei käynyt päinsä. En siis ole ap. Isä ei ole tavannut lapsia kuin kerran vuodessa. Meidän perhe on nyt minä, lapset ja mieheni, lasten isäpuoli. Hyvä minulle, lapsille hyvä mutta ei ole sama kuin ydinperhe.

Syy lasten ja isän tapaamattomuuteen on kyllä teillä ihan jossain muualla kuin erossa... 

Vierailija
297/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettämistä ei ole kirjattu nykyisin lakiin. Varastaminen ja varastettuun tavaraan ryhtyminen on rikos. Miksi siis moraali pettämisasiassa toimisi toisi? Kyseessä sama asia. Ymmärrän kyllä ,että kehittymättömät ja moraalittomat ihmiset yrittävät oikeuttaa toimintansa miten parhaiten pystyvät. Hehän eivät ole vastuussa omista teoistaan.

Sinulle tämä sama vastaus kuin edelliselle.

Nyt on kyse asiasta jota en pysty sinulle kattavasti selittämään, kun selkeästi tietosi laista, meidän yhteiskunnan toimimisesta, valinnanvapaudesta etc on niin heikolla tolalla. Kun kirjastot aukeavat, niin siellä on ihan koulutettuja ihmisiä joilta voit kysyä aiheeseen liittyvää kirjallisuutta mikäli oikeasti olet kiinnostunut aiheesta kuutoinkin kuin vain vouhottaaksesi vauvapalstalla heikoilla tiedoillasi.

Vierailija
298/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että olet antanut pettämisen anteeksi miehellesi, mutta et tälle toiselle naiselle (joka on ilmeisesti vapaa)? 

No ajattele nyt miten kateellinen ap onkaan täll naiselle. Sinkku, nuori, kaunis nainen, joka saa miehen kuin miehen jos vain haluaa. Hän jatkaa elämäänsä haluttuna ja kompuroimatta samalla kun ap:n elämältä vedettiin matto jalkojen alta. Mies saa myös osansa, senhän ap näkee joka päivä, mutta tämä nainen, hän se vain porskuttaa eteenpäin ja elää elämäänsä kuten haluaa, villinä, vapaana ja haluttavana. 

Kyllä tuo raastaa varmasti aika lailla, ja kova halu olisi  saada jotenkin puntit tasan. Oikeasti tämä nainen vain osoitti jotain siitä ap:n omasta miehestä ja omasta suhteestaan, mutta se on niin katkeraa kalkkia niellä, että ei ole mikään ihme jos viha käännetään suhteen ulkopuoliseen tekijään. Näin on helpompi yrittää kestää.

Hyi että miten ilkeäsävyinen teksti. Oletko aina tuommoinen? Mitähän sinulle on tapahtunut kun pitää olla noin inhottava.

Vierailija
299/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ei johtunut ap:sta. Varmaan vain vaihtelu kiinnosti miestä, en tiedä oliko kyseessä pitempi suhde, yksittäinen pano vai jonkinlainen ihastus.

Osa naisista ajattelee, että pettämisen rangaistuksena heitä tulee hyvitellä, miehen tulee tehdä kaikki mahdollinen ja lopettaa jopa harrastukset, osoittaa, että nainen on hänen elämänsä nainen. Vaikuttaa rikos & rangaistus tyyliseltä touhulta. Kannattaa keskustella mistä pettäminen johtui ja jatkaa elämää. Minua kiinnostaisi miksi minua petettiin, mikä meidän suhteessa on hyvää ja huonoa miehen mielestä, haluaako hän jatkaa meidän suhdetta ja tuleeko pettäminen toistumaan. Samat kysymykset itselle. En usko, että petetty puoliso on paras ihminen miettimään sopivan ”rangaistuksen” pettäjälle, kohtuus ei taida pysyä lapasessa. Kyseessähän on luottamuksen ja itsetunnon pettäminen. Luottamus on kahdenvälinen sopimus, itsetunto on ap:n oma.

Ja en usko, että ap:n mies on vastuussa ap:n itsetunnosta, sitä ei voi toinen ihminen paikata tai pönkittää. Elämä ei lopu pettämiseen vaan se on asia, joka pitää käsitellä. Oliko kyseessä hetken huono päätös vai vuoden suhde, onhan tuolla nyt väliä. Halusiko mies paeta arkea ja ei enää rakasta vai ottiko hetken tilaisuudesta kiinni.

Pettämisessä on mukana harkinta, miehellä saattoi olla kiusaus vaihteluun ja toive ettei jää kiinni. Siinä kieltäytyy ajattelemasta seurauksia, ottaa sen hetken itselle eikä välitä mistään muusta. Elämä on pitkä ja osa haluaa kokemuksia elämäänsä. Ei tajuta, että elämä on itseasiassa lyhyt. Mies ehkä harkitsisi uudelleen, ottaako sen ei nyt mitenkään erikoisen panon vai 5 vuotta loukkaantuneen vaimon murjotusta.

Ap ei ole kertonut miten mies jäi kiinni, kuinka kauan pettäminen jatkui ja onko heillä ollut avioliitossaan hankalia asioita, joita ei ole pystytty yhdessä käsittelemään.

En tämän perusteella kertoisi omasta elämästä pettämistarinpits jollekin randomille toimittajalle.

Vierailija
300/434 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että olet antanut pettämisen anteeksi miehellesi, mutta et tälle toiselle naiselle (joka on ilmeisesti vapaa)? 

No ajattele nyt miten kateellinen ap onkaan täll naiselle. Sinkku, nuori, kaunis nainen, joka saa miehen kuin miehen jos vain haluaa. Hän jatkaa elämäänsä haluttuna ja kompuroimatta samalla kun ap:n elämältä vedettiin matto jalkojen alta. Mies saa myös osansa, senhän ap näkee joka päivä, mutta tämä nainen, hän se vain porskuttaa eteenpäin ja elää elämäänsä kuten haluaa, villinä, vapaana ja haluttavana. 

Kyllä tuo raastaa varmasti aika lailla, ja kova halu olisi  saada jotenkin puntit tasan. Oikeasti tämä nainen vain osoitti jotain siitä ap:n omasta miehestä ja omasta suhteestaan, mutta se on niin katkeraa kalkkia niellä, että ei ole mikään ihme jos viha käännetään suhteen ulkopuoliseen tekijään. Näin on helpompi yrittää kestää.

Hyi että miten ilkeäsävyinen teksti. Oletko aina tuommoinen? Mitähän sinulle on tapahtunut kun pitää olla noin inhottava.

Mitä ihmettä?!? Tuoltahan se tuntuu. Se että joku sanoo sen miten kamalia tunteita herää esim. pettämisestä on vain hyvä asia. Puhukaa, sanokaa, kertokaa, ja vaikka huutakaa!