Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jessus mikä Hinta kaatopaikka maksulla

22.05.2020 |

150kg ihan pelkkää jätettä. Risoja muovilaatikoita jne.
Maksu oli sekajätteestä 29.30.
Jos en nauraisi niin itkisin.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätteen tuottaja maksaa jätteen käsittelystä. Mikä siinä on epäselvää?

No se on siinä mielessä typerää että nuukailijat hylkää korkansa paikkoihin, mihin ne eivät kuulu ja joku syytön joutuu maksamaan niiden siivouksen. Parempi että yksitysten kuntalaistenkaatopaikkan palvelut kustannettaisiin pääsääntöäisesti verovaroista.

Voisi olla vaikka parin euron käyntimaksu tms.

Juu, kaikki nekin, jotka eivät tarvitse palvelua, maksamaan vaan. Oletko hiukan vajaa?

Kierrätysmaksu pitäisi periä jo myyntihinnassa, silloin sen maksaisi se joka sen on hankkinut.

Vierailija
42/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on siinä mielessä typerää että nuukailijat hylkää korkansa paikkoihin, mihin ne eivät kuulu ja joku syytön joutuu maksamaan niiden siivouksen. Parempi että yksitysten kuntalaistenkaatopaikkan palvelut kustannettaisiin pääsääntöäisesti verovaroista.

Juu, kaikki nekin, jotka eivät tarvitse palvelua, maksamaan vaan. Oletko hiukan vajaa?

Näytä minulle ihminen joka ei tuota jätettä, niin minä kävelen järven yli vettä pitkin.

Katsos kun osa maksaa jo yhtiövastikkeessaan jätehuollon. Ä äliö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia poltan kaiken mikä palaa ja betonijäte tai vastaavat "hitaasti" hävittämällä normi tyhjennyksessä. Toi muovinen astia on kyllä aika kovilla, kun seurasin tyhjennystä ja oli puolillaan rakennusjätettä.

Vierailija
44/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, luuletko, että ihan hyväntekeväisyyttään ilmaiseksi pyörittävät sitä jätehommaa? Kysypä ihan itseltäsi, tekisitkö sinä ilmaiseksi siten, että sinä maksat kulut ja muut ratsastavat ilman hyötyen kaikesta? Jos vastaus on kyllä, niin siitä vaan. Itse en ole yrittäjä tai muu organisaatio, mutta ketuttaa tuollainen vinkuminen.

Pekka hei, jätehomma on kuntien verorahoilla pyörittämää hommaa. 80-luvulla oli vielä jätekontti keskellä kylää, johon kaikki veivät roskansa, eikä maksanut mitään. Siitä sitten pikkuhiljaa on menty siihen että jokaisella pitää maallakin olla oma jäteastia jonka tyhjennyksestä pitää maksaa. Kaatopaikoille on tullut maksut. Ja nyt viimeisimpinä on tullut jätehuollon perusmaksu. Se mikä 80-luvulla hoitui verovaroin, maksaa nyt yksittäiselle kulutaajalle jotain 400€ vuodessa.

Vierailija
45/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä minulle ihminen joka ei tuota jätettä, niin minä kävelen järven yli vettä pitkin.

Ja jos ei ole yhtiövastiketta niin ekomaksussa, nero.

Vierailija
46/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätettä se silti tuottaa toope. Yksikään taloyhtiö ei maksa vaikka joustinpatjan hävittämistä, vaan vuokraluuserinkin pitäisi viedä se itse kierrätykseen. Tosin kaikkihan sen tietää että heitetään roskiskatoksen taakse ja osotetaan että huoltoyhtiö siivoaa sen pois.

Vierailija
47/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon bisnestä :D

Muovipakkausten kierrätysmaksut kallistuvat selvästi vuonna 2020.  Kun vuonna 2019 kuluttajapakkausten kierrätysmaksu pakkausten tuottajille oli 30 euroa tonnilta, vuonna 2020 se on 119 euroa tonnilta. Yritysten välisessä kaupassa käytettyjen muovipakkausten kierrätysmaksu nousee 35 eurosta 54 euroon tonnilta.

Syynä muovipakkausten kierrätysmaksujen nousuun on se, että muovipakkauksia kerätään selvästi aikaisempaa enemmän kierrätykseen.

Vierailija
48/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekajätteen hinta vaihtelee kunnittain, mutta ei minua haittaa että voi viedä ilmaiseksi metallit ja muut ja maksaa sekajätteestä reilu 10€ tai reilu 20€ riippuen määrästä. Mielelläni maksan jotta ne käsitellään asianmukaisesti eli maksan palvelusta, pääsen eroon samalla jätteestä. Luonnon tuhoaminen ja kippaaminen toisten maille olisi todella hävytöntä. Tuskin kukaan jatkuvasti kaatikselle vie peräkärryittäin tavaraa vuodesta toiseen niin ei luulisi konkurssiin vievän.

Mikähän siinä on että on varaa ostaa turhaa roinaa mutta ei haluta maksaa siitä että se hävitetään, sama kuin toiset pistää baareissa juomiin ties kuinka paljon mutta valittaa taksien hinnoista.

Vierailija
49/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika kun et osaa kierrättää.

Vierailija
50/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ongelma, ei ole enää. Mieheni lapsuudenkoti oli täynnä. Isoja pinoja kaikkea , hylättyjä kodinkoneita jne.

Kerran kk appivanhemmat tulivat sunnuntailounaalle ja toivat aina samalla paljon myytävää kirppikselle. Ja yhden kodinkoneen.

2 x vuodessa meidän kodin läheisyyteen tulee kierrätysauto, jonne voi viedä mm vanhan jääkaapin jne.

Minä aika perkasin saaliin, mm kellarikomero oli täynnä eletroniikkajätettä ja 2 x vuodessa tyhjensin komeron .

Muutaman kerran mieheni sai pakettiauton lainaksi ja saatiin isompi satsi.

Anoppini oli juuri jäänyt eläkkeelle ja innostui Konmarista .

Aika lailla 3 v meni siinä. Olisi mennyt nopeamminkin, jos oltaisiin tehty urakalla. Tämä ei haitannut kenenkään arkea ja siistiä tuli lopulta .

Nyt tuskin täytyy ikinä maksaa kaatopaikkamaksuja. Kummatkin kodit ovat siistejä . Meillä Konmari on jatkanut eloaan.

Vierailija
51/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajiteltu jäte ei maksa mitään. Jos ei ole varaa maksaa , kannattaisi sen verran nähdä vaivaa. Ja jos ei muuten, luonnon vuoksi.

Vierailija
52/116 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se monelle meille on haastetta hyväksyä jätemaksu. Tai ylipäätään jo tuotetta ostaessa pohtia, miten siitä jääneen roskan kanssa selviää millaisin kustannuksin.

Suurin osa vähät välittää roskaamisestaan ja kuten jo osa ketjussa totesi, että kannattaa vaan heittää ne metsään tai taloyhtiön jätekatoksen taakse. Eikös se ole aivan normimeininki?

Turha on moralisoida, sillä niin kauan aikaa kun ei löydy syytä tai motivaatiota pitää huolta omasta kulutuksestaan tai ympäristön siisteydestä jätekustannukset koetaan yhtä vastenmielisinä kuin verojen maksaminen.

Vierailija
53/116 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua että sinusta keskustellaan? Luulisi että olet tyytyväinen kun saat kaipaamaasi huomiota

Saa keskustella kunhan ei kritisoida. Olen täydellinen joten minua ei saa kritisoida. Ymmärrätkö TÄYDELLINEN.

Täydellinen ihminen ei tee jatkuvasti kielioppi- ja kirjoitusvirheitä. Sinä taas teet niitä jatkuvasti. Eli et ole täydellinen. Ja turha tunkea sitä "kirjoitan oikein vasta sitten kun siitä maksetaan"-soopaa, sillä oikeasti täydellinen ihminen ei halua tehdä virheitä missään vaiheessa.

54/116 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua että sinusta keskustellaan? Luulisi että olet tyytyväinen kun saat kaipaamaasi huomiota

Saa keskustella kunhan ei kritisoida. Olen täydellinen joten minua ei saa kritisoida. Ymmärrätkö TÄYDELLINEN.

Täydellinen ihminen ei tee jatkuvasti kielioppi- ja kirjoitusvirheitä. Sinä taas teet niitä jatkuvasti. Eli et ole täydellinen. Ja turha tunkea sitä "kirjoitan oikein vasta sitten kun siitä maksetaan"-soopaa, sillä oikeasti täydellinen ihminen ei halua tehdä virheitä missään vaiheessa.

Voi koskeeko sinuun noin kovaa se että minä olen täydellinen ja sinä et. No ei se mitään tule tänne täti puhaltaa pipin pois ja laittaan Nalle Puh laastarin päälle. Noin nyt voit mennä leikkeihisi.

Vierailija
55/116 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä saa viedä sekajätettä ettei tartte lajitella? Haluan viedä jätteeni tuollaiselle paikkakunnalle, panna vaan kaikki samaan pussiin. Maksoi mitä maksoi.

56/116 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä saa viedä sekajätettä ettei tartte lajitella? Haluan viedä jätteeni tuollaiselle paikkakunnalle, panna vaan kaikki samaan pussiin. Maksoi mitä maksoi.

Kaatopaikalla on aina sekajäte piste. Jätesäkkien sissäänhän ei nää. Itse heitin pahvit pahveihi. Betoni kannoin paikkaan joka oli erikseen tarkoitettu betonille. Ja puun palat heitin puu joukkoon. Loput sekjättwisiin. Säkeissä oli risoja henkareita, lasinpaloja hajonnut lokki valaisin jne.

Eli kuorma oli sekajäte kuorma.

Vierailija
57/116 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, koska näin ei toimita. Joka kerran kun tavaraa tuutataan maailmaan, sen hävityskustannusten pitää kuulua hintaan. Muutenhan puhut pötyä.

Ihmiset ovat suhtautuneet pitkämielisesti jätekustannusten nousuun, mutta kun keskiluokka joutuu ahtaalle ja kustannukset vain nousevat, tulee piste, jossa asenteet heilahtavat, ja joka toinen retuuttaa kamansa tienposkeen.

Ajatellaan, ettei köyhä mitään kulutakaan joten maksut saavat olla kohtuuttomia minimituloista ajatellen. Mutta me köyhät joudumme tyhjentämään vanhempiemme huusholleja. On monta syytä siihen, miksi ihminen päätyy hamsteriksi, mt-vaikeudet, addiktiot, muistisairaus. Lajittelepa siinä sitten, kun kaikki on kissanpaskan ja kusen peitossa. Vuosien ja vuosikymmenten ajan sen vanhemman jätelaskua on maksettu turhaan, kun se ei ole vienyt roskapönttöön välttämättä juuri mitään.

Rahastaminen yhteiskunnallisista palveluista olisi jotenkin käsitettävissä, jos niistä voisi saada puhumalla lievennyksen. Mutta jäykkäniskainen tasapäisyyden palvonta johtaa lopulta siihen, että lakkaa yhteiset säännöt kiinnostamasta sellaista, joka ei sitä ikinä olisi itsestään uskonut.

Vielä en katsele tienposkia tositarkoituksessa, mutta alan suhtautua piittaamattomasti siihen, mistä ihminen repii rahat joilla maksaa maksuja, joita ei oikeasti olisi oikeutettua periä.

Vierailija
58/116 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätä.

Jäteasemalle olen nähnyt paljon sekajätekuormia jossa on puuta ja metallia.

Meillä maksaa 8€/ kuutio. Pääsee halvemmalla kun käy ensin viemässä ilmaiseksi metallit ja puut.

Vierailija
59/116 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa yksin eläneen vanhapoikasetäni kuolinpesän tyhjennyksen yhteydessä löytyi jotain vanhoja kaasupulloja. Niiden vienti kierrätykseen olisi maksanut 1500€ KAPPALE!!! Eli yhteensä sellainen 15 000€!!! Aivan naurettavaa. Ei todellakaan viety, ei meillä tuollaisia rahoja ole ja jos olisikin, niin ei niitä kyllä tuohon laitettaisi!!

Kauheasti ei kannusta kierrättämään nämä hinnat tosiaankaan vaan suuri olisi kiusaus heivata nuo johonkin metikköön. Moraali vaan ei tarkkana arkikierrättäjänä anna periksi, joten ovat nyt siellä löytöpaikassaan sitten vielä...

Vierailija
60/116 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aikalailla köyhien ongelmalta tollasista pikkurahoista valittaminen

vielä itse jouduit kantamaan ne jätteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän