Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittääkö työn tilaaja iskeä mieheni vai olenko turhasta mustasukkainen?

Remppamiehen muija
22.05.2020 |

Mieheni on talonrakentaja ja hänellä on oma yritys. Nyt hän tekee isoa remonttia taloon, jonka omistaa yksinäinen nainen. Tai siis sinkku. Suurinpiirtein saman ikäinen kuin mitä me ollaan.
Tää nainen on aika usein siellä remonttia tekemässä itsekin, eli he viettävät mieheni kanssa aika paljon aikaa yhdessä. Nyt hän on alkanut laittaa usein viestejä myös työajan ulkopuolella, toki vain työasioita koskevia mutta joku niissä viesteissä vaivaa minua. Ne on liian tuttavallisia. Aika usein niissä on jotain että kiitos taas, en pärjäisi ilman sinua tai että olit taas tehnyt ihanaa jälkeä. Ei siis mitään suoraa sellaista mikä sanoisi että hän on kiinnostunut, mutta joku tässä häiritsee. Olen siis nähnyt osan viesteistä, kun mies on pyytänyt lukemaan jos hän ei ole itse puhelimeen juuri sillä hetkellä päässyt.
Mies pitää minua ihan hulluna, kun sanoin näistä epäilyistäni hänelle. Ei kuulema ainakaan hänen puolelta ole mitään kiinnostusta. Mutta mulla on vaan tää olo. Naisen vaisto, ehkä?

Mutta laitatteko itse teidän remppamiehille tms. tuttavallisia viestejä työajan jälkeen ja onko tuossa jotakin häiritsevää, vai onko mulla päässä vikaa?

Kommentit (333)

Vierailija
261/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hölmö jos kuvittelet ettei siellä ole jo paneskeltu työn lomassa. Niin minäkin teen aina kun vain voin ja kivaa on.

T: Raksa-Repe

Vierailija
262/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene mukaan joskus.. Näet vaivaantuuko nainen siellä. Usko sun tuntemuksiin, ne yleensä aina totta, mutta sun mies ei ehkä pelissä mukana, tämä nainen ihastunut ja ei voi olla ikävissään lähettämättä viestejä. Hyi!

No ei kai toiseen kotiin voi mennä tuolla tavalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään lähettää timpurille mitään ylimääräisiä viestejä työajan ulkopuolella. Tosin meidän timpuri on mua 20 vuotta vanhempi ja olen itse naimisissa, mutta silti. 

Minä taas olen työssäni tottunut siihen, että ei ole erikseen työaikaa tai vapaa-aikaa. Työ on todella kattava osa elämää ja työnmerkeissä viestitellään kollegoiden kanssa viikonloppuiltaisinkin.

Varsinkin kun on sähköiset välineet käytössä, niin ne viestit voi sitten lukea, milloin haluaa.

Olen lähettänyt varmaan kaikki mailit remppamiehilleni joskus iltaisin ja varmaan puolet niistä viikonloppuisin. Hän on mailannut myös milloin sattuu. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, ikinä, että pitäisi missään viestittelyissä noudattaa virka-aikoja!

T. Rakennuttava sinkkunainen

Oletko jotenkin ajattelematon? Remppamiehilläsi on ehkä perhe, lapsia, isovanhempia ja vapaa-aika kyllä kuuluu heille ja omille harrastuksille.

Viestittelylläsi pidät heidän mielensä työasioissa vaikka et maksa siitä extraa.

Kaikilla ei ole sellainen työ, että voisi jotain remppa-asioita hoidella työpäivän aikana. Haluaisitko, että kampaajasi tai hammaslääkärisi lähtisi kesken varaamasi ajan soittelemaan omille rempantekijöilleen? No tähän tietysti joku vastaa että kyllä pitää asiakkaiden välissä ehtiä, saitte varmaan kiinni siitä mitä tarkoitan.

Ruoka/kahvitaukoja voi hyvin käyttää ja etukäteen voi aina sopia miten hoidetaan yllättävät asiat.

Eihän sitä lääkärille tai kampaajallekaan soiteta iltaisin miten se tukka nyt ei tupraannu tai lääkärille soiteta kotiin ettei määräämänsä tabu auta.

No kyllä minä lääkärille lähetän sähköpostia enkä katso kellonaikaa. Hän sitten vastaa milloin vastaa. 

Vierailija
264/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään lähettää timpurille mitään ylimääräisiä viestejä työajan ulkopuolella. Tosin meidän timpuri on mua 20 vuotta vanhempi ja olen itse naimisissa, mutta silti. 

Minä taas olen työssäni tottunut siihen, että ei ole erikseen työaikaa tai vapaa-aikaa. Työ on todella kattava osa elämää ja työnmerkeissä viestitellään kollegoiden kanssa viikonloppuiltaisinkin.

Varsinkin kun on sähköiset välineet käytössä, niin ne viestit voi sitten lukea, milloin haluaa.

Olen lähettänyt varmaan kaikki mailit remppamiehilleni joskus iltaisin ja varmaan puolet niistä viikonloppuisin. Hän on mailannut myös milloin sattuu. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, ikinä, että pitäisi missään viestittelyissä noudattaa virka-aikoja!

T. Rakennuttava sinkkunainen

Oletko jotenkin ajattelematon? Remppamiehilläsi on ehkä perhe, lapsia, isovanhempia ja vapaa-aika kyllä kuuluu heille ja omille harrastuksille.

Viestittelylläsi pidät heidän mielensä työasioissa vaikka et maksa siitä extraa.

Kaikilla ei ole sellainen työ, että voisi jotain remppa-asioita hoidella työpäivän aikana. Haluaisitko, että kampaajasi tai hammaslääkärisi lähtisi kesken varaamasi ajan soittelemaan omille rempantekijöilleen? No tähän tietysti joku vastaa että kyllä pitää asiakkaiden välissä ehtiä, saitte varmaan kiinni siitä mitä tarkoitan.

Ruoka/kahvitaukoja voi hyvin käyttää ja etukäteen voi aina sopia miten hoidetaan yllättävät asiat.

Eihän sitä lääkärille tai kampaajallekaan soiteta iltaisin miten se tukka nyt ei tupraannu tai lääkärille soiteta kotiin ettei määräämänsä tabu auta.

No kyllä minä lääkärille lähetän sähköpostia enkä katso kellonaikaa. Hän sitten vastaa milloin vastaa. 

Huvikseni katoin, että viimeksi vastasi klo 19.36.

Vierailija
265/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on raksa-alalla, työnjohdossa, ei yrittäjänä. Hän sanoo, että joillain on vain tollanen tapa kannustaa, ja moni siivoaa silloin siellä, kun tuöntekijätkin ovat. Ihan normaalia.

Luin siis aloituksen hänelle. Ei epäile mitään, koska vaimo saa lukea viestit.

Vierailija
266/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppamiehen muija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun olen itse teettänyt remonttia, niin totta kai olen viestittänyt remonttiasiat illalla; olen päivät töissä ja remontti on minulle ns. vapaa-ajalla tehtävää hommaa.

mutta he on koko päivän yhdessä kutakuinkin niin miksei niitä remppa-asioita voi puhua silloin ja kiitellä livenä. Mulla on tunne, että noilla työajan jälkeen laitetuilla viesteillä tää asiakas kokeilee, lähteekö mies viestittelyyn mukaan. Ei ole lähtenyt kylläkään, vaan on vaan vastannut jotain että no katsotaan ne sitten työmaalla tms. jos on kysellyt materiaaleista esimerkiksi.

Pitäkää mua vaan mustasukkaisena sekopäänä, mutta minun mielestäni tuo ei ole kovin asiallista. En ikinä itse käyttäytyisi noin, ellen yrittäisi nimenomaan saada viestittelylle vastakaikua. Tiedän että minulla ei ole syytä olla mustasukkainen, lähinnä ärsyttää.

Vastaatko ap tähän kysymykseen?

Entä sitten vaikka olisikin kiinostunut miehestäsi? Mitä väliä?

Vierailija
267/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, jos omassa suhteessa karikoita niin panostat vaan siihen! Kerro miehellesi miten häntä arvostat ja näytä myös teoin, uskon et jos teillä yli 20 vuoden suhde se on miehellesi prioriteetti numero yksi. Ei tarvitse huolestua (ja toisaalta hyvä vähän huolestuakin kun huomaat, että hitto vieköön tällaiselle kultakimpaleelle voi olla muitakin ottajia). Eli nyt vaan ns."kova kovaa vastaan" ja flirttiä omalle miehelle ja niitä arvostavia sanoja. Uskollisia miehiä on ja kuulostaa siltä et sulla ei ole syytä huoleen.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Jos luotat mieheesi niin mitä sevaan haittaa vaikka joku muu olisikin kiinnostunut? Mun miestäni on yritetty iskeä suoraan mun silmieni edessä, mä vaan nauroin. Se on mun mies eikä petä. Mustasukkaisuus on turhaa.

Tämä. Miten raskasta täytyy elämän olla, jos koko ajan pelkää ja epäilee puolison uskollisutta. Huono itsetunto?

Anteeksi nyt, mutta etkö osaa lukea? En epäile miestäni mistään ja tämä on ensimmäinen kerta yli 20v. aikana kun asiakkaasta tulee tämmöiset tuntemukset.

Kannattaa ehkä katsoa peiliin ja kysyä itseltään, miksi tuntemukset tulevat juuri nyt? Syy lienee enemmänkin teidän parisuhteessa kuin kyseisessä remontissa. Kuten täällä moni on jo kirjoittanut, niin naisen toiminta vaikuttaa ihan normaalilta, varsinkin näin korona-aikana.

Tämä on varmasti totta. Omassa suhteessa on ollut viime aikoina hieman hankalaa, joskin parempaan päin ollaan menossa. Ehkä tuo on aiheuttanut minulle jotain riittämättömyyden tunteita ja sitä kautta olen alkanut pelätä miehen menettämistä.

Mies ei tosiaan ole koskaan antanut aihetta epäillä mitään, enkä nytkään ole tästä yhtä kertaa enempää maininnut. En todellakaan aio mennä miehen työpaikalle, enkä ottaa mitään yhteyttä asiakkaaseen. Herranen aika sentään 😁

Ja muuten. Kyseessä ei ole mikään elähtänyt remppasetä, vaan hyvässä kunnossa oleva nelikymppinen mies, jolla on oikein mukavasti pärjäävä yritys 😁 Täällä osataan lukea viestejä kuin piru Raamattua ja tehdä ihan omia tulkintoja.

Vierailija
268/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti uskaltaa olla ystävällinen, kun hänellä ei ole mitään tunteita miestäsi kohtaan. Sanoit miehesi olevan komea. Niin kaverinikin kehuu miestään komeaksi, mutta ei hän kyllä ole komea omaan makuuni. 

Vierailija
269/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa inhaa asiakkaana jos urakoitsijan vaimokin syynäisi omat viestini läpi.

Vierailija
270/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teettänyt useita remontteja samalla timpurilta koska hän osaa työnsä niin hyvin. Kun remonttia tarvitaan suunnittelen sen itse (materiaalit, värit ym). Lähetän hänelle aina remontin edetessä viestin, mielipiteeni miltä tulos näyttää. Lähes aina viesti on kiittäminen remontista. Ei minulle ole tullut mieleenkään että voisin aiheuttaa ongelmaa hänen parisuhteelleen! Miehenä en ole kiinnostunut tästä timpurilta.

Olen ajatellut että hänen on hyvä jatkaa työtään kun tietää mielipiteeni. On vaikeampaa korjata asioita jotka kuuluu esim remontin alkuvaiheisiin kun työ on jo valmis. Kun työ on valmis maksan ja saattaa mennä muutama vuosi kun otan yhteyttä uuden remontin puitteissa.

Mielestäni tämä yhteydenpito remontin ajan kuuluu rakentamis prosessiin. Olen pahoillani jos se olen minä joka olen aiheuttanut ongelmia ap:lle

Vierailija
271/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo nakki. Viestittely illalla kun on oltu työmaalla koko päivä on kalastelua, lähteekö mies viestittelyyn mistä on sitten helpompi siirtyä lähikontaktiin. Nainen ei ole suoraan lähestyvä vaan vähän koputellen vasaralla. En pärjää ilman sinua (oi vahva ja taitava remonttikönsikäs, saat minut katseellasi vaateriin, olen heikko nainen ja ihan liisterissä sinuun). Teit jälkeen ihanaa työtä (voin vain kuvitella kuinka ihanasti työstäisit minua, ooh).

Vai intona remontista. Joo, mutta remontista ja remonttimiehestä. Se on reipasta sanoa hei kiitos avustasi ja hienoa jälkeä tuli taas siinä kun päivä on pulkassa. Jos niitä viestejä pukkaa illalla niin vosulla on ketunhäntä kainalossa vaikkei sitä edes itselleen tunnustaisi.

Rehti nainen ymmärtää antaa remppahemmolle rauhan illalla eikä käytä häntä yksinäisten iltojensa haaveilukohteena.

Remppamiehen vaimona näyttäisin reviirin. Enste eväät, reissumiestä mukaan eväslootaan ja vähän sydämen mallista metwurstia täytteeksi, leipä kans sydämen malliin. Haalarin taskuun punaiset stringit vähän iltaohjelmaa vihjaamaan. Muutama lyhyt seksipuhelu työmaalle, jota ei anneta miehen katkaista vaan nolostelkoon vapaasti. Sitten soitot vähän ennen työpäivän loppua, tule jo, olen kuumana. Siis sauna, eikun minä, minäpä minä.

Saattaisin viedä pizzan kohteeseen, että ajattelin sinua ja satuin ajamaan tästä - trenssi niskaan, paljaat sääret ja korkkarit. Miettiköön remppaajat onko siellä alla mitään. Minä valloitan mieheni voimalla uudelleen jos tarvitaan, ja niin ettei se jää sivullisillekaan epäselväksi kenen mies tässä oikeastaan on kyseessä.

Olet lapsellinen tai sitten hyvin nuori.  Ei miestä millään sydämenmuotoisilla leivillä pidetä parisuhtessa, jos vieras p---u kiinnostaa. Tuntemani remppamiehen vaimo on melkoinen pullukka, jotenkin huvittaa jo ajatuskin, että esim tämä keski-ikäinen ylipainoinen nainen lähtisi korkokengissä ja seksihepenissä jonnekin työmaalle hiippailemaan ja miestään viekoittelemaan. Lähinnä tekisi itsestään naurunalaisen.

Ap:n mies ei ollut kiinnostunut remontin tilaajasta, harva ammattimies jaksaa innostua asiakkaasta. Jos on ammattitaitoinen remppaaja niin tekee työn ja keskittyy siihen, ja on jo ratkaissut vapaa-ajan viettonsa muilla tavoin. Minua nolottaa jo ajatuskin, että innokkaana viestittelisin remonttimiehelle, etten pärjäisi ilman häntä. Samoin, että häiritsisin hänen vapaa-aikaansa, työasiat työaikana ja toisen aikaa pitää kunnioittaa.

Sydämenmuotoiset metwurstileivät olivat yksi tapa kertoa sille vosulle, että tämä mies ei riudu lämmön puutteesta. Sanoin punaiset stringit haalarin taskuun, seksipuhelut keskelle työmaata ja ajan röyhkeä kaappaus kesken remontin, samoin hoputus seksin merkeissä aikaisin, ei vaan etuajassa kotiin.

Ja jos minä tulen korkokengissä työmaalle niin se yleensä aiheuttaa työseisauksen. Onko sinusta trenssi todellakin ”seksihepene”? Se on takki.

Minua kyllä huvitti, että luulit näiden kommervenkkien olevan miehelle tarkoitettuja. Ei, ne ovat miehelle suunnattuja mutta vosulle tarkoitettuja. Minä se vasta kehtaan.

” Tunnen hankaussähköä, kipinöitä munissa, minä se vasta kehtaan.”

Vierailija
272/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsä voi soittaa sille tilaajalle ja ehdottaa että ryhmäseksiä . miehesikin tykkäisi kun saisi työnohessa höylää kahta ass-sistenttä yhtäaikaa .

Vierailija
273/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo nakki. Viestittely illalla kun on oltu työmaalla koko päivä on kalastelua, lähteekö mies viestittelyyn mistä on sitten helpompi siirtyä lähikontaktiin. Nainen ei ole suoraan lähestyvä vaan vähän koputellen vasaralla. En pärjää ilman sinua (oi vahva ja taitava remonttikönsikäs, saat minut katseellasi vaateriin, olen heikko nainen ja ihan liisterissä sinuun). Teit jälkeen ihanaa työtä (voin vain kuvitella kuinka ihanasti työstäisit minua, ooh).

Vai intona remontista. Joo, mutta remontista ja remonttimiehestä. Se on reipasta sanoa hei kiitos avustasi ja hienoa jälkeä tuli taas siinä kun päivä on pulkassa. Jos niitä viestejä pukkaa illalla niin vosulla on ketunhäntä kainalossa vaikkei sitä edes itselleen tunnustaisi.

Rehti nainen ymmärtää antaa remppahemmolle rauhan illalla eikä käytä häntä yksinäisten iltojensa haaveilukohteena.

Remppamiehen vaimona näyttäisin reviirin. Enste eväät, reissumiestä mukaan eväslootaan ja vähän sydämen mallista metwurstia täytteeksi, leipä kans sydämen malliin. Haalarin taskuun punaiset stringit vähän iltaohjelmaa vihjaamaan. Muutama lyhyt seksipuhelu työmaalle, jota ei anneta miehen katkaista vaan nolostelkoon vapaasti. Sitten soitot vähän ennen työpäivän loppua, tule jo, olen kuumana. Siis sauna, eikun minä, minäpä minä.

Saattaisin viedä pizzan kohteeseen, että ajattelin sinua ja satuin ajamaan tästä - trenssi niskaan, paljaat sääret ja korkkarit. Miettiköön remppaajat onko siellä alla mitään. Minä valloitan mieheni voimalla uudelleen jos tarvitaan, ja niin ettei se jää sivullisillekaan epäselväksi kenen mies tässä oikeastaan on kyseessä.

Olet lapsellinen tai sitten hyvin nuori.  Ei miestä millään sydämenmuotoisilla leivillä pidetä parisuhtessa, jos vieras p---u kiinnostaa. Tuntemani remppamiehen vaimo on melkoinen pullukka, jotenkin huvittaa jo ajatuskin, että esim tämä keski-ikäinen ylipainoinen nainen lähtisi korkokengissä ja seksihepenissä jonnekin työmaalle hiippailemaan ja miestään viekoittelemaan. Lähinnä tekisi itsestään naurunalaisen.

Ap:n mies ei ollut kiinnostunut remontin tilaajasta, harva ammattimies jaksaa innostua asiakkaasta. Jos on ammattitaitoinen remppaaja niin tekee työn ja keskittyy siihen, ja on jo ratkaissut vapaa-ajan viettonsa muilla tavoin. Minua nolottaa jo ajatuskin, että innokkaana viestittelisin remonttimiehelle, etten pärjäisi ilman häntä. Samoin, että häiritsisin hänen vapaa-aikaansa, työasiat työaikana ja toisen aikaa pitää kunnioittaa.

Sydämenmuotoiset metwurstileivät olivat yksi tapa kertoa sille vosulle, että tämä mies ei riudu lämmön puutteesta. Sanoin punaiset stringit haalarin taskuun, seksipuhelut keskelle työmaata ja ajan röyhkeä kaappaus kesken remontin, samoin hoputus seksin merkeissä aikaisin, ei vaan etuajassa kotiin.

Ja jos minä tulen korkokengissä työmaalle niin se yleensä aiheuttaa työseisauksen. Onko sinusta trenssi todellakin ”seksihepene”? Se on takki.

Minua kyllä huvitti, että luulit näiden kommervenkkien olevan miehelle tarkoitettuja. Ei, ne ovat miehelle suunnattuja mutta vosulle tarkoitettuja. Minä se vasta kehtaan.

Onko sinulla muita sairauksia?

Vierailija
274/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun olen itse teettänyt remonttia, niin totta kai olen viestittänyt remonttiasiat illalla; olen päivät töissä ja remontti on minulle ns. vapaa-ajalla tehtävää hommaa.

mutta he on koko päivän yhdessä kutakuinkin niin miksei niitä remppa-asioita voi puhua silloin ja kiitellä livenä. Mulla on tunne, että noilla työajan jälkeen laitetuilla viesteillä tää asiakas kokeilee, lähteekö mies viestittelyyn mukaan. Ei ole lähtenyt kylläkään, vaan on vaan vastannut jotain että no katsotaan ne sitten työmaalla tms. jos on kysellyt materiaaleista esimerkiksi.

On muuten ihan sikakiusallista, kun remppamies tuo naisensa työmaalleen, joka on kuitenkin asiakkaan koti tai tuleva koti. Olen ollut tässä tilanteessa ja en yhtään tykännyt vieraasta ihmisestä ilman lupaani tutkailemassa kotini yksityiskohtia, vaikka ne olivatkin hänen rakkaansa käsien aikaansaannoksia. Kerran pyydettiin lupaa tuoda potentiaaliset uudet asiakkaat katsomaan laatoituksiamme referenssimielessä ja tämä oli ok.

Pitäkää mua vaan mustasukkaisena sekopäänä, mutta minun mielestäni tuo ei ole kovin asiallista. En ikinä itse käyttäytyisi noin, ellen yrittäisi nimenomaan saada viestittelylle vastakaikua. Tiedän että minulla ei ole syytä olla mustasukkainen, lähinnä ärsyttää.

Tuo se varmasti on mikä tekee tästä "outoa". Miksi viestitellä iltaisin kun saman voisi sanoa aamullakin? Jos miehelläsi olisi useita projekteja yhtä aikaa niin voisi ahdistaa kohta työasiat jos kaikki asiakkaat toimisi samoin.

Pääsetkö joskus työmaalle mukaan? Voisi katsoa miten nainen siihen suhtautuu? ;)

Vierailija
275/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen teettänyt useita remontteja samalla timpurilta koska hän osaa työnsä niin hyvin. Kun remonttia tarvitaan suunnittelen sen itse (materiaalit, värit ym). Lähetän hänelle aina remontin edetessä viestin, mielipiteeni miltä tulos näyttää. Lähes aina viesti on kiittäminen remontista. Ei minulle ole tullut mieleenkään että voisin aiheuttaa ongelmaa hänen parisuhteelleen! Miehenä en ole kiinnostunut tästä timpurilta.

Olen ajatellut että hänen on hyvä jatkaa työtään kun tietää mielipiteeni. On vaikeampaa korjata asioita jotka kuuluu esim remontin alkuvaiheisiin kun työ on jo valmis. Kun työ on valmis maksan ja saattaa mennä muutama vuosi kun otan yhteyttä uuden remontin puitteissa.

Mielestäni tämä yhteydenpito remontin ajan kuuluu rakentamis prosessiin. Olen pahoillani jos se olen minä joka olen aiheuttanut ongelmia ap:lle

Niin, te remppaatte päiväkaupalla yhdessä remonttia samassa tilassa mutta laitat mielipiteesi, kommenttisi, kysymyksesi ja kiitokseksi ”en pärjäisi ilman sinua” ja ”kiitos ihanasta jäljestä” vasta iltamyöhään tekstarilla? Tämä toistuu koko remontin ajan? Aika metka rakentamisprosessi.

Vierailija
276/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, te remppaatte päiväkaupalla yhdessä remonttia samassa tilassa mutta laitat mielipiteesi, kommenttisi, kysymyksesi ja kiitokseksi ”en pärjäisi ilman sinua” ja ”kiitos ihanasta jäljestä” vasta iltamyöhään tekstarilla? Tämä toistuu koko remontin ajan? Aika metka rakentamisprosessi.

No onko varmaa oliko nainen tuona päivänä remppaamassa? Todennäköisesti näki päivän tuloksen vasta illalla mentyään asunnolle. Oli tyytyväinen tulokseen ja päätti samantien laittaa asiasta viestiä. 

Vierailija
277/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko varmaa oliko nainen tuona päivänä remppaamassa? Todennäköisesti näki päivän tuloksen vasta illalla mentyään asunnolle. Oli tyytyväinen tulokseen ja päätti samantien laittaa asiasta viestiä. 

Ap sanoi, että naisen viestit ovat liian tuttavallisia. Aika usein viesteissä on ”kiitos taas, en pärjäisi ilman sinua” tai että ”olit taas tehnyt ihanaa jälkeä”. Laitatko itse remppamiehille tms. tuttavallisia viestejä työajan jälkeen ja onko tuossa jotakin häiritsevää? Minusta viestit ovat liian tuttavallisia, en pärjää ilman sinua ja ihanaa jälkeä ovat sanavalinnoiltaan sellaisia, että ne nippa nappa voidaan selittää hieman häpeillen ihan vaan työasioiksi jos joutuu tilille. Mutta nainen luultavasti saa tarvitsemansa kiksinsä näinkin uskaliaasta viestittelystä :D ei etene mihinkään. Varsinkaan ap:n miehen puolelta, mies ei edes huomaa, pitää asiakasta korkeintaan vähän hömelönä.

Vierailija
278/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa tilalle 70-vuotias leskinainen, niin kukaan ei näe noita ilmaisuja uhkaavina ja ehdottelevina. On kyllä säälittävää porukkaa, kun pitää olla noin jumalattoman mustasukkaisia puolisoistaan. Hankkikaa vaikka joku harrastus!

Jos se leskirouva lähettelee niitä viestejä jatkuvasti työajan ulkopuolella ja samalla kyselee remppaneuvoja, niin kyllä minä pitäisin sitä leskirouvaa vähän höpsähtäneenä ja ns. hankalana tapauksena, joka ei ymmärrä että sillä remppamiehellä on omakin elämä. Mutta voisin ajatella että ehkä on joku alkava dementia, yksinäisyys tai muu sellainen vanhuuteen liittyvä syy, ettei kaikki hoksottimet enää toimi niin kirkkaasti ja siksi ei ymmärrä normaaleja kanssakäymisen rajoja. Jos taas kyseessä on työikäinen, normaalijärkinen ihminen, niin kyllä ajattelen että kyseinen ihminen on tosi röyhkeä ja hänellä on joku taka-ajatus tai sitten vain yksinkertaisesti on niin täynnä itseään, ettei ymmärrä että toisilla ihmisillä on omat elämänsä, jotka ei pyöri juuri hänen ja hänen remonttinsa ympärillä, vaikka siinä palkattuna työntekijänä ovatkin.    

Eiköhän se ukko laskuta niistäkin neuvoista ja osaa sitten olla vastaamatta, jos haluaa viettää vapaata.

Juuri näin! Luulis yrittäjän osaavan erottaa työasiat yksityisasioista. Ei anna kovin ammatimaista kuvaa, jos itkee iltaisin, kun asiakkaat ottavat yhteyttä vielä iltaisinkin. Hommaa erillinen työpuhelin tai hoida niitä asioita vain sähköpostitse. Se on ihan omista valinnoista kiinni. Jos laitan illalla viestin omiin aikatauluihin sopivasti, niin en todellakaan odota, että siihen viestiin tarvitsee sekunnissa vastata saatikka vaimon pitää lukea se hänen puolestaan siinä puolessa sekunnissa. Lue se ja vastaa vasta aamulla!

Tässä taas on hyvä esimerkki sellaisista ihmisistä, joilla ei ole mitään käsitystä millaista on pyörittää yritystä. Ei yrittäjällä ole varaa olla vastaamatta yhteydenottoihin tai pistää puhelinta kiinni. :DDD

Olepa vastaamatta jonkun puheluun tai viestiin, niin osa tulee lankoja pitkin loukkaantuneina, kun häntä "ei palvella". Huono kello kuuluu kauas. Ihmisiä on niin moneen lähtöön, että sitä ei uskoisi, jollei itse näkisi. Lisäksi yrittäjällä voi olla työntekijöitä, useita kohteita samaan aikaan, eli hänen on pakko olla tavoitettavissa mikäli työntekijä ilmoittaa sairastumisestaan, kohteessa olevasta ongelmasta tai mistä tahansa. Kyllä se puhelin piippaa iltaisin ihan tarpeeksi ilman "en pärjäisi ilman sinua" ja "ihanaa jälkeä" ja "kumpi tapetti olisi sinusta parempi?" viestejäkin. Ja ei, se yrittäjä ei tule sanomaan sinulle päin naamaa että please, älä viestittele tyhjänpäiväisiä iltaisin. Se vastailee kiltisti, hymyilee ja mahdollisesti lisää laskuun vähän lisää. Ja pitää sinua moukkana. Eli ihan oikeasti, opetelkaa ajattelemaan oman napanne ulkopuolellekin välillä.

No sittenhän viesteihin vastailu pitkin yötä kuuluu normaaliin työnkuvaan, joten mikä on ongelma? Se, että viestiä laittaa vapaa naimaikäinen nainen?

Toope. Opettele lukemaan. Johan sanoin mikä on ongelma. Mutta väännetään sitten rautalankaa. Ongelma on työajan ulkopuolella lähetetyt tyhjänpäiväiset viestit, joissa ei ole oikeaa asiaa. Kun välillä tulee niitä oikeasti tärkeitäkin viestejä, niin puhelinta ei voi sulkea. Ja ihan ottamatta ap:n mahdollisesti kuvitteelliseen ongelmaan kantaa, niin olen aivan pöyristynyt kuinka monen mielestä on aivan ok lähetellä työhön liittyviä viestejä ilta-aikaan. Sähköposti pois lukien, niin kyllä pitäisi ihmisillä olla sen verran käytöstapoja, että tajuaisivat ettei tuo ole ok.

Urpo, eikö teillä ole lainkaan lähipiiriä, jos miehen työ viestit ovat ne ainoa häiriötekijä illassanne? Ei viesteihin tarvitse reagoida lukemisen jälkeen, jos ne eivät sitä edellytä. Yleensä kukaan ei odota välitöntä vastausta edes tärkeään asiaan. Puhelimen voi laittaa silti äänettömälle ja lukea viestit ja katsoa puhelut vaikka tasatunnein, niin ei puhelin häiritse perhe-elämää. Mutta tietysti on helpompi syyttää asiakkaita, kun itseltä ei suju arjen hallinta.

Vierailija
279/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja, että olet lapsellinen. Mene terapiaan, jos jokainen vapaa nainen muodostaa sinulle mielessäsi noin kovan uhkan. /eri

Vierailija
280/333 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi, että naisen viestit ovat liian tuttavallisia. Aika usein viesteissä on ”kiitos taas, en pärjäisi ilman sinua” tai että ”olit taas tehnyt ihanaa jälkeä”. Laitatko itse remppamiehille tms. tuttavallisia viestejä työajan jälkeen ja onko tuossa jotakin häiritsevää? Minusta viestit ovat liian tuttavallisia, en pärjää ilman sinua ja ihanaa jälkeä ovat sanavalinnoiltaan sellaisia, että ne nippa nappa voidaan selittää hieman häpeillen ihan vaan työasioiksi jos joutuu tilille. Mutta nainen luultavasti saa tarvitsemansa kiksinsä näinkin uskaliaasta viestittelystä :D ei etene mihinkään. Varsinkaan ap:n miehen puolelta, mies ei edes huomaa, pitää asiakasta korkeintaan vähän hömelönä.

Kyllä olen laittanut viestejä etten millään olisi pärjännyt yksin ja tosi hieanoa jälkeä on. Remontin aikana tuli lähetettyä noin 150 viestiä ja kyllä ne lopussa oli jo tuttavallisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi