Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoiset laihduttajat: mistä unelmoit?

Vierailija
21.05.2020 |

Teen itselleni haavekarttaa kaikesta siitä, mitä haluan tehdä joskus kun olen normaalipainoinen. Ajattelin kysyä muilta reilusti ylipainoisilta (joiden ylipaino oikeasti rajoittaa elämää), mistä sellaisesta haaveilet, jota et nyt voi painosi takia tehdä/saavuttaa?

Itselläni on esimerkiksi haaveena ostaa vaatteita, jotka todella miellyttävät minua, ei pelkästään etsiä niitä mitkä vaan sattuvat päälle mahtumaan!

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan mennä uimarannalle uimapuvussa. Olen jo laihduttanut bmi 27->24 mutta rasva% on vieläkin 29. Mikään kehopositiivisuus ei auta mua, haluan olla oikeasti kiinteä kun sen teen. Koskaan en siis ole uikkareissa ulos mennyt, ikää 37. Kesällä 2021 sen teen :).

Vierailija
2/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen siitä, että kääntäisin taas päät niin kuin nuorempana. En malta odottaa, että voin ostaa piukat farkut ja esitellä hoikkia reisiäni. Haaveilen siitä, että lopultakin joku kiinnostuisi taas ja pääsisin parisuhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin normaalikokoisen peffan mitä ei pitäisi yrittää peitellä.

Vierailija
4/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille naurettava haave, saa nauraa. Se kuitenkin motivoi laihtumaan, eli voitan joka tapauksessa.

Olen ihastunut yhteen Hollywood-julkkikseen.

Motivoin itseäni sillä, että kun olen hoikka, tapaan hänet ja me rakastumme.

Näin lihavana en ansaitsisi sitä.

Siinäpä se. :D Tiedän tasan tarkkaan, miten absurdi koko haave on, mutta se auttaa jaksamaan. Saa nauraa ja pilkata ja mitä ikinä. :D

Vierailija
5/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan mennä uimarannalle uimapuvussa. Olen jo laihduttanut bmi 27->24 mutta rasva% on vieläkin 29. Mikään kehopositiivisuus ei auta mua, haluan olla oikeasti kiinteä kun sen teen. Koskaan en siis ole uikkareissa ulos mennyt, ikää 37. Kesällä 2021 sen teen :).

Itse haaveilen samasta, vaikka en itsekään ole ylipainoinen. Laihdutin normaalipainon sisällä 3kg ja olen muutaman vuoden käynyt salilla ja tänä kesänä ajattelin, että nyt viimein uskallan. 

Vierailija
6/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille naurettava haave, saa nauraa. Se kuitenkin motivoi laihtumaan, eli voitan joka tapauksessa.

Siinäpä se. :D Tiedän tasan tarkkaan, miten absurdi koko haave on, mutta se auttaa jaksamaan. Saa nauraa ja pilkata ja mitä ikinä. :D

Kaikki konstit jotka auttaa jaksamaan on hyviä. Kaikenlaisia lyttääjiä, masentajia ja muita negatiivisia ihmisiä kyllä riittää, etenkin pilkkanaurajia, jos epäonnistuu laihduttamisessa. Anna mennä vaan ja haaveile.

Vierailija
7/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä ihmeitä tapahtunut ennenkin. You go girl!

Vierailija
8/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Se on vaan sellainen kohta mistä rasva sulaa viimeiseksi jos silloinkaan. Jos minun ruumiini löydetään tulevaisuuden arkeologisissa kaivauksissa niin pakarat on ainakin ihan muuttumattomassa kunnossa.

Vierailija
9/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen rakastunut erääseen muusikkoon ja myös haaveilen, että laihana saan hänet omakseni!

Vierailija
10/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei joku muukin! Mulla on ihan sama juttu! Tosin se, että mä päädyn yhteen sen kanssa, vaatii siltä avioeron ja näin, mutta kuitenkin :D Tuloksia tuottava haave, nyt on lähtenyt jo 14 kg! Kuntopyörän edessä seinällä on tulostettuna sen kuva :D

Vierailija
11/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haaveilen samasta, vaikka en itsekään ole ylipainoinen. Laihdutin normaalipainon sisällä 3kg ja olen muutaman vuoden käynyt salilla ja tänä kesänä ajattelin, että nyt viimein uskallan. 

Eli kumpikaan teistä ei ole ylipainoinen laihduttaja. Laihduttakaa jos siitä ilonne saatte, mutta oikeasti, menkää sinne rannalle vaan! Selviätte hengissä eikä teitä haukuta läskeiksi (mäkin olen selvinnyt, vaikka painoa on 92 kg/bmi 33 tai jotain sinne päin). Ei ihmisen tartte olla mistään muotilehden sivuilta reväisty että voi mennä uimarannalle!

Vierailija
12/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen siitä, että kääntäisin taas päät niin kuin nuorempana. En malta odottaa, että voin ostaa piukat farkut ja esitellä hoikkia reisiäni. Haaveilen siitä, että lopultakin joku kiinnostuisi taas ja pääsisin parisuhteeseen.

Minulla on tämä sama, vaikkakin olen onnellisesti parisuhteessa. Minulla oli nuorena täydellinen tiimalasivartalo ja käänsin katseita missä ikinä kuljinkaan. Kaipaan sitä huomiota, vaikka höhläähän se on.

Vierailija
13/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla taas laiha ja kiinteä. Olisi silloin kiva mennä rannalle. Minulla on hyvä itsetunto, sinällään en häpeile ylipainoista vartaloani. Mutta olisihan se mukavaa saada katseita, jos olisi oikeasti litteä ja kiinteä vatsa. Haluaisin olla hyvässä kunnossa, niin että jaksaisin juosta kevyesti viisi kilometriä tai polkea pyörällä kymmenen kilometriä. Tai voisin tuosta vain tehdä kymmenen kilometrin kävelylenkin. Lisäksi haluaisin olla todella notkea, päästä erilaisiin jooga-asentoihin vaivattomasti. Kärrynpyörän tekeminen ja lähes spagaatiin pääseminen olisi nastaa. Parempi ryhti olisi myös mukavaa ja tietysti lihaksikkaampi takamus :) Allit ja leuan alus kiinteämmäksi.

Sinänsä en ostaisi erilaisempia vaatteita kuin nyt, laihempana vain pienempiä. Oma hyvinvointi ja terveys olisi riittävä palkkio.

Vierailija
14/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 45 v ja aloittanut laihduttamisen 140 kg sairaalloisesta ylipainosta, joten en haaveile mistään päiden kääntämisestä tai täydellisestä vartalosta - ne on jo iänkin takia pois suljettu ja siksi, että löysää nahkaa yms tulee jäämään. Tällä hetkellä painan 96 kg ja lopullinen tavoite on 80 kg, mikä sekin on pituiselleni vielä ylipainoa. Mutta sekä lääkäri että ravitsemusterapeutti ovat varoittaneet, että jos laitan jonkin 65 kg tavoitteeksi niin jojorepsahdus ja takaisin lihominen on äärimmäisen todennäköinen, ja kannattaisi valita realistisempi tavoitepaino. Ehkä sitten jos on vaikka vuosia jo elänyt 80-kiloisena ongelmitta, voi miettiä vieläkö haluaa pudottaa. Mutta niin, ne mun unelmat:

Jäljellä on oikeastaan enää tämä:

- haluaisin voida ostaa vaatteet tavallisesta, ei isojen tyttöjen kaupasta

Saavutettuja on nämä, eli aloittaessani laihdutusta nämä ei olleet kunnossa, nyt on:

- halusin päästä omin avuin ylös maasta jos sinne kaadun / istahdan

- halusin pystyä pyyhkimään takapuoleni ilman apuvartta tai suihkua

- halusin pystyä solmimaan kengännauhat

- halusin voida kävellä enemmän kuin satoja metrejä ilman, että jalkaterät ja pohjat ja polvet kipeytyy sietämättömästi

- halusin eroon läskimahan aiheuttamasta refluksista ja pallean paineen tunteesta

Vierailija
15/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kumpikaan teistä ei ole ylipainoinen laihduttaja. Laihduttakaa jos siitä ilonne saatte, mutta oikeasti, menkää sinne rannalle vaan! Selviätte hengissä eikä teitä haukuta läskeiksi (mäkin olen selvinnyt, vaikka painoa on 92 kg/bmi 33 tai jotain sinne päin). Ei ihmisen tartte olla mistään muotilehden sivuilta reväisty että voi mennä uimarannalle!

Se on totta. Se jo laihduttaa, kun pulahtaa uimaan ja ottaa aurinkoa rannalla. Merituuli myös kuorii ihoa: rantapäivän jälkeen iho on ihanan pehmeä. Ja uni maistuu, kun on ollut ulkona ja auringossa.

Vierailija
16/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en ole enää virallisesti ylipainoinen mutta laihdutukseni alussa olin. Ja ei, en mene tällaisena rannalle. Olen aivan järkyttävän näköinen uimapuvussa enkä todellakaan näyttäydy näin ventovieraiden edessä lähes alasti. Siispä jatkan laihdutusta ja treenausta kunnes olen oikeasti tyytyväinen.

Vierailija
17/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun haave on että pystyisin taas tekemään vaelluksia. En ole kuin lievästi ylipainoinen, mutta tahtini on hidastunut niin etten pysy enää vaellusporukkani mukana.

Vierailija
18/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, mulla on vähän samantyylinen unelma :) ihana että meitä on muitakin!

Vierailija
19/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Se on vaan sellainen kohta mistä rasva sulaa viimeiseksi jos silloinkaan. Jos minun ruumiini löydetään tulevaisuuden arkeologisissa kaivauksissa niin pakarat on ainakin ihan muuttumattomassa kunnossa.

Voih kun olisikin muhkeat pakarat :/. Jumppaan omiani kuin hermoheikko eikä mitään tapahdu. Litteät on kuin lätsähtänyt kohokas.

Vierailija
20/66 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on jotenkin surullista, että lihavuus jotenkin on teidän haaveiden tiellä. Monta kohtaa ymmärrän kyllä, ihan käytännön asioita, mutta että haaveidenkin? Että joku ei voisi rakastua lihavaan? :(