Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoiset laihduttajat: mistä unelmoit?

Vierailija
21.05.2020 |

Teen itselleni haavekarttaa kaikesta siitä, mitä haluan tehdä joskus kun olen normaalipainoinen. Ajattelin kysyä muilta reilusti ylipainoisilta (joiden ylipaino oikeasti rajoittaa elämää), mistä sellaisesta haaveilet, jota et nyt voi painosi takia tehdä/saavuttaa?

Itselläni on esimerkiksi haaveena ostaa vaatteita, jotka todella miellyttävät minua, ei pelkästään etsiä niitä mitkä vaan sattuvat päälle mahtumaan!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alussa ylipainoa oli 15 kg, nyt 10 kg. Eli yhteensä 15 kg pudotuksella pääsisin BMI 25:een. Jo nyt olen huomannut paljon positiivisia vaikutuksia. Nämä asiat motivoivat ja osaan jo 5 kg pudotus on vaikuttanut:

- tavoitteena että juokseminen oisi kevyttä. Ylipainon kanssa juokseminen on raskasta ja sisäreisien läskit hankaavat. Kunto on mulla hyvä ja nivelystävälkiset lajit kuten hiihto ja pyöräily on jees.

- mutta jos olisin laihempi, myös sukset liukuisivat paremmin ladulla.

- vaeltaminen olisi kevyempää

- kehtaisi kesällä pukeutua lyhythihaiseen. Miten ne läskit kertyvätkin alleihin :( 5 kg pudotus ei ole auttanut tähän. En pukeutunut koko viime kesänä lyhythihaiseen.

- läskit kertyy mulla naamaan ja kaulaan. Olisi itsetunnolle hyvä saada kasvoista laardia pois ja terveydelle hyväksi saada kaulalta ylimääräiset. Kuorsaan :/

- vanhemmilla verenpainetautia ja korkeaa kolesterolia joten sukurasitteen vuoksi olisi tärkeää saada paino putoamaan

Vierailija
42/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen siitä, että tunnen kerrankin onnistuneeni. Ja että lähipiirissä olevat myöskin näkisivät sen, että voin onnistua. Vaikkeivät mitään ole ikinä sanoneet, voin kuvitella, että miettivät mielessään miten tämäkin laihdutusyritys tulee epäonnistumaan, kun ovat jo kuulleet vaikka kuinka monta kertaa, että tällä kertaa kilot kyllä lähtevät. Aina kiloja on sen sijaan tullut vain lisää. :(

En aio nyt millään kitudieetillä sen tehdä ja yritän hyväksyä sen, että tahti tulee olemaan hidas (noin -30 kg ja vuosi tai ehkä enemmän), niin ehkä kerrankin saisin kilot pysymään poissa.

Nopea tahtihan 30 kg vuodessa on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että olen hieman syömishäiriöinen, mutta mä haaveilen lähinnä lakritsijäätelöstä. 🙄 Mulla ei oikeastaan ole haaveita, jotka liittyisivät siihen että olisin hoikka - mun haaveet vaatii lähinnä rahaa tai yksinkertaisesti viitsimistä

Vierailija
44/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen siitä, että tunnen kerrankin onnistuneeni. Ja että lähipiirissä olevat myöskin näkisivät sen, että voin onnistua. Vaikkeivät mitään ole ikinä sanoneet, voin kuvitella, että miettivät mielessään miten tämäkin laihdutusyritys tulee epäonnistumaan, kun ovat jo kuulleet vaikka kuinka monta kertaa, että tällä kertaa kilot kyllä lähtevät. Aina kiloja on sen sijaan tullut vain lisää. :(

En aio nyt millään kitudieetillä sen tehdä ja yritän hyväksyä sen, että tahti tulee olemaan hidas (noin -30 kg ja vuosi tai ehkä enemmän), niin ehkä kerrankin saisin kilot pysymään poissa.

Samaa mietin, hitaampikin tahti riittää! Et ole epäonnistunut, jos paino ei tipu 30 kg vuodessa. Minä olen saanut tiputettua sen 5 kg vuoden alusta ja tämä on todella hidas tahti, mutta en ole joutunut kituuttamaan nälässä, ei ole repsahduksia ja toivon, että näin saavutettu pudotus myös pysyy, eikä tämä johda jojoiluun.

T. Se jolla yhteensä 15 kg matkaa BMI 25:een

Vierailija
45/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille naurettava haave, saa nauraa. Se kuitenkin motivoi laihtumaan, eli voitan joka tapauksessa.

Olen ihastunut yhteen Hollywood-julkkikseen.

Motivoin itseäni sillä, että kun olen hoikka, tapaan hänet ja me rakastumme.

Näin lihavana en ansaitsisi sitä.

Siinäpä se. :D Tiedän tasan tarkkaan, miten absurdi koko haave on, mutta se auttaa jaksamaan. Saa nauraa ja pilkata ja mitä ikinä. :D

Hei joku muukin! Mulla on ihan sama juttu! Tosin se, että mä päädyn yhteen sen kanssa, vaatii siltä avioeron ja näin, mutta kuitenkin :D Tuloksia tuottava haave, nyt on lähtenyt jo 14 kg! Kuntopyörän edessä seinällä on tulostettuna sen kuva :D

Jestas, että uteliaisuus korventaa. Olisi NIIN kiinnostavaa tietää, keistä te näin haaveilette.

No en mä häpeä kertoa, kuka se on :D Hugh Jackman. Laitan jopa linkin siihen kuvaan, joka mulla on seinällä: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81MkhbYbFDL._AC_SL1500…

Sit kun oon hoikka, me telmitään yhdessä rannalla sen residenssillä, ja mä oon sen mielestä upea bikineissä. Täysin mahdoton haave, TIEDÄN, mutta hei, -14 kg...!

Vierailija
46/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ihanaa jos olisi joku tsemppiryhmä :( Olen itse lihonut 103 kiloiseksi ja selkävaivat on lähes invalidisoivia

Vierailija
47/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nousi paino kun aloitin treenaamisen: ensin paino oli 89, sitten vedin kitudiettiä vähän aikaa ja paino oli 81,9 ja aloitin treenaamisen sen tuoman hyvänolon tunteen takia, niin ollaan käyty jo 87 kilossa, nyt 86 kg. Pituus 171, käytän M-L kokoisia vaatteita. Aion silti laihduttaa 72-73 kiloon eli 13 kg olisi tiputettavaa. Minusta ei päälle päin uskoisi, että painan näin ”paljon”.

Tänään työpäivän jälkeen pitkästä aikaa salille (viimeksi käynyt 10 vuotta sitten, mutta onneksi voin käydä nyt työpaikan salilla, jossa kukaan tuskin koskaan käy). 2016-2020 välillä olen painanut alimmillani 63 kg, kun vedin niukkaa vähähiilidraattista ruokaa ja treenasin kuopuksen syntymän jälkeen ihan vaan kotitreenillä, hiihdolla ja rullaluistelulla jne, mutta ilmeisesti kun täytin 30, niin se on joko kitudietti ja lihakset pois (Kun ei enää matalilla kaloreilla jaksa treenata) tai järkevät kalorit 1500-1800 ja treeniä salilla ja muualla, kunnolla liikuntaa vähintään tunti päivän päätteeksi tai aluksi.

Kunto edelleen mulla ihan ok, pystyn vetämään tosi tiukkaakin tunnin kestoista treeniä, kehonhallinta ok - käsilläseisonta ja kärrynpyörät onnistuu ja tiedän monia, jotka ei tämän painoisena todellakaan pystyisi.

Minua inspiroi tällä hetkellä se, kun toivon että saisin ostettua kauniita kesämekkoja lisää, tällä hetkellä vain 1 luottomekko, jossa näytän hoikalta ja kauniilta. Lisäksi haluan omalla esimerkilläni motivoida omat lapset liikunnalliseen elämäntapaan, heidän kanssaan liikutaankin paljon. Nyt ostin kesäksi 6-10-vuotiaille rullaluistimet ja aletaan koko perhe rullaluistelemaan. Haluan säilyttää hyvän kunnon vielä kauan, se on myös yksi syy miksi haluan parantaa kuntoa ja laihtua. Haluan myös oikeasti pysyä terveellisessä ruokavaliossa, koska olo on ollut tönkkö kaiken epäterveellisen syömisen takia.

Inspiraation lisäämiseen olen ostanut muutaman viikon sisällä uusia urheiluvälineitä: huippualesta hulavanne, voimapyörä ja 9 kg painoliivi tuomaan vastusta juoksulenkeille. Lisäksi tuli ostettua 2 uudet urheilutrikoot ja toppi. Myös uuden blenderin menin ostamaan jo 1 kk sitten ja smoothiet ovat taas osa aamujani, niinkuin joskus silloin kun painoin 63 kg.

Kotoa löytyy ennestään 20 kg, 10 kg ja 3,5 kg kahvakuula ja käsipainot, spinningpyörä, vastusnaru (?) ja nilkkapainoja 4 kpl, jotka ostin 2015. Eiköhän näillä päästä taas alkuun.

Jos tää nyt lähtis sisältä eikä ulkoa, niin ehkä tää into pysyisi. Itsekin olen joskus treenannut ja laihduttanut pelkästään siksi että näyttäisin hyvältä tai ihastukseni huomaisi minut. Se on tietysti yksi motivaattori, muttei sen pitäisi olla se 1. koska on suuri riski että kun mitään ei tapahdu tai elämä ei muutukkaan radikaalisti onnistumisen jälkeen, niin palaa takaisin vanhaan käyttäytymismalliin.

Vierailija
48/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, hitaampikin tahti riittää! Et ole epäonnistunut, jos paino ei tipu 30 kg vuodessa. Minä olen saanut tiputettua sen 5 kg vuoden alusta ja tämä on todella hidas tahti, mutta en ole joutunut kituuttamaan nälässä, ei ole repsahduksia ja toivon, että näin saavutettu pudotus myös pysyy, eikä tämä johda jojoiluun.

T. Se jolla yhteensä 15 kg matkaa BMI 25:een

Saa toki kestää kauemmin, mutta semmonen 2,5 kg kuukaudessa ei vaikuta minusta mitenkään mahdottomalta ja on huomattavasti hitaampi tahti kuin mitä olen aiemmin yrittänyt. Jos kuitenkin meneekin vaikka kaksi vuotta, niin menkööt, en aio lannistua, kunhan paino menee suht tasaisesti alaspäin.

Vierailija
49/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on jotenkin surullista, että lihavuus jotenkin on teidän haaveiden tiellä. Monta kohtaa ymmärrän kyllä, ihan käytännön asioita, mutta että haaveidenkin? Että joku ei voisi rakastua lihavaan? :(

No eipä ole ainakaan itselläni kosijoita näkynyt sen jälkeen, kun paino on ollut 75-88 kg. 

Riippuu varmaan miehestä. Kyllä mulla on ollut yksi superinnokas ihailija, vaikka olen painanut 80 kg ja minulla on sillä hetkellä jo 3 lasta ja olen ollut silloin avioliitossa. Lisäksi viimeksi kun kävin baarissa 75 kiloisena, niin kyllä vanhat miespuoliset tutut esittivät tosissaan treffiehdotuksia. Nää on itse olleet ihan liikunnallisia, eräs näistä jopa esiintyy tv:ssä, koska on niin komea ja ”filmaattinen” (pinnallinen myös). Ehkä sit vaan (lihava)pillu ois kelvannut :D

Vierailija
50/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille naurettava haave, saa nauraa. Se kuitenkin motivoi laihtumaan, eli voitan joka tapauksessa.

Siinäpä se. :D Tiedän tasan tarkkaan, miten absurdi koko haave on, mutta se auttaa jaksamaan. Saa nauraa ja pilkata ja mitä ikinä. :D

Hei joku muukin! Mulla on ihan sama juttu! Tosin se, että mä päädyn yhteen sen kanssa, vaatii siltä avioeron ja näin, mutta kuitenkin :D Tuloksia tuottava haave, nyt on lähtenyt jo 14 kg! Kuntopyörän edessä seinällä on tulostettuna sen kuva :D

Jestas, että uteliaisuus korventaa. Olisi NIIN kiinnostavaa tietää, keistä te näin haaveilette.

No en mä häpeä kertoa, kuka se on :D Hugh Jackman. Laitan jopa linkin siihen kuvaan, joka mulla on seinällä: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81MkhbYbFDL._AC_SL1500…

Sit kun oon hoikka, me telmitään yhdessä rannalla sen residenssillä, ja mä oon sen mielestä upea bikineissä. Täysin mahdoton haave, TIEDÄN, mutta hei, -14 kg...!

Kieltämättä kannustava kuva! :D

Vierailija
51/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen nyt ihan vain siitä, että arki olisi helppoa. Että voisi esimerkiksi nostaa lattialle pudonneen esineen. Kun painoindeksi on yli 40, elämä on täyttä helvettiä. Ja olen sentään vähän jo laihtunutkin. Turhauttavaa on se, että vaikka pudottaisin yli 30 kg, olisin silti merkittävästi lihava.

Vierailija
52/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen nyt ihan vain siitä, että arki olisi helppoa. Että voisi esimerkiksi nostaa lattialle pudonneen esineen. Kun painoindeksi on yli 40, elämä on täyttä helvettiä. Ja olen sentään vähän jo laihtunutkin. Turhauttavaa on se, että vaikka pudottaisin yli 30 kg, olisin silti merkittävästi lihava.

Täällä kirjoittelee aiemmin ketjuun vastannut  140 kilosta aloittanut laihduttaja. Tuollaisia ajatuksia itsellänikin oli pitkään ja muutaman kerran niiden lannnistamana repsahdinkin useamman viikon itsesääliahmimisiin. Mutta tosiaan se elämä oli sairaalloisen ylipainoisena aika rajoittunutta ja kamalaa, joten lopulta aina tajusin että ei sillä ole väliä olenko jonkun taulukon mukaan vieläkin ylipainoinen tai tulenko näyttämään mitenkään hyvältä. Pääasia on, että saan toimintakykyni takaisin ja kivut pois. Ja terveydellehän jokainen pudotettu kilo on hyvä - on esim. paljon parempi olla 110 kiloinen sairaalloisen ylipainoinen kuin 140-kiloinen, vaikka nämä kuuluukin samaan lihavuuskategoriaan. Eli vaikka ei ikinä pääsisi edes sairaalloisen ylipainon rajan alle, niin on parempi olla sitä sieltä kevyemmästä päästä kuin Hengenvaarallisesti lihavat -sarjan luokassa.

Painan edelleen 95 kg ja lihavuuskategoriani on "vaikea lihavuus" (BMI 37). Ja olen toki edelleen lihavan näköinen. Mutta: vaatekoko on pienentynyt 60 -> 48, jaksan kävellä kilometrikaupalla, jatkuvia epämääräisiä selkä- ja nivelkipuja ei ole, eikä jatkuvaa outoa pikkuflunssaa joka minua lihavimmillani vaivasi koko ajan (ilmeisesti se matala-asteinen tulehdustila oireili). Vaikken laihtuisi enää yhtään olisin silti aika tyytyväinen, jos en lihoisi takaisinkaan. Koska olo vaan on nyt jo varsin hyvä.

Vierailija
53/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli painoindeksi yli 40, nyt 38, enkä kyllä ole pitänyt elämääni täytenä helvettinä. Olen fyysisessä työssä, pystyn nostamaan ja kantamaan, jaksan liikkua koko päivän ja illalla vielä kotona tekemään tarvittavat kotityöt. Ilmeisesti peruskunto on sitten niin hyvä, että sairaalloinen ylipaino ei hidasta liikaa, liikaa ainakaan. Veriarvot ovat hyvät eikä vielä ole polvikipuja tai lonkkavikoja, verenpainekin on alhainen.

En aio jäädä odottamaan että tilanne muuttuu vaan olen alkanut laihduttaa. Koska sairaalloinen ylipaino on kuitenkin vaarallinen tila vaikka kaikki olisikin nyt hyvin.

Mietin välillä, mikähän superihminen olisin jos olisin laiha. Kun nyt lihavanakin kunto on hyvä.

Se on yksi haave, vahva keho.

Toinen on puhtaasti ulkonäöllinen. Nätit mekot ovat minulle nättejä vain laihojen ihmisten päällä. En ole niin kehopositiivinen että pitäisi lihavaa ihmistä, eli itseäni, kauniina pikkumustassa.

Siihen tiivistyy laihdutushaaveeni. Että näyttäisin hyvältä vaatteessa kuin vaatteessa ja varsinkin siinä pikkumustassa.

Vierailija
54/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ihana :D

Vierailija
55/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan melkein 120 kg ja olen 158 cm pitkä. Haaveilen siitä, että voisin mennä kiipeilemään sellaiselle kiipeilyseinälle. Toinen haave on mahtua huvipuistolaitteisiin sekä laskea vesiliukumäkiä. Sisäinen lapsi pitäisi siis saada vapautettua. :D

Vierailija
56/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 150 cm pitkä ja painoin 125 kg. Elämä oli hyvin rajoitettua. Polvia särki, ja liikkuminen oli vaikeaa. Hengästyin pelkästä kävelystä.

Pääsin lihavuusleikkaukseen ja laihduin normaalipainoon. Aloin urheilla säännöllisesti. Liikunnasta tuli uusi intohimo.

Oli ihanaa kun sain terveen elämän. Vaatteet näyttää hyvältä. Kävin leikkauttamassa vatsaroikon ja tissit.

Tutut ei tunnistaneet ja miehiä alkoi pyöriä ja treffipyyntöjä sadella. Yht äkkiä siirryin näkymättömyydestä siihen katseiden kohteeksi.

Ylenin myös uralla. Hoikkana ja nättinä olinkin jotenkin uskottava. Myös hyvännäköisenä myyn triplasti enemmän.

Vierailija
57/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveeni on päästä runsaasta hikoilusta eroon ja päästä parempaan kuntoon, jotta voisin vain lähteä kävellen tai pyöräillen jonnekin miettimättä jaksanko.

Vierailija
58/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa ihanaa jos olisi joku tsemppiryhmä :( Olen itse lihonut 103 kiloiseksi ja selkävaivat on lähes invalidisoivia

Mikä on pituutesi?

Minun pituus 164 ja paino oli pahimmillaan 102 kg sitten. 2 ryhmäliikuntakertaa pilatesta viikossa ja arkikävely 4000 askelta per päivä pudottuvat painon 94 kiloon. Nyt kuntoilut olleet osittain jäissä koronan takia, mutta selkäsärkyyn suoditteöen pilatesta. Ja kun selkä on kunnossa lisäät kävelyn ja ehkäpä kuntosaliharjoittelun.

Pelkkä laihdutus esim. ruokavaliolla ei selkäkipuja vie.

Vierailija
59/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen, että voisin itse leikata varpaankynteni.

Vierailija
60/66 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aikuista ihmistä joka ei voi mennä edes rannalle jos on vähänkin läskiä eikä ole enää niin timmi kuin nuorena. Pitäisikös elämään löytää jo sisältöä ja itsevarmuutta muualtakin kuin rasvattomasta kehosta?

Kamalan surullista ja rajoittavaa. Ja oikeasti kukaan ei ole juuri sinusta kiinnostunut siellä rannallakaan. 

En minä mieti mitä muut minusta rannalla ajattelisivat. En myöskään välitä siitä että sinä pidät minua hulluna ja rajoittuneena. Mietin ihan Itsekkäästi itse itseäni. Minä haluan näyttää hyvältä uikkareissa enkä nähdä sovituskopissa tursuilevia selkäläskejä kuten nyt. Tämä motivoi minua laihduttamaan ja siitähän tässä oli kyse. T. Tuo bmi 27->24.