Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän miehet tekee parisuhteenne eteen? Etenkin pitkissä parisuhteissa.

Vierailija
21.05.2020 |

Mulla on monessa suhteessa unelmamies, sillä meillä kotityöt jakaantuu suurin piirtein tasan ja mies ottaa vastuuta myös vanhemmuudesta. Ei myöskään petä, ei juo, ei tupakoi. Vastuullinen tyyppi.
Ollaan oltu yhdessä 20 vuotta. Siitä ajasta en keksi mitään sellaista spontaania, romanttista tekoa mieheltä. Ei mitään sellaista, joka olisi jotenkin alleviivannut parisuhteemme merkitystä. Olen saanut useimpina jouluina jonkin lahjan. Alkuaikoina saatoin saada jotain syntymäpäivinä, mutta siitä on jo aikaa. Ollaan kyllä käyty yhdessä esim hotelliöitä ilman lapsia, mutta ne on aina mun järjestämiä. Mies lähtee mukaan kyllä. Sama juttu esim leffaan tai syömään yhdessä. Kertaakaan hän ei ole ehdottanut tai järjestänyt.

Nyt pian 40-vee naisena mietin, että olisi se kiva edes tietää miltä se tuntuu, kun mies tekee jotain romanttista.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos mies tekee kotitöitä, pitää huolen itsestään ja osallistuu perheen kuluihin, niin siinä on jo enemmän romantiikkaa ja välittämistä mitä minä olen ikinä saanut.  Kaikki korut ja matkat ym. on elokuvista keksittyä hömppää eikä niitä oikeassa elämässä ole.

Mä olisin saattanut vastata ihan samalla tavalla n viisi vuotta sitten. Ja haluaisin tuon mielentilan takaisin nopeasti. Mutta nyt sitten kuitenkin asia jotenkin vaivaa ja muistelen jotain teini-iän ihastusta, joka oli sytyttänyt mua varten kynttilöitä ja leiponut pitsaa mun lempitäytteillä. Se tuntui vaan niin kivalta, vaikka ei sellaiseen mitään vakavaa suhdetta voi perustaa. Ja nyt jotenkin haikailen, että onko tosiaan niin, että vielä kiikkustuolissakin tuo on mun elämäni romanttisin kokemus :D Joo, kuulostaa naurettavalta ihan minusta itsestäkin, tajuan kyllä..

ap

Mun mies on äärettömän romanttinen kuten tuossa jo aiemmin mainitsinkin. Toivon, että jokainen nainen saisi elämäänsä samankaltaisen miehen, yhtä välittävän ja rakastavan. Siis sellaisen, joka saa sydämen hypähtämään onnesta joka ikinen päivä:)

Vierailija
22/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi saada sanotuuksi ääneen mitä haluat. Voisitko esim. suoraan sanoa tai vihjaista, että kaipaat suhteeseen sitä, että hänkin kansaa siitä vastuunsa.

Yksi voisi olla hyvä tapa. Seuraavalla kerralla toteat itse järjestämäsi tilaisuuden jälkeen, että mies saa romantisoida seuraavat. Jäät sitten vain odottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos mies tekee kotitöitä, pitää huolen itsestään ja osallistuu perheen kuluihin, niin siinä on jo enemmän romantiikkaa ja välittämistä mitä minä olen ikinä saanut.  Kaikki korut ja matkat ym. on elokuvista keksittyä hömppää eikä niitä oikeassa elämässä ole.

Mä olisin saattanut vastata ihan samalla tavalla n viisi vuotta sitten. Ja haluaisin tuon mielentilan takaisin nopeasti. Mutta nyt sitten kuitenkin asia jotenkin vaivaa ja muistelen jotain teini-iän ihastusta, joka oli sytyttänyt mua varten kynttilöitä ja leiponut pitsaa mun lempitäytteillä. Se tuntui vaan niin kivalta, vaikka ei sellaiseen mitään vakavaa suhdetta voi perustaa. Ja nyt jotenkin haikailen, että onko tosiaan niin, että vielä kiikkustuolissakin tuo on mun elämäni romanttisin kokemus :D Joo, kuulostaa naurettavalta ihan minusta itsestäkin, tajuan kyllä..

ap

Mun mies on äärettömän romanttinen kuten tuossa jo aiemmin mainitsinkin. Toivon, että jokainen nainen saisi elämäänsä samankaltaisen miehen, yhtä välittävän ja rakastavan. Siis sellaisen, joka saa sydämen hypähtämään onnesta joka ikinen päivä:)

Mä toivon miehille sellaisia naisia. Ovat vielä harvinaisempia kuin miespuoliset.

Vierailija
24/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi saada sanotuuksi ääneen mitä haluat. Voisitko esim. suoraan sanoa tai vihjaista, että kaipaat suhteeseen sitä, että hänkin kansaa siitä vastuunsa.

Yksi voisi olla hyvä tapa. Seuraavalla kerralla toteat itse järjestämäsi tilaisuuden jälkeen, että mies saa romantisoida seuraavat. Jäät sitten vain odottamaan.

Yli vuosi sitten tein noin, pyysin aika suoraan, selkeästi, ystävällisesti. Ei ole johtanut mihinkään. Nyt olen päätellyt, että joudun tekemään päätöksen, että kannattaako asia ottaa vakavasti puheeksi vai yrittää vain saada oma asenne ennalleen, että en välitä enkä odota mitään.

Olisi mukavempi saada vain oma asenne kuntoon ja olla välittämättä, sillä jos pyydän toisenkin kerran, enkä saa vastineeksi mitään, niin sitten mun oma pettymys ja ongelma vain kasvaa.

ap

Vierailija
25/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä prinsessa saa kaiken, mutta vaatii vielä kabareeta.

Toivottavasti mies huomaa sen ja lähtee lätkimään.

Vierailija
26/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotettua romantiikkaa? Eikö tuo ole pahempi kuin olla ilman?

Vierailija
27/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden kielet. Puhutte oletettavasti eri kieltä.

Lisäksi osa miehistä on niin yksinkertaisia, että alkavat pitää naista itsestäänselvänä. Se saa naisen lisäämään panoksia, koska kuvittelee sen johtavan vastavuoroisuuteen. Ja kun se ei johda, nainen pettyyy vaan lisää. 

Ja ei, en tiedä ratkaisua. Itsekin toivon vielä joskus saavani romantiikkaa ja rakkautta ja sen kaipuu roihahti jotenkin neljänkympin kieppeillä (hormonit, väistämätön ikääntyminen, mikä?).  Ja kyllä, nyt minullakin on ikävä niitä nuoruuden kokemuksia, joita en haikallut tässä välissä kahteenkymmeneen vuoteen. 

Vierailija
28/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään johon hänen pitäisi nähdä itse vaivaa ja joka olisi vain minua varten. Järjestää kyllä itselleen mieluisia asioita, joihin saan osallistua.

Vierailija
29/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on mun yksi syy, miksi en ole varsinaisesti ottanut puheeksi. Vaan tosiaan n vuosi sitten sopivassa yhteydessä yksien mun järjestämien treffien jälkeen sanoin ystävällisesti, että tykkäisin kovasti, jos seuraavat olisi miehen järjestämät.

Koska ihan aidosti en halua mitään sellaista, että yhtäkkiä mun hemmottelusta tulee miehelle kamala stressi ja en usko, että pystyisin itsekään nauttimaan sellaisista jutuista, joita mies tekee pakosta.

Mutta joku vastavuoroisuus olisi kyllä tosi kivaa, ja kannustaisi mua jatkamaan tässä "romantikon roolissa" jatkossakin, jos kerran se mulle jatkossakin jää.

ap

Vierailija
30/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa romantiikkaa. Riittää, että arki toimii tasa-arvoisesti ja sängyssä kipinöi. Se on kantanut jo 27 vuotta.

Mulla on tää sama, valitsen seksuaalisen kemian romantiikan sijaan sata kertaa sadasta. En usko että edes viehättyisin perinteisestä romanttisesta miehestä. Ajatuskin kynttiläillallisista ja ruusuista naurattaa. En kaipaa lahjojakaan jouluna/syntymäpäivinä. Joka päivä sen sijaan kaipaan (ja saan) tajunnanräjäyttävää seksiä. Ja mies hoitaa oman osuutensa kotitöistä ja lastenhoidosta ja antaa mulle omaa aikaa, niin kaikki pelaa hyvin.

Vierailija
31/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on mun yksi syy, miksi en ole varsinaisesti ottanut puheeksi. Vaan tosiaan n vuosi sitten sopivassa yhteydessä yksien mun järjestämien treffien jälkeen sanoin ystävällisesti, että tykkäisin kovasti, jos seuraavat olisi miehen järjestämät.

Koska ihan aidosti en halua mitään sellaista, että yhtäkkiä mun hemmottelusta tulee miehelle kamala stressi ja en usko, että pystyisin itsekään nauttimaan sellaisista jutuista, joita mies tekee pakosta.

Mutta joku vastavuoroisuus olisi kyllä tosi kivaa, ja kannustaisi mua jatkamaan tässä "romantikon roolissa" jatkossakin, jos kerran se mulle jatkossakin jää.

ap

Mistä tiedät, että miehesi kaipaa sitä? Tai edes pitää siitä?

Vierailija
32/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mistä tiedät, että miehesi kaipaa sitä? Tai edes pitää siitä?

Tilanne saa minut toisinaan epäilemään, että hän ei kaipaakaan tai pidäkään. Koska silloinhan joskus hänenkin mieleensä tulisi, että voisi olla aktiivinen ja järjestää jotain. Mutta jos hän ei tuollaisista jutuista pitäisi, niin se tarkoittaisi että hän ei kaipaa kanssani mitään kahdenkeskistä aikaa. Eikä oikeastaan seksiäkään, sillä kyllähän sitä suuremmalla todennäköisyydellä on silloin kun ei tarvitse miettiä teinien läsnäoloa kotona. Silloinhan tämä ei olekaan enää pikkujuttu, jonka suhteen pitää vain "kasvaa aikuiseksi" jälleen ja lakata olemasta lapsellinen prinsessa.

ap

Vierailija
33/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se rakkaus ja romantiikka punnitaan, kun puoliso sairastuu vakavasti. Älkää rutisko turhista.

Vierailija
34/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä se rakkaus ja romantiikka punnitaan, kun puoliso sairastuu vakavasti. Älkää rutisko turhista.

Kun mies aikoinaan oli vakavasti sairas, tein ihan kaikkeni että hän sai keskittyä parantumiseen ja kuntoutumiseen. Jos mies olisi edelleen sairas, en takuulla pohtisi tällaisia kysymyksiä, vaan keskittyisin jälleen hänen tukemiseensa.

ap

Vierailija
35/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen taas näkee: naisille ei riitä mikään. Jos se mies olisi romanttinen, keksisit kyllä uuden aspektin arvostelulle.

Vierailija
36/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies yllättää ja tuo kukkia tai tekee jotain romanttista niin seuraavaks mietitään pettääkö se.

Vierailija
37/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko sinusta romanttiselle kun menette jonnekin yhdessä tai teette jotain? Oliko mies romanttinen suhteen alussa?

Mietin että omalla kohdallani aika arkiset asiat tuntuvat romanttiselta. Esim. lähdetään pyöräretkelle ja saatetaan pysähtyä hetkeksi pussaamaan kauniille järven rannalle. Kynttiläillalliset suunnitellaan aina yhdessä. Molemmat kyllä joskus järjestetään yllätyksiä. Luulen, että meidän suhteessa romanttisuus perustuu paljon vahvaan seksuaaliseen vetovoimaan.

Vierailija
38/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää hirveästi, että joku on joutunut tällaiseen parisuhteeseen. Tuollaisessa parisuhteessa laiminlyödään keskimääräisen naisen tarpeet ja tuollainen kuihduttaa parisuhteen. Kyse on kemiasta ja ainakin muutama halaus päivässä, kukkia, suukkoja, kauniita sanoja, positiivisuutta, ne ovat normaalin hyvän parisuhteen merkkejä ja niillä mies saa myös naisen haluamaan miestä. Ehkä joku voi olla tyytyväinen ilman noitakin, erityisesti jos ei tiedä paremmasta, mutta pidemmän päälle vaikea uskoa, että vaimo pysyisi tyytyväisenä pelkästään epäromanttisten arkiasioiden hoitamisella.

Vierailija
39/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko sinusta romanttiselle kun menette jonnekin yhdessä tai teette jotain? Oliko mies romanttinen suhteen alussa?

Mietin että omalla kohdallani aika arkiset asiat tuntuvat romanttiselta. Esim. lähdetään pyöräretkelle ja saatetaan pysähtyä hetkeksi pussaamaan kauniille järven rannalle. Kynttiläillalliset suunnitellaan aina yhdessä. Molemmat kyllä joskus järjestetään yllätyksiä. Luulen, että meidän suhteessa romanttisuus perustuu paljon vahvaan seksuaaliseen vetovoimaan.

En oikein osaa vastata, tuntuvatko itse järjestetyt treffit romanttisilta. Edellä jo kerroinkin, että elämäni romanttisimmat kokemukset ovat ajalta ennen omaa miestäni. Mieheni ei ole koskaan, edes suhteemme alkuaikoina osannut ottaa minua romanttisella tavalla huomioon. Itse järjestetyt treffit ovat kuitenkin tuntuneet minusta siinä mielessä mukavilta, että olen kokenut että meillä on kuitenkin yhdessä mukavaa, lähennymme ja tekee hyvää seksielämälle. Mutta en tietenkään koe olevani romanttisen huomion kohteena, jos olen itse tehnyt kaikki järjestelyt.

ap

Vierailija
40/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin saattanut vastata ihan samalla tavalla n viisi vuotta sitten. Ja haluaisin tuon mielentilan takaisin nopeasti. Mutta nyt sitten kuitenkin asia jotenkin vaivaa ja muistelen jotain teini-iän ihastusta, joka oli sytyttänyt mua varten kynttilöitä ja leiponut pitsaa mun lempitäytteillä. Se tuntui vaan niin kivalta, vaikka ei sellaiseen mitään vakavaa suhdetta voi perustaa. Ja nyt jotenkin haikailen, että onko tosiaan niin, että vielä kiikkuskiikkusktuolissakin tuo on mun elämäni romanttisin kokemus :D Joo, kuulostaa naurettavalta ihan minusta itsestäkin, tajuan kyllä..

ap

Tuommoista naista ois kiva paijailla, miestä arvostavaa.

M35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi