Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän miehet tekee parisuhteenne eteen? Etenkin pitkissä parisuhteissa.

Vierailija
21.05.2020 |

Mulla on monessa suhteessa unelmamies, sillä meillä kotityöt jakaantuu suurin piirtein tasan ja mies ottaa vastuuta myös vanhemmuudesta. Ei myöskään petä, ei juo, ei tupakoi. Vastuullinen tyyppi.
Ollaan oltu yhdessä 20 vuotta. Siitä ajasta en keksi mitään sellaista spontaania, romanttista tekoa mieheltä. Ei mitään sellaista, joka olisi jotenkin alleviivannut parisuhteemme merkitystä. Olen saanut useimpina jouluina jonkin lahjan. Alkuaikoina saatoin saada jotain syntymäpäivinä, mutta siitä on jo aikaa. Ollaan kyllä käyty yhdessä esim hotelliöitä ilman lapsia, mutta ne on aina mun järjestämiä. Mies lähtee mukaan kyllä. Sama juttu esim leffaan tai syömään yhdessä. Kertaakaan hän ei ole ehdottanut tai järjestänyt.

Nyt pian 40-vee naisena mietin, että olisi se kiva edes tietää miltä se tuntuu, kun mies tekee jotain romanttista.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. 

Vierailija
2/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkokysymys niille, joilla sama tilanne: Vaivaako asia teitä, vai osaatteko suhtautua asiaan "aikuismaisesti"?

Jatkokysymys niille, joiden miehet tekee jotain romanttista tai spontaania huomiointia joskus: Miltä se tuntuu ja voisitteko elää ilman?

Yritän kai hahmottaa, olenko jäämässä oikeasti jostain tärkeästä paitsi, vai olenko vain lapsellinen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei koskaan riitä. Ihan sama mitä mies tekee, niin vinkumisen ja nalkuttamisen määrän on vakio.

Vierailija
4/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monessa suhteessa unelmamies, sillä meillä kotityöt jakaantuu suurin piirtein tasan

Minä pidän tuota itsestäänselvyytenä.

Ei myöskään petä, ei juo, ei tupakoi. Vastuullinen tyyppi.

Samoin tuota, paitsi että me molemmat käytämme alkoholia.

Romanttista mieheltäni on se, että hän muistaa syntymäpäivinä, jouluna, naistenpäivänä ja jopa äitienpäivänä (vaikka meillä ei ole yhteistä lasta) ja ensimmäisten viiden vuoden ajan joka ikinen kuukausi "kuukausipäivänä".  Pienimmillään se on sydämenmuotoinen suklaarasia tai kirppikseltä löydetty tuote sarjaan, jota keräilen. Tänään viimeksi hän teki minulle aamiaista oman makuni mukaan ja iltaisin saan hartiahieronnan koska tahansa.

Hänkin on huono järjestämään mitään ja pahoittelee itsekin sitä, ettei saa aikaiseksi. Mukaan hän kyllä lähtee mielellään, oli kyse sitten matkasta, ulkona syömisestä, elokuvasta, teatterista, live-musiikista tai ihan vaan ajelusta ja käynnistä jossain kahvilassa (koskahan sellaisestakin voi seuraavan kerran nauttia...)

Vierailija
5/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videossa tullaan aiheeseen

Vierailija
6/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei koskaan riitä. Ihan sama mitä mies tekee, niin vinkumisen ja nalkuttamisen määrän on vakio.

joo ostaa kymmenenen miljoonan kartanon niin jo seuraavana päivänä aletaan valittamaan miksi et oo siivoomassa.

Vierailija
7/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti olisi voinut olla ihan täysin mun kynästä. Asia ei haittaa mua, se on oikeasti aika pieni miinus kaikkiin hyviin puoliin verrattuna. Ei kukaan ole täydellinen. 😊

Vierailija
8/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut asiaa puheeksi miehen kanssa. Asia on alkanut vaivaamaan vasta viime vuosina. Olen itse yrittänyt panostaa enemmän parisuhteeseemme ja pohtia, mistä mieheni tykkäisi ja kuinka voisin piristää hänen päiväänsä ja vahvistaa meidän parisuhdetta. Mutta se ei ole johtanut siihen, että mies olisi alkanut tekemään mitään vastaavia tekoja tai aloitteita. Itse asiassa tämä on tainnut johtaa vain siihen, että asia vaivaa nyt minua hieman enemmän kuin ennen. En ole myöskään puhunut tästä ystävilleni, tms. Se ei olisi reilua, kun vasta pohdin kannattaako asiaa ottaa puheeksi edes oman mieheni kanssa. Toivoisin, että osaisin olla vain välittämättä tästä ja olenkin odotellut, että saisin sellaisen asenteen takaisin. Mutta ainakaan vielä ei ole onnistunut.

ap

Vierailija
9/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo otsikko vitsi??

Vierailija
10/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä. 

Ja täällä.

Vierailija
11/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies keksii aina jotain romanttista ja yllättävää. Esimerkiksi pääsiäisenä hän oli piilottanut suklaamunan sisään morganiittisormuksen, josta olin pitkään haaveillut. Sitten, kun ensimmäiset voikukat puhkeavat, hän solmii mulle niistä aina seppeleen. Usein hän tuo mulle aamiaisen tarjottimella sänkyyn ja hieroo mun vartaloa raskaan työpäivän jälkeen. Hän sanoo myös joka päivä, kuinka suunnattoman paljon mua rakastaa:)

Vierailija
12/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä videossa tullaan aiheeseen

VMP

Vierailija
13/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Siihen se sitten kaatuikin.

Ja kun sanon ei mitään, tarkoitan ettei siivonnut, laittanut ruokaa, saanut opintoja loppuun tai käynyt töissä, ei halunnut kuunnella minun juttujani, kielsi minua vitsailemasta ja harrastamasta, kävi ahkerasti baareissa, ei suostunut puhumaan ongelmista, huusi ja haukkui, luuli vainoharhaisesti että petän häntä, ei vienyt syömään, leffaan tai mihinkään ulos, ei edes lenkille lähtenyt mukaan. Asetti kaiken muun aina ennen minua. Ei huomioinut minun toiveitani pienimmässäkään asiassa ja oli aina myöhässä jos oli tapaaminen minun kanssani. Ei tehnyt mitään edistääkseen suhdetta, mikä näin jälkikäteen ajateltuna oli oikeasti hyvä asia. Aluksi ei tietenkään ollut näin.

Vierailija
14/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko ei ollut vitsi, enkä oikein ymmärrä miksi olisi. Ehkä se olisi voinut olla tarkempi siinä suhteessa, että se liittyy kumppanin romanttiseen huomioimiseen. Kuten jo kerroinkin, että perheen isänä ja puolisona mieheni tekee paljon asioita.

ap

Vierailija
15/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni romanttisimpia tekoja ovat ne kerrat kun minä haluan kovasti lähteä vaikka makkaranpaistoon ja hän ei haluaisi, mutta lähtee kuitenkin ja paikan päällä vielä nauttii olostaan. Ja ne kerrat kun tuo kaupasta jotakin herkkua yllätykseksi. Tai jos olen puhunut pitkään että haluaisin jonkin pienen asian esim. Leivänpaahtimen, mies saattaa ostaa sen minulle, vaikka olisin itsekin voinut. Sanoo että rakastaa ja arvostaa. Kuuntelee kun minulla on asiaa. Pyrkii selvittämään riidat, ottaa kainaloon ja pussaa. Tekee jonkin inhottavan kotityön puolestani. Puhuu minusta ihaillen muille.

Minä olen todella romanttinen luonne ja järjestän meille joskus jotakin extraa. Esim. Piknik olohuoneen lattialle ruusunlehtien ja viinin kera. Tai kynttiläillallinen terassilla. Mies suostuu minun mielikseni eikä minua ollenkaan haittaa ettei hän järjestä minulle tällaista. Saan järjestettyä romanttisen illan itsekin. Tärkeintä on että siinä on se oma rakas. Minä olen onnellinen näin.

Vierailija
16/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mies tekee kotitöitä, pitää huolen itsestään ja osallistuu perheen kuluihin, niin siinä on jo enemmän romantiikkaa ja välittämistä mitä minä olen ikinä saanut.  Kaikki korut ja matkat ym. on elokuvista keksittyä hömppää eikä niitä oikeassa elämässä ole.

Vierailija
17/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos mies tekee kotitöitä, pitää huolen itsestään ja osallistuu perheen kuluihin, niin siinä on jo enemmän romantiikkaa ja välittämistä mitä minä olen ikinä saanut.  Kaikki korut ja matkat ym. on elokuvista keksittyä hömppää eikä niitä oikeassa elämässä ole.

Oletko oikeasti tyytyväinen tuohon vai etkö sinäkään vastavuoroisesti huomioi miestäsi?

Vierailija
18/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa romantiikkaa. Riittää, että arki toimii tasa-arvoisesti ja sängyssä kipinöi. Se on kantanut jo 27 vuotta.

Vierailija
19/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanttiset miehet ovat kuin yksisarvisia. Kaikki ovat niistä kuulleet, mutta vain harvat nähneet.

Vierailija
20/86 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin saattanut vastata ihan samalla tavalla n viisi vuotta sitten. Ja haluaisin tuon mielentilan takaisin nopeasti. Mutta nyt sitten kuitenkin asia jotenkin vaivaa ja muistelen jotain teini-iän ihastusta, joka oli sytyttänyt mua varten kynttilöitä ja leiponut pitsaa mun lempitäytteillä. Se tuntui vaan niin kivalta, vaikka ei sellaiseen mitään vakavaa suhdetta voi perustaa. Ja nyt jotenkin haikailen, että onko tosiaan niin, että vielä kiikkustuolissakin tuo on mun elämäni romanttisin kokemus :D Joo, kuulostaa naurettavalta ihan minusta itsestäkin, tajuan kyllä..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi