Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kristitty, onko kysyttävää?

Vierailija
21.05.2020 |

Kysymyspalsta. Älkää lukeko, jos loukkaavat.

Asiallisia kysymyksiä, kiitos.

Kommentit (356)

Vierailija
121/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on helatorstai, ei kiirastorstai.

Vierailija
122/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti. Hahahahahaha!

Itse olen ateisti, mutta tympii tuollaiset pellet. Kukahan tässä nyt on se luuseri?

-perheellinen isä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mun kuollut mummo taivaassa vai vasta maailmanlopussako sinne noustaan? Jos on jo taivaassa, niin pystyykö näkemään mun tekemisiä?

Vierailija
124/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet siitä, että joku on syntynyt ateistiperheeseen tai syntynyt maahan missä ei ole kristinuskoa. Sitten sinä olet syntynyt kristittyyn perheeseen ja saanut sellaisen kasvatuksen (aka aivopesu). Eikö ole hieman eri lähtökohdat? Kuinka mikään Hyvä voima voisi tehdä näin epäreilun asetelman? Sun on tosi helppo uskoa näihin juttuihin, mutta minun on varmasti lähes mahdotonta, koska tulen ateistiperheestä.

On se kumma, kuinka silti joistakin ateisteista, muslimeista, juutalaisista ja kaikista tulee kristittyjä, vaikka he ovat saaneet toisenlaisen vaikutteen. Kaikki on mahdollista, sinunkin kohdalla. :)

Ap

Vierailija
125/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet siitä, että joku on syntynyt ateistiperheeseen tai syntynyt maahan missä ei ole kristinuskoa. Sitten sinä olet syntynyt kristittyyn perheeseen ja saanut sellaisen kasvatuksen (aka aivopesu). Eikö ole hieman eri lähtökohdat? Kuinka mikään Hyvä voima voisi tehdä näin epäreilun asetelman? Sun on tosi helppo uskoa näihin juttuihin, mutta minun on varmasti lähes mahdotonta, koska tulen ateistiperheestä.

On se kumma, kuinka silti joistakin ateisteista, muslimeista, juutalaisista ja kaikista tulee kristittyjä, vaikka he ovat saaneet toisenlaisen vaikutteen. Kaikki on mahdollista, sinunkin kohdalla. :)

Ap

Miksi Jeesus syntyi neitsyestä?

Sattuuko totuus niin paljon että ilmoitat kaikki Juuri Sinun Tyhmän Raamatuntulkintasi vastaiset viestit poistoon :)

Vierailija
126/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet, että on juuri sinun tehtäväsi saarnata Jeesuksesta juuri täällä?

Näen, että ihmiset ovat paljolti tietämättömiä näistä asioista. He ennemmin väheksyvät ja pilkkaavat kuin ottavat asioista selvää. :)

Ap

Kuinka paljon olet itse opiskellut yleistä teologiaa? Tutkinto-opiskelijana vai avoimessa yliopistossa?

Tietämiseen tässä asiassa ei vaadita paljon. Tarvitaan vain silmät tai korvat ja taito ymmärtää. Raamatun lukeminen on ainoa tarvittava taito, koska ihminen kehittelee. :)

Ap

Sitä luulisi, että ihminen haluaisi tietää kaiken siitä, mihin uskoo. Millaisessa yhteiskunnassa uskonto aikoinaan syntyi, miten, miten se on muovautunut seuraavien vuosisatojen aikana, millaista keskustelua siitä on käyty ja kuka on päättänyt, mitä tekstejä raamattuun on otettu mukaan, miksi sama uskonto näyttäytyy niin kovin erilaisena eri suuntauksissa, miten tekstejä on käännetty eri kielille jne. En itse voisi kuvitella uskovani jonkun opin mukaisesti ilman että opiskelen asiasta niin paljon kuin suht helposti on mahdollista (esim. juuri avoimessa yliopistossa). En myöskään käy keskusteluja kristinuskosta ihmisen kanssa, joka ei selvästi tiedä siitä enempää kuin minä jo tiedän.

Se on sinun päätös, puhutko kristinuskosta minun kanssani. Niinkuin sekin, uskotko siihen ylipäätään. Mieli kuitenkin kertoo, missä on järkeä. :)

Ap

Näissä sinun kirjoituksissa ei ainakaan ole mitään järkeä. Ensin sanot että ihmiset ovat tietämättömiä ja heidän pitäisi ottaa asioista selvää, ja jatkat suoraan toteamalla että et tiedä käytännössä mitään edustamastasi uskonnosta ja vielä vähemmän siitä todellisuudesta jossa elät.

Vierailija
127/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä näköisenä ja kokoisena kuvittelet Jumalan?

Raamatussa sanotaan, että Jumala on alku ja loppu. Vaikea kuvitella, koska hän on kaikkialla.

Ap

Hmmm...voisiko hän olla lukion fysiikan kirjan kuvaaman kaltainen? "Havaitsemamme maailmankaikkeus sai alkunsa 13,8 miljardia vuotta sitten pienestä, tiheästä ja kuumasta alkutilasta..."

Vierailija
128/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kärjistys, mutta kysymys on siis seuraava:

Kaikki uskonnot väittävät olevensa se oikea uskonto ja muut ovat väärässä. Kaikki vetoavat ikivanhaan kirjaan, jossa lukee, että juuri kyseinen uskonto on totta. Tällä kehäpäätelmällä eri uskonnot "todistavat" uskoaan väkevästi.

Miksi pitäisi olla kristitty, jos kaikilla muillakin on yhtä "pätevät" perustelut?

Saat päättää, uskotko vai etkö ja mihin, mutta kannattaa harkita tarkkaan kaikkea.

Ap

Vierailija
129/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko Raamattuun täysin ja noudatatko kaikkia sen sääntöjä/neuvoja? Vai valitsetko sieltä itselle mieluiset säännöt joita noudattaa? Oletko esimerkiksi syönyt ikinä sikaa tai vaikkapa katkarapuja? Nehän kuuluvat listalle joita ei saa syödä. Jos valitse itselle mieluisimmat säännöt, miksi?

Jeesus sanoi, että "Kaikki liha on annettu syötäväksi". Uskon kristinuskoon eli Jeesukseen, joka täytti Mooseksen vanhoja lakeja.

Ap

Okei. Mutta 613 käskyä sanoo, ettei saa syödä epäpuhtaita eläimiä. Mutta Jeesus ei siis näitä Mooseksen käskyjä täyttänyt?

Vierailija
130/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö avaamaan ymmärrystäni siihen, että Jeesus omalla verellään lunasti meille pelastuksen. Siis miksi niin piti muka tapahtua? Miksei vaan sanota, että Jeesus tuli opettamaan maan päälle ja ihmiset tappoi hänet, mutta kuunnelkaa nyt hänen viestiä. Siis onko sillä verenvuodatuksella joku erityinen merkitys tässä? Ja jos hän elää ikuista elämää, niin miksi se maanpäällä kuoleminen olisi mitään kovin dramaattista? Eikö hänet Raamatun kertomuksen mukaan periaatteessa tapettu siksi, että ihmiset oliva ihmeissään, ymmällään, eivät ymmärtäneet, luulivat Jumalan pilkkaamaksi? Eikö se itse asiassa ole Jumalalle kunniaksi joten miksi korostaa sitä verenvuodatusta eikä vain sanoa, että hän tuli kertomaan tärkeitä asioita ja ymmärrettävästi ihmiset hänet vahingossa tappoivat? Vai onko verenvuodatuksella joku muu merkitys ja viesti tässä? Toi kohta ei ollenkaan kolahda minuun, vaan etäännyttää.

Juutalaiset tappoivat Jeesuksen, koska he eivät hyväksyneet sitä, että hän oli se messias, jota he odottivat. Yksi syy tähän oli se, että hän "muutti" Mooseksen lakeja.

Se verenvuodatuksella on varmasti jokin isompi merkitys. Minäkin kuulemma pienenä löin kattiloita ja hoin: "Voima on veressä, voima on veressä Jeesuksen ja Voima on sanassa ym." Hassua. :)

Ap

Eli sinut on henkisesti pahoinpidelty ja aivopesty jo syntymästä asti. Olen todella, todella pahoillani puolestasi että et saanut mitään mahdollisuuksia elää normaalia elämää. Uskontojen Uhrit voi kuitenkin ehkä vieläkin auttaa sinua. Kaikkea hyvää, toivottavasti pääset ylös kuopastasi!

Vierailija
131/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä näköisenä ja kokoisena kuvittelet Jumalan?

Raamatussa sanotaan, että Jumala on alku ja loppu. Vaikea kuvitella, koska hän on kaikkialla.

Ap

Hmmm...voisiko hän olla lukion fysiikan kirjan kuvaaman kaltainen? "Havaitsemamme maailmankaikkeus sai alkunsa 13,8 miljardia vuotta sitten pienestä, tiheästä ja kuumasta alkutilasta..."

Ei vaam todellisuus on tarua ihmeellisempää. Se todellisuus mitä me käsitetään on valheen isän fake news koska 666 eli Eeva.

Mutta oikea totuus ilmoitetaan lapsenmielisille ja Alkoholisteille. Ja se on Jeesus.

Vierailija
132/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut koko Raamatun? Kuinka monta kertaa?

Mitä mieltä olet siitä, että suurimmat kirkkokunnat ovat poistaneet kymmenestä käskystä yhden, ja jakanut viimeisen käskyn kahteen osaan, jotta käskyjä olisi edelleen kymmenen? Entä, mitä mieltä olet, rikkooko ikonien ja muiden pyhien kuvien käyttö tuota aikoinaan poistettua kolmatta käskyä vastaan?

Suoraan Raamatusta luettuna:

1. Älä pidä muita Jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

2. Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimeänsä turhaan lausuu.

3. Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita.

4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

5. Älä tapa.

6. Älä tee huorin (aviorikos).

7. Älä varasta.

8. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi (Valehtelu).

9. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta (omaisuutta).

10. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa (puolisoa), palvelijaa (nykyään työntekijää), härkää, aasia (eläimiä), äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.

[2Moos.20:3-17

Ap

https://rll.fi/2012/12/miksi-kuvakielto-on-poistettu-kymmenesta-kaskyst…

Kysymykseni kuuluu edelleenkin: Rikkooko ikonien ja muiden pyhäinkuvien käyttö tuota alun perin toista käskyä, sittemmin ensimmäisen käskyn loppuosaa? Toivon, että kerrot oman henkilökohtaisen mielipiteesi asiasta.

Vierailija
133/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mun kuollut mummo taivaassa vai vasta maailmanlopussako sinne noustaan? Jos on jo taivaassa, niin pystyykö näkemään mun tekemisiä?

Uskoiko hän Jumalaan? Jos kyllä, hän on taivaassa, mutta ei hätää, hänellä on siellä paljon parempaa tekemistä kuin katsoa maailman menoa pahempaan suuntaan. Itse uskon näin. :)

Ap

Vierailija
134/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jeesus kuoli meidän syntien tähden, miksi minun pitäisi elää synnitöntä elämää maan päällä?

Pääseekö eläimet taivaaseen? Jos ei, niin miksei? Jos pääsee, niin pääseekö kaikki? Jos pääsee, niin onko taivas täynnä hyttysiä?

Miksi sinun uskontosi on oikea kaikista maailman uskonnoista?

Koska synnistä seuraa aina huonoja asioita. Mietipä itse: jos tapat jonkun, antaako se sinulle hyvän olon? Entä antaisiko se tapetun läheisille hyvän olon?

Hyvän tekeminen johtaa hyvään <3 Siihen kannattaisi kaikkien, ei-uskovienkin pyrkiä, näin maailma olisi paljon parempi paikka! Mutta koska ei pystytä olemaan synnittömiä, tarvittiin Jeesus. Tahallaan ei tietenkään saa tai kannata tehdä syntiä.

Raamatun mukaan taivaassa on eläimiä. Kaikki elävät sovussa, leijona kulkee lampaan kanssa jnpp. Hyttysetkään ei inise, pistä tai ärsytä :D

Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Vierailija
135/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko evoluutioon eli lajien kehittymiseen? 

Uskon Raamattuun, joka kiistää evoluution täysin.

Missä ovat ne välimuodot, jos apinasta kehittyi ihminen? Tutkimuksissa ollaan kuulemma löydetty todella vanhoja apinan luita ja vanhoja ihmisen luita, mutta ei välimuotoja. :)

Ap

Kuinka vanha maapallo on?

Minä uskon, että maapallo on noin 4000-6000 vuotta vanha kokonaisuudessaan. Raamatussa kirjoitetaan näin.

On myös ollut tutkimuksia, että jos ihminen olisi elänyt miljoonia vuosia, se olisi kuollut sukupuuttoon joidenkin vähenevien solujen vuoksi. :)

Ap

Eli uskot nielemättä kaiken roskan mitä jotkut tuhansia vuosia sitten eläneet kamelikuskit kansantaruikseen kirjoittelivat, mutta hylkäät kaiken mitä tämän päivän terävimmät tiedemiehet ovat tutkineet ja todistaneet? Käytkö kenties muissakin asioissa jotenkin vajaalla, vai koskeeko kognitiivinen dissonanssisi vain uskontoa?

Vierailija
136/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sattuuko totuus niin paljon että ilmoitat kaikki Juuri Sinun Tyhmän Raamatuntulkintasi vastaiset viestit poistoon :)

No enhän mä siitä. Kirjoitat jotain todella loukkaavia juttuja.

"Nainen on itse saatana 666 ja Aadam 777 eli täydellinen" ym kaikkea turhaa ja loukkaavaa.

Ap

Vierailija
137/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla vahva yhteys yläkertaan ja miten se näkyy tai tuntuu? Oliko jotain käännekohtia elämässä?

Kyllä se tuntuu turvalliselta. Jotenkin se on kumma, että kaikki hyväntahtoiset pyyntöni ovat toteutuneet, kaikki hyväntahtoiset. Käännä katseesi ja avaa silmäsi, näet ihmeellisiä asioita.

Ap

Miltä tuntuu ajatus, että sun pyyntöihin vastataan ja jonkun toisen ei? Oletko varautunut siihen, että joskus elämässä sinua tullaan koettelemaan eikä pyyntöihin vastata ei sitten millään? Mua niin ärsyttää uskovaiset tutut jotka alkaa jotain rukous-siunaus-pyyntöjä laukomaan ilmoille jos puolivahingossa sanon, että tämä asia olis kiva saada mun elämäsän. Ovat niin olevinaan. Tai jotka tulkitsee mun elämän tuiki tavallisia käänteitä "...ai että, miten sinua nyt noin kovasti koetellaan".

Tiedän, että joidenkin pyyntöihin ei vastata ja se on kurjaa, mutta Jumalalla on siihen varmasti joku syy. Varmaan juuri tuo koettelu. Kaikille sattuu niin, että heitä koetellaan uskossaan. Totuus on kuitenkin se, että Jumala ei käännä selkäänsä vaan koettelee. :)

Ap

On valtavasti tapauksia, jossa koettelemus on liiallista ja ihminen murtuu koko elämän ajaksi. Esimerkiksi lasten kohtaama pahoinpitely ja julmuudet. Jos ihminen raunioituu lopullisesti, niin mielestäni koettelemus on ollut liiallista.

Esim. tällaisissa asioissa en tajua Jumalan tarkoitusta. Vastaukseksi en halua fraasia, että tutkimattomia ovat Herran tiet tai muuta vastuun välttelyä.

Vierailija
138/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos Jeesuksella olisi ollut ihmisäidin lisäksi ihmis-isä, homma ei olisi toiminut.

eri

Vierailija
139/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko Raamattuun täysin ja noudatatko kaikkia sen sääntöjä/neuvoja? Vai valitsetko sieltä itselle mieluiset säännöt joita noudattaa? Oletko esimerkiksi syönyt ikinä sikaa tai vaikkapa katkarapuja? Nehän kuuluvat listalle joita ei saa syödä. Jos valitse itselle mieluisimmat säännöt, miksi?

Jeesus sanoi, että "Kaikki liha on annettu syötäväksi". Uskon kristinuskoon eli Jeesukseen, joka täytti Mooseksen vanhoja lakeja.

Ap

Okei. Mutta 613 käskyä sanoo, ettei saa syödä epäpuhtaita eläimiä. Mutta Jeesus ei siis näitä Mooseksen käskyjä täyttänyt?

Kirjoita ne kaikki 613 käskyä, jotta uskon sinua. Uskon Jeesuksen käskyyn, sitä ei niin vain horjuteta.

Ap

Vierailija
140/356 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla vahva yhteys yläkertaan ja miten se näkyy tai tuntuu? Oliko jotain käännekohtia elämässä?

Kyllä se tuntuu turvalliselta. Jotenkin se on kumma, että kaikki hyväntahtoiset pyyntöni ovat toteutuneet, kaikki hyväntahtoiset. Käännä katseesi ja avaa silmäsi, näet ihmeellisiä asioita.

Ap

Miltä tuntuu ajatus, että sun pyyntöihin vastataan ja jonkun toisen ei? Oletko varautunut siihen, että joskus elämässä sinua tullaan koettelemaan eikä pyyntöihin vastata ei sitten millään? Mua niin ärsyttää uskovaiset tutut jotka alkaa jotain rukous-siunaus-pyyntöjä laukomaan ilmoille jos puolivahingossa sanon, että tämä asia olis kiva saada mun elämäsän. Ovat niin olevinaan. Tai jotka tulkitsee mun elämän tuiki tavallisia käänteitä "...ai että, miten sinua nyt noin kovasti koetellaan".

Tiedän, että joidenkin pyyntöihin ei vastata ja se on kurjaa, mutta Jumalalla on siihen varmasti joku syy. Varmaan juuri tuo koettelu. Kaikille sattuu niin, että heitä koetellaan uskossaan. Totuus on kuitenkin se, että Jumala ei käännä selkäänsä vaan koettelee. :)

Ap

Onko mielestäsi kiva koetella tänäkin vuonna yli viittä miljoona pikkulasta tap pamalla heidät nälkään ja ripuliin? Ja sillä aikaa suomalaista tapakristittyä koetellaan kolhimalla bemarin ovea Prisman parkkiksella. Näinkö toimii mielestäsi reilu, armollinen ja rakastava Jumala?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi