Olen kristitty, onko kysyttävää?
Kysymyspalsta. Älkää lukeko, jos loukkaavat.
Asiallisia kysymyksiä, kiitos.
Kommentit (356)
Onko sinulla vahva yhteys yläkertaan ja miten se näkyy tai tuntuu? Oliko jotain käännekohtia elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Minkä näköisenä ja kokoisena kuvittelet Jumalan?
Raamatussa sanotaan, että Jumala on alku ja loppu. Vaikea kuvitella, koska hän on kaikkialla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla vahva yhteys yläkertaan ja miten se näkyy tai tuntuu? Oliko jotain käännekohtia elämässä?
Kyllä se tuntuu turvalliselta. Jotenkin se on kumma, että kaikki hyväntahtoiset pyyntöni ovat toteutuneet, kaikki hyväntahtoiset. Käännä katseesi ja avaa silmäsi, näet ihmeellisiä asioita.
Ap
Olet ystävällinen, vaikka he vähättelevät sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuntuu turvalliselta. Jotenkin se on kumma, että kaikki hyväntahtoiset pyyntöni ovat toteutuneet, kaikki hyväntahtoiset. Käännä katseesi ja avaa silmäsi, näet ihmeellisiä asioita.
Ap
Miltä tuntuu ajatus, että sun pyyntöihin vastataan ja jonkun toisen ei? Oletko varautunut siihen, että joskus elämässä sinua tullaan koettelemaan eikä pyyntöihin vastata ei sitten millään? Mua niin ärsyttää uskovaiset tutut jotka alkaa jotain rukous-siunaus-pyyntöjä laukomaan ilmoille jos puolivahingossa sanon, että tämä asia olis kiva saada mun elämäsän. Ovat niin olevinaan. Tai jotka tulkitsee mun elämän tuiki tavallisia käänteitä "...ai että, miten sinua nyt noin kovasti koetellaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miltä tuntuu ajatus, että sun pyyntöihin vastataan ja jonkun toisen ei? Oletko varautunut siihen, että joskus elämässä sinua tullaan koettelemaan eikä pyyntöihin vastata ei sitten millään? Mua niin ärsyttää uskovaiset tutut jotka alkaa jotain rukous-siunaus-pyyntöjä laukomaan ilmoille jos puolivahingossa sanon, että tämä asia olis kiva saada mun elämäsän. Ovat niin olevinaan. Tai jotka tulkitsee mun elämän tuiki tavallisia käänteitä "...ai että, miten sinua nyt noin kovasti koetellaan".
Tiedän, että joidenkin pyyntöihin ei vastata ja se on kurjaa, mutta Jumalalla on siihen varmasti joku syy. Varmaan juuri tuo koettelu. Kaikille sattuu niin, että heitä koetellaan uskossaan. Totuus on kuitenkin se, että Jumala ei käännä selkäänsä vaan koettelee. :)
Ap
Uskotko Raamattuun täysin ja noudatatko kaikkia sen sääntöjä/neuvoja? Vai valitsetko sieltä itselle mieluiset säännöt joita noudattaa? Oletko esimerkiksi syönyt ikinä sikaa tai vaikkapa katkarapuja? Nehän kuuluvat listalle joita ei saa syödä. Jos valitse itselle mieluisimmat säännöt, miksi?
Onko sulla ollut mitään yliluonnollisia kokemuksia ja haluatko kertoa niistä meille?
Vanhurskaan kieli on hienointa hopeaa, jumalattomien äly ei ole paljon arvoinen.
Sananlaskut 10:20
Vierailija kirjoitti:
Mikä on avustusintressisi?
Autan mielelläni kaikkia. En itse mene etusijalle omassa huolehtimislistassa. :)
Ap
Mitä ajattelet siitä, että joku on syntynyt ateistiperheeseen tai syntynyt maahan missä ei ole kristinuskoa. Sitten sinä olet syntynyt kristittyyn perheeseen ja saanut sellaisen kasvatuksen (aka aivopesu). Eikö ole hieman eri lähtökohdat? Kuinka mikään Hyvä voima voisi tehdä näin epäreilun asetelman? Sun on tosi helppo uskoa näihin juttuihin, mutta minun on varmasti lähes mahdotonta, koska tulen ateistiperheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minäkin rukoilin uutta pankkikorttia hakiessani, että se olisi helppo muistaa. Tunnusluku oli sitten 0000. Mutta lasta ei rukouksista huolimatta kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Uskotko Raamattuun täysin ja noudatatko kaikkia sen sääntöjä/neuvoja? Vai valitsetko sieltä itselle mieluiset säännöt joita noudattaa? Oletko esimerkiksi syönyt ikinä sikaa tai vaikkapa katkarapuja? Nehän kuuluvat listalle joita ei saa syödä. Jos valitse itselle mieluisimmat säännöt, miksi?
Jeesus sanoi, että "Kaikki liha on annettu syötäväksi". Uskon kristinuskoon eli Jeesukseen, joka täytti Mooseksen vanhoja lakeja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti. Hahahahahaha!
Kuulostaa siltä, että pelkäät uskontoa ja mukaudut normeihin. Jossain toisessa ajassa ehkä irvailisit ateisteille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kiirastorstai.
Mitä tämä "kiiras" tarkoittaa?
Oletkos nyt ihan varma? :D
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti. Hahahahahaha!
Voin olla toki väärässäkin. En tunne sinua :)
Tämä on kärjistys, mutta kysymys on siis seuraava:
Kaikki uskonnot väittävät olevensa se oikea uskonto ja muut ovat väärässä. Kaikki vetoavat ikivanhaan kirjaan, jossa lukee, että juuri kyseinen uskonto on totta. Tällä kehäpäätelmällä eri uskonnot "todistavat" uskoaan väkevästi.
Miksi pitäisi olla kristitty, jos kaikilla muillakin on yhtä "pätevät" perustelut?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ollut mitään yliluonnollisia kokemuksia ja haluatko kertoa niistä meille?
Riippuu vähän, mikä luokitellaan yliluonnolliseksi. Minulle on siis sattunut kaikenlaista yliluonnollista, mutta ei omalle kohdalle mitään niin näkyvää.
Pienenä olen nähnyt enkelin keittiön seinällä, noin 4-vuotiaana.
Olen myös 4-vuotiaana sanonut randomisti, ensimmäisenä päiväkotipäivänä yhdelle hoitajalle siellä pihalla, että: "Uskotko sinä Jeesukseen?" Hän uskoi. Äitini myös kertoi, että hän kävi seurakunnassa säännöllisesti. Tämä on yliluonnollista, koska en voinut tietää hänen uskovan Jeesukseen. :)
Ap
On, monestikin. Yritän elää hyvin, mutta en ole täydellinen. Olen tehnyt paljon syntiä, mutta myöntänyt ne ja sitä kautta saanut anteeksi. Ainakin omatunto ei kolkuta sen jälkeen. :)
Ap