Miksi myyjät ei kysy niitä papereita. Tänääkin pikkukaupassa! Joku poika osti sytkärin eikä kassa kysynyt papereita
Pojalla näytti olevan ikää minusta about 15v ja näytti oikeesti ihan pennulle ei ollut mikään parrakas siis 😂.
Toisessa kädessä tällä oli mopokypärä..
Kun tulin ulos kaupasta niin tuo poltteli tupakkaa skootterin selässä..
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Pojalla näytti olevan ikää minusta about 15v ja näytti oikeesti ihan pennulle ei ollut mikään parrakas siis 😂.
Toisessa kädessä tällä oli mopokypärä..Kun tulin ulos kaupasta niin tuo poltteli tupakkaa skootterin selässä..
Miksi tuo asia puristaa päätäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikissa tulenteko-välineissä tarvi kysyä. Kassapääte ilmoittaa missä.
Juuri olin tätä samaa laittamassa
Vierailija kirjoitti:
Eikö lailla ole merkitystä? Eli jos kassapääte käskee kysymään tulitikkujen kohdalla, mutta sytkärin kohdalla ei, niin se on ok, vaikka lakipykälien mukaan asia on päinvastoin, eli tulitikut ok ja sytkäri ei.
Meidänkin +15v lapset tarvitsevat tulentekovälineitä, koska käyvät laavuilla kavereidensa kanssa. Itse ovat ne saaneet ostettua jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin +15v lapset tarvitsevat tulentekovälineitä, koska käyvät laavuilla kavereidensa kanssa. Itse ovat ne saaneet ostettua jostakin.
Laki ei kiellä myymästä tulentekovälineitä alaikäisille, poislukien sytkärit.
Se olis sitte ostanut tikut ja olisi ollut tupakalla.
Lopputulos aivan sama
.
Multa kysytään joka paikassa vaikka oon 35 ja jotain lonkeroa ostan. Että kyllä ne melko tunnollisia on.
Ostin kombuchaa ja kysyivät papereita. Oon 36.
Vierailija kirjoitti:
Ja lain mukaan sitä saisi myydä vaikka vauvalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
DXTR kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisessa kädessä tällä oli mopokypärä..Kun tulin ulos kaupasta niin tuo poltteli tupakkaa skootterin selässä..
Miksi tuo asia puristaa päätäsi?
Taitaa moni muukin asia puristaa sen päätä.
Kaverini osti askin pastilleja niin myyjä kysyi häneltä henkilöllisyystodistusta. Kaverini joutui kuulemaan siitä monta vuotta sen jälkeen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Koska on alle 1,2-prosenttista niin kyllä saa.
Haha, omassa lähikaupassani puolestaan n. viikko sitten sai nuori poika äkkilähdöt, kun myyjä talutti suunnilleen niskavilloista ulos, kun tämä yritti ostaa mäyräkoiran. :D Poika oli korkeintaan juuri 18 täyttänyt, näytti omaan silmääni n. 13-vuotiaalta. En tiedä vaikuttiko asiaan se, että samaan aikaan kauppaan tuli toinenkin poika, selvästi ala-asteikäinen, enkä tiedä epäilikö myyjä heidän kuuluvan samaan porukkaan.
"18"-vuotiaamme ei ehtinyt kuin nostaa mäyräkoiran hyllystä, kun myyjä jo ryntäsi riuhtomaan sitä pojan käsistä, saatesanoilla "ja nyt ulos". Poika yritti sopertaa "olin kyllä ihan ostamassa...", mutta ei auttanut, myyjä työnsi mäyräkoiraa kilpenä käyttäen pojan ulos ovesta. :D
Ja mä en saanut jotai luihua simaa kolmekymppisenä ...
Vierailija kirjoitti:
Ja mä en saanut jotai luihua simaa kolmekymppisenä ...
Mielenkiintoista olisi kyllä tietää, että mikä on kauppojen motivaatio säveltää omia sääntöjään mm. tämän siman suhteen... Eikö Suomen alkoholilaki ole kauppiaiden mielestä tarpeeksi tiukka?
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut useita kertoja lakkaliköörikonvehteja, mutta ei enää papereita kysytä terveistä elämäntavoista huolimatta. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Vain yli 1,2% alkoholia sisältävät lasketaan alkoholipitoisiksi aineiksi: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2017/20171102#L1P3
Ts. kombucha on sallittu myös lapsille.