Kotikatu-kiinteistöhuolto, kokemuksia?
Huoltoyhtiönä tai työnantajana, molemmat kiinnostaa. Kiitos!
Kommentit (103)
Meillä oli Kotikatu muutaman vuoden. Ei paljon kiitosta muusta voi antaa kuin lumitöiden säntillisestä teosta ja hiekoituksesta. Muuten hommat tehtiin vasemmalla kädelle, ellei asiasta huomauttanut ja pihapiiri oli välillä todella siivoton. Mikä alkaa pidemmän päälle kyrsimään. Toisaalta ymmärrän, ettei työvoima varmasti ole motivoituneemmasta päästä, joten johdon pitäisi varmistaa että työt tulevat tehtyä kunnolla eikä sinnepäin.
Vierailija kirjoitti:
Kotikatu ei tee lumitöitä kuin vain arkisin! Yhden kerran ovat tänä talvena käyneet auraamassa pihan viikonloppuna. Nyt on sunnuntai ja piha eilisen tuiskun jäljiltä ihan tukossa ja tulevat auraamaan sen varmaan huomenna iltapäivällä. Tuollaista lusmufirmaa ei kannata valita!neljä yksi kahdelsan
Höpöhöpö! Missä asut? Tekee vaikka kellon ympäri lumitöitä viikonloppuisin ainakin Espoossa.
Plussaa siitä että voi nimettömänä haukkua työntekijät.
T. Aina Inkeri Ankeinen
Tämä on kyllä yksi iso vitsi: "Meillä viihdytään pitkään....Kaikki lähtee meidän hyvistä työntekijöistämme ja siitä, että pidämme heistä huolta" https://www.kotikatu.fi/yhteystiedot/yritystiedot/historia/
Ai helevettiläinen sentään :D Työntekijälle aivan kammottava paikka, en ole ikinä ollut hirveämmässä työpaikkakulttuurissa. Ensisijainen asenne johtajilla on epäluottamus kaikkiin työntekijöihin. Huutamista, työpaikkakiusaamista, kettuilua. Itse olin ekaa viikkoa töissä ja ilmeni minusta riippumattomia teknisiä ongelmia, kun perjantaina loppupäivästä johtotasolta huikattiin vaan että "Mulla alkaa nyt viikonloppu, tsemppiä sulle". Jätettiin perehdytysjaksolla yksin viikonlopun alla paniikissa miettimään, miten selvitä tilanteesta. Ei tuolla kukaan normaalijärkinen ole töissä. Toimistotyöntekijöillä/asiakaspalvelijoilla ihan yhtä kurjat olot kuin kentällä, ellei jopa kurjemmat,.
Veit sanat suustani, aivan järkyttävä ilmapiiri myös toimistolla, mistä on kokemusta. Kiusaamista jne.
Ovat haalineet liikaa asiakkaita. Homma ei pysy enää hallinnassa.
Uskoisin, että pieni huoltoyhtiö hoitaa työt paremmin.
Ainakin täällä Tampereella palkkaavat huoltomiehiksi suomenkielentaidottomia venäläisiä. Jos heille yrittää puhua, tuijottavat vaan vihaisen näköisinä ja sanaakaan sanomatta kääntävät selän ja jatkavat näpertämistä - vasta valitusta tehdessä selviää ettei kyseinen huoltojannu puhu suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele minäkään. Sain seurata tapausta jossa wc:n bideesuihku vuoti vettä varrestaan : jokin tiiviste tms. ei ollut kunnolla kiinni ja sen sai kiinni vain jollain työkalulla - asukkaat yrittivät itse monta kertaa mutta eivät onnistuneet. Soittivat lopulta huoltoyhtiöön joka sattui olemaan Kotikatu. Huoltomiestä odoteltiin pari kuukautta.....ja asukkaat soittivat huoltoon useamman kerran. Semmosta.
Oraksen bidé-suihkupään ominaisuuksiin vuotaminen, oikeasti. Ne alkavat falskata hyvinkin pian, jonkinlainen suunnitteluvirhe, jota ei ole korjattu. Olen saanut Orakselta uuden suihkupään, kun tein reklaaation firmaan.
Ei tuommoinen asia edes kuulu huoltomiehelle. Olisivat tietty voineet vastata, ettei kuulu heidän vastuulleen. Omistaja tai vuokranantaja vaihtavat/korjaavat.
Eikä niihin saa tiivistettä, pitää ostaa kokonaan uusi vuotavan tilalle. Tai reklamoida orakselle. Me ostettiin oraksen tilalle joku mikä lie bidee Tokmannilta ja toimii paremmin kuin oras.
Lumityöt ja hiekoitus ollut tänä talvena toiminut melko hyvin. Joskus ei siivota portaikkoa ja yhteisiä tiloja moneen kuukauteen pisimmillään 3 kuukautta. Pihaa ja roskiksia ei siistitä pitkiin aikoihin. Jos joku lamppu pimenee saunasta tai portaikosta voi mennä kuukausia ennenkuin vaihtaa. Yleensä hoitavat asian vasta sitten kun siitä soittaa ja sittenkin voi kestää viikkoja, ennenkuin korjaavat. Käyvät välillä autolla tässä pihalla, mutta istuu vaan autossa ja lähtee pois.
Puhelimessa on kuitenkin saanut aina ystävällistä ja asiallista palvelua.
Kyllä ne hommansa hyvin hoitaa mutt joillain huoltomiehillä lie asennevammaa suhtautumisessa asiakaspalveluun... törkeetä asukkaiden perään haukkumistakin ollut ihan ilkeilläkseen vaan näköjään =0
Olin Kotikadulla nurmikonleikkaajana kesän. Mun homma oli kivaa mutta ne vakituiset huoltoukot oli ihan vttuuntuneita suurin osa. Tosin niin taitaa kaikki keski-ikäiset duunariukot olla firmassa kuin firmassa.
Se hyvä puoli toiminnassa oli talonmies-tyylinen tapa hoitaa talonyhtiöt. Kullekin huoltomiehelle oli annettu selkeä lista taloista jotka ovat juuri hänen vastuullaan.
Kotikatu Haaga, aivan surkeeta palvelua! Ensimmäinen ilmoitus hajalla olevasta ilmastoinnista tehty 29.3 ja tänään on 3.4 eikä asia ole vieläkään edennyt vaikka päivittäin olen asiaa itse hoitanut ja pyytänyt apua myös isännöitsijältä. Huoltomies kävi paikan päällä ja hänen piti soittaa ennen tuloa, mutta tulikin ilmoittamatta kesken etätyöpalaveria. Annoin hänelle palautetta, johon sain vastauksena erittäin ikävää palvelua. Koko kämppä haisee ihan tunkkaselle röökille hänen vierailun jälkeen. Mukavaa, kun ei ilmastointikaan pelaa, että tuon lemun saisi pois. Uskomattoman huono kokemus ja inhottavinta on, että tuollaiset ihmiset täytyy päästää pahimmassa tapauksessa omaan kotiin jos ei ole itse paikalla.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele minäkään. Sain seurata tapausta jossa wc:n bideesuihku vuoti vettä varrestaan : jokin tiiviste tms. ei ollut kunnolla kiinni ja sen sai kiinni vain jollain työkalulla - asukkaat yrittivät itse monta kertaa mutta eivät onnistuneet. Soittivat lopulta huoltoyhtiöön joka sattui olemaan Kotikatu. Huoltomiestä odoteltiin pari kuukautta.....ja asukkaat soittivat huoltoon useamman kerran. Semmosta.
Meillä kanssa kotikatu taloyhtiössä oli. Ei ne osannut oikeasti yhtään mitään. Vaihtu huoltoyhtiö ja tarvitsin vuotavaan hanaa apua, kun en itse osaa hommia. Tuli nuori mies ehkä 20min päästä. Mikä ongelma. Hana vuotaa. Joo katon. Okei tää on ruuvattu väärin tänne ja ei ole kierteet kohdillaan ja väkisin väännetty. Sanoin joo edellinen yhtiö sen korjas ns. Nuori mies sanoi, että hakee uuden. Niin haki ja alko toimimaan. Ei vuotanut enää. JA hänellä meni tyylii 5min tehdä se työ. Ja samalla kysyi onko muuta laittoa, niin sanoin, että joo ovet narisee. Hän haki autostaan öljyä saranoihin. Sit sanoi, että sulla on toi kahva väärinpäin ja senkin laittoi oikeinpäin. En ite ees tajunnu sitä kahvaa.
Olisin ollut itsekin pientä laittoa vailla. Eipä siinä kaikke kehtaa edes sanoa ja kunhan nyt unelmoin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Kotikadulla ei myöskään ole pienintäkään proaktiivisuutta vaan kaikesta tulee tehdä pyyntö. Ja sitten päästään takaisiin ongelmaan #1 eli siihen että se pyyntö ei johda mihinkään.
Johtaahan se, laskuun.
Ai noinko ne hanat nykyään korjataan?anna mun kaikki kestää. Täyttä paskaa
Paljon on itselläkin huonoja kokemuksia viimeaikoina. Pihan roskiksia saa itse tyhjentää :( ketään ole käynyt kolmeen viikkoon edes kääntymässä pihalla.
Mikä olisi hyvä huoltoyhtiö täällä espoon Kirkkojävellä ?
Muutin asuntoon, minkä vessassa oli vahva viemärin haju. Asunto oli ollut tyhjillään, joten se on normaalia. Kun viemärin haju lopulta poistui, tilalle tuli tunkkainen, pitkälti hapenottokykyyn vaikuttava homeinen haju. Lähdin selvittämään asiaa.
Kotikadun huolto kävi asunnossani ainakin neljä kertaa. He korjasivat vessan tiivisteen, laittoivat jotain jauhetta viemäriin, ja lopulta minun täytyi itse soittaa heille kuullakseni, ettei asialle voi tehdä mitään. Koko rappuun tehtiin myös tarkastus. Asian kanssa kului aikaa, kuukausia. Jokainen päivä kun olin asunnossa, oloni huononi. Vessassa ollessa välillä tuulahtaa niin, että kun vetää henkeä, tuntuu ettei saa sillä henkäisyllä happea ollenkaan. Kun ovea pitää kiinni, haju leviää silti asuntoon. Lopulta isännöitsijä hätistettiin paikalle Sakipa:sta. Hän tuli asuntoon ja julisti, ettei hajua ole. Hän tuli kartoittajan kanssa paikalle ja julisti jälleen, ettei hajua ole. Kartoittaja otti julistuksen aikana kenkiä pois eteisessä. Kun hän meni vessaan, ja noin viiden sekunnin sisään kurkkasi lavuaarin alle, ja helutteli kokonaan irtonaista tiivistettä ja putkea. Hän totesi, että aikamoiset aromit täältä kyllä tulee. Isännöitsijä sanoi sen jälkeen, että ihme ettei huolto nähnyt asiaa. Siihen hän vielä totesi, että "Olet kokkaillut täällä tänään jotain." Totesin, että en kyllä ole, koska en ollut. En tiedä oliko tämä jokin viimeinen yritys todistaa, että hänen hajuaistissaan ei ole mitään vikaa, mutta mönkään meni sekin.
Paikalle kutsuttiin taas Kotikadun huolto. He laittoivat sopivan tiivisteen lavuaariin. Haju kuitenkin jatkui. Katsoin itse tiivistettä, ja se oli huonosti asennettu. Laitoin sen itse paikalleen. Haju kuitenkin jatkui. Huolto tuli liimaamaan tiivisteen kiinni. Haju kuitenkin jatkui. Näette varmaan mihin tämä on menossa. Kuukausia on nyt kulunut muutosta neljä, eli olen asunut viidettä kuukautta luultavasti terveydelle haitallisessa ympäristössä. Kukaan huollosta ei ole lähtenyt selvittämään asiaa. Kartoittaja teki noin minuutin käynnillään enemmän kuin isännöitsijä Sakipa Oy:stä ja huolto yhdessä. Heillä on ollut aikaa korjata ongelma neljä kuukautta. Kartoittajalla oli aikaa tosiaan alle viisi minuuttia.
Huoltomies oli pahoitteleva, ja ymmärrän, että asiat ei aina mene putkeen. Kuitenkin isännöitsijä vieläkin vihjailee, että hän aikoo julistaa, ettei hajua ole. "Toivottavasti haju voidaan todentaa ensi käynnillä" lukee jokaisessa viestissä. Haju todennettiin hänen itsensä edessä ja on todennettu jokaisen asunnossani käyneen huoltomiehen toimesta. Silti, hän mielummin valitsee tämän polun, kuin korjaa ongelman.
Toivon, että kartoittaja ei ole isännöinnin pussissa. Kun hän todentaa hajun, aion vaatia virallista anteeksipyyntöä osallisilta, ja sen jälkeen muuttaa pois sekä hakea alennettua vuokraa, minkä vuokranantajani luultavasti aikoo hakea takaisin huollolta ja isännöinniltä. Ainut syy muuttooni on se, että huolto on onnistunut kämmimään kaiken kuukausia, ja isännöinti on aivan luotettavan osallisen vastakohta. Rukoillen toivon, että tosiaan kartoittajan on pakko olla puolueeton asiassa, ja että hän todellakin kartoittaa tilanteen.
Kuopiossa erään kotikadun työtekijän äiti oli taloyhtiömme hallituksenpuheenjohtaja,(OLI hänetkin vaihdettiin)hän vaihdatti 600 € halvemman yhtiön Kotikatuun päätös oli laiton ja pätemätön.Kuinka ollakkan taloyhtiön vökelö isännöitsijä ei ryhtynyt toimenpiteisiin,jotenka joudumme pitämää Kotikadun 3kk ja sen jälkeen palaamme entiseen yhtiöön entisin ehdoin.Hallituksen puheenjohtaja vakuutti ettei pojan työpaikka asiaan vaikuttanut (käsittämätön väite) miksi vaihtaa sitten kallimpaan yli 7000€ vuodessa.Vastaavan tyyppinen hallituksenpuheenjohtajan toiminta oli eteläsuomessa aiheuttanut n.60000€ oikeudenkäynti kulut myöskin rouva hallituksenpuheenjohtajalle.
Kyllä Porissa taitaa firmalla olla selkästi johtava markkina-asema. Erityisesti, kun useimmat uudisrakennukset menevät jo rakennusvaiheessa Kotikadun asiakkaiksi.
Porissa menillään vahva keskittyminen niin isännöinnin kuin talohuollon osalta.
Porin mafia.