Kotikatu-kiinteistöhuolto, kokemuksia?
Huoltoyhtiönä tai työnantajana, molemmat kiinnostaa. Kiitos!
Kommentit (103)
Yritysten kannattaa tarkastaa mitä sopimuksiin kuuluu.Eli useilla yrityksillä on sopimuksessa viikonloppuisin sopimukseen kuuluva "roskien siivous/roska-astioiden tyhjennys" josta he maksavat.Kannattaa tarkastaa että huoltoyhtiö myös tekee tämän.
Vierailija kirjoitti:
Kotikatu ei tee lumitöitä kuin vain arkisin! Yhden kerran ovat tänä talvena käyneet auraamassa pihan viikonloppuna. Nyt on sunnuntai ja piha eilisen tuiskun jäljiltä ihan tukossa ja tulevat auraamaan sen varmaan huomenna iltapäivällä. Tuollaista lusmufirmaa ei kannata valita!neljä yksi kahdelsan
Kyllä tekee, jos se viikonloppulumityöt kuuluu sopimukseen.
Sunnuntaityö toki maksaa enemmän, moni taloyhtiö ei siksi ota pyhille kuin aivan välttämättömimmät hätätyöt.
T. Kotikadulta
Luetun perusteella olenpa tyytyväinen, etten päässytkään heille töihin...
Jos täällä huoltomiehiä paikalla....oppikaa laittamaan se lipputangon naru niin, ettei se jää hakkaamaan tuulessa tankoa vasten.
Montako kertaa se teille pitää valittaa, että menee jakeluun!?
Eivät ole perillä asuntojen avaimista, kenelle ovat yleisavainta antaneet. Eivät edes tiedä, mitä avaimia eri oviin tarvitaan. Eivät jätä ilmoitusta, jos ovat käyneet asunnossa. Tämä on mielestäni huolestuttava piirre, koska käyttäytyvät kuin varkaat.
Aronia-Palvelut Oy Kannattaa kiertää kaukaa. Susi huono.
Muutin jo monta viikkoa sitten ei nimeä vieläkään.Edelliset heti tehdyt työt varmaan mainoksia.....😂
Kotikatu Oulusta todella huonoja kokemuksia. Etenkin siivouspalvelu ei tee sovittuja töitä ja jos työnjohtaja viitsii vastata viesteihin, niin luvataan tehdä seuraavalla viikolla. Kiinteistönhoito ei reagoi pyyntöihin mitenkään, vaan jättää viesteihin vastaamatta ja työt tekemättä.
Nyt yritämme saada taloyhtiöllemme uudet toimijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin uuteen asuntoon. Tein illalla muuttoilmoituksen. Seuraavana päivänä noin yhden aikaan vaihdettiin nimi oveen ja nimitauluun, vieläpä kaikki kirjaimet mukana. Yleensä tossa menee huoltoyhtiöiltä vähintään viikko. Muita palveluita en ole vielä tarvinnut.
Sama! 😁 Laitoin tiedot muutosta netin kautta ja lähdin ulos asioille. Kun tulin takaisin, oli nimi ovessa. 👍
Voiko enää yksinkertaisempaa hommaa olla? Ei ihme että hoidetaan heti😂
Meillä sai odottaa wc:n lattiakaivon avaamista kolme päivää. Piti käydä saunan vessassa paskalla, ämpäriin kustiin.
Änkeävät yleisavaimella yllättäen sisään eivätkä edes ovikelloa paina. Olen pyytänyt että soittavat ennen tuloa, olen minä kotona tai en.
Olin kerran puolialasti asunnollani aamulla ennen klo. 8, kun kävi näin. Huoltomies alkoi todella veemäiseksi kun valitin, suorastaan raivosin, että hänen olisi pitänyt ilmoittaa tulostaan etukäteen.
Näin Oulussa.
Olin tuolla joskus töissä. Ihan sekopäisiä olivat ne perustajat. Uhkailivat työntekijöitään ja kohtelivat niitä kun paskaa. Sihteereitä kuulin kutsuttavan "keskenkasvuisiksi tytönhupakoiksi". Kuulemma tasaisin väliajoin pitää antaa varoitus niin pysyvät peloissaan. Elämäni hirvein työpaikka. Oli vaikea edes uskoa että nykypäivänä voi sellaista olla edes olemassa. Varmasti yksittäisissä pisteissä voi olla hyviäkin tyyppejä mutta omistusporras on läpimätä.
Täällä Pohjois- Pohjanmaalla Kiinteistö huollossa ollaan töykeitä ,
Eivät Asiallisesti, toimi sanovat että, Joskus !!
Sama itsellä mielessä.tuntuu että porukka käyttää aikaa enemmän juoruamiseen kuin töiden hoitamiseen.
Tämä firma kaipaisi laatua.
Kyllä niitä valittajia aina löytyy vaikka hoitaisikin työnsä hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele minäkään. Sain seurata tapausta jossa wc:n bideesuihku vuoti vettä varrestaan : jokin tiiviste tms. ei ollut kunnolla kiinni ja sen sai kiinni vain jollain työkalulla - asukkaat yrittivät itse monta kertaa mutta eivät onnistuneet. Soittivat lopulta huoltoyhtiöön joka sattui olemaan Kotikatu. Huoltomiestä odoteltiin pari kuukautta.....ja asukkaat soittivat huoltoon useamman kerran. Semmosta.
Bide suihku ja letku kuuluu hoitaa asukkaan kuntoon. Toki jos maksaa 20€ osien lisäksi 60€ kulut niin se voidaan käydä hoitamassa.
Meillä kuuluu taloyhtiölle, ja kyllä huolto sen vaihtoi kun alkoi valua vettä vaikken sitä käyttänyt. Ei tosin ole kotikatu huoltoyhtiönä enkö sitä halua, olin jäädä tämän firman auran alle, kun kaupungin tontille oli kiire pukata lumet, niin olin jalkakäytävällä ja tämä tuli pihasta.
Kyllä turha juoruaminen pois ja keskittyisivät asiakkaisiin.
Olen tilapäisvuokralla Kotikadun huoltamassa kiinteistössä Tampereella. Nettipalveluissa (huoltopyynnön tekemisessä) tosiaan parantamisen varaa, mutta itse huoltotapahtuma oli näppärä. Huoltomies viipyi luonamme noin 15 min ja sillä aikaa avasi viemärin ja sääti patterit. Erinomaista ja ystävällistä palvelua.
Jos kuuluisin päättäjiin taloyhtiössä niin tämän firman kiertäisin tosi kaukaa: mikään työ ei onnistu kuin kuukausien odotusajalla - ei yksinkertaisinkaan työ. Sitten kun hoidetaan niin osa jää kuitenkin hoitamatta. Työnjohtajat lupaavat hoitaa asian mutta siihen se jää - ei ole mitään seurantaa tehtäville töille eikä s-posteihin vastata, ainoa keino on soittaa puhelimella mutta siltikään asiat eivät hoidu. Ihan mikä muu huoltofirma on parempi kuin tämä - kannattaa valita semmoinen joka on paikkakuntalainen, ei suurta ulkomaille myytyä yritystä jossa ketään ei kiinnosta asiakkaiden asiat. Muistakaa se, että halvalla ei saa hyvää ja katsokaa mitä siihen perussopimukseen kuuluu, älkää lumoutuko siitä halvasta perushinnasta!
Ollut duunissa täällä. Ei voi suositella.
Nyt neljä viikkoa kotikadun kanssa tapelleena voin vaan todeta, että seuraavassa yhtiökokouksessa nostan huoltoyhtiön toimettomuuden pöydälle ja toivoisin sopimuksen tarkempaa tarkastelua.
Kuten moni jo kirjoittanutkin, sähköposteihin ei vastata tai jos vastataan niin jopa viikkojen viiveellä, mikään ei tunnu kuuluvan sopimukseen ja ainoa millä saadaan vikailmoitusta eteenpäin on soittamalla, tiedustelemalla sekä painostamalla hommaa eteenpäin.
Eli tosiaan kannattaa se perussopimus lukea tarkkaan mikäli kotikatuun kallistuu.
Huvittavinta tässä omassa casessa vielä on se, että minä asiakkaana jouduin kertomaan mihin yrityksiin kannattaa ottaa yhteyttä kun eivät itse sitä kuulemma pysty korjaamaan. Ja jos ensimmäisestä ei napannutkaan, niin siitä ei saatu yhtikäs mitään tietoa. Kotikatu ei tehnyt elettäkään edistääkseen asiaa vaan taas jouduttiin tiedustelemaan ja tyyliin painostamaan homman etenemistä.
Tottakai perusasiat kuten postilaatikon nimenvaihto meni näppärästi ja nopeasti kun muutimme mutta siihen se on jäänytkin.
Kotikatu ei toimi mitä tilalle. Lumityöt tehdään niin, että kolataan vain hieman pinnasta. Käytävillä paksukerros lunta, joka muuttuu sohjoksi. Kotikadun kolaamilla väylillä ei pyörätuolilla olisi asiaa. Hiekoitus on usein puutteellista ja on niin liukasta, että piti hommata nastakengät, että pääsee kotiin.
Liputuspäivinä lippu on hyvin usein jätetty vetämättä ihan ylös. Narua ei kierretä ikinä tangon ympäri vaan se jätettään hakkaamaan tuulessa tankoon.
Huoltomiesten palkkakin on lähes orjatyötä lähentelevä.
Kotikatu on myyty Norjalaiselle Norvestorille ja silloin homma lähti kokonaan lapasesta.
Ehdotan yhtiökokouksessa huoltoyhtiön vaihtoa ammattilaiseen palveluun.