Jouduitko taas käyttämään puhelinta kaksin käsin? Maailma on luotu miehiä varten – ja se näkyy naisten arjessa päivittäin
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/82b3b0db-92c4-494c-9d96-236371b403db
Miten voi päätyä tällaisiin johtopäätöksiin? Aivan naurettavia juttuja.
Äly hoi älä jätä...
Kommentit (137)
Feministit katosivat kuin maan nielemänä, kun tuli ihan oikea ongelma ratkottavaksi (korona). Nyt tilanne alkaa helpottaa, joten voidaan palata normaaliin eli miesten haukkumiseen ja typeriin vaatimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun mä etsin uutta puhelinta pari vuotta sitten , kaikki kauppiaat sanoivat ettei yhteen käteen sopivia puhelimia enää tehdä. Ostin sitten käytettynä vanhan applen SE-malliko tää nyt on. Että olisin ostanu, etsin ja kyselin.
Että mä ainakin olen aiheuttanut "kysyntää". Kun joku täällä kommentoi, että sitten valmistetaan kun on kysyntää. Sitä ootellessa.
Toisten kysyntä on varmaan tärkeämpää kuin toisten?
Ostit Applen. Muita merkkejähän ei tietenkään ole? Mitä muuten implikoit tuolla toisten tarpeilla?
Miten lapsetkin kykenee käyttämään älypuhelimia?
Tehdään naisten vessoihin naisten pisuaari: sellainen railo lattiaan, jonka päälle naiset voivat kyykistyä jonossa pissalle. Ai roiskuu edellä kyykkäävän kintuille? No niin sitä miestenkin pisuaareissa saa vieressä pissaavan roiskeet omille jaloilleen. En tunne yhtään miestä, joka ei mieluummin tekisi asioitaan rauhassa omassa kopissa, mutta miehille niitä ei ole tarjolla. Useimmissa julkisissa rakennuksissa naisten wc-tilat ovat jo nyt tilavuudeltaan vähintään 1,5-kertaiset verrattuna miesten tiloihin, ja silti av-mammat valittavat.
Miten tuollaista aivopieru jätettä voidaan julkaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai toimiston kuuluu olla mieluummin liian viileä joillekin kuin liian kuuma toisille. Lämpimämmin on helppo pukeutua, mutta jos kuuma, niin ei toimistolla voi kuitenkaan munasilteen oleskella
Kesäisin ulkolämpötilan ollessa 25-30 astettta, meidän ison toimiston lämpötila on ollut jotain 19-20 astetta. Harmittaa olla villatakissa tällöin toimistolla. Luulisi olevan firmallekin taloudellisempaa nostaa lämpötilaa muitamalla asteella.
Liian korkea sisälämpötila aiheuttaa hengitysvaikeuksia, vaikuttaa vireystasoon ja viihtyvyyteen.
Lisäksi matalampi sisälämpötila vaikuttaa huomattavasti lämmityskustannuksiin huomattavasti, ja on taloudellisempaa, toisin kuin väität.
Suomessa on Euroopan mittapuulla korkeimmat kotien sisälämpötilat, ja jokainen kokee sisälämpötilan miellyttävyyden eri tavalla. Eli jos sinä viihdyt lämpimässä, ei se tarkoita sitä kaikkien muiden kohdalla.
On kurjaa paella. Inhoan 21-asteista toimistoa.
Jos palelet 21 asteessa, ei vika ole sisälämpötilassa. Mene lääkäriin.
Mainutsin. Ei löytänyt terveydellistä syytä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa lukea koko ketjua, mutta meillä toimistolla on niin kylmä, että aina on pakko olla päällä mahdollisimman paksut vaatteet ja villasukat jalassa ,ja pahimmillaan jopa kevyttoppatakki. Samaan aikaan mieskollegat pärjää t-paidoilla.
Mun vanhemmilla oli valtiolla omat työhuoneet. Molemmilla oli itse hankittu sähkölämmitin huoneessaan, ettei tarvinnut palella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kännykkä esimerkki oli tyhmä, mutta oli tuossa ihan oikeitakin pointteja. Esim. autojen turvatestaukset tehdään nukeilla jotka ovat lähellä keskivertomiehen mittoja, ja sen vuoksi naisilla on suurempi riski loukkaantua ja kuolla auto-onnettomuuksissa. Niskavauriot ovat onnettomuuden yhteydessä naisilla jopa kolme kertaa yleisempiä, koska niskatuet on mitoitettu keskivertomiehelle.
Toinen tuossa kirjassa mainittu asia on lääketestaus. Koska lääkkeitä testataan miehillä enemmän kuin naisilla, naisilla on suurempi todennäköisyys kärsiä lääkkeiden haittavaikutuksista.
Kolmas mielestäni mainitsemisen arvoinen asia on julkisten tilojen yleinen suunnitteluvirhe, jossa naisten saniteettitiloille ei varata riittävästi tilaa. Siinäpä sitten naiset joutuvat jonottamaan samaan aikaan kun miehet saavat vain kävellä omiin toimiviksi suunniteltuihin tiloihinsa.Testinuket mallintavat keskivertokäyttäjää, ja ne ovat puoliksi naisia ja puoliksi miehiä. Eli testinuket itse asiassa suosivat naisia, koska naiset ajavat vähemmän. Niskatuissa on yleensä säätömahdollisuus... Törmäysvoima ei katso sukupuolta, heikompirakenteinen on heikommilla... Lääkkeet testataan miehillä, koska miehiä tarjoutuu enemmän koekaniineiksi. Naisten saniteettitilat ovat yhtä suuret, mutta te vain kulutatte niissä tarpoeettoman paljon aikaa.
Kaikissa näissä tulee esille se, että naisten pitäisi saada erityiskohtelua.
No miehethän tässä ovat erityiskohtelua saaneet maailman sivu, mitä itket? Koko yhteiskunta oli suunniteltu heidän tarpeisiinsa. Tuo on alkanut muuttua vasta viimeisen sadan vuoden aikana, ja joka kerta kun jotain tässä maailmassa muutetaan niin että se toimii myös naisille, tietyn sortin miehet aloittavat älämölön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kännykkä esimerkki oli tyhmä, mutta oli tuossa ihan oikeitakin pointteja. Esim. autojen turvatestaukset tehdään nukeilla jotka ovat lähellä keskivertomiehen mittoja, ja sen vuoksi naisilla on suurempi riski loukkaantua ja kuolla auto-onnettomuuksissa. Niskavauriot ovat onnettomuuden yhteydessä naisilla jopa kolme kertaa yleisempiä, koska niskatuet on mitoitettu keskivertomiehelle.
Toinen tuossa kirjassa mainittu asia on lääketestaus. Koska lääkkeitä testataan miehillä enemmän kuin naisilla, naisilla on suurempi todennäköisyys kärsiä lääkkeiden haittavaikutuksista.
Kolmas mielestäni mainitsemisen arvoinen asia on julkisten tilojen yleinen suunnitteluvirhe, jossa naisten saniteettitiloille ei varata riittävästi tilaa. Siinäpä sitten naiset joutuvat jonottamaan samaan aikaan kun miehet saavat vain kävellä omiin toimiviksi suunniteltuihin tiloihinsa.Testinuket mallintavat keskivertokäyttäjää, ja ne ovat puoliksi naisia ja puoliksi miehiä. Eli testinuket itse asiassa suosivat naisia, koska naiset ajavat vähemmän. Niskatuissa on yleensä säätömahdollisuus... Törmäysvoima ei katso sukupuolta, heikompirakenteinen on heikommilla... Lääkkeet testataan miehillä, koska miehiä tarjoutuu enemmän koekaniineiksi. Naisten saniteettitilat ovat yhtä suuret, mutta te vain kulutatte niissä tarpoeettoman paljon aikaa.
Itse asiassa ei. Testinuket malllintavat keskivertomiestä. Jonkin verran nykyään käytetään lähinnä matkustajan paikalla pienempiäkin nukkeja (mallintamaan naista), mutta ei kuskina ja nukkekin on pienennetty miesnukke, ei naisen kropan malliin tehty nukke.
Olen nainen ja käytän usein puhelinta yhdellä kädellä. Ei hitto, pitää selvästi lopettaa, että pääsee uhriutumaan tästäkin.
En nyt näe tätä ongelmaa kahden käden puhelinkäytössä ollenkaan: Jos käyttää puhelinta yhdellä kädellä, mitä hemmettiä sillä toisella on tarkoitus tehdä?
Toki jos puhelimesta lähinnä selaa p*rnosivuja... Oh, never mind.
Vierailija kirjoitti:
Tehdään naisten vessoihin naisten pisuaari: sellainen railo lattiaan, jonka päälle naiset voivat kyykistyä jonossa pissalle. Ai roiskuu edellä kyykkäävän kintuille? No niin sitä miestenkin pisuaareissa saa vieressä pissaavan roiskeet omille jaloilleen. En tunne yhtään miestä, joka ei mieluummin tekisi asioitaan rauhassa omassa kopissa, mutta miehille niitä ei ole tarjolla. Useimmissa julkisissa rakennuksissa naisten wc-tilat ovat jo nyt tilavuudeltaan vähintään 1,5-kertaiset verrattuna miesten tiloihin, ja silti av-mammat valittavat.
Naisetko ne pääsääntöisesti ovat suunnitelleet?
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehillä on ongelmia älypuhelimen näppäimistön kanssa. Isoilla sormilla on hankala osua oikeaan kirjaimeen. Ja mitä puhelimen kokoon tulee, se johtunee siitä että näyttö halutaan isoksi jotta siitä olisi miellyttävää katsella videoita ja kuvia.
Niinpä, ja vanhenevat silmät sanoo että saisi olla vielä isompi näyttö samoin kuin isot sormet kiroaa virhenäppäilyjä. Eli käytettävyyden kannalta saisi olla vieläkin isompi ruutu mutta jo nykypuhelimet ei tahdo mahtua taskuun kunnolla. t. mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei. Testinuket malllintavat keskivertomiestä. Jonkin verran nykyään käytetään lähinnä matkustajan paikalla pienempiäkin nukkeja (mallintamaan naista), mutta ei kuskina ja nukkekin on pienennetty miesnukke, ei naisen kropan malliin tehty nukke.
Naisten suurempi loukkaantumisvaara ei kuitenkaan johdu siitä että autot olisi suunniteltu miehille. Vaan siitä että miesten suurempi lihasmassa auttaa suojaamaan. Tämäkään ei tietysti auta hentoa miestä, skrodempi nainen on vahvemmalla.
Oma osuutensa on naisten suosimalla ratti sylissä -ajoasennolla.
Vierailija kirjoitti:
Niin valitammekin vessajonoista. Jonoja ei olisi, jos vessoja olisi naisille enemmän.
Miten voi olla noin vaikea tajuta!
Vessamitoitukset syrjivät pahasti miehiä. Monessa työpaikassa kuten omassani 90% työntekijöistä on miehiä, mutta vessoja on yhtä monta molemmille. Aina pitää jonottaa vessaan. Sama urheilutapahtumissa, konserteissa ym
hm, kirjailija on jotain alle 30 eli ei ikänäköä. Monikin viisikymppinen tai vanhempi kiroaa pikemminkin liian pieniä ruutuja ja ruutunäppäimistöjä kuin liian isoja puhelimia.
Lisäksi kirjailijalle tiedoksi että naisia on vanhuksissa enemmän koska miehensä on kuolleet tuossa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta ei sillä kropalla ole vaikutusta G-voimiin jota tuossa mitataan, jos massa laitetaan muuttujaksi niin ei sillä saada suoraan verrannollisia lukuja. Autoon tehdään xyz muutokset ja mitataan niiden vaikutusta kolaritilanteessa, kaavallahan voi sitten leikkiä jos haluaa massaa muuttaa. Vai halutaanko tässä autoja jotka ovat testattu esim. 160-170cm 0-50kg, 171-180cm 51-100kg tai 181-190cm 101-150kg henkilöille ? Tietysti näitä muuttujia voi keksiä lisää loputtomasti, mitäs jos on pitkät jalat ja lyhyt selkä ? Keulaan törmäävä rekka ei kysele oletko mies vai nainen, tietysti jos halutaan vaikuttaa niin henkilön paino ja auton nopeus mahdollisimman alas.
Kuinkakohan moni niskavamma olisi voitu välttää oikealla turvalaitteiden käytöllä ? Pääntuki sopivaan korkeuteen ja pää pidetään 2-4cm siitä erossa. Tietysti jos päätukea ei saa säädettyä oikein on jo lähtökohtaisesti hankittu auto sillä perusteella että turvavarusteet eivät ole sopivat ja ne eivät ole kriteerinä.
Minun työpaikallani on niin paljon enemän miehiä kuin naisia töissä että miestan vessoihin on jatkuva jono. Vessoja on siis yhtä paljon miehille kuin naisille. Olen sen ikäinen mies että kärsin eturauhasongelmista ja vatsa on kuralla ruokailun jälkeen, että olen ehdottanut HR-tiimille että joka kerroksesta yksi naistenvessa muutettaisiin miestenvessaksi tai unisex-vessaksi mutta eivät ota kuuloonkaan.
Kirjailija asuu selvästi jossain kehitysmaassa jossa miehet eivät tee kotitöitä naisille suunitelluilla työvälineilllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas ongelmia keksimällä keksitty. Kuinka usein lehdissä ulistaan kuinka koko maailma on heitä vastaan? Joku yksilö joskus, mutta ei tällaista jatkuvaa vinkumista. Kyllä naiset jaksaa sitten syyttää miehiä ihan mistä vaan. Jos senkin energian käyttäisivät hyödylliseen niin ehkä sitten olisi tämä universumin kokoinen kännykkäongelmakin ratkaistu ja ladyphone markkinoilla.
T. Nainen jonka käsi kyllä riittää puhelimen yksikätiseen käyttöön
Maailmassa on noin 4 miljardia pienikätistä pienen puhelimen asiakaskuntaa eivätkä naiset vieläkään ole saaneet tuotetta tälle valtaisalle markkinalle? Miesten vika!
Minä olen mies ja suosin pienempiä puhelimia ja kyllä se nykypuhelinten suuri koko häiritsee minuakin. Haluan nimittäin että puhelin mahtuu paidan taskuun. Naisilla on käsilaukku johon mahtuu minkä tahansa kokoinen puhelin, mutta miehillä ei ole.
Kun mä etsin uutta puhelinta pari vuotta sitten , kaikki kauppiaat sanoivat ettei yhteen käteen sopivia puhelimia enää tehdä. Ostin sitten käytettynä vanhan applen SE-malliko tää nyt on. Että olisin ostanu, etsin ja kyselin.
Että mä ainakin olen aiheuttanut "kysyntää". Kun joku täällä kommentoi, että sitten valmistetaan kun on kysyntää. Sitä ootellessa.
Toisten kysyntä on varmaan tärkeämpää kuin toisten?