Jouduitko taas käyttämään puhelinta kaksin käsin? Maailma on luotu miehiä varten – ja se näkyy naisten arjessa päivittäin
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/82b3b0db-92c4-494c-9d96-236371b403db
Miten voi päätyä tällaisiin johtopäätöksiin? Aivan naurettavia juttuja.
Äly hoi älä jätä...
Kommentit (137)
Miksi sähköpistorasiat ovat niin matalalla?
Ok, ei kuulu aloitukseen, mutta kyselenpähän vaan.
Mietin tätä viimeksi, kun yritin avata Gefilus tehoshottia ja muistin, miksi en yleensä osta niitä.
Naiset luokaa oma maailmanne, ja lopettakaa uhriutuminen. Jookos 🥥
En nyt jaksa lukea koko ketjua, mutta meillä toimistolla on niin kylmä, että aina on pakko olla päällä mahdollisimman paksut vaatteet ja villasukat jalassa ,ja pahimmillaan jopa kevyttoppatakki. Samaan aikaan mieskollegat pärjää t-paidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Keittiöiden suunnittelussa ei ne miehen möllykät ollenkaan tajua, ettei naiset yllä niin korkealle kuin he.
Monissa asunnoissa on vessanpeilit laitettu siten ettei naamaansa näe ellei ole yli 175cm. Idioottimaista.
Itse taas olen sitä mieltä, että keittiöt on yleensä suunnitellut joku pygmi, kun kaikki työtasot on niin matalia, että selkä hajoo, kun joutuu olemaan omituisessa kumarassa. Enkä kuitenkaan ole kuin 176cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa lukea koko ketjua, mutta meillä toimistolla on niin kylmä, että aina on pakko olla päällä mahdollisimman paksut vaatteet ja villasukat jalassa ,ja pahimmillaan jopa kevyttoppatakki. Samaan aikaan mieskollegat pärjää t-paidoilla.
Niin miestenkö pitäisi olla töissä alasti, että sinä voit olla t-paidassa?
Vierailija kirjoitti:
Onko sukupuolia nyt sitten kuitenkin vain kaksi?
Ei välttämättä. Kommenttien mukaan keittiöt eivät sovi miehille evätkä naisille. Ilmeisesti ne on sitten suunniteltu muunsukupuolisille.
Miehet ajaa autoa enemmän kuin naiset. Miehet myös joutuu auto-onnettomuuksiin tilastollisesti enemmän kuin naiset. Turvavälineitä ei kuitenkaan saisi mitoittaa miehille. Tasa-arvoa 2020?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ajaa autoa enemmän kuin naiset. Miehet myös joutuu auto-onnettomuuksiin tilastollisesti enemmän kuin naiset. Turvavälineitä ei kuitenkaan saisi mitoittaa miehille. Tasa-arvoa 2020?
Enpä insinöörinä ymmärrä miksi turvavälineitä ei voisi mitoittaa molemmille. Mutta olenkin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimia ei ainakaan ole tehty miehille. Surkeassa näppäimistössä jää sormen alle ainakin 6 merkkiä ja kännykkä arpoo jonkun niistä
Joku voisi kirjoittaa kirjan kuinka maailma on rakennettu naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä insinöörinä ymmärrä miksi turvavälineitä ei voisi mitoittaa molemmille. Mutta olenkin nainen.
Mistä turvavälineistä nyt puhutkaan? Suomalainen nainen on harvoin miestä kevyempi, ja äärimmäisen harva suomalainen nainen eroaa keskivertomiehestä pituudeltaankaan.
Miten lapsetkin pysyy auton turvavöissä, mutta suomalainen nainen ei?
Vierailija kirjoitti:
Jos toimistojen lämpötila tehty 70-kiloisen miehen mukaan, niin mistä toimistosta löydät montaakaan tuon painoista miestä? Matkojen ketjuttaminen on ihmisen oma valinta. Parisuhteessa ihmiset käyvät oman sopimisensa kotitöistä jne. Ellet ole tyytyväinen jakoon, keskustelu kumppanisi kanssa, vaihda kumppania tai ole sinkku.
Maailma sopii paremmin toisille kuin toisille, mutta kuinka usein tässä on oikeasti kyse sukupuolesta?
Kyllä meillä ainakin on nuoria koodarimiehiä vaikka miten paljon. Ketjuttaminen ei ole oma valinta silloin kun joutuu vaihtamaan kulkuneuvosta toiseen päästäkseen perille, kuten pk-seudulla täytyy. Minunkin pitäisi päästäkseni reilun 10 km päähän konttoriin ensin kävellä, ajaa kahdella eri bussilla ja vielä lopuksi kävellä ja aikaa menisi 45 - 50 min verrattuna siihen, että hurauttaa omalla autolla 13 min. Ja on yksinomaan järkevää poiketa matkalla kaupassa sen sijaan että tekee matkan erikseen.
Miestenvessoissa jono menee nopeammin koska niissä on pisuaarit, eli kuselle tulleet miehet kusee vierekkäin toistensa näkyvillä. Jos naiset haluavat yhtä nopean toimituksen niin se silloin tarkoittaa että tiloista poistetaan seiniä ja pistetään tilalle armeijasta tuttuja vessapyttyjä jossa intiimiyttä ei ole juuri ollenkaan.
Kyllä itselläkin joskus miestenvessassa pitää vähän itseään "psyykata" tekemään tarpeensa jos viereen tulee joku hikinen tyyppi ähkimään ja röhkimään kun minä yritän kusta. Humalassa tai kovassa kiireessä se psyykkaus onnistuukin.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas olen sitä mieltä, että keittiöt on yleensä suunnitellut joku pygmi, kun kaikki työtasot on niin matalia, että selkä hajoo, kun joutuu olemaan omituisessa kumarassa. Enkä kuitenkaan ole kuin 176cm pitkä.
176 cm on pohjoismaissa keski-pituus mutta muualla maailmalla sinä olet kunnon hongankolistaja. Esim. jenkkilässä suurin osa olisivat sinua lyhyempiä, Aasiasta puhumattakaan.
Samasta syystä itse lomamatkalla kun tuli ostettua lompakko, huomasi siihen vaihtaessa että kaikki taskut ovat suomalaisen nakkisormille tosi ahtaita ja pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai toimiston kuuluu olla mieluummin liian viileä joillekin kuin liian kuuma toisille. Lämpimämmin on helppo pukeutua, mutta jos kuuma, niin ei toimistolla voi kuitenkaan munasilteen oleskella
Kesäisin ulkolämpötilan ollessa 25-30 astettta, meidän ison toimiston lämpötila on ollut jotain 19-20 astetta. Harmittaa olla villatakissa tällöin toimistolla. Luulisi olevan firmallekin taloudellisempaa nostaa lämpötilaa muitamalla asteella.
Ihmeellistä vinkumista. Naiset voivat ihan hyvin suunnitella omat puhelimet js toimistot jos ei kerran kelpaa.
mä oon uullu että KAIKKI käyttää puhelinta kahella kädellä. :D ei tulis mieleenkään etä pystyis käyttäämään sitä yhdellä kädellä.
Vessanpönttö on kyllä luotu naisia varten, miehellä ei onnistu kuseminen seisten eikä istuen.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on jossain muussa kuin toimiston lämpötilassa.
Ja taas on poistatettu epämiellyttäviä totuuksia langasta.