Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen nopea kosinta, merkki narsisimista?

Vierailija
17.05.2020 |

Olemme miesystävän kanssa seurustelleet reilut puoli vuotta. Mies kosi. Haluaisi viettää loppuelämän kanssani. Ollaan 25-vuotiaita ja miehellä yksi pidempi parisuhde ja pari lyhyempää takana. Tulemme todella hyvin toimeen ja meillä on samanlaisia intohimojen kohteita sekä arvopohjaa. Tuntuu, että voisi olla sielunkumppani.

Mutta. Nopea kosinta huolestuttaa. Mies on huomattavasti temperamentiltaan nopealiikkeisempi kuin minä. Kosinta ei kuulemma kuitenkaan ollut impulssi, vaan on asiaa harkinnut. Sanoin, että puolen vuoden jälkeen en voi kosintaan suostua, katsotaan ensin seurustelua pari vuotta jotta alkuhuuma ehtii laskeutua. Mietin, pitäisikö tässä olla jotenkin huolissaan, kun täältä AV:ltakin saa lukea tarinoita narsissimiesten nopeasta etenemisestä. Mistä tiedän, ettei pitäisi olla huolissaan? Molemmat rakastamme toisiamme ja suhde tuntuu tasapuoliselta. Tuemme toisiamme, mutta emme vaadi muuttumaan tms. Molemmat saa vapaasti harrastaa ja viettää aikaa ystävien kanssa. On tilaa, rakkautta ja luottamusta. Luullakseni hyvä suhde. Kosinta kuitenkin saa katsomaan suhdetta epäilyksen lasien lävitse. Olenko vain turhan neuroottinen?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, miten mies odottaa sinun vastaavan.

Ole todella varovainen, jos mies painostaa tai yrittää pakottaa.[/quote

Sanotaan, että yksi varoitusmerkki on juuri se, että kumppani ei kestä sitä, kun sanot napakasti ei.

Narskut testailevat rajojasi alusta asti ja ovat taitavia rakkauspommituksessa, eli nainen todella tuntee olevansa aivan erityinen tuossa alussa. Olisi houkuttelevaa lähteä sovittelemaan jo miehen sukunimeä omansa paikalle..mutta jäitä hattuun!

Ikävää tälläistä on kertoa, mutta kun olen itse kokenut nuo vaiheet (hullaantuminen/sovittelu-mitätöinti-dumppaus/tai kaksi edellistä, niin kyllä se huijatuksi tuleminen tunnetasolla ja huuhtelu/pyöritys/linkous on jotain niin karseaa että ei sitä toivo kenellekään. Rakkaudella tehdään ikään kuin pilaa, tai ylipäänsä tarpeella luottaa ja kiintyä toiseen. Ikivanha juttu, näitä särkynyt sydän-stoorejahan on kerrottu iät ja ajat ja naisen osa on ollut se hyväuskoinen hölmö. Kyynisyyttä en suosittele vaan varovaisuutta. Malttia.

Vierailija
62/70 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kosi minua, kun olimme seurustelleet 6 kk. Alle 5 kk sen jälkeen menimme naimisiin. Siitä on nyt aikaa yli 30 vuotta enkä ole vieläkään huomannut miehessäni mitään suurempaa vikaa. Täydellisiä meistä ei tietenkään ole kukaan.

Minusta ratkaisevaa on se, kuinka hyvin tuntee itsensä ja sen, mitä parisuhteelta haluaa. Jos tässä on varmalla pohjalla ja sattuu löytämään tähän sopivan parin, ei ole mitään tarvetta odottaa vuosikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä menisin mieheni kanssa naimisiin vaikka heti, alle vuosi on seurusteltu. En tietääkseni ole narsisti vaan rakastunut. On kyynistä porukkaa kun heti epäillään läheisriippuvaiseksi tai narsistiksi.

Jep. Samaa ihmettelin, ja olen syvästi rakastunut mieheeni. Valmis sitoutumaan, ja tiedän, että tämän miehen kanssa haluan elää yhteistä elämää vaikka heti. Ehkä näillä epäilijöillä ei ole todellisuudessa niin kolahtanut? 

Kokemus näistä narskuista kun kirjaimellisesti yhdessä yössä ihminen joka eilen vielä rakasti sinua muuttuu väkivaltaiseksi ja vainoavaksi saatuaan sinut ansaan. Elä sitten ihmisen kanssa joka päivittäin miettii tapoja m urhata tai r aiskata sinut, vainoaa läheisiäsi ja ystäviäsi, valehtelee sinusta ihmisille ja kääntää kaikki sinua vastaan, ei anna sinun nukkua jotta saa mielenterveytesi hajoamaan. Yrittää eristää sinut kaikista läheisistäsi. Vie rahasi, kiristää rahasi, velkaannuttaa sinut, varastaa omaisuuttasi jne jne..  En nykyään usko sanaakaan mitä joku sanoo välittämisestä ja rakkaudesta ja kas kummaa, olen ollut joka ikinen kerta myös oikeassa kun näin olen tehnyt. Kerta toisensa jälkeen sieltä on paljastunut joku menneisyytensä salannut r aiskari tai v äkivaltarikollinen vainoaja. 

SINULLA siis ei ole OMAA kokemusta asiasta ja tulet tänne kertomaan miten asiat ovat niille joilla ON OMIA KOKEMUKSIA?

Siis väität että muiden kokemukset ovat vääriä ja sinun olemattomat kokemuksesi ovat oikeita?

Hakeudu hoitoon.

Anteeksi vain, mutta minä en millään usko, että tällainen persoonan totaalinen muuttuminen voi tapahtua kirjaimellisesti yhdessä yössä. Jotain merkkejä näkyy jo tapailuvaiheessa, jos osaa pitää silmänsä auki siinä rakkauden huumassa. Sitten sinulla on vielä monikossa kokemusta näistä. Taitaa olla vähän omaa väritystä mukana tarinassa. 

Vierailija
64/70 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä menisin mieheni kanssa naimisiin vaikka heti, alle vuosi on seurusteltu. En tietääkseni ole narsisti vaan rakastunut. On kyynistä porukkaa kun heti epäillään läheisriippuvaiseksi tai narsistiksi.

Jep. Samaa ihmettelin, ja olen syvästi rakastunut mieheeni. Valmis sitoutumaan, ja tiedän, että tämän miehen kanssa haluan elää yhteistä elämää vaikka heti. Ehkä näillä epäilijöillä ei ole todellisuudessa niin kolahtanut? 

Kokemus näistä narskuista kun kirjaimellisesti yhdessä yössä ihminen joka eilen vielä rakasti sinua muuttuu väkivaltaiseksi ja vainoavaksi saatuaan sinut ansaan. Elä sitten ihmisen kanssa joka päivittäin miettii tapoja m urhata tai r aiskata sinut, vainoaa läheisiäsi ja ystäviäsi, valehtelee sinusta ihmisille ja kääntää kaikki sinua vastaan, ei anna sinun nukkua jotta saa mielenterveytesi hajoamaan. Yrittää eristää sinut kaikista läheisistäsi. Vie rahasi, kiristää rahasi, velkaannuttaa sinut, varastaa omaisuuttasi jne jne..  En nykyään usko sanaakaan mitä joku sanoo välittämisestä ja rakkaudesta ja kas kummaa, olen ollut joka ikinen kerta myös oikeassa kun näin olen tehnyt. Kerta toisensa jälkeen sieltä on paljastunut joku menneisyytensä salannut r aiskari tai v äkivaltarikollinen vainoaja. 

SINULLA siis ei ole OMAA kokemusta asiasta ja tulet tänne kertomaan miten asiat ovat niille joilla ON OMIA KOKEMUKSIA?

Siis väität että muiden kokemukset ovat vääriä ja sinun olemattomat kokemuksesi ovat oikeita?

Hakeudu hoitoon.

Anteeksi vain, mutta minä en millään usko, että tällainen persoonan totaalinen muuttuminen voi tapahtua kirjaimellisesti yhdessä yössä. Jotain merkkejä näkyy jo tapailuvaiheessa, jos osaa pitää silmänsä auki siinä rakkauden huumassa. Sitten sinulla on vielä monikossa kokemusta näistä. Taitaa olla vähän omaa väritystä mukana tarinassa. 

"SINULLA siis ei ole OMAA kokemusta asiasta ja tulet tänne kertomaan miten asiat ovat niille joilla ON OMIA KOKEMUKSIA?

Hakeudu hoitoon."

No jopas tulistut äkkiä ja muutut kielenkäytöltäsi asiattomaksi. Mistä sinä tiedät, mitä kokemusta minulla on? Voin kertoa, että minulla on kokemuksia myrkyllisistä narsistisista ihmissuhteista lähipiirissäni. Siitä syystä myös väitän, että merkit ovat nähtävissä, jos omaa yhtään ihmis- ja itsetuntemusta. Kielenkäyttösi ei yhtään enempää vakuuta minua tai sympatiseeraamaan sinua, pikemminkin päinvastoin. Kaikkia näitä hulluja väkivaltaisia raiskari-uhkaajamiehiä yhdistää se, että he ovat olleet sinun kanssasi. Totta kai on olemassa hulluja miehiä ja väkivaltaisia suhteita, mutta jos niitä osuu lukuisia samantyylisiä yhden ja saman ihmisen kohdalle, joka vielä puhuu tuntemattomille noin, niin uskoisin, että osasyy löytyy peiliin katsomalla valitettavasti. 

Vierailija
65/70 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea kosinta on merkki, että mies salaa jotain. Näin on käynyt kaikissa nopeissa kosinnoissa mitä tiedän.

Vierailija
66/70 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopea kosinta on merkki, että mies salaa jotain. Näin on käynyt kaikissa nopeissa kosinnoissa mitä tiedän.

Millaisia asioita on salattu esimerkiksi? 

Vierailija
67/70 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota vaistoosi. Minun äitiä kosi isäni nopeasti, ja kyllä hänessä tiettyjä luonteenpiirteitä on.. Kysyin itseasiassa isältä miten vältän narsistimiehen ja hän sanoi, ota aikaa, ei kiireellä.

Vierailija
68/70 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luota vaistoosi. Minun äitiä kosi isäni nopeasti, ja kyllä hänessä tiettyjä luonteenpiirteitä on.. Kysyin itseasiassa isältä miten vältän narsistimiehen ja hän sanoi, ota aikaa, ei kiireellä.

ja hän on kyllä vanhemmiten muuttunut, mutta vanhempani ovat siis eronneet eikä liitto tainnut olla auvoinen.

Vierailija
69/70 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on hyvin surullista, kun kovin moni mies ei halua sitoutua vuosikausienkaan jälkeen ja hyvin moni nainen valittaa siitä, niin nyt sitten tämäkin on ongelma. Minusta tuo on romanttista. Jos narskukellot hälyttävät jostain muusta syystä, asia on eri. Naistakin voi sitoutuminen pelottaa monesta eri syystä. Olisiko tässä ap kysymys kuitenkin ihan vain siitä? Mitä jos ihan vain puhuisit tämän heilasi kanssa näistä asioista? Jos hän on tosissaan ja vain romanttinen, niin tällä menolla saatat saada hänestä esiin narsistimaisella käytöksellä itse. Koska kaikkia loukkaa torjutuksi tuleminen ja epäily ja että ei kerrota mitään järkevää syytä. Ei kaikki naisetkaan ole ihmissuhdeasioissa ja kommunikaatiossa mitään einsteineja.

Vierailija
70/70 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on hyvin surullista, kun kovin moni mies ei halua sitoutua vuosikausienkaan jälkeen ja hyvin moni nainen valittaa siitä, niin nyt sitten tämäkin on ongelma. Minusta tuo on romanttista. Jos narskukellot hälyttävät jostain muusta syystä, asia on eri. Naistakin voi sitoutuminen pelottaa monesta eri syystä. Olisiko tässä ap kysymys kuitenkin ihan vain siitä? Mitä jos ihan vain puhuisit tämän heilasi kanssa näistä asioista? Jos hän on tosissaan ja vain romanttinen, niin tällä menolla saatat saada hänestä esiin narsistimaisella käytöksellä itse. Koska kaikkia loukkaa torjutuksi tuleminen ja epäily ja että ei kerrota mitään järkevää syytä. Ei kaikki naisetkaan ole ihmissuhdeasioissa ja kommunikaatiossa mitään einsteineja.

Niinpä. Olisiko se sitten parempi niin päin, että seurustellaan kolme vuotta ja kun yhteenmuutto ja sitoutuminen tulevat puheeseen, niin mies sanoo, että ei haluakaan sellaista. Siinä voi tuntua vähän ajanhaaskaukselta se kolme vuotta. Tuohan on mahtavaa, että mies on noin suora ja selkeä ja valmis sitoutumaan. Jos ei mitkään hälytyskellot kilkata, eikä AP tunne oloaan painostetuksi niin antaa mennä vain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi