Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen nopea kosinta, merkki narsisimista?

Vierailija
17.05.2020 |

Olemme miesystävän kanssa seurustelleet reilut puoli vuotta. Mies kosi. Haluaisi viettää loppuelämän kanssani. Ollaan 25-vuotiaita ja miehellä yksi pidempi parisuhde ja pari lyhyempää takana. Tulemme todella hyvin toimeen ja meillä on samanlaisia intohimojen kohteita sekä arvopohjaa. Tuntuu, että voisi olla sielunkumppani.

Mutta. Nopea kosinta huolestuttaa. Mies on huomattavasti temperamentiltaan nopealiikkeisempi kuin minä. Kosinta ei kuulemma kuitenkaan ollut impulssi, vaan on asiaa harkinnut. Sanoin, että puolen vuoden jälkeen en voi kosintaan suostua, katsotaan ensin seurustelua pari vuotta jotta alkuhuuma ehtii laskeutua. Mietin, pitäisikö tässä olla jotenkin huolissaan, kun täältä AV:ltakin saa lukea tarinoita narsissimiesten nopeasta etenemisestä. Mistä tiedän, ettei pitäisi olla huolissaan? Molemmat rakastamme toisiamme ja suhde tuntuu tasapuoliselta. Tuemme toisiamme, mutta emme vaadi muuttumaan tms. Molemmat saa vapaasti harrastaa ja viettää aikaa ystävien kanssa. On tilaa, rakkautta ja luottamusta. Luullakseni hyvä suhde. Kosinta kuitenkin saa katsomaan suhdetta epäilyksen lasien lävitse. Olenko vain turhan neuroottinen?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän palstan keittiöpsykologien mukaan mikä tahansa on merkki narsismista.

Vierailija
2/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kiire pitää olla, yhdessä voi olla ja tutustua ajan kanssa toiseen kunnolla. Niin tekisin jos nyt voisin, valitettavasti liian myöhäistä ja moni asia pieleen mennyt sen takia.

Vierailija
4/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin oli mutta tajusin sen vasta 15 v päästä. Tuossa alkuhuumassa en olisi ikinä uskonut narsistiksi.

Vierailija
5/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin odotatte pari vuotta. Jos mies lähtee sen takia, tiedät tehneesi oikein.

Vierailija
6/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin iso varoitusmerkki. Eihän teillä ole alkuhuumakaan tasoittunut taikka kokemusta yhdessäasumisesta, jolloin toisen oikea luonne vasta hiljalleen astuu kuvioihin. Mies ilmeisesti haluaa kahlita sinut itselleen.

Vierailija
7/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exmies oli myös nopea. Ei se narsku ollut, vaan patologisen mustasukkainen ja kontrollihaluinen. Äkkiä vaimo ja vaimolle pallo jalkaan (lapsi), oli hänen logiikkansa. Siinä pitkässä mustisketjussa enemmän.

15 vuotta myöhemmin, pallo on aikuinen ja olen antanut anteeksi. Hänen syntinsä on kamalan huono itsetunto.

Vierailija
8/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exmies oli myös nopea. Ei se narsku ollut, vaan patologisen mustasukkainen ja kontrollihaluinen. Äkkiä vaimo ja vaimolle pallo jalkaan (lapsi), oli hänen logiikkansa. Siinä pitkässä mustisketjussa enemmän.

15 vuotta myöhemmin, pallo on aikuinen ja olen antanut anteeksi. Hänen syntinsä on kamalan huono itsetunto.

15 vuotta eron jälkeen, tietty.

Vierailija
9/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuhuuman piikkiin menee. Silloin ei osata ajatella järjellä ja odotetaan, että se huuma tulee keestämään ikuisesti.

Vierailija
10/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies painostaa että on kiire ja sinulla on jotain mitä havitella niin sitten huolestuisin. Jos mies taas on niin kovassa alkuhuumassa että käy ylikierroksilla niin ymmärtää hänkin nyt hieman jäähdytellä. Ja naimisiinhan sinä menet omasta halustasi, et painostettuna tai kello kaulassa. Jos loppuelämän aikoo olla yhdessä niin silloin ei ole kiire. Tosin miehellä on takana niin monta liittoa jo, että sinä olet pelkkä 5-10 vuotis suunnitelma parhaimmillaankin.

Vierailija
11/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa miehellä on vain hankaluuksia hallita tunteitaan. Tuskinpa hän narsisti on. Jos on hyvä mies, niin seurustelkaa rauhassa se pari vuotta ja miettikää sitten uudestaan. Jotkut on vähän tommosia innokkaampia. Hyvä, että sulla on jalat maassa.

Vierailija
12/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsku tekee lapsen tai menee avioon saadakseen uhrin verkkoon. Itse seurustelin narskun kanssa. Halusi viikon päästäbkihloihin ja puhui ekana iltana kun tavattiin että haluais lapsen

Vierailija
13/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä haluat nyt naimisiin, ap?

Vierailija
14/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kypsää vain, että haluat ihan rauhassa odottaa ja katsoa. En itsekään ymmärrä, miksi joillakin miehillä on tarve sitoa toinen itseensä heti suhteen alkuvaiheessa. Hälytyskellot itsellänikin moisesta soi, vaikkei kyse olisikaan narsismista tmv. Mutta nyt vain rauhassa katsot ja kuulostelet, ja kuuntele myös reilusti itseäsi, onko sinulla suhteessa hyvä ja turvallinen olla. Tsemppiä. :)

Vierailija
15/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylitse vuotavan ihana käytös ja epänormaalin tapaisia huomionosoituksia? Narsisti yleensä kutoo verkkoaan, mutta ei ole loppujen lopuksi ihan niin fiksu, kuin itse luulee. Jos olet epävarma, pidättäydy hänen ehdotuksestaan ja katso miten käy. Voi myös tiedustella entisiltä kumppaneilta millainen ihminen hän on ollut heidän kanssaan. Vauva foorumien tarinoiden perusteella ei kannata tehdä päätöksiä, kuuntele omaa intuitiotasi.

Vierailija
16/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö muutkin päätökset elämässäsi av-palstan oppien mukaan? Voi jeesus. 

Vierailija
17/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista. Mies omien sanojensa mukaan on rakastunut ja haluaa elää loppuelämän kanssani. Kosinnasta on aikaa jo pari viikkoa ja olemme eläneet sen jälkeen normaalisti. Sanoo ymmärtävänsä, että haluan olla hitaampi ja varovaisempi kuin hän. Ei ole painostanut tai yrittänyt pakottaa naimisiin. Haluaa kunnioittaa toivettani rauhassa katselusta. Mies on enemmän romantikko kuin minä ja haaveilee avioliitosta. Itse suhtaudun siihen varovaisemmin.

T. Ap

Vierailija
18/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin 2kk seurustelun jälkeen kihloihin ja siitä vuoden päästä naimisiin. Yhdessä nyt 5 vuotta. Ei ongelmia. Ollaan lähemmäs nelikymppisiä, ei siis mitään teinejä enää. Turha sitä vatvomaan ja märehtimään vuositolkulla tällä iällä jos kolahtaa. Ei sitä voi tietää kuitenkaan mitä seuraavat 5 tai 10 vuotta tuo tullessaan. Aikomus olla yhdessä loppun asti, jos ei olla niin paperit alle ja morjens.

Vierailija
19/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden puupennin palstapsykologit taas vauhdissa. Kaikki eksätkin on narsisteja. 

Vierailija
20/70 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me mentiin 2kk seurustelun jälkeen kihloihin ja siitä vuoden päästä naimisiin. Yhdessä nyt 5 vuotta. Ei ongelmia. Ollaan lähemmäs nelikymppisiä, ei siis mitään teinejä enää. Turha sitä vatvomaan ja märehtimään vuositolkulla tällä iällä jos kolahtaa. Ei sitä voi tietää kuitenkaan mitä seuraavat 5 tai 10 vuotta tuo tullessaan. Aikomus olla yhdessä loppun asti, jos ei olla niin paperit alle ja morjens.

Totta. Nykyään ollaan kovin tuomitsevaisia rakkauden suhteen. Kaikki pitää tehdä elämässä hyvin suunnitellusti ja tietyn kaavan mukaan. Jos tuntuu hyvältä, niin mitä se haittaa? Kyllä mä sanoisin, että vuoden jälkeen näkee jo millainen toinen on ihmisenä ja pystyykö elämään yhdessä. Ja sitten jos myöhemmin kaduttaa, niin erota voi. Joka tapauksessa ne pitkään harkitutkin suhteet vievät usein eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä