Edessä luultavasti takahampaan poisto, pelottaa! Kokemuksia?
Ei nyt mitään kauhutarinoita, vaan leppoisia hyviä kokemuksia pysyvän hampaan poistosta. :)
Minulla on takahammas oireillut pitkään, kerran juurihoidettu jo, ja alan olla itse sitä mieltä että parempi kun poistetaan vaan nyt. Pelottaa vaan ihan karmeasti.
Kommentit (44)
Suosittelen menemään poistattamaan hammaskirurgille. Itseltöni poistettu yhteensä kuusi hammasta ja mulla on hankalat juuret ja kova hammasluu, useita hampaita nitkutettu pois tuntikin. Sitten pari viimeisintä on poistanut oman hammaslääkärini suosittelema hammaskirurgi, ja aikaa mennyt noin 10 minuuttia eikä ole todellakaan sattunut. Eihän se miellyttävää ole, mutta hyvinkin kestettävissä. Maksaa kyllä, viisaudenhammas leikattiin, maksoi 450 e ja poskihammas poistettiin muuten, 270 e.
Ei tee kipeää. Hammas otetaan pois neljässä osassa. En tuntenut mitään ,muistaakseni sain kuoletuksen.
Riippuu miten syvällä juuret ovat. Oma kokemukseni ylhäältä taka sivuhampaan poisto oli järkyttävä. Puudutusta useampi, silti lääkärillä meni reilu tunti saada hammas pois. Juuret olivat syvällä ja hammas murtunut paikan alla, paloja piti keräillä. Kipuili pari viikkoa, kolo tuntui oudolta pari kuukautta. Sr narske mikä tulee hampaan vääntelystä oli inhottava, olisi pitänyt tajuta otta nappikuulokkeet mukaan ja kuunnella musiikkia. Viisaudenhampaat poisto alhaalta vuosia sitten oli helppo.kaiken tämän jälkeen olen kuitenkin tyytyväinen, että nyky terveydenhoito on tasolla ettei esim hampaan ongelmat vaivaa niin paljon kuin menneisyydessä.