Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ollut työttömien terveystarkastuksessa?

Vierailija
17.05.2020 |

mitä sielä tehdään?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Tehtiin audit testi, mittanauhalla katsoi vyötärönympäryksen. Kävin vaa'alla. Mittasi verenpainetta ja keskustelimme.

Vierailija
42/61 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on työttömien terveystarkastus? Olen ollut 3v työtön mutta en ole kuullutkaan. Kai jokainen voi mennä terveystarkastukseen ilman työttömän statustakin.

Itse asiassa ei voi. Ei ainakaan joka paikassa Suomea. Olen osapäivätöissä parina päivänä viikossa, minulla ei ole työterveyttä, eikä tk huoli minua tarkastettavaksi, vaan pitää olla joku vika tai sairaus että sinne pääsee. Omalla rahalla voi tietysti tarkastuttaa itsensä vaikka kerran viikossa, mutta ymmärrettävistä syistä minulla ei sellaisia rahoja ole. 

Olen käynyt kahdesti tuossa tarkastuksessa, ja molemmilla kerroilla on ollut samat jutut, eli pituus, paino, verenpaine, masennustesti, audit-testi, maksakokeet, pvk. Nyt toisella kerralla en halunnut verikokeita, kun ne on otettu muista syistä alle vuosi sitten eikä ollut mitään poikkeavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaa ollu enkä edes kuullu sellasesta. Joku porvarien juttu.

Apua yhdeltä luukulta, myös terveystarkastus:

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/tukea_tyollistymiseen/mo…

8 vuotta oon ollut typissä, monia kuntouttavia sun muita takana enkä koskaan ole mihinkään varsinaiseen terveystarkastukseen päässyt. Ennen ensimmäistä jaksoa oli joku tapaaminen jota kutsuttiin terveystarkastukseksi mutta ei siellä otettu edes verenpainetta mistään verikokeista puhumattakaan, kyseltiin vaan onko sairauksia ja voinko henkisesti riittävän hyvin kuntouttavaa varten.

TYP ei ole kaikille samanlainen. Siihen kuuluu kaikenlaisia elementtejä, joista katsotaan kullekin "asiakkaalle" sopivat.

Vierailija
44/61 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on työttömien terveystarkastus? Olen ollut 3v työtön mutta en ole kuullutkaan. Kai jokainen voi mennä terveystarkastukseen ilman työttömän statustakin.

Itse asiassa ei voi. Ei ainakaan joka paikassa Suomea. Olen osapäivätöissä parina päivänä viikossa, minulla ei ole työterveyttä, eikä tk huoli minua tarkastettavaksi, vaan pitää olla joku vika tai sairaus että sinne pääsee. Omalla rahalla voi tietysti tarkastuttaa itsensä vaikka kerran viikossa, mutta ymmärrettävistä syistä minulla ei sellaisia rahoja ole. 

Olen käynyt kahdesti tuossa tarkastuksessa, ja molemmilla kerroilla on ollut samat jutut, eli pituus, paino, verenpaine, masennustesti, audit-testi, maksakokeet, pvk. Nyt toisella kerralla en halunnut verikokeita, kun ne on otettu muista syistä alle vuosi sitten eikä ollut mitään poikkeavaa.

pituus? ei multa oo pituutta otettu lukionjälkeen vaan se on aina kysytty

Vierailija
45/61 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaanko maksakokeet

Vierailija
46/61 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne terveystarkastukseen pitäisi päästä ilman Typ-kuvioitakin.

Vierailija
47/61 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

otetaanko maksakokeet

Joo.

Vierailija
48/61 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
49/61 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
50/61 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
51/61 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/61 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änyone?

Vierailija
53/61 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hyötyy

Vierailija
54/61 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pska. Todella kattavat verikokeetpelkät rasva-arvot ja verensokeri. Mitäs sitä työttömältä muuta mittaamaan:(

Vierailija
55/61 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jo tehdään terveystarkastus puhelimessa et näin petteri säästää.

Vierailija
56/61 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vanha aloitus. Varmaan uusi hallitus säästää tästäkin, kuten koko terveydenhuollosta. Työttömien terveydellä ei kohta ole enää mitään väliä. Kuolkoot poies tuhlaamasta yhteiskunnan varoja, sanoo oikeistohallitus.

Vierailija
57/61 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin taikasienipirijurrisa ja farttailin koko session ajan.

Ei tarvinnut ihmetellä työvelvotteita! 😅

Vierailija
58/61 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla TYPin kanssa missään tekemisissä.

Miksei?

TYP virkailijat toimivat asiakkaan selän takana.  Terveystietoja urkitaan ilman asiakkaan lupaa. Se minua närkästyttää eniten TYP:ssä. Enkä mitään apua ole saanut sieltä, vain mielipahaa. En suosittele kenellekään.

Luin Omakantaa yhtenä päivänä, yllätyksenä oli TYP n virkailijan pyyntö terveydentilasta minulle tuntemattomalta ihmiseltä, joka toimii terveydenhuollosta, joka kirjoitti selontekoa minusta. Oli päässyt minun terveystietoihin. Vääristeltyä kirjoitusta. Minä en ollut lupaa tähän antanut.

Asiakkaalle pitäisi ainakin kertoa jos aiotaan jotain tälläistä tehdä ja informoida.

Välttäkää kaikin keinoin joutumasta TYP palveluun. Ei mitään hyvää seuraa.

Vierailija
59/61 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Diagnoosina on aina hullu, vaikka lääkäri olisi fysiologiaan perehtynyt. Vihaisia. Älkää menkö lankaan. Jos oikeasti tarvitsee lääkäriä, menkää yksityiselle erikoislääkärille omalla maksulla. 

Vierailija
60/61 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko edes labroja?