Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin surulliseksi Tarja Halosen haastattelusta Helsingin Sanomissa

Vierailija
16.05.2020 |

HS 16.5.2020: "En ole koskaan ollut mikään kaunotar, eikä minua ole kehuttu erityisen viehättäväksi. Olin enemmän ihminen kuin nainen, ja minut nähtiin juristina ja poliitikkona."

Ihan kamalaa miten naiset tuohon aikaan ovat systemaattisesti joutuneet häivyttämään omaa sukupuoltaan vaikuttaakseen urallaan uskottavilta. Sääliksi käy.

Kommentit (210)

Vierailija
141/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtuutonta jos ihmisen sellaiseen ominaisuuteen käydään kiinni jolle ei voi mitään kuten Halosen ulkonäköön ollaan käyty. Joka tekee sellaista suuntaan tai toiseen on häpeällisesti käyttäytyvä. Myös jos Marinia kuvataan vaan kaunottarena eikä poliitikkona.

Vierailija
142/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten yli puhutaan edelleen esim uutisstudiossa (yle)

Kaikkien yli puhutaan. Myös miesten. Ja myös naiset puhuvat muiden yli. Muiden naistenkin yli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se joka on mennyt hankkimaan "sukupuolitaudin"  eli sellaiset lärviletkat keskelle naamaa on häpeäksi itselleen, saisihan ne poistettuakin.

Vierailija
144/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kohtuutonta jos ihmisen sellaiseen ominaisuuteen käydään kiinni jolle ei voi mitään kuten Halosen ulkonäköön ollaan käyty. Joka tekee sellaista suuntaan tai toiseen on häpeällisesti käyttäytyvä. Myös jos Marinia kuvataan vaan kaunottarena eikä poliitikkona.

Myös Marinia tukevat tahot kuvaavat Marinin ulkonäköä enemmän kuin politiikkaa. Ja sukupuolensa takia Marin sai niin paljon huomiota ulkomaisia medioita myöten. Miespääministeri ei ikinä pääsisi Voguen haastatteluun vain koska on mies. 

Vierailija
145/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, tuohon aikaan?

Ja vielä edelleen v. 2020 arvostellaan naisia ulkonäön, pukeutumisen, meikin, äitiyden jne. niin kuin täällä olemme saaneet lukea esim. Sanna Marinista, Jenni Vartiaisesta jne. Jopa lähes 40v naista puhutellaan alentavasti ja ivalliseen sävyyn tytöksi.

Eikä pelkästään miehet, vaan samalla lailla naiset.

Ja kyllä Tarja Halonen on saanut kohtuutonta kielteistä palautetta ulkonäöstä ja vaatteista presidenttikaudella ja senkin jälkeen. Ja vielä 2000-luvulla.

Vierailija
146/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut siinä käsityksessä, että naapurimaassamme prinsessa Victoriaa pidetään sekä kaunottarena että helvetin pätevänä hoitamaan tehtäväänsä.

Vierailija
147/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut taas tekee surulliseksi se kun Tavja-parka ei vieläkään tajua että hänestä tuli presidentti nimenomaan sen vuoksi koska hän on nainen. Aivan kuten Obamasta koska hän on musta ja Pekka pääsi toiselle kierrokselle koska hän on hmo.

Ei, vaan siitä huolimatta, että on nainen, musta tai homo.

Ei oikeastaan, vähän kuin trumpista tuli kun on tv-julkkis sekä käytti hyväkseen täysin häikäilemättä silkkaa soopaa kampanjoinnissaan.

Silti obama oli pätevä presidentti toisin kuin tämä nykyinen oranssi presidentin irvikuva joka tulee olemaan toivottavasti se varoittava esimerkki jota myöhemmin käytetään pelottelemaan äänestäjät kunnollisten ehdokkaiden taakse.

Pekan suosiokin perustui illuusioon, samoin kuin tarjan aikanaan. Molemmat on todellisina toimijoina erilaisia kuin tarkkaan harkittu julkisuuskuvansa.

Vierailija
148/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs ap suhtaudut siihen, kun esim. minulle on monesti sanottu, että olen hyvä jätkä, vaikka olen ihan normaali heteronainen, en mikään rekkalesbo. Johtuneeko siitä, että minusta ei edes yritetty kasvattaa prinsessaa, vaan omillaan toimeen tuleva ihminen, jolla pysyy myös saha tai vasara tarpeen tullen kädessä. Mutta joo, kaunotar en ole, en ollut edes kaunis lapsi tai teini. Mutta jotain sellaista vikaa minussa lienee aina ollut, että en ole koskaan kelvannut oikein kenellekään, en ystäväksi enkä kumppaniksi, en muuten kuin sitten kun apu on tarpeen.

Vierailija
149/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Marinia tukevat tahot kuvaavat Marinin ulkonäköä enemmän kuin politiikkaa. Ja sukupuolensa takia Marin sai niin paljon huomiota ulkomaisia medioita myöten. Miespääministeri ei ikinä pääsisi Voguen haastatteluun vain koska on mies. 

No enpä tiedä kyllä jotkut Kennedyt , Trudeau ja muut hottikset ois voinut päästäkin Vogueen.

Vierailija
150/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut siinä käsityksessä, että naapurimaassamme prinsessa Victoriaa pidetään sekä kaunottarena että helvetin pätevänä hoitamaan tehtäväänsä.

Prinsessaksi synnytään  ihan sennäköisenä kuin on. eikä hän ole poliitikko. Häntä ei valita. Pätevä on kyllä ja kaunis.

Vierailija
151/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs ap suhtaudut siihen, kun esim. minulle on monesti sanottu, että olen hyvä jätkä, vaikka olen ihan normaali heteronainen, en mikään rekkalesbo. Johtuneeko siitä, että minusta ei edes yritetty kasvattaa prinsessaa, vaan omillaan toimeen tuleva ihminen, jolla pysyy myös saha tai vasara tarpeen tullen kädessä. Mutta joo, kaunotar en ole, en ollut edes kaunis lapsi tai teini. Mutta jotain sellaista vikaa minussa lienee aina ollut, että en ole koskaan kelvannut oikein kenellekään, en ystäväksi enkä kumppaniksi, en muuten kuin sitten kun apu on tarpeen.

Kuulostaa että sinulle on jäänyt Musta Pekka käteen.

Vierailija
152/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ja toisten ulkonäkö on yksittäinen ja yksityinen asia. Jokaisella on omat suhteet asiaan ja omat haavansa. Tässä sitä eletään hassuina ja tukka takussa. Kaikkine pilkkuine ja ruttuineen.

Vierailija
153/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos se pelissä hyvä?

Vierailija
154/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismiin kuuluu naisten kasvottomuus. Sitähän hän edustaa, vasemmistolaista naista, joka ei ole nainen eikä mies. Vasemmistokulttuurissa myös opetettiin lapset vihaamaan vanhempia, kuten myös yrittäjiä.

Vierailija
155/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halonen nousi presidentiksi nimenomaan naiseutensa takia. Vastaehdokkaana kun oli sellainen henkilö kun Sauli Niinistö. Halosen kommunistitausta ja stasin kätyrinä toimiminen lakaistiin maton alle kun piti saada naispuolinen presidentti maallemme. Ja saihan hän ajettua läpi sitten monia itäistä naapuria hyödyttäviä asioita, räikeimpänä maamiinakielto, jolla taattiin neuvostopanssarien esteetön kulku Suomen puolelle. 

Telamiinat ja panssarimiinat on kyllä edelleen sallittuja.

Jalkaväkimiinojen sijasta käytetään nykyään ns. hyppypanosta. 

https://yle.fi/uutiset/3-10710858

Vierailija
156/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialismiin kuuluu naisten kasvottomuus. Sitähän hän edustaa, vasemmistolaista naista, joka ei ole nainen eikä mies. Vasemmistokulttuurissa myös opetettiin lapset vihaamaan vanhempia, kuten myös yrittäjiä.

Vasemmistokulttuuri on pelkästään vihan ja katkeruuden kulttuuri.

Vierailija
157/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se joka on mennyt hankkimaan "sukupuolitaudin"  eli sellaiset lärviletkat keskelle naamaa on häpeäksi itselleen, saisihan ne poistettuakin.

Mitkä ihmeen lärviletkat??!

Vierailija
158/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos se pelissä hyvä?

Et kuulosta kovin tyytyväiseltä ihmissuhteisiisi.

Vierailija
159/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän hänelle on elämässään käynyt, toisin kuin haukkumilleen yrittäjille varsinkin näinä kovina aikoina.

Ja jos Halosta verrataan alemman tason kiltihköihin miehiin, niin on hän ainakin todistettavasti kerran saanut heteroseksiä.

Ei välttämättä.

Vierailija
160/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten yli puhutaan edelleen esim uutisstudiossa (yle)

Kaikkien yli puhutaan. Myös miesten. Ja myös naiset puhuvat muiden yli. Muiden naistenkin yli. 

Tästä on tehty tutkimuksia. Miehiä ei keskeytetä yhtä usein kuin naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan