Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin harva mies osaa lopettaa suhteen?

Vierailija
16.05.2020 |

Kun mielenkiinto loppuu, niin aletaan vältellä. Ei vastata puhelimeen, ei viesteihin, ei tulla sovittuihin tapaamisiin. Ehkä vastataan yhteen viestiin jossain välissä ja ollaan kuin ei mitään, vaikka nainen antaa mahdollisuuden sanoa homman olevan lopussa. Eikö olisi vain helpompaa sanoa, ettei kiinnosta, homma ei toimi, kiinnostus lopahti...? Etenkin kun suoraan kysytään, niin mikä olisi helpompaa kuin vastata! En vain pysty ymmärtämään.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mies on omituinen suhteen lopussa, mutta nainen on omituinen suhteen alussa.

Jos mies ja nainen käyvät treffeillä sata kertaa, niin yllättäen naisen mielestä se tarkoittaa sitä että miehen tulee sitoutua olemaan naisen kanssa koko loppuelämä. Omituinen mielen oikku naiselta, täysin tyhjästä tempaistu johtopäätös. Nainen ei sano, että "nyt alkaa suhde", vaan yhtäkkiä mukamas noinvain ollaan suhteessa, nainen päättää että suhde on alkanut, heillä on suhde ihan vain koska ovat jo niin kauan tapailleet, se suhde on pyhä ja sitä ei saa rikkoa ja siinä on pysyttävä. "Olemme tapailleet kauan joten meillä on suhde, miehen TÄYTYY pysyä aina kanssani". Noinhan se menee, tuohan on itsestäänselvää, eihän naisen tarvitse edes sanoa tuota ääneen, noin se vain on, noin se suhde vain alkaa.

Joten:

1. Nainen aloittaa suhteen sanomatta mitään. Luo sanattoman sopimuksen yhdessäolosta.

2. Mies lopettaa suhteen sanomatta mitään. Purkaa sanattoman sopimuksen yhdessäolosta.

Tuo on täysin loogista. Jos sopimus yhdessäolosta luodaan SANATTOMASTI, niin SANATTOMASTI se sopimus myös puretaan.

Kun emme enää vähään aikaan treffaile ja tapaile, niin sitten meillä ei enää ole suhdetta, niinhän se menee, sehän on ilmiselvää, kaikkihan sen tietävät, eihän sitä tarvitse edes sanoa, noin se vain on, noin se suhde vain loppuu.

--

Jokainen ihminen on vastuussa itsestään. Jokainen ihminen on vastuussa omista kuvitelmistaan. Jos nainen yhtäkkiä kuvittelee olevansa suhteessa miehen kanssa, niin ei mies sille mitään voi. Ei mies voi naista tuollaisten kuvitelmien kanssa auttaa. Nainen on ihan itse luonut kuvitelmansa, joten ihan itse nainen joutuu kuvitelmiensa kanssa selviytymään. Jos nainen saa kuvitelmistaan kärsimystä niin se ei ole miehen vika - ihan itse nainen kuvitelmansa loi, ihan itse nainen kärsimyksensä aiheutti. Oma vika.

Älä kuvittele itsellesi suhteita jos et pidä siitä että todellisuus ei sitten vastaakaan kuvitelmiasi.

Narsisti pyrkii muuttamaan todellisuutta ja muita ihmisiä omien kuvitelmiensa mukaiseksi. Terve ihminen pyrkii luopumaan kuvitelmistaan, pyrkii oppimaan elämään todellisuuden mukaisesti.

--

Parisuhdekuvitelma on yhdenlainen narsistinen illuusio. Yli puolet ihmisistä elää omissa illuusioissaan ja valittavat kun muut ihmiset eivät toimi illuusion mukaisesti. Yli puolet ihmisistä on narsisteja.

Juu, sinähän ne narsistit tiedät kun sellanen joka aamu peilistä kattoo takasin. Ja tottakai yli puolet ihmisistä on sun mielestä narsisteja, narsisti heijastaa omat pskansa muihin ihmisiin, aina.

Koko sun kirjotus oli sellasta soopaa että tietää heti minkä lajin pääsviallinen sitä on pusannu.

Vierailija
42/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset kuvittelevat olevansa suhteessa tinder-panojen jälkeen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse asiassa saanut tuttavamieheltä vastauksen tähän samaan kysymykseen. Vyöttäkää kupeenne naiset, tässä tulee vastaus: He ajattelee naisen tunteita eikä halua loukata jättämällä suoraan!

Kyllä, saa nauraa. Minä taisin olla enemmänkin niinkuin suu auki. Nyt vanhempana osaan toki suomentaa tuon lauseen eli mitä se oikeasti tarkoitti: He ajattelee omia tunteitaan eikä halua kestää mahdollista jälkiselvittelyä.

Monesti on tullu alkuhuumassa lupailtua liikoja. On leperrelty ja jos ei nyt ihan suoraan aina valehdeltu niin ainakin jotain vilunkia on saatettu puhua että näyttää asiat oikein ruusuisilta ja itsekkin niihin on melkein välillä uskonut. Sitten kun ei enää jaksa kiinnostaa ja tekee mieli uutta pil-lua, alkaa hirvittää kun toki tajuaa että nainenhan saattaa alkaa ottaa noita puheita esiin ja vaatia selityksiä ja jopa epäillä valehtelijaksi, rehellistä miestä! Vähemmästäkin alkaa hirvittää! Parempi alkaa kadota takavasemmalle, ehkä se tollo akka tajuaa itte jättää rauhaan, tajuais jo! 

Vierailija
44/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset kuvittelevat olevansa suhteessa tinder-panojen jälkeen? 

Pitäiskö sun nyt mennä muualla trollaamaan, tässä ei nyt ollu kysymys mistään tinderpanoista.

Vierailija
45/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän "suhteista" ap mahtaa puhua? Tinderin panotreffeistä? 

Etkö sinä tiedä muunlaisia ihmissuhteita kuin Tinderin panotreffit? Nämä esimerkit sopivat moneen seurustelu- ja tapailusuhteeseeni ja jopa sellaisiin suhteisiin, joissa olen luullut olevan ihan vain pelkkää kaveruutta. Näethän muistakin vastauksista, että en ole ainoa ilmiöön törmännyt. Ap.

Ja moniko mies näin on sinulle tehnyt? Montako vuotta olet keskimäärin häipyjän kanssa seurustellut?

Myöskin paskayleistämisesi on äärimmäisen säälittävää. 

Tuskin olet kaikkien suomalaisten miesten kanssa seurustellut. Tämä ei myöskään ole mikään sukupuolikysymys. 

Näin pikaisesti muisteltuna katoamistemppu, mykkäkoulu ja piiloutuminen on jokaisella miehellä kuulunut kuvioon siinä vaiheessa, kun on haluttu lopettaa suhde. :) Rohkeimmat ovat sitten kaivautuneet esiin lopulta kertomaan, että eivät halua enää olla yhdessä. Suhdehistoriaa on takana sellaiset 25 vuotta, niin en noita keskiarvoja tähän nyt jaksa laskea. Ap.

Vierailija
46/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi olen saanut samaa kohtelua naisilta joten voimme lopettaa tämän typerän yleistämisen. Enkä tarkoita tämän tapahtuneen kerran tai kaksi vaan todella monta kertaa.

Vierailija
47/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä tiedä muunlaisia ihmissuhteita kuin Tinderin panotreffit? Nämä esimerkit sopivat moneen seurustelu- ja tapailusuhteeseeni ja jopa sellaisiin suhteisiin, joissa olen luullut olevan ihan vain pelkkää kaveruutta. Näethän muistakin vastauksista, että en ole ainoa ilmiöön törmännyt. Ap.

Ja moniko mies näin on sinulle tehnyt? Montako vuotta olet keskimäärin häipyjän kanssa seurustellut?

Myöskin paskayleistämisesi on äärimmäisen säälittävää. 

Tuskin olet kaikkien suomalaisten miesten kanssa seurustellut. Tämä ei myöskään ole mikään sukupuolikysymys. 

Näin pikaisesti muisteltuna katoamistemppu, mykkäkoulu ja piiloutuminen on jokaisella miehellä kuulunut kuvioon siinä vaiheessa, kun on haluttu lopettaa suhde. :) Rohkeimmat ovat sitten kaivautuneet esiin lopulta kertomaan, että eivät halua enää olla yhdessä. Suhdehistoriaa on takana sellaiset 25 vuotta, niin en noita keskiarvoja tähän nyt jaksa laskea. Ap.

Niin mitenköhän sinä määrittelet "suhteen"? 

Vierailija
48/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä miehet valitaan sitten ulkonäkö, status ja jännittävyys kriteereinä.

Naisilla ei ole mitään vastuuta omista valinnoistaan. Nussiminen ei myöskään ole seurustelua. 

Sulla tuskin on kokemusta kummastakaan, sen verran katkeralta taas kuulostaa.

Vierailija
49/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman kokenut ja koen todella ärsyttävänä, että ei voi sanoa niin kuin asia on vaan jätetäön tilanne auki. Kysyin jopa tapailemaltani mieheltä suoraan että enkö enää kiinnosta kun viestit harvenivat ja vastaukset saattoivat viipyä. Vastasi syyksi työkiireet ja paineet. Ei siis voinut sanoa, että hänen osaltaan juttu on kuivunut. Enpä ole enää häntä lähestynyt eikä hänestäkään ole kuulunut mitään, joten homma selvä. Mutta ei ollut kanttia sanoa mitään vaikka vetäytyi jo jonkun viikon ajan.

Tätähän selitetään sillä, että tarpeen vaatiessa voi sitten ehdottaa esimerkiksi seksiä, kun välit ovat vielä näennäisesti olemassa. Ap.

Näille miehille pitää myös suoraan sanoa, että ei mitään edellytyksiä enää tapaamisiin tulevaisuudessa, koska mies aloitti tällaisen pelaamisen tai riiputtamisen. Kun mainitsee sanan pelaaminen niin nämä saavat raivarin ja katoavat. Itse pistän suhteet melko nopeasti poikki, kun merkit riiputtamisesta alkavat, miehelle tulee väsymystä, on muuta menoa ja kiirettä. Nämä riiputtajatyypit havaitsee kaikesta muustakin pelaamisesta tapailun aikana. Pelurit ovat selkärangattomia. Hassuinta, että näitä miehiä löytyy myös johtotehtävistä. Tahraavat samalla yrityksen maineen.

Vierailija
50/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei ole mitään vastuuta omista valinnoistaan. Nussiminen ei myöskään ole seurustelua. 

Ketkähän tässä on katkeria? Te jännittävien miesten dumppaamat naiset

Vierailija
51/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman kokenut ja koen todella ärsyttävänä, että ei voi sanoa niin kuin asia on vaan jätetäön tilanne auki. Kysyin jopa tapailemaltani mieheltä suoraan että enkö enää kiinnosta kun viestit harvenivat ja vastaukset saattoivat viipyä. Vastasi syyksi työkiireet ja paineet. Ei siis voinut sanoa, että hänen osaltaan juttu on kuivunut. Enpä ole enää häntä lähestynyt eikä hänestäkään ole kuulunut mitään, joten homma selvä. Mutta ei ollut kanttia sanoa mitään vaikka vetäytyi jo jonkun viikon ajan.

Tätähän selitetään sillä, että tarpeen vaatiessa voi sitten ehdottaa esimerkiksi seksiä, kun välit ovat vielä näennäisesti olemassa. Ap.

Tai jopa suhdetta, jos parempaa ei ole suurten odotusten vastaisesti löytynytkään.

Vierailija
52/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi olen saanut samaa kohtelua naisilta joten voimme lopettaa tämän typerän yleistämisen. Enkä tarkoita tämän tapahtuneen kerran tai kaksi vaan todella monta kertaa.

Etkö tosiaan ymmärrä eroa vauvapalstan ja tieteellisen julkaisun välillä? Kukin täällä kirjoittaa enemmän tai vähemmän omista kokemuksistaan.

Vierailija
53/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, vaan se, jonka tapailema mies oli hyvin kiireinen töissä ja mm. kavereiden muuttomiehenä olemisen takia. Olimme yhdessä 1,5 vuotta ja tästä seurustelusta on aikaa 23 vuotta. Tindwreitå ei silloin ollut, ei ollut edes älypuhelimia, vaan minulla oli ihan se Nokian banaanipuhelin. Työpaikalla oli tietokone kyllä, kotona ei ollut.

Vierailija
54/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauolla oleva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tauolla oleva" kirjoitti:

Yritätkö väittää, että naiset osaavat lopettaa suhteen tyylikkäämmin?

En ole naisten kanssa seurustellut. Itse lopetan niin ystävyys- kuin seurustelusuhteetkin sanallisesti, mikäli en halua niitä jatkaa. Ap.

Niin minäkin miehenä olen aina tehnyt, tosin kuin moni nainen, jonka kanssa olen seurustellut. Eli tämä ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia. Ennemminkin uskon, että naiset ovat passiivisempia tekemään aloitteita ja lopettamaan suhteita. Naisten ajatus tuntuu olevan, että kyllä kiinnostunut mies aloitteen tekee. Ja että kyllähän miehen pitäisi ymmärtää, jos naista ei enää kiinnosta.

Lisäksi naisetkin osaavat ehdottaa taukoa, mikä ei tietenkään pääty ikinä. Lisäksi naisetkin osaavat vedota työkiireisiin, stressiin tai vaikka koronaan tekosyynä, ettei voida tavata. Onneksi opin jo nuorena, että odottelemaan ei kannata jäädä. Joku on tästä tietysti loukkaantunutkin vuosien saatossa.

Kyllä ne paheksutut avioerotilastotkin osoittaa, et naiset on ne jotka useimmiten vetää lopulta pelin poikki. Munkin eksä oli pitkään et hän voi yrittää vielä (siis olla suhteessa kuin yksikseen) tai erotaki voi. Tein sit päätöksen ite. Jopa meidänki ero on yhteishakemuksella. 90% miehille on just vaan niin sama kenen kanssa on et eivät jaksa vaivautuu kuin korkeintaa nuriseen.

Vierailija
55/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, vaan se, jonka tapailema mies oli hyvin kiireinen töissä ja mm. kavereiden muuttomiehenä olemisen takia. Olimme yhdessä 1,5 vuotta ja tästä seurustelusta on aikaa 23 vuotta. Tindwreitå ei silloin ollut, ei ollut edes älypuhelimia, vaan minulla oli ihan se Nokian banaanipuhelin. Työpaikalla oli tietokone kyllä, kotona ei ollut.

Onhan niitä avioliittojakin päätetty lähtemällä kioskille ja katoamalla loppuiäksi. 

Vierailija
56/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttavuus on vähän tuoreempi tapaus, mutta näköjään muutto, työpaineet ja vastaavat kiireet ovat edelleen tekosyiden top-listalla. Ja ei, en tavannut miestä minkään tinderin tai muunkaan deittisovelluksen tai palstan kautta. Vuoden verran tapailimme.

Vierailija
57/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse asiassa saanut tuttavamieheltä vastauksen tähän samaan kysymykseen. Vyöttäkää kupeenne naiset, tässä tulee vastaus: He ajattelee naisen tunteita eikä halua loukata jättämällä suoraan!

Kyllä, saa nauraa. Minä taisin olla enemmänkin niinkuin suu auki. Nyt vanhempana osaan toki suomentaa tuon lauseen eli mitä se oikeasti tarkoitti: He ajattelee omia tunteitaan eikä halua kestää mahdollista jälkiselvittelyä.

Monesti on tullu alkuhuumassa lupailtua liikoja. On leperrelty ja jos ei nyt ihan suoraan aina valehdeltu niin ainakin jotain vilunkia on saatettu puhua että näyttää asiat oikein ruusuisilta ja itsekkin niihin on melkein välillä uskonut. Sitten kun ei enää jaksa kiinnostaa ja tekee mieli uutta pil-lua, alkaa hirvittää kun toki tajuaa että nainenhan saattaa alkaa ottaa noita puheita esiin ja vaatia selityksiä ja jopa epäillä valehtelijaksi, rehellistä miestä! Vähemmästäkin alkaa hirvittää! Parempi alkaa kadota takavasemmalle, ehkä se tollo akka tajuaa itte jättää rauhaan, tajuais jo! 

Vierailija
58/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kyllä niitä urpoja löytyy yllin kyllin ihan tuikitavallisten perusmiesten keskuudesta.

Vierailija
59/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kyllä niitä urpoja löytyy yllin kyllin ihan tuikitavallisten perusmiesten keskuudesta.

Joo, ei tosiaan tarvi olla mikään parimetrinen lihaksikas tatuoitu adonis, jolla on linnatuomio takana.

Vierailija
60/101 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on todella ärsyttävää. Aikuisella miehellä luulisi olevan sen verran munaa että pystyisi sanomaan suoraan mutta eipä vaan kaikilla ole.

Juu, on huomattu. Omista suhteistani on noin 1/10 päättynyt miehen puolelta suoraan sanomiseen. Muuten sitten hävitään kuin tuhka tuuleen joko kerralla tai vähitellen. Ap.

Jos noin 1/10 suhteistasi on päättynyt miehen puolelta suoraan sanomiseen, niin se kertoo ainakin yhdestä seikasta: olet antanut ihan liian monelle miehelle ja siitä harva mies tykkää :((