Miksi niin harva mies osaa lopettaa suhteen?
Kun mielenkiinto loppuu, niin aletaan vältellä. Ei vastata puhelimeen, ei viesteihin, ei tulla sovittuihin tapaamisiin. Ehkä vastataan yhteen viestiin jossain välissä ja ollaan kuin ei mitään, vaikka nainen antaa mahdollisuuden sanoa homman olevan lopussa. Eikö olisi vain helpompaa sanoa, ettei kiinnosta, homma ei toimi, kiinnostus lopahti...? Etenkin kun suoraan kysytään, niin mikä olisi helpompaa kuin vastata! En vain pysty ymmärtämään.
Kommentit (101)
"Parasta" tietysti on, kun mies sanoo hulluksi tai vastaavaa, kun esittää epäilyksiä suhteen tilasta! 😂
Pahinta on kun ollaan oltu monta vuotta jo yhdessä ja lupaillaan edelleen yhteisestä tulevaisuudesta, mutta aina kun pitäisi alkaa konkreettisesti tehdä jotakin sen eteen, esim. Muuttaa yhteen, löytyy liuta tekosyitä miksi ei käykään. Sitten lopulta kun on kaikki tekosyyt käytetty yritään edelleen vain liueta eikä suostuta keskustelemaan ollenkaan, vaikka toinen on jarrutellut omaa elämäänsä vuosikausia odottaen tätä tyhjien lupausten tekijää.
Heiltä puuttuu vastuun ottamisen taito. He eivät ole oppineet ilmeisesti edes lapsuudessaan huolehtimaan asioistaan loppuun asti, vaan he ovat voineet vain unohtaa ne ja luimistella sen varjolla karkuun.
On siis hyvä, että suhde loppuu ja jos kerran suhteessa alkaa olemaan tuollaisia merkkejä, niin viisaampi väistää, eli se joka uskaltaa ja osaa ottaa vastuun ja ilmoittaa lurjukselle, että painele niin pitkälle kuin ehdit, mutta tähän suuntaan ei metriäkään enää.
Tuollaisella vastuuttomalta ihmiseltä ei kannata kysellä yhtään mitään, vaan hänelle tulee vain kertoa miten edetään. Selkeät sävelet ovat parhaat ja menevät hölmöimmällekin perille. Hyvä kun ero tuli.
Saman kokenut ja koen todella ärsyttävänä, että ei voi sanoa niin kuin asia on vaan jätetäön tilanne auki. Kysyin jopa tapailemaltani mieheltä suoraan että enkö enää kiinnosta kun viestit harvenivat ja vastaukset saattoivat viipyä. Vastasi syyksi työkiireet ja paineet. Ei siis voinut sanoa, että hänen osaltaan juttu on kuivunut. Enpä ole enää häntä lähestynyt eikä hänestäkään ole kuulunut mitään, joten homma selvä. Mutta ei ollut kanttia sanoa mitään vaikka vetäytyi jo jonkun viikon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Saman kokenut ja koen todella ärsyttävänä, että ei voi sanoa niin kuin asia on vaan jätetäön tilanne auki. Kysyin jopa tapailemaltani mieheltä suoraan että enkö enää kiinnosta kun viestit harvenivat ja vastaukset saattoivat viipyä. Vastasi syyksi työkiireet ja paineet. Ei siis voinut sanoa, että hänen osaltaan juttu on kuivunut. Enpä ole enää häntä lähestynyt eikä hänestäkään ole kuulunut mitään, joten homma selvä. Mutta ei ollut kanttia sanoa mitään vaikka vetäytyi jo jonkun viikon ajan.
Aivan sama juttu täällä. Viestit loppuivat yhtäkkiä kuin seinään ja mies kehtasi jopa huokailla, kun kysyin suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Toi on todella ärsyttävää. Aikuisella miehellä luulisi olevan sen verran munaa että pystyisi sanomaan suoraan mutta eipä vaan kaikilla ole.
Juu, on huomattu. Omista suhteistani on noin 1/10 päättynyt miehen puolelta suoraan sanomiseen. Muuten sitten hävitään kuin tuhka tuuleen joko kerralla tai vähitellen. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän selitetään sillä, että tarpeen vaatiessa voi sitten ehdottaa esimerkiksi seksiä, kun välit ovat vielä näennäisesti olemassa. Ap.
Yritätkö väittää, että naiset osaavat lopettaa suhteen tyylikkäämmin?
Mulla oli tuollainen miesystävä. Ei viitsinyt sanoa suoraan että haluaa erota ja on löytänyt uuden, ei vaikka asiasta kysyin. Sen sijaan lopetti vaan yhteydenpidon. Reilu puolen vuoden päästä otti muina miehinä yhteyttä ja ehdotti, että voitaisko olla kavereita. Ei voitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama juttu täällä. Viestit loppuivat yhtäkkiä kuin seinään ja mies kehtasi jopa huokailla, kun kysyin suoraan.
Tarpeeksi kauan kun painostaa miestä niin kyllä se rehellinen vastaus sieltä viimenään tulee.
"Tauolla oleva" kirjoitti:
En ole naisten kanssa seurustellut. Itse lopetan niin ystävyys- kuin seurustelusuhteetkin sanallisesti, mikäli en halua niitä jatkaa. Ap.
Niinpä. Jäi kyllä ihan älyttömän paha maku miehestä joka parin vuoden suhteen jälkeen alkoi käyttäytyä juuri noin. Todella hyväksikäytetty olo, traumatisoiduin jonkun verran. Monen vuoden jälkeen olen kuitenkin onnellisessa suhteessa ja olisi tosi vaikea kuvitella nykyisen koskaan käyttäytyvän noin. Hälytysmerkit oli esillä että tuo ex mies ei osaa tunnetaitoja tai ole ihan normaali, mutta en huomannut niitä aiempien traumojeni takia.
Ottakaa vastuu omasta elämästänne! Miksi jäätte odottelemaan miehen vastausta, ja roikutte epätoivoisesti tyypissä, joka ei ole teistä kiinnostunut?!
Miksi naisen pitää kysellä enää mitään, jos hänestä tuntuu, että homma ei enää toimi? Eikö olisi helpoin, että nainen päättää oman osuutensa etenemisestä ja jos mies nikottelee tai hiljenee, niin se on siinä. Ei siinä tarvitse mitää lopullista niittiä enää, vaan hiljaisuus riittää. Eiköhän tämä poju ole muissakin asioissa osoittanut miehekkyytensä hiljenemällä, joten ensimmäistä kertaa tämä tapa tuskin eteen tulee.
Mulle yks tapailumies kertoi, että hänen on ollut vähän vaikea lopettaa suhteita ja sanoa naiselle jos ei kiinnosta. Oletin heti että vihjaili minulle kiinnostuksen puutteesta ja pyysin häntä sitten välittömästi sanomaan asian suoraan, mutta väitti ettei tarkoittanut minua ja kiinnostaa kyllä. No myöhemmin sitten selvisi, että nimenomaan oli minua takoittanut. Tulipa sitten hyvä tovi tuhlattua aikaa ihmiseen, jonka kiinnostus oli koko ajan ollut nollassa. Jäi aika paska maku siitä, toivottavasti ei enää toista yhtä selkärangatonta osu kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
"Tauolla oleva" kirjoitti:
En ole naisten kanssa seurustellut. Itse lopetan niin ystävyys- kuin seurustelusuhteetkin sanallisesti, mikäli en halua niitä jatkaa. Ap.
Niin minäkin miehenä olen aina tehnyt, tosin kuin moni nainen, jonka kanssa olen seurustellut. Eli tämä ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia. Ennemminkin uskon, että naiset ovat passiivisempia tekemään aloitteita ja lopettamaan suhteita. Naisten ajatus tuntuu olevan, että kyllä kiinnostunut mies aloitteen tekee. Ja että kyllähän miehen pitäisi ymmärtää, jos naista ei enää kiinnosta.
Lisäksi naisetkin osaavat ehdottaa taukoa, mikä ei tietenkään pääty ikinä. Lisäksi naisetkin osaavat vedota työkiireisiin, stressiin tai vaikka koronaan tekosyynä, ettei voida tavata. Onneksi opin jo nuorena, että odottelemaan ei kannata jäädä. Joku on tästä tietysti loukkaantunutkin vuosien saatossa.
Niin, mies on omituinen suhteen lopussa, mutta nainen on omituinen suhteen alussa.
Jos mies ja nainen käyvät treffeillä sata kertaa, niin yllättäen naisen mielestä se tarkoittaa sitä että miehen tulee sitoutua olemaan naisen kanssa koko loppuelämä. Omituinen mielen oikku naiselta, täysin tyhjästä tempaistu johtopäätös. Nainen ei sano, että "nyt alkaa suhde", vaan yhtäkkiä mukamas noinvain ollaan suhteessa, nainen päättää että suhde on alkanut, heillä on suhde ihan vain koska ovat jo niin kauan tapailleet, se suhde on pyhä ja sitä ei saa rikkoa ja siinä on pysyttävä. "Olemme tapailleet kauan joten meillä on suhde, miehen TÄYTYY pysyä aina kanssani". Noinhan se menee, tuohan on itsestäänselvää, eihän naisen tarvitse edes sanoa tuota ääneen, noin se vain on, noin se suhde vain alkaa.
Joten:
1. Nainen aloittaa suhteen sanomatta mitään. Luo sanattoman sopimuksen yhdessäolosta.
2. Mies lopettaa suhteen sanomatta mitään. Purkaa sanattoman sopimuksen yhdessäolosta.
Tuo on täysin loogista. Jos sopimus yhdessäolosta luodaan SANATTOMASTI, niin SANATTOMASTI se sopimus myös puretaan.
Kun emme enää vähään aikaan treffaile ja tapaile, niin sitten meillä ei enää ole suhdetta, niinhän se menee, sehän on ilmiselvää, kaikkihan sen tietävät, eihän sitä tarvitse edes sanoa, noin se vain on, noin se suhde vain loppuu.
--
Jokainen ihminen on vastuussa itsestään. Jokainen ihminen on vastuussa omista kuvitelmistaan. Jos nainen yhtäkkiä kuvittelee olevansa suhteessa miehen kanssa, niin ei mies sille mitään voi. Ei mies voi naista tuollaisten kuvitelmien kanssa auttaa. Nainen on ihan itse luonut kuvitelmansa, joten ihan itse nainen joutuu kuvitelmiensa kanssa selviytymään. Jos nainen saa kuvitelmistaan kärsimystä niin se ei ole miehen vika - ihan itse nainen kuvitelmansa loi, ihan itse nainen kärsimyksensä aiheutti. Oma vika.
Älä kuvittele itsellesi suhteita jos et pidä siitä että todellisuus ei sitten vastaakaan kuvitelmiasi.
Narsisti pyrkii muuttamaan todellisuutta ja muita ihmisiä omien kuvitelmiensa mukaiseksi. Terve ihminen pyrkii luopumaan kuvitelmistaan, pyrkii oppimaan elämään todellisuuden mukaisesti.
--
Parisuhdekuvitelma on yhdenlainen narsistinen illuusio. Yli puolet ihmisistä elää omissa illuusioissaan ja valittavat kun muut ihmiset eivät toimi illuusion mukaisesti. Yli puolet ihmisistä on narsisteja.
Olin kerran miehen kanssa, joka päätti ihan itse alkaa elämään omaa elämäänsä muuten, mutta silloin tällöin soitteli seksin puutteessa. Me siis olevinaan olimme yhdessä, mutta miehellä oli kuulema työkiireitä ja ties mitä kavereiden muuttoja, joissa oli luvannut auttaa.
Alussa olin ymmälläni ja soittelin hänelle, mutta kun kiireitä tuntui aina olevan, niin minäkin keksin tekemistä ja kun hän sitten soitteli seksin puutteessa, niin en ollutkaan kotosalla hänen soittoaan odottamassa, vaan vaikka ystävieni kanssa mökillä tai jossakin.
Mies sai tilanteen käännettyä aina jotenkin niin, että minä olin se kamala, joka ei enää välittänyt suhteesta ja hänestä, sillä hänellähän oli aina syy. Kuuntelin aikani, liian pitkään, tätä syyttelyä ja pistin poikki. Selkeästi, en epämääräisesti.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mies on omituinen suhteen lopussa, mutta nainen on omituinen suhteen alussa.
Jos mies ja nainen käyvät treffeillä sata kertaa, niin yllättäen naisen mielestä se tarkoittaa sitä että miehen tulee sitoutua olemaan naisen kanssa koko loppuelämä. Omituinen mielen oikku naiselta, täysin tyhjästä tempaistu johtopäätös. Nainen ei sano, että "nyt alkaa suhde", vaan yhtäkkiä mukamas noinvain ollaan suhteessa, nainen päättää että suhde on alkanut, heillä on suhde ihan vain koska ovat jo niin kauan tapailleet, se suhde on pyhä ja sitä ei saa rikkoa ja siinä on pysyttävä. "Olemme tapailleet kauan joten meillä on suhde, miehen TÄYTYY pysyä aina kanssani". Noinhan se menee, tuohan on itsestäänselvää, eihän naisen tarvitse edes sanoa tuota ääneen, noin se vain on, noin se suhde vain alkaa.
Joten:
1. Nainen aloittaa suhteen sanomatta mitään. Luo sanattoman sopimuksen yhdessäolosta.
2. Mies lopettaa suhteen sanomatta mitään. Purkaa sanattoman sopimuksen yhdessäolosta.
Tuo on täysin loogista. Jos sopimus yhdessäolosta luodaan SANATTOMASTI, niin SANATTOMASTI se sopimus myös puretaan.
Kun emme enää vähään aikaan treffaile ja tapaile, niin sitten meillä ei enää ole suhdetta, niinhän se menee, sehän on ilmiselvää, kaikkihan sen tietävät, eihän sitä tarvitse edes sanoa, noin se vain on, noin se suhde vain loppuu.
--
Jokainen ihminen on vastuussa itsestään. Jokainen ihminen on vastuussa omista kuvitelmistaan. Jos nainen yhtäkkiä kuvittelee olevansa suhteessa miehen kanssa, niin ei mies sille mitään voi. Ei mies voi naista tuollaisten kuvitelmien kanssa auttaa. Nainen on ihan itse luonut kuvitelmansa, joten ihan itse nainen joutuu kuvitelmiensa kanssa selviytymään. Jos nainen saa kuvitelmistaan kärsimystä niin se ei ole miehen vika - ihan itse nainen kuvitelmansa loi, ihan itse nainen kärsimyksensä aiheutti. Oma vika.
Älä kuvittele itsellesi suhteita jos et pidä siitä että todellisuus ei sitten vastaakaan kuvitelmiasi.
Narsisti pyrkii muuttamaan todellisuutta ja muita ihmisiä omien kuvitelmiensa mukaiseksi. Terve ihminen pyrkii luopumaan kuvitelmistaan, pyrkii oppimaan elämään todellisuuden mukaisesti.
--
Parisuhdekuvitelma on yhdenlainen narsistinen illuusio. Yli puolet ihmisistä elää omissa illuusioissaan ja valittavat kun muut ihmiset eivät toimi illuusion mukaisesti. Yli puolet ihmisistä on narsisteja.
Ai ei voi? Mies ei siis voi esimerkiksi kertoa, että treffailee naista sata kertaa pelkästään huvin vuoksi, ilman minkäänlaista ajatusta suhteesta?
Toi on todella ärsyttävää. Aikuisella miehellä luulisi olevan sen verran munaa että pystyisi sanomaan suoraan mutta eipä vaan kaikilla ole.