Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvoisat moottoritielle menijät...

Joka päev kuopiossa
13.05.2020 |

Onko se niin jumalattoman vaikeaa saada oma lessuvankkuri / yarppa yaris / munakinneri siihen vaadittavaan 100 km/h vauhtiin.
Hyvin epämiellyttävää ajaa teidän perseessä 60 km/h motarille ruuhka-aikaan.
N. 85% näin tekevistä kuskeista on naishenkilöitä +40 vuotiaita.

Pro tip : Auto ei hajoa jos kierrokset menee yli 2k, kiihdytä 3 vaihteella siihen sataseen, näin meni rivakasti jopa entinen 97 vm felicia farmarin raatokin motarille back in the days.

Jotain rotia stna !

Yksi kysymys : MIKSI !?

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossakin tutkimuksessa oli selvitetty kuinka paljon ajallisesti nämä poukkoilijat ja kiihdyttelijät, perässäroikkujat, hermoilijat voittavat ajallisesti esim. 20 km matkalla. Olikohan 30 sekuntia.

30 sekuntin hinta on korkea verenpaine, valtavat stressitasot, ärtymys ja riitely autossa, varomaton liikennekäyttäytyminen, ylinopeus, kolarit.

Kannattiko?

Tällaisella poukkoilevalla ajotavalla ei ole mitään tekemistä moottoritienopeuksiin kiihdyttämisen kanssa. Sinne kun voi kiihdyttää tasaisesti, mutta ripeästi ja ajaa sen jälkeen tasaista nopeutta motarilla.

Vierailija
122/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli sanoa että haistappa ap pitkä pee. Itse ajan Yariksella enkä ole koskaan jäänyt jalkoihin. Älä siis yleistä. Satunpa vielä olemaan nainen 44 v. Äläkä tee tällaista aloituksia, ei niistä mitään apua ole. Jos joku hissuttelee kiihdytyskaistaa, ei lopeta sitä sinun ohjeestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uskalla.

Vaikea tarkkailu tilannetta samalla kuin ajaa sataa. Siinä vielä joutuisi vaihtamaan kaistaa johonkin väliin.

Erityisen hankalaa talvisin.

Sitten ei ole asiaa motarille. Jos 60 km/h on nopeus, jolla pystyy ajamaan niin että samalla kykenee tarkkailemaan ympäristöä, ei ole asiaa autolla muualle kuin pihateille tai taajamaan. Tuollaiset kuskit ovat todellinen vaara liikenteessä.

Liikenteessä kuuluu olla tilaa kaikenlaisille autoilijoille.

Ei kuulu. Autoilu ei ole mikään perusoikeus.

Vierailija
124/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossakin tutkimuksessa oli selvitetty kuinka paljon ajallisesti nämä poukkoilijat ja kiihdyttelijät, perässäroikkujat, hermoilijat voittavat ajallisesti esim. 20 km matkalla. Olikohan 30 sekuntia.

30 sekuntin hinta on korkea verenpaine, valtavat stressitasot, ärtymys ja riitely autossa, varomaton liikennekäyttäytyminen, ylinopeus, kolarit.

Kannattiko?

Tällaisella poukkoilevalla ajotavalla ei ole mitään tekemistä moottoritienopeuksiin kiihdyttämisen kanssa. Sinne kun voi kiihdyttää tasaisesti, mutta ripeästi ja ajaa sen jälkeen tasaista nopeutta motarilla.

Ap ja poukkoilijat ovat samoja autoilijoita. Heitä, joilta uupuu kärsivällisyys ja maltti.

Vierailija
125/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko?

Ap ja poukkoilijat ovat samoja autoilijoita. Heitä, joilta uupuu kärsivällisyys ja maltti.

Jos ei ymmärrä sitä, miten varallista räikeä alinopeus moottoritiellä on, niin sitten on aika mennä uudestaan autokouluun.

Terveisin autoilija, joka ei aja ylinopeutta eikä usein edes nopeusrajoituksen mukaista nopeutta vaan tilannenopeutta.

Vierailija
126/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita tällä ap:n tapausta, mutta: Joillekin henkilöille on jumalattoman vaikeaa nostaa pariksi sekunniksi kaasujalkaa, että rampilta tulevalle olisi sopiva väli liittyä.

Minäminäminä minulla on oikeus ajaa tässä etsi itse sopiva väli!! 

Vierailija
127/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita tällä ap:n tapausta, mutta: Joillekin henkilöille on jumalattoman vaikeaa nostaa pariksi sekunniksi kaasujalkaa, että rampilta tulevalle olisi sopiva väli liittyä.

Liittyminen on liittyvän autoilijan tehtävä. Hänen kuuluu kiihdyttää tai hidastaa sen mukaan, että mahtuu mukaan. Toki annan tietä jos se on tarpeen, mutta yleisesti kuten yllä. Öykkäröijille en anna tilaa vaan pidän sen letkan vakinopeuden.

Vierailija
128/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyminen on liittyvän autoilijan tehtävä. Hänen kuuluu kiihdyttää tai hidastaa sen mukaan, että mahtuu mukaan. Toki annan tietä jos se on tarpeen, mutta yleisesti kuten yllä. Öykkäröijille en anna tilaa vaan pidän sen letkan vakinopeuden.

Tottakai liittyminen on liittyjän tehtävä, mutta sitä ei saa tahallaan vaikeuttaa pitämällä ajovälit liian pienenä. 

Vierailija
129/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai liittyminen on liittyjän tehtävä, mutta sitä ei saa tahallaan vaikeuttaa pitämällä ajovälit liian pienenä. 

Ei tietenkään. Niitä pieniä ajovälejä pitävät juuri Ap:n kaltaiset aggressiiviset hätähousut. Eivät rauhallisesti ajavat. Joillekin meistä pitkät ajovälit ovat itsestäänselvyys. Puskurissa roikkuminen on vain tietyn autoilijaryhmän ajotyyli.

Vierailija
130/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio gringo kirjoitti:

Ja siis asia raivostuttaa, koska minulla usein omat lapset takapenkillä ( 2 v & 2 kk ), enkä kaipaa yhtään extra sohlausta joka riskeeraa skidien turvallisuutta.

Viime viikolla joku tumpelo oli menossa taas 60 vauheissa motarille, painoin tööttiä ( lapset muuten diggaa siitä ) niin löi jumalauta liinat kiinni...

// AP

Ehkäpä muutat skidiesi kanssa takaisin diggurilaan pois kiusaamasta savolaismummoja? 

Vierailija
131/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletteko koskaan ajatellut siinä ohituskaistalla ajaessa, ettei ohitusta oikein voi päättää sisäänajorampin kohdalla, jos sieltä rampilta onkin tulossa samalle kaistalle joku, jonka kiihdytyskaista on vaikka päättymässä ja sen on pakko vaan tulla. Tai kehä kolmosella itään päin mennessä Vantaakosken kohdalla, jossa tulee ramppi Vantaankoskelta ja toinen Tampereen motarilta, joka on samalla myös poistumisramppi Tuupakkaan. Rekkoja hel vetisti liikkeellä. Siinä on epävarmalla kuskilla haastetta.

"kiihdytyskaista on vaikka päättymässä ja sen on pakko vaan tulla"

.

Sieltä ei vaan ole pakko tulla, sinne vaikka pysähdytään jos et ole kiihdytyskaistan alussa tajunnut katsoa sopivaa rakoa.

Kolmion takaa tuleva (kihhdytyskaistaa ajava) on aina maksaja.

Hyvä älypää, kun se sopiva rako on, mutta ohituskaistalta joku tunkee siihen samaan aikaan.

Vierailija
132/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos takana on tilaa, niin pakkoko se on siihen eteen päästä.

Vierailija
133/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
134/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisena tiedän, että en saa tilaa siirtyä mittarille. Ja miehen kyydissä kulkevan tiedän, että miehet saa tilaa.

Vierailija
135/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos takana on tilaa, niin pakkoko se on siihen eteen päästä.

Miksi ei voisi päästä eteen? Miksi sillä on sulle väliä? Luuletko olevasi rallikisoissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi