Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvoisat moottoritielle menijät...

Joka päev kuopiossa
13.05.2020 |

Onko se niin jumalattoman vaikeaa saada oma lessuvankkuri / yarppa yaris / munakinneri siihen vaadittavaan 100 km/h vauhtiin.
Hyvin epämiellyttävää ajaa teidän perseessä 60 km/h motarille ruuhka-aikaan.
N. 85% näin tekevistä kuskeista on naishenkilöitä +40 vuotiaita.

Pro tip : Auto ei hajoa jos kierrokset menee yli 2k, kiihdytä 3 vaihteella siihen sataseen, näin meni rivakasti jopa entinen 97 vm felicia farmarin raatokin motarille back in the days.

Jotain rotia stna !

Yksi kysymys : MIKSI !?

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen liikkuu omien kykyjensä ja taitojensa mukaan liikenteessä. Äläkää mussuttako hätäiset. Järjestäkää asianne, että ehditte normaalilla menemisellä ajoissa perille.

Jos liikenteessä ei osaa ajaa turvallisesti niin kannattaa jättää auto pihaan. Nämä, jotka pahimmillaan pysähtyvät kiihdytyskaistan päähän vaarantavat muun liikenteen.

Jos siellä motarilla ei ole tilaa niin sinne pitää tarvittaessa vaikka pysähtyä.

.

Nää on huvittavia jotka luulevat olevansa etuajo-oikeitettuja, yks ainoo auto motarilla ja eivät silti osaa ajaa taakse vaan pakko yrittää eteen ja jarrut pohjassa kun kiihdytys kaista loppuu.

"Yks ainoo auto motarilla". Et oo ilmeisesti koskaan käynyt Etelä-Suomessa?

Vierailija
62/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen liikkuu omien kykyjensä ja taitojensa mukaan liikenteessä. Äläkää mussuttako hätäiset. Järjestäkää asianne, että ehditte normaalilla menemisellä ajoissa perille.

Jos liikenteessä ei osaa ajaa turvallisesti niin kannattaa jättää auto pihaan. Nämä, jotka pahimmillaan pysähtyvät kiihdytyskaistan päähän vaarantavat muun liikenteen.

Jos siellä motarilla ei ole tilaa niin sinne pitää tarvittaessa vaikka pysähtyä.

.

Nää on huvittavia jotka luulevat olevansa etuajo-oikeitettuja, yks ainoo auto motarilla ja eivät silti osaa ajaa taakse vaan pakko yrittää eteen ja jarrut pohjassa kun kiihdytys kaista loppuu.

"Yks ainoo auto motarilla". Et oo ilmeisesti koskaan käynyt Etelä-Suomessa?

Kyl täälläkin on joskus hiljaset hetket, vaikkakin harvoin.

Siksi se olikin niin huvittavaa kun vakkarilla ajoin tasaista nopeutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sinäkin jaksat stressata, kuten nyt siitä miten edessäsi ajavat menevät motarille. Käytä itse omaa ajosilmää äläkä aja sen edellä menevän peräpeilissä kiiinni.

Vierailija
64/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kyse mistään ehtimisestä, kiireestä tai kaahaamisesta. Kyse on liikenteen sujuvuudesta ja turvallisuudesta. 

Vierailija
65/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissa aamuna joku oli painanut kaasua ja ajanut hirvikolarin meidän motarin rampilla.

Kurja homma. Miten tämä liittyy tähän aiheeseen?

Vierailija
66/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lukunsa liikenneratkaisu, jossa kiihdytyskaista jatkuu omana kaistanaan seuraavaan liittymään. Ei motarilla, mutta Helsingissä ruuhkaisella kehä I:n pätkällä Pukimäessä. Kaistalla, minne pitäisi vaihtaa, autojono liikkuu 80km tunnissa (tai vähän enemmän, siinä pidempi väli kameroissa) ja edessä joku köröttelee 55km/h. Yllättävästi erityisesti bussikuskit näitä tien tukkeita. Liittymään ajetaan liikennevaloista, eli aina autoryppäänä.

Vierailija
67/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä nyky kohelo meininkiä. On niin kiire ja nopee auto. Kyllä sinne aina on päässyt pysähtymälläkin.

Muistathan kloppi, että peräänajaja maksaa!

Väärin lakia muuttuu ja jarruttelija maksaa jatkossa. Myös hidastelusta moottoritiellä saa sakot.

Vierailija
68/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motarille pitää mennä kuin toisen maailmansodan hävittäjä lentäjä. Aloittaa hyökkäyksen syöksyssä, kaasu pohjaan ja jo etukäteen valitsee kohteen eli välin johon suhahtaa.

Sitten kun siihen kesken syöksyn pääseekin eteen joku sunnuntailentäjä niin päivä on pilalla. Aah vihdoin motarille, kaasu pohjaan, mitä..perk...toi ajaa kahdeksaa kymppiä....tööttiä..keskaria....hiljentää entisestää...ei jumalauta.

Vierailija
69/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sinäkin jaksat stressata, kuten nyt siitä miten edessäsi ajavat menevät motarille. Käytä itse omaa ajosilmää äläkä aja sen edellä menevän peräpeilissä kiiinni.

Kyllä se on suuri turvallisuusriski, jos himmaat motarille liittyessä tarpeettomasti. Eri juttu, jos sieltä tulee vaikka hälytysajoneuvoja, niin silloin on hidastettava. Normaalisti sinne kyllä pääsee, kun kiihdyttää ja sutkahtaa vaan sopivaan väliin ja näin sen kuuluukin olla.

Vierailija
70/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PRO TIP vaan itsellesi: mun 1.0 litran moottorilla varustettu pikkukippo nyt ei vaan ole kovin nopea kiihtymään. Mielelläni ajaisin lujempaa liittymästä, mutta se nyt ei vaan onnistu eikä tehokkaampaan autoon ole nyt varaa.

Kulkee kyllä ihan hyvin sitten kun sen saa vauhtiin, joten turha tulla neuvomaan että "pysy pois moottoritieltä".

Vierailija
71/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ne samat tyypit, jotka valtatiellä ajaa alinopeutta, mutta kun tulee ohituskaista niin silloin kiihdytetään.

Vierailija
72/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PRO TIP vaan itsellesi: mun 1.0 litran moottorilla varustettu pikkukippo nyt ei vaan ole kovin nopea kiihtymään. Mielelläni ajaisin lujempaa liittymästä, mutta se nyt ei vaan onnistu eikä tehokkaampaan autoon ole nyt varaa.

Kulkee kyllä ihan hyvin sitten kun sen saa vauhtiin, joten turha tulla neuvomaan että "pysy pois moottoritieltä".

Minun 1.0 litran moottorilla varustettu Polo kyllä kiihtyy aivan hyvin tarvittavan nopeasti. Erittäin hyvin ehtii kiihdyttämään jokaisella rampilla. Ei ole ollu minkäänlaista ongelmaa.

Vierailija
73/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on ne samat tyypit, jotka valtatiellä ajaa alinopeutta, mutta kun tulee ohituskaista niin silloin kiihdytetään.

Nämä on itse p*rkeleitä. Olen normaalisti hyvin rauhallinen liikenteessä, mutta nämä saa kyllä veren kiehumaan... Ensiksi ajetaan 100 km/h alueella joku 90 km/h ja sitten, kun alkaa ohituskaista, että pääsisi ohi, niin jopas kiihdytetään reippaaseen ylinopeuteen!

Vierailija
74/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jotain niin uskomatonta! Ensin ajetaan 20km/h alle sallitun, ja sitten ohituskaistan alkaessa 20km/h yli sallitun :D Hahah, aina yhtä hämmentävää.

Vierailija
75/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on itse p*rkeleitä. Olen normaalisti hyvin rauhallinen liikenteessä, mutta nämä saa kyllä veren kiehumaan... Ensiksi ajetaan 100 km/h alueella joku 90 km/h ja sitten, kun alkaa ohituskaista, että pääsisi ohi, niin jopas kiihdytetään reippaaseen ylinopeuteen!

Yleensä kyseessä on joku ihan upouusi tuliterä mersu, jolla on niin kiva ilmeisesti revitellä ohituskaistalla, mutta muuten ei uskalleta...

Vierailija
76/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä halua ajaa kenenkään peräpeilissä kiinni, enkä ajakaan. Jotenkin sitä vaan odottaa ja olettaa, että siinä kiihdytyskaistalla liityttäessä moottoritielle (jossa rajoitus 120km/h), se edellä ajava auto ajaisi reipasta ja tasaista vauhtia eteenpäin, eikä alkaisi yhtäkkiä hidastamaan ja jarruttelemaan, ajamaan 70km/h tai muuta vastaavaa älyvapaata.

Vierailija
77/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et osaa vain ajaa? Siis ei pahalla, vaan ehkä et uskalla painaa kaasua tarpeeksi ajoissa ja pohjaan asti. Ei tuollainen pikkukinneri tietenkään kiihdy, jos ensin ajat 60km/h kiihdytysrampin alas asti, ja vasta sitten alat pikkuhiljaa painamaan kaasua vähän reippaammin. 

Vierailija
78/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois kiihdyttää kunnolla, mutta voisi myös takanatulevatkin pitää kunnon turvavälit. Tässä kuulostaa nyt siltä, että myös nämä asiasta kovasti vihoissaan olevat tekevät jotain määrin, jos ovat heti "lähes törmäämässä" toisen perään, kun tämä ei kiihdytäkkään sataseen niin nopeasti.

Muistakaa ne turvavälit! Siellä kaistalla voi myös olla jotain yllättävää edessä, jolloin kiihdyttävä auto joutuukin jarruttamaan ja reaktionopeutesi pitäisi sitten riittää jarruttamaan myös ennen törmäystä, kuten muissakin tilanteissa liikenteessä. Sinä et välttämättä näe sitä, minkä edessäsi ajava näkee.

Vierailija
79/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos motarilla on ruuhkaa niin siinä rampin alussa ajaa senverran hiljaa että näkee itselleen sopivan välin sieltä liikennevirrasta. Sitten lämäri pohjaan ja kunnon kiihdytys. Se säästää polttoainettakin kuin sellainen veltto kaasujalka.

Vierailija
80/135 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä halua ajaa kenenkään peräpeilissä kiinni, enkä ajakaan. Jotenkin sitä vaan odottaa ja olettaa, että siinä kiihdytyskaistalla liityttäessä moottoritielle (jossa rajoitus 120km/h), se edellä ajava auto ajaisi reipasta ja tasaista vauhtia eteenpäin, eikä alkaisi yhtäkkiä hidastamaan ja jarruttelemaan, ajamaan 70km/h tai muuta vastaavaa älyvapaata.

Terveisiä liikenteestä: Aina pitää varautua siihen, että toinen sattaa hidastaa tai jarruttaa yllättäen, voi vaikka joku lapsi hypätä yhtäkkiä puskasta tielle ja siinä onkin sitten kiire jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan