Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvoisat moottoritielle menijät...

Joka päev kuopiossa
13.05.2020 |

Onko se niin jumalattoman vaikeaa saada oma lessuvankkuri / yarppa yaris / munakinneri siihen vaadittavaan 100 km/h vauhtiin.
Hyvin epämiellyttävää ajaa teidän perseessä 60 km/h motarille ruuhka-aikaan.
N. 85% näin tekevistä kuskeista on naishenkilöitä +40 vuotiaita.

Pro tip : Auto ei hajoa jos kierrokset menee yli 2k, kiihdytä 3 vaihteella siihen sataseen, näin meni rivakasti jopa entinen 97 vm felicia farmarin raatokin motarille back in the days.

Jotain rotia stna !

Yksi kysymys : MIKSI !?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä nyky kohelo meininkiä. On niin kiire ja nopee auto. Kyllä sinne aina on päässyt pysähtymälläkin.

Muistathan kloppi, että peräänajaja maksaa!

Tajuatko, ettei moottoritielle saa pysähtyä, ei myöskään siihen liittymän päähän. Voitko olla noin yksinkertainen?

Vierailija
22/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että olin rekalla tulossa kiihdytyskaistaa moottoritielle ja edessä mateli pikkuauto, joka ei osoittanut elettäkään kiihdyttääkseen tai liittyäkseen motarille. Laitoin vilkun päälle, liityin motarille ja kun olin rinnalla, tämä mamma lykkää autonsa mun eturenkaaseen. Kauhea ropina kävi kun pultinsuojukset irtosi, en tiedä miten mamman autolle kävi, mutta sinne jäi kiihdytyskaistalle edelleen. #stayhome

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Siisti tulla vaikka täyteen lastatulla pakettiautolla ramppia alas tuollaisen perässä. Olisi kiva kun saisi kiihdyttää siellä kiihdytyskaistalla, mutta ei - siellä on edessä joku jonka täytyy surruuttaa 60 km/h kiihdytyskaistan päähän asti. Sitten Herran haltuun.

Ehkä mahtuu, ehkä ei. Voihan siihen jäädä parkkiin venttailemaan.

Jeeee-sus.

Mun taktiikka on antaa muodostua siihen kunnon hajurako. Jos edellämenevä menee 60km/h, menen itse vielä hitaammin, kunnes on reippaasti väliä. Tähtään sen niin, että kun lähden kiihdyttämään, niin mulla on se 100km/h siinä kohtaa kun pääsen vaihtamaan moottoritien puolelle, pääsen siitä hidastelijasta ohi ja liikenteen sekaan sujuvasti samalla kertaa.

Vierailija
24/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tällä kertaa näin päin. Sitten välillä on niitä vänkääjiä, jotka eivät periaatteesta tee tilaa rampista tuleville, koska heillä on etuajo-oikeus.

Vierailija
25/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen samaa mieltä aloittajan kanssa, mutta ne itsemurhahissuttelijat ovat useimmiten lippalakkipäisiä papparaisia. t. n49

Vierailija
26/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tällä kertaa näin päin. Sitten välillä on niitä vänkääjiä, jotka eivät periaatteesta tee tilaa rampista tuleville, koska heillä on etuajo-oikeus.

Miksi ihmeessä pitäisi tehdä tilaa? Rampilta tulija katsoo itselleen sopivan välin ja sujahtaa siihen. Siinä rampin päässä on kolmio juuri tästä syystä. Vai onko olemassa ihmisiä, jotka jotenkin tahallaan jäävät roikkumaan tielle kun toinen on tulossa rampista? Miten sellainen edes onnistuisi?

Jälleen: motarilla ajamisessa on omat sääntönsä. Ei minun säännöt eikä sinun säännöt, vaan Suomen tieliikennelaissa määritellyt säännöt. Jos ei niitä hallitse, perille pääsee varmasti muitakin teitä pitkin.

Minulla oli ollut kortti kolme vuotta ennen kuin uskaltauduin moottoritielle ekan kerran. Aloitin liittymisen harjoittelun tyhjällä tiellä sellaisena aikana, kun oli vähän tai ei juuri yhtään muuta liikennettä. Suosittelen, jos yhtään pelottaa.

27/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu ei ole mikään perusoikeus. Jos ei osaa ajaa tai jos ajaminen on liian jännää, on syytä olla menemättä rattiin.

Vierailija
28/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö siellä on tietöitä kesken? En ole muulloin käydessäni noteerannut ongelmaa. Ehkäpä ap:llä on lyhyt pinna.

Vierailija
29/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just muutama päivä sitten kävi niin että edelläni ajava auto PYSÄHTYI kiihdytyskaistalle, siis pysähtyi kokonaan. Meinasi tulla ikävä peräänajo. 

Olen itsekin joutunut kokemaan saman, viisi autoa ajamassa rampilta moottoritielle ja ensimmäisenä ajava pysähtyy kärkikolmion kohdalle. Oli suuri ihme, ettei peltiä rypistynyt.

Ne on varmaan ne samat, jotka pysähtyy ennen kiertoliittymään menemistäkin varmistamaan ettei siellä ole ketään. Pöljät ei tajua, että se turha pysähtyminen hidastaa aina liikkeelle lähtemistä.

Vierailija
30/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uskalla.

Vaikea tarkkailu tilannetta samalla kuin ajaa sataa. Siinä vielä joutuisi vaihtamaan kaistaa johonkin väliin.

Erityisen hankalaa talvisin.

Siis häh? Ympäristön tarkkailu on ihan yhtä helppoa missä tahansa nopeudessa, niin kauan kun ei hupsauteta hyperavaruuteen Millenium Falconilla.

Sinne tielle vain on mukavampi liittyä kun ajaa karvan kovempaa kuin liikenne, jonka sekaan pyrkii.

Suuressa nopeudessa ympäristö vaihtuu niin nopeasti, että se tuntuu vaaralliselta siinä vaihtaa kaistaa.

Vierailija
31/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee tilaa, koska liikennesäännöt kieltävät sen ja sä voit aina jättäytyä siihen mun taakse, jos olet siinä rinnalla.

Vierailija
32/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Siisti tulla vaikka täyteen lastatulla pakettiautolla ramppia alas tuollaisen perässä. Olisi kiva kun saisi kiihdyttää siellä kiihdytyskaistalla, mutta ei - siellä on edessä joku jonka täytyy surruuttaa 60 km/h kiihdytyskaistan päähän asti. Sitten Herran haltuun.

Jeeee-sus.

Mun taktiikka on antaa muodostua siihen kunnon hajurako. Jos edellämenevä menee 60km/h, menen itse vielä hitaammin, kunnes on reippaasti väliä. Tähtään sen niin, että kun lähden kiihdyttämään, niin mulla on se 100km/h siinä kohtaa kun pääsen vaihtamaan moottoritien puolelle, pääsen siitä hidastelijasta ohi ja liikenteen sekaan sujuvasti samalla kertaa.

Tuo on erittäin vaarallista. Olen sellainen varovainen ja meinannut ajaa teikäläisen kylkeen monta kertaa.

Tuo on vaarallista ja kiellettyä.

Vierailija
33/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä nyky kohelo meininkiä. On niin kiire ja nopee auto. Kyllä sinne aina on päässyt pysähtymälläkin.

Muistathan kloppi, että peräänajaja maksaa!

Tajuatko, ettei moottoritielle saa pysähtyä, ei myöskään siihen liittymän päähän. Voitko olla noin yksinkertainen?

Liittymän päähän saa tietenkin pysähtyä.

Vierailija
34/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapuskurissa roikkuva paskiainen  aiheuttaa vaaran. Rampilla pitää pitää reilusti väliä jotta edelläajava voi säätää nopeuttaan turvalliseen liittymiseen. Paskiaista turpaan!

Vierailija
35/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tulorampilla hissuttelijat alottaa hidastamisen jo kilsa ennen erkanimisliittymää. Sen takia Suomen moottoritiet ei vedä koska liian moni ei osaa liittyä motarille eikä erkaantua motarilta oikein. Kiihdytyskaistalla kiihdytetään, motarilla ajetaan liikennevirran mukana ja poistumisrampilla sitten jarrutetaan. Liian vaikea konsepti?

Vierailija
36/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä on juurikin se ettei uskalleta kiihdyttää muun liikenteen nopeuteen ja vilkkua käyttämällä siirtyä sinne moottoritien puolelle, vaan hidastetaan odottamaan että sieltä mahdollisesti tulisi joku rako johon pääsee. Minä olen aina saanut tilaa kun olen kiihdyttänyt motarin nopeudelle ja laittanut vilkun päälle jo ennen kuin kiihdytyskaista edes yhtyy motariin.

Vierailija
37/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi tehdä tilaa? Rampilta tulija katsoo itselleen sopivan välin ja sujahtaa siihen. Siinä rampin päässä on kolmio juuri tästä syystä. Vai onko olemassa ihmisiä, jotka jotenkin tahallaan jäävät roikkumaan tielle kun toinen on tulossa rampista? Miten sellainen edes onnistuisi?

Jälleen: motarilla ajamisessa on omat sääntönsä. Ei minun säännöt eikä sinun säännöt, vaan Suomen tieliikennelaissa määritellyt säännöt. Jos ei niitä hallitse, perille pääsee varmasti muitakin teitä pitkin.

Minulla oli ollut kortti kolme vuotta ennen kuin uskaltauduin moottoritielle ekan kerran. Aloitin liittymisen harjoittelun tyhjällä tiellä sellaisena aikana, kun oli vähän tai ei juuri yhtään muuta liikennettä. Suosittelen, jos yhtään pelottaa.

Onhan näitä periaatteen miehiä, jotka eivät voi antaa tilaa, koska heidän eteensä ei mennä, vaan kiihdyttävät vauhtia. Jos on enemmän liikennettä, tällä periaatteella kolisee pelti, koska sopiva väli on aina yhtä kuin jonkun edessä.

Vierailija
38/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeeee-sus.

Tuo on erittäin vaarallista. Olen sellainen varovainen ja meinannut ajaa teikäläisen kylkeen monta kertaa.

Tuo on vaarallista ja kiellettyä.

Miten niin kiellettyä? itsehän et millään meinaa sinne muun liikenteen sekaan mennä vaan hissuttelet rampin päähän ja estät vielä takana tuleviltakin muun liikenteen sekaan pääsyn. Ja tukit koko liikenteen. Pakkohan se on tuollaista alinopeutta ajavaa ennen sinne liikenteen sekaan mennä tai sinne ei pääsisi koskaan.

Vierailija
39/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihdytetään kyllä rampilta vauhdilla mutta kia kuskilta ei elettäkään antaa tilaa ja vanhempi mies ja sitten jarruttelet.

Vierailija
40/135 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina himmailen kehälle tai motarille mennessä kauempana edellä ajavasta, jotta saan tarpeeksi nopeutta ja pääsen sinne muun liikenteen sekaan. Jos ajaisin sen edellä olevan perässä, niin välimatka ei riittäis kiihdytykseen, kun se saamari siinä edessä ei voi nostaa nopeutta.

Ja ap on ihan oikeassa siinä, ettei se auto hajoo pienemmällä vaihteella ajettaessa. Me käytiin ennen aina polttaa karstat motarilla pienellä vaihteella ennen katsastusta, jotta pakokaasupäästöt ois tarpeeksi alhaiset. Viimein meni kyllä katalysaattori vaihtoon.

Mä en kuulu tuohon 85 %: iin -nainen 53 v.-

Sama juttu. N49

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän