mies "takavarikoi" ostamansa tavarat vihaisena
Siis mitä ihmettä onko kellään muulla samaa kun meillä? Aina kun meille tulee sanaharkkaa, miehellä menee asia täysin yli ja suuttuu todella kovasti pienistäkin asioista. Kun hän suuttuu, hän sanoo että minun pitää antaa kaikki hänen ostamat tavarat takaisin. Ei siis olla eroamassa vaan en enää saa käyttää niitä niin kauan kunnes "opin olemaan". TV miehen ostama = en saa katsoa sitä. Tietokone = miehen ostama, en saa käyttää sitä. Tabletti = miehen ostama, en saa käyttää sitä. Älykello = miehen ostama, ottaa pois ranteesta.
Kaikki on siis virallisia lahjoja jotka on MINULLE esimerkiksi joululahjaksi ostettu mutta riidan hetkellä sillä ei ole väliä. Sitten kun sovitaan, mies taas antaa minulle tavarat takaisin. Ärsyttää suunnattomasti ja oksettaa melkein, miten voi edes tehdä noin? Ollaan about 30 vuotiaita molemmat, mies vähän vanhempi.
Kommentit (74)
JätkäLahest kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa, nehän on sun tavaroitas, jotka olet lahjaksi saanut, joten miksi sä niitä pois annat?
Kenen nimi kuiteissa? Varmaan ei ole tehty mitään kirjallista todistusta että mies on laitteet maksettuaan antanut ne pois.
Lain mukaan mies omistaa laitteet.
Minkä lain?
Vierailija kirjoitti:
Mä kävisin ostamassa oman telkkarin, miehen katse ei saisi osuakkaan siihen 😈
Minä ostaisin kyllä ihan oman kodin. Eikä miestä (ex) kutsuttaisi sinne.
Ap minun exäni oli samanlainen. Lopuksi en enää ottanut lahjoja häneltä vastaan, sanoin vaan että pidäppä itselläsi kun kuitenkin ne jossain vaiheessa otat pois.
Vierailija kirjoitti:
JätkäLahest kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa, nehän on sun tavaroitas, jotka olet lahjaksi saanut, joten miksi sä niitä pois annat?
Kenen nimi kuiteissa? Varmaan ei ole tehty mitään kirjallista todistusta että mies on laitteet maksettuaan antanut ne pois.
Minkä lain?
Oman käden oikeus?
Narsistin käsikirja?
Tuolle hommalle on nimi: uhkailu ja kiristäminen. Vanha lastenkasvatuskonsti. Noin voisi ehkä rangaista todella huonosti käyttäytynyttä lasta. Känny pois, pysy huoneessasi jne.
Sä olet kuitenkin aikuinen ihminen ja suhteessa pitäisi olla tasa-arvo-> Ei ole. Et ole miehen todella huonosti käyttäytynyt lapsi. Löydä omanarvontuntosi, nainen.
Ehdotan että
nyt kasaat kaikki miehen yhteiskäyttöön ja lahjaksi hankkimat tavarat yhteen pinoon, ja kysyt mieheltä että "katsoppa tätä vuorta tässä. Mikä se sinun mielestäsi on?"
a) onko se tavarapino, jonka sinä olet ostanut ja jos on, onko minulla siihen käyttöoikeus?
b) Miksi se jotain riitatilanteissa jotain, jolla avulla hallitaan minua?
Mikä se sinun mielestäsi on?
Mies voi siihen sössöttää jotakin.
Sitten annat tömäkän tiedonannon:
"Minä en rakasta tavaroita. Ilmeisesti sinä et oikeasti rakasta minua, vaan yrität itsekkäästi hallita minua. Siinä on vissi ero. Minusta tuo läjä on sinun minua kohtaan harjoittamaa vallankäyttöä. Jos enää kertaakaan teet tuon temppusi, voit sen jälkeen ihan yksin jäädä katselemaan noita niin sanottuja tavaroitasi ja lahjojasi ja niiden sinulle antamaa rakkautta- mä jätän sut samantien ja tämä on taivaan tosi, tällaista en enää kertaakaan siedä, mä lähden. Paina se nyt kaaliisi" - ja pidä kanssa sanasi. Miehen pitää osata olla aikuisiksi ihmisiksi.
Ja sun ei tartte olla nössö.
Ja jos tosiaan ei mene puhe perille, niin jätä se. Niin olen minäkin tehnyt, kun silloinen kumppani uhkasi tottelevaisuuteni saavuttaakseen soittaa työnantajalleni ja kertoa yksityisasioitani täysin valheellisesti. Minäpä tein niin, että menin työnantajani juttusille ja sanoin, että "pahoittelen että joudun tällaista selvittämään, mutta nyt on erotilanne päällä ja jos sellainen ilkeämielinen puhelu tulee, niin valetta on, älä usko sitä paskaa, vaan sano että et jouda kuuntelemaan, kiitos ja hyvää päivänjatkoa" ja äijästä tuli ex, vaikka kuinka kävi parkumassa oveni takana. Minä en siedä minkäänlaista halpamaista käytöstä.
Anoppini ex teki tuon anopille, soitti hänen äidilleen ja väitti anopin olevan mielisairas. Äiti eli mieheni mummi soitti tietenkin kauhuissaan meille. Kerrottiin suoraan, että mielisairas on se soittaja.....vanhaa ihmistä pelästyttää tuollaisilla soitoilla. Anoppi ei tosiaankaan antanut anteeksi äläkä anna sinäkään minkäänlaista kiristämistä anteeksi.
Onneksi mulla on nykyään järkipäinen mies.
Belorfin käsilaukuista jatkojalostettu tämmöinen provo sitten. Ranta-ahot toimivat esikuvina jo provoilijoillekin😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä että mieheni käyttää henkistä väkivaltaa mutta mietin vain että onko tuo vaan lapsellista käytöstä vai mitä ihmettä. Minusta tuo on ihan järjetön homma mutta toisaalta olen niin tottunut siihen etten varmaan osaa suhtautua siihen enää oikein. Aina mielessäni uhoan etten koske enää hänen ostamiin lahjoihin mutta aina se viha laantuu ja mies saa houkuteltua minut käyttämään niitä taas - varmaan että voi riistää ne minulta taas uudelleen ja hallita :(
- Ap
Toi klassinen viimeinen suruhymiö ja ”mieheni”-sanan hokeminen ovat myös niin ilmiselvää trollikäsialaa, että palaahan takaisin suunnittelupöydälle.
Tällä samalla trollikat päättyy aina joku lause kuymykseen ”mitä ihmettä”. Näitä on ollut miljoona.
JätkäLahest kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän omista. Lahjalle ei ole mitään määrämuotoa, eli "kirjallista todistusta" ei vaadita.
Heitä ne lahjat ulos ikkunasta, pakkaa kamasi ja lähde.
Et sinä tietenkään mokomaa simputusta muuten sietäisi, mutta
A) kun se on muuten aivan ihana
B) pelkäät että et kelpaa kenellekään muulle
C) et tule toimeen ilman hyvätuloista miestä
D) mitä muita tekosyitä sinulla on?
Olen ollut samassa tilanteessa kuin ap.
Tosin siihen liittyi paljon muutakin kiristämistä ja kontrollointia, tuo ei ollut ainoa asia, joten lopulta sain jonkunlaisen hermoromahduksen ja viskoin kaikki miehen antamat lahjat parvekkeelta alas.
Mies ei siis ollut kotona, vaan laitteli viestein mitkä kaikki tavarat haluaa itselleen, ja mä vastasin että heitän niitä yksitellen partsilta alas. Mies ei uskonut, vaan jatkoi luettelemista, johon aina vastasin että sieltä on haettavissa. Lopuksi otin läjästä kuvan ja lähetin miehelle.
Sinne meni telkkari, läppäri, stereot, kajarit ja lenkkarit. Ihmettelen yhä miten kukaan ei soittanut poliisille. Lopulta aamuyöstä kävin roudaamassa kamat roskakatokseen miettin mikä musta on tullut.
Mitään järkeähän tuossa ei ollut, viskoa nyt omat kamansa partsilta alas, mutta se tosiaan oli hermoromahdus.
Yllättävää kyllä, tuo lahjoilla kiristäminen loppui siihen, mutta keksihän se toki sitten muita keinoja.
Vierailija kirjoitti:
JätkäLahest kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän omista. Lahjalle ei ole mitään määrämuotoa, eli "kirjallista todistusta" ei vaadita.
Jos tulee ero niin millä todistat että ne kuuluu naiselle? Sana sanaa vastaan ja toisella kuitit mitkä näyttää hänen ostaneen laitteet.
Jos mies ostaa omakotitalon ja tulee ero niin luuletko että nainen saa talon ilmaiseksi? Heh heh.
Kysy mieheltä kumpí omistaa esim tabletin jonka mies on antanut sinulle. Jos mies vastaa että hän omistaa niin voit kysyä miksi mies antoi sen lahjana eikä kertonut että omistusoikeus on kuitenkin miehellä. Tällaisessa tapauksessa olisi parasta ettet enää ikinä ota vastaan yhtään lahjaa mieheltäsi. Etkä myöskään itse osta miehelle lahjoja tai korkeintaan suklaalevyn tai muuta parin euron sälää.
Jos mies sanoo että sinä omistat tabletin jona hän osti mutta antoi sinulle lahjaksi niin tee heti lahjakirja asiasta ja pyydä että molemmat allekirjoittaa paperin ja sen jälkeen on selvää että tuo esine on sinun ja miehellä ei ole mitään oikeutta ottaa sitä sinulta.
Tai no yksinkertaisinta olisi erota ja unohtaa tuo idiootti. Arvaukseni on että mies on ,hopeasika, eli vanhempi mies joka alistaa naista tuolla tavoin koska pelkäö menettävänsä nuoren naisensa. Ja pelkää ihan aiheesta koska jossain vaiheessa kalliiden lahjojen ym ilo haihtuu ja nainen lähtee etsimään fiksua oman ikäistään miestä. Ja hopeasika joutuu taas etsimään uutta höynäytettävää nuorta naista. Ja koko ajan se käy vaikeammaksi mitä raihinaisemmaksi ja pappamaisemmaksi hopeasika tulee.
En ottais mieheltä enää mitään vastaan. Aloittaen noista takavarikoiduista tavaroista. Seuraavat lahjat antaisin takaisin. Sanoisin vaan että nyt loppui tämä pelleily. Jos mies ei osaa antaa lahjoja vaan vaatii niitä aina riidan tullen takaisin niin sitten en ota enää lahjoja tältä vastaan. Pärjään omillani. Tai jos en saa itse ostettua esim. tietokonetta niin sitten olen ilman.
Todennäköisesti miettisin jo eroa, eihän tuo ole muuta kuin vallankäyttöä ja sun alistamista.
Joku raja pitää ihmisellä olla. Kynnysmattona ei kannata elää.
Vierailija kirjoitti:
Perus iltapäivän miesvihaprovot tulilla. Laitetaas kahvit porisemaan.
Ai siis että kaikki väärä mitä mies tekee, on automaattisesti jotain mies ihana. Jep jep...
Kaikki ihmiset eivät vain osaa riidellä ihmisittäin ja siinä ei sukupuolella ole vaikutusta. Oma ukko on kanssa aivan järjettömän huono riitelijä. Aihe kuin aihe, paasaa vain omaa näkemystään ja sitten kun itse haluaisi sanoa jotain, livistää ovesta pihalle ja jättää puhumaan seinille. Ja toki viimeisenä ennen ovenkolahdusta heittää jonkun "nasevan viimeisen sanan". Ja riitaa seuraa aina useamman päivän mykkäkoulu.
Kun seuraavan kerran ottaa tavarat pois, marssi kauppaan ja osta omat. Sitten sanot ettet enää tarvitsekaan miehen ostamia, asettakoon ne vaikka takareikäänsä
Tähän on kyllä helppo jatkaa provoa sanomalla että mies vaatii että palkkasi maksetaan hänen tililleen tai ettet ole töissä juuri nyt
Älä nyt ainakaan lapsia hanki tuollaisen hullun kanssa. Juokse kun vielä ehdit/kykenet
Eikö ketään ylös tai alas klikkailevaa häiritse esimerkiksi se, miten yksipuoliset tiedot näissä aloituksissa monesti annetaan? Tästäkään aloituksesta ei selviä ollenkaan se, onko ap ollut asiallinen vai ihan hirveä lehmä miestä kohtaan ennen kuin näin on käynyt.
Mun ex teki välillä noin. On siksi ja monen muunkin syyn takia ex. Itse annoin lahjan takaisin, mutta en enää ottanut sitä uudelleen vastaan vaan ostin itse vastaavan tavaran.