Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies "takavarikoi" ostamansa tavarat vihaisena

Vierailija
13.05.2020 |

Siis mitä ihmettä onko kellään muulla samaa kun meillä? Aina kun meille tulee sanaharkkaa, miehellä menee asia täysin yli ja suuttuu todella kovasti pienistäkin asioista. Kun hän suuttuu, hän sanoo että minun pitää antaa kaikki hänen ostamat tavarat takaisin. Ei siis olla eroamassa vaan en enää saa käyttää niitä niin kauan kunnes "opin olemaan". TV miehen ostama = en saa katsoa sitä. Tietokone = miehen ostama, en saa käyttää sitä. Tabletti = miehen ostama, en saa käyttää sitä. Älykello = miehen ostama, ottaa pois ranteesta.

Kaikki on siis virallisia lahjoja jotka on MINULLE esimerkiksi joululahjaksi ostettu mutta riidan hetkellä sillä ei ole väliä. Sitten kun sovitaan, mies taas antaa minulle tavarat takaisin. Ärsyttää suunnattomasti ja oksettaa melkein, miten voi edes tehdä noin? Ollaan about 30 vuotiaita molemmat, mies vähän vanhempi.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ei vieläkään yhtään "kilttiä miestä" ulisemassa???

Vierailija
62/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, nehän on sun tavaroitas, jotka olet lahjaksi saanut, joten miksi sä niitä pois annat?

Kenen nimi kuiteissa? Varmaan ei ole tehty mitään kirjallista todistusta että mies on laitteet maksettuaan antanut ne pois.

Lain mukaan mies omistaa laitteet.

Eihän omista. Lahjalle ei ole mitään määrämuotoa, eli "kirjallista todistusta" ei vaadita.

Jos tulee ero niin millä todistat että ne kuuluu naiselle? Sana sanaa vastaan ja toisella kuitit mitkä näyttää hänen ostaneen laitteet.

Jos mies ostaa omakotitalon ja tulee ero niin luuletko että nainen saa talon ilmaiseksi? Heh heh.

Huoh.

1) On yksi kysymys, mikä on aineellisen oikeuden mukainen tilanne, ja toinen kysymys mikä voidaan oikeusprosessissa näyttää toteen.

2) Lahjasta voi olla kaikenlaista näyttöä, kuten asianosaisten ja sivullisten kertomukset, esineen tosiasiallinen hallinta ja käyttö jne.

3) Kiinteistön, kuten omakotitalon tontin, omistajan vaihtuminen edellyttää määrämuotoisen kauppa- tai lahjakirjan tekemistä ja omistajanvaihdos on rekisteröitävä kiinteistörekisteriin. Tavallisesti omistajasta ei siis ole epäselvyyttä.

4) Ero ei vaikuta omistussuhteisiin mitenkään, ellei kyseessä ole aviopuolisot joilla on avio-oikeus toistensa omaisuuteen. Omistuksesta voidaan riidellä aivan yhtä hyvin avopuolisoiden, ex-puolisoiden tai sellaisten välillä, jotka eivät koskaan ole olleet puolisoita.

5) Olet aasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ei vieläkään yhtään "kilttiä miestä" ulisemassa???

Jo viides viesti on ulisijan viesti. 

Vierailija
64/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies tekisi noin, ottaisin siltä kaikki mun ostamat bokserit ja sukat pois. Se kun ei oo ikinä ostanut niitä itelleen, niin siinähän kulkisi ilman...

Mutta tosissaan otettuna kyseessä on henkistä väkivaltaa, jota ei pitäisi sietää missään muodossa.

Vierailija
65/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sen lisäksi, että hommaat omat tavarat, niin hommaa myös oma asunto jos asutte yhdessä, ja asap, ei joskus tulevaisuudessa. Äläkä ota mitään vastaan mieheltä enää koskaan. 

Jos jostain syystä haluat jatkaa suhdetta tuon miehen kanssa, niin tuo on ainoa vaihtoehto. Älä haaveile lapsista, älä yhdessä asumisesta, mistään. Älä odota ja haaveile, että se muuttuu kiltiksi, se ei muutu.

Viet siltä kaikki keinot sun kiristämiseen. Taistele vastaan. Jos sen jälkeen huomaat olevasi vaarassa, lähde turvakotiin. 

Siinä on sun mahikset. Muita ei ole eikä tule.

Terv. se joka heitti lahjat partsilta alas. 

Vierailija
66/74 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin täsmentämään vielä eli: minä käyn kyllä töissä ja tienaan. Olen vaatimaton enkä tykkää ostaa itselleni mitään. Mies taas tekee pätkätöitä eli rahaa on joko suht reilusti tai ei ollenkaan. Jouluna ja syntymäpäivänä vaikka sovittaisiin että lahjabudjetti on 50e, hän ostaa silti esim 400e kellon. En ole aiemmin tajunnut mitä on meneillään, mutta alun perin minä omistin kaikki huonekalut, TV:t jne. Niistä kun on aika jättänyt, jotenkin ne uudet on aina maksettu miehen tililtä. 

En aio enää ottaa noita tavaroita takaisin ja nöyrtyä, olen mielummin puhelimella tuolla MINUN sohvalla vaikka loppuelämän kun alistun enää tuommoiseen kiristykseen. Tai toki voidaan sitten kirjoittaa ne lahjakirjat. Minun kalliit lahjat eli esim. puhelimet jne on vihaisena paiskottu asfalttiin tai myyty eteenpäin / hävinneet "kummasti"... 

Ikäeroon, mies on minua 4 vuotta vanhempi. 

- AP

67/74 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävisin ostamassa oman telkkarin, miehen katse ei saisi osuakkaan siihen 😈

Kumpi maksaa liittymät?

Vierailija
68/74 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä pysytte yhdessä, niin älä ota enää kalliita lahjoja vastaan. Jos joululahja on sovittua kalliimpi, ojenna se takaisin miehelle ja sano, että et voi ottaa vastaan niin kallista. Vaikka sukulaiset olisivta paikalla ja nolottaisi. harjoittele peilin edessä etukäteen. 

Tai oikeastaan, ala heti nyt harjoitella ääneen seuraavia: 

- Ei

- Ei käy

Tämä on minun, ei sinun

- tämä on minun kelloni, et saa ottaa sitä

- Se on nyt sinun, ei tarvitse enää palauttaa

- ei kiitos, pärjään ilman telkkaria

- sinä otit sen pois, en halua sitä enää takaisin, koska olet toistuvasti osoittanut, että mikään ei ole aidosti minun

Vierailija
69/74 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kertaisesti mies ajattelee et oot lapsen tasolla. Vaikka todellisuudessa hän on eikä osaa selkeästi kommunikoida

Vierailija
70/74 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle omanarvontuntoni on tärkeämpää kuin tavarat. Erotilanteessa exä yritti uhkailla ja kiristää. Totesin rauhallisesti, että kuule en minä tavaroiden puutteesta onnettomaksi tule enkä käy kanssasi niistä riitelemään. Saat ottaa mukaasi ihan mitä haluat lähtiessäsi. (Okei, muutama muistoesineen kuolleen mummoni jäämistöstä olin jo pakannut laatikkoon ja vienyt vanhempieni varastoon turvaan. Ei rahallisesti arvokkaita, mutta ainoat esineet, joilla minulle on tunnearvoa.) Ei saanut ex riitaa aikaiseksi eikä lopulta edes uskaltanut viedä juuri mitään. 

Itse laittaisin aivan kaikki lahjaksi saadut esineet johonkin näkyville, esim. keittiön pöydälle ja sanoisin miehelle, että tämä suhde on tässä nyt, jää sinä tavaroiden kanssa tänne, minä lähden nyt. Ei riitelyä, ei riitaan mukaan lähtöä vaikka mitä yrittäisi.

Vierailija
71/74 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristää sua niin kauan kun suostut kiristettäväksi. Jos nyt syystä tai toisesta et halua jättää häntä (tavaroineen mielellään) niin opettelepa laittamaan vastaan.

Vierailija
72/74 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kumpa olisikin provo! Tällä hetkellä juurikin maanantaina (syntymäpäivänäni vielä) minulta lähti taas "oikeus" käyttää kaikkia tavaroita ja eilisen vietin sohvalla puhelimen kanssa. Omistin aiemmin lähes kaikki tavaramme, mutta vuosien saatossa hiljaa hiipien mies on ostanut aina meille uusia juttuja ja korvannut minun ostamiani. 

- AP 

Miksi, mihin sinun omat tavarasi ovat joutuneet? Ota nyt ne uudelleen käyttöön.

Vierailija
73/74 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen exä sillä lisäyksellä että vaati aikanaan myös palkkani tililleen. Minä tähän suostuin ja siitäkös tilanne kärjistyi. 3 vuotta elin vaikka mitään omaa, puhelinlaskuni oli hänen nimellään (asettanut saldorajat jne) ja katsoi aina laskusta erittelyn numeroista jonne olen soitellut. Kamelin kaula katkesi lopulta, kävin salaa työhaastattelussa, tulin valituksi ja irtisanouduin vanhasta työstä. Vuokrasin salaa itselleni oma kodin ja kahta viikkoa myöhemmin pakkasin matkalaukkuun omat vaatteeni, kenkäni, 2 kirjaa, kasan lapsuuteni valokuvia ja marssin ovesta ulos viimeisen kerran. Ilmoitin isännöitsijälle muuttaneeni pois, kerroin ettei uutta osoitettani saa luovuttaa exälle minkään syyn takia ja aloitin oman elämän. Kamalaahan se oli niin monen vuoden alistuneisuuden jälkeen olla omillaan ja ajatella itse, päättää itse ja elää itselleen. Kannatti. Exä löysi nopeasti uuden naisen joka muutti hänen kotiinsa minun sisustukseni ja tavaroideni keskelle. Facebookin ja tuttavieni kertoman perusteella uusi nainen elää miehen vallan alla kuten minä aikanaan. Sääli, mutta näillä miehillä on kyky löytää aina uusi alistettava vanhan tilalle joten en vatvo asiaa enempää enkä puutu varoitellen toisten tekemisiin. Olen viimein vapaa!

Vierailija
74/74 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, nehän on sun tavaroitas, jotka olet lahjaksi saanut, joten miksi sä niitä pois annat?

Mies (185cm 150kg) kun kerää niitä säkkiin tai sanoo että en saa käyttää niin en oikein itse 20cm lyhyempänä ja kevyempänä kehtaa vastaankaan väittää kun kakkoseksi siinä jäisi. Olen muutenkin aika kiltti luonteeltani ja mies aika lapsellinen ja "raisu". Helpommalla olen päässyt aina vaan antamalla riehua aikansa mutta näin vuosia myöhemmin kun ikää alkaa olla sen verran että pitäisi perhettä perustaa on silmät jotenkin auennut tälle koko touhulle ja mietin että mihin ihmeeseen olen itseni työntänyt... Joko äärimmäistä lapsellisuutta ja keskenkasvuisuutta tai sitten suoraa henkistä väkivaltaa. Mene ja tiedä mikä ero niilläkin. 

- AP

On mitä on mutta ei ole normaalia. On vakava luonnehäiriö jonka kanssa elämistä kyllä varoisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi