Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies "takavarikoi" ostamansa tavarat vihaisena

Vierailija
13.05.2020 |

Siis mitä ihmettä onko kellään muulla samaa kun meillä? Aina kun meille tulee sanaharkkaa, miehellä menee asia täysin yli ja suuttuu todella kovasti pienistäkin asioista. Kun hän suuttuu, hän sanoo että minun pitää antaa kaikki hänen ostamat tavarat takaisin. Ei siis olla eroamassa vaan en enää saa käyttää niitä niin kauan kunnes "opin olemaan". TV miehen ostama = en saa katsoa sitä. Tietokone = miehen ostama, en saa käyttää sitä. Tabletti = miehen ostama, en saa käyttää sitä. Älykello = miehen ostama, ottaa pois ranteesta.

Kaikki on siis virallisia lahjoja jotka on MINULLE esimerkiksi joululahjaksi ostettu mutta riidan hetkellä sillä ei ole väliä. Sitten kun sovitaan, mies taas antaa minulle tavarat takaisin. Ärsyttää suunnattomasti ja oksettaa melkein, miten voi edes tehdä noin? Ollaan about 30 vuotiaita molemmat, mies vähän vanhempi.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kumpa olisikin provo! Tällä hetkellä juurikin maanantaina (syntymäpäivänäni vielä) minulta lähti taas "oikeus" käyttää kaikkia tavaroita ja eilisen vietin sohvalla puhelimen kanssa. Omistin aiemmin lähes kaikki tavaramme, mutta vuosien saatossa hiljaa hiipien mies on ostanut aina meille uusia juttuja ja korvannut minun ostamiani. 

- AP 

Äääh, miksi paljastit itsesi nyt jo? Monet hyvätkin provot on pilattu näin ilmiselvällä höystämisellä. Vinkki: jos saunan pesä näyttää syttyvän, niin anna luukun olla kiinni kunnes pesä palaa humisten ja täydellä liekillä. Lisää vasta sitten puita varoen.

Vierailija
22/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pakkaat kaikki lahjat ja muutat ulos. Äkkiä!

Ehkä kannattaa jättää lahjat ja juosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aviomieheni ja lasteni isä teki tälleen mulle kerran. Kyse oli mun puhelimesta. Teki kyllö elämästä vaikean pariksi päiväksi kunnes nostin kunnon pskamyrskyn ja nappasin luurini takaisin. Tästä on viisi vuotta. Tuo on vähä semmoinen nirppanokka välillä, yritän olla ajattelematta tätä selkkausta ja tota piirrettä, ei viehätä yhtään. Huh miks piti tämänkin muistua mieleen nyt, poistuispa ajatuksista nopeasti.

Vierailija
24/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa kamasi ja lähde, sinun ei pitäisi hyväksyä tuollaista kontrollointia mieheltä ja vielä itse tiedostat, että käyttää henkistä väkivaltaakin

Vierailija
25/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä että mieheni käyttää henkistä väkivaltaa mutta mietin vain että onko tuo vaan lapsellista käytöstä vai mitä ihmettä. Minusta tuo on ihan järjetön homma mutta toisaalta olen niin tottunut siihen etten varmaan osaa suhtautua siihen enää oikein. Aina mielessäni uhoan etten koske enää hänen ostamiin lahjoihin mutta aina se viha laantuu ja mies saa houkuteltua minut käyttämään niitä taas - varmaan että voi riistää ne minulta taas uudelleen ja hallita :( 

- Ap

Toi klassinen viimeinen suruhymiö ja ”mieheni”-sanan hokeminen ovat myös niin ilmiselvää trollikäsialaa, että palaahan takaisin suunnittelupöydälle.

Vierailija
26/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävisin ostamassa oman telkkarin, miehen katse ei saisi osuakkaan siihen 😈

Jos tilanne on oikeasti tuollainen, niin mitä järkeä jatkaa yhdessäoloa? Miksi kantaa yhteiseen kotiin lisää tavaraa? Sekö toisi onnen suhteeseen, että molemmilla omat tavarat joihin toinen ei saa koskea? Lusikat jakoon vaan.

Vierailija
27/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko taloudellisesti miehestäsi riippuvainen? Haiskahtaa siltä. Kai siellä nyt muuten olisi sunkin tavaroita ja mies tajuaisi, kuinka typerää tuollainen on.

Vierailija
28/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, nehän on sun tavaroitas, jotka olet lahjaksi saanut, joten miksi sä niitä pois annat?

Mies (185cm 150kg) kun kerää niitä säkkiin tai sanoo että en saa käyttää niin en oikein itse 20cm lyhyempänä ja kevyempänä kehtaa vastaankaan väittää kun kakkoseksi siinä jäisi. Olen muutenkin aika kiltti luonteeltani ja mies aika lapsellinen ja "raisu". Helpommalla olen päässyt aina vaan antamalla riehua aikansa mutta näin vuosia myöhemmin kun ikää alkaa olla sen verran että pitäisi perhettä perustaa on silmät jotenkin auennut tälle koko touhulle ja mietin että mihin ihmeeseen olen itseni työntänyt... Joko äärimmäistä lapsellisuutta ja keskenkasvuisuutta tai sitten suoraa henkistä väkivaltaa. Mene ja tiedä mikä ero niilläkin. 

- AP

Jos noin on, niin miehen ollessa poissa kerää kaikki tavarasi ja häivy. Hotelliin, turvakotiin, vanhempien luo, kavereiden luo - minne tahansa turvaan. Fyysisen väkivallan uhka on todellinen. Tuo ei todellakaan ole mitään lapsellisuutta tai keskenkasvuisuutta. (Joku "mies syö ostamani suklaat" on lapsellisuutta, ei tämä.)

Vierailija
29/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies vie sen telkkarin pois yhteisistä tiloista? Eihän hän voi pitää sitä sellaisessa huoneessa, jossa sinäkin oleskelet. Käske siis viedä se telkkari häkkivarastoon tai kaverilleen.

Ja minä en kyllä tuollaisen kanssa sopisi :D Katsoisin, että kuinka kauan jaksaa kiukutella ja käskisin sammuttaa telkkarin joka kerta jos yrittää avata sen minun ollessani kotona!

Vierailija
30/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin takavarikoin aina telkkarin kun tulee Salatut elämät tai hääohjelmia.

Vierailija
31/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Saat vastaukset myöhemmin mistä se käytösmalli on tullut. Jos jäät ihmettelemään, miettimään ja keskustelemaan miehen kanssa, olet kontrolloivassa ja alistavassa suhteessa jatkossakin. Hanki itse ja vanhempasi kanssa uusi asunto ja laitteet, älä jää suhteeseen jossa toinen kiristää ja riitelee. Vihaisuus /jatkuva riitaisa ilmapiiri EI KUULU parisuhteeseen, vaan sen pitäisi olla rakastava, keskusteleva ja arvostava. Mies ei muutu yleensä ikävä kyllä. -Moni meistä naisista jää selvittämään näitä mysteerejä huonoon suhteeseen ja siinä menee puolet elämästä hukkaan, joillekin käy myös huonosti jos mies sekoaa pahemmin käyden päälle. Ei se ainakaan paremmaksi muutu.

Vaikka joku pariterapeutti selittäisi miehelle asiat, ei ole mitään takuuta että käytös ei palaa, ei kannata tehdä lapsia tuohon - mies olisi heitä kohtaan samanlainen ehkä. Olikohan miehen vanhemmat noin toimivia, koulu /työpaikan pomo /muu tai sitten mies itse on saanut ohjelmoinnin jostain käytökseen - se voi olla joillakin pakkomielteistä. Pelasta itsesi, muualla on elämää vielä. Vaikka olisit itse sanonut jotain ikävää epähuomiossa, niin ei toinen saa silti kiristää ja toimia kuin vanhempasi.

Vierailija
32/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä että mieheni käyttää henkistä väkivaltaa mutta mietin vain että onko tuo vaan lapsellista käytöstä vai mitä ihmettä. Minusta tuo on ihan järjetön homma mutta toisaalta olen niin tottunut siihen etten varmaan osaa suhtautua siihen enää oikein. Aina mielessäni uhoan etten koske enää hänen ostamiin lahjoihin mutta aina se viha laantuu ja mies saa houkuteltua minut käyttämään niitä taas - varmaan että voi riistää ne minulta taas uudelleen ja hallita :( 

- Ap

Toi klassinen viimeinen suruhymiö ja ”mieheni”-sanan hokeminen ovat myös niin ilmiselvää trollikäsialaa, että palaahan takaisin suunnittelupöydälle.

On samantekevää onko provo vai ei, koska tämä on keskustelupalsta ja henkistäväkivaltaa tapahtuu yleisesti parisuhteessa. Ja siksi se sopii keskustelun aiheeksi.

Jos olet toista mieltä, miksi ihmeessä olet täällä, jos pidät aloitusta provona.

Vierailija
33/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua todella. 

Vierailija
34/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ja ostaisin itselleni omat kaikki mitä tarvitsen läppärit, telkun, pädit ja kellot.

Siinä sais takavarikoida ostamiaan vanhoja.

Vierailija
35/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus iltapäivän miesvihaprovot tulilla. Laitetaas kahvit porisemaan.

Kahvin kanssa raikkaat voileivät.

Vierailija
36/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan. Mies on sinua huomattavasti vanhempi...

Vierailija
37/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi tämä apn tapaus ei ole ok mutta se oli ok teille että Sofialta haettiin Nikon ostamat lahjat pois?

Mikä ero?!! VASTATKAA älkääkä vaan typerinä alapeukuttako.

Vierailija
38/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti hän myös ostaa sinulle näitä kalliita lahjoja sillä taka-ajatuksella, että pystyy tarpeen tullen käyttämään niitä kiristykseen. Älä ota häneltä enää ainuttakaan lahjaa vastaan, jos ne kerta eivät olekaan sinun, vaan pelkästään lainassa.

Vierailija
39/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvett¡. Joku oikeasti saattaa olla tuollaisessa suhteessa ja saattaa jopa harkita lapsien tekemistä. Oksettavaa todella. Ei ikinä suhteeseen tuollaisen miehen kanssa. Ja jos olet tuollaisen vallankäyttäjä kanssa, niin eroa äkkiä!

Vierailija
40/74 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka mies pitäisi tärkeänä työtään /rahaa ja sinäkin arvostaisit sitä vaivaa, niin tuo miehen peli ei ole parisuhteeseen sopivaa, tai mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi