Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olen epävarma, ei osa ihmisistä pysty pidättelemään sadismiaan

Vierailija
13.05.2020 |

Onko tämä ihmisrodulle tyypillistä, vaiko vain persoonallisuuden häiriintyneisyyttä? Olen tullut erilaisuuttani paljon kiusatuksi/torjutuksi, ja tämä on luonnollisesti jättänyt jälkensä - olen varautunut uusissa tilateissa, asioissa ja paikoissa, varovainen, ja tämän kyllä huomaa/aistii. Yleisesti tulen tietysti nykyisin hyväksytyksi kun uskaltaudun mukaan ja puhumaan/toimimaan, mutta sitten on nämä ”sadistit”. Tietävät, että pienellä torjunnalla saadaan isoa ikävää aikaiseksi, silti se on tehtävä. Mikä saa aikuisen ihmisen tönäisemään ”vielä kerran”, kun tietää se satuttavan? Olen huomannut, että tällainen ”tiedostava töniminen” tulee joiltakin kuin varkain, vahingossa.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin jätetään vastaamatta. Ignoraus on myös juuri tätä.

Vierailija
2/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin jätetään vastaamatta. Ignoraus on myös juuri tätä.

Ei ne kehtaa myöntää minkälaisia ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tönäise takaisin sitä sadistia. Eihän se muuten lopu. Etsii sitten helpomman uhrin.

Vierailija
4/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus ärsyttää ihmisiä, jotka ovat piilosadisteja. Esim. tuovat mieleen itsensä lapsena. Oppivat inhoamaan itseään ja aikuisena inhoavat kaikkia itsensä kaltaisia, avuttomia ja epävarmoja.

Vierailija
5/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä!

Olen huomannut näitä piirteitä jopa paykoterapeutissa - ja se jos jokin mielestäni kertoo paljon. Luulen hänen katuneen myöhemmin käytöstään, mutta kuten sanoit, tilanne tapahtui kuin varkain.

Myös opettajista löytyy paljon ”tönijöitä”.

Vierailija
6/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävarmuus ärsyttää ihmisiä, jotka ovat piilosadisteja. Esim. tuovat mieleen itsensä lapsena. Oppivat inhoamaan itseään ja aikuisena inhoavat kaikkia itsensä kaltaisia, avuttomia ja epävarmoja.

Tätä olen tosiaan miettinyt myös. Tuntuu vain kohtuuttomalta, että ”tekemättä mitään” sataa paskaa - vain koska jokin ei resonoi toisessa. Särähtää. Riitasointu ihmisyyden illuusiossa.

Ap

Vierailija
7/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu ihmisluontoon. Jos ihminen on hyvin empaattinen ja sovinnollinen luonnostaan, niin hän yrittää tukea "heikoksi" huomaamaansa yksilöä, jotta pystytään toimimaan yhteistyössä. Jos ihminen arvostaa vahvuutta itsessään ja toisissaan, hänen on vaikea hillitä haluaan pönkittää asemaansa ja kiusata heikkoa.

Vierailija
8/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nämä sadistiset ihmiset katsovat sen ns. herkkyyden heikkoudeksi ja saavat mielihyvää siitä kun toisella menee huonommin kuin itsellä. Heikkouttahan se ei oikeasti ole, mutta heidän kieroutuneesta näkökulmastaan on.

On muutenkin vaikeaa määritellä mitä on mielen heikkous, mutta itse näen sen enemmän toisten kiusaamisena ja impulssikontrollin puutteena. Kaikkena sellaisena jonka tarkoituksena on viedä ihmisten huomio pois sadistista, joka on ihmisenä täysin vajaa ja tyhjä. Käyttäisin ennemmin nimitystä persoonallisuushäiriöinen sadisti, kuin pelkkä sadisti.

Vierailija
9/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana katsoaa asioittta niin että harvemmin uppoudumme niiiden yksityiskohtiin. Sen huomaa esim seksuaaalisuudessa vaikka esine on joko kaunis taii ruma niin siinä voi olla psykologisesti ja yksityiiiskohtaisesti paljon myööös kauniitakin ja seksuaalisesti kiiihottavia piiirteitä.

Vierailija
10/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tapana katsoaa asioittta niin että harvemmin uppoudumme niiiden yksityiskohtiin. Sen huomaa esim seksuaaalisuudessa vaikka esine on joko kaunis taii ruma niin siinä voi olla psykologisesti ja yksityiiiskohtaisesti paljon myööös kauniitakin ja seksuaalisesti kiiihottavia piiirteitä.

Se riippuu meidän ajatttelutavoista ja älyystä tarinallisoida niiitä ja löytää niiistä uuusia piirteitä.

Vierailija
11/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen tosiaan miettinyt myös. Tuntuu vain kohtuuttomalta, että ”tekemättä mitään” sataa paskaa - vain koska jokin ei resonoi toisessa. Särähtää. Riitasointu ihmisyyden illuusiossa.

Ap

Sun kannattaa oppia suojaamaan ja puolustamaan itseäsi. Heti ensimmäisen epäkunnioituksen merkin näkyessä on reagoitava - vahvuudella. Eli jos joku esimerkiksi kevyesti sivaltaa sanoillaan, sun on tehtävä sama takaisin välittömästi riittävällä teholla. Muuten rajoja testataan pidemmälle ensi kerralla.

On parasta, että ikävä ihminen pelkää mennä pidemmälle. Näihin ihmisiin ei tehoa myötätunnon tavoittelu.

Vierailija
12/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen yrittää ostaa miellyttämällä ja lahjomalla, niin jossain vaiheessa voin tölväistä. Jos huomaan ihmisellä olevan heikon itsetunnon, en tahdo päästää häntä lähipiiriini. Hän on kuin tikittävä aikapommi, siis riski. Aikuisen ihmisen täytyy olla  vahvempi. En kiduta. En siis ole sadisti. Valitsen itse lähipiirini ja tahdon siihen vain aitoja ihmisiä, en toisten mielipiteistä hengittäviä. Jotkut ovat laittaneet elämänsä ns "kuntoon" tallaamalla alustaksi toisia ihmisiä, mutta ovat hyvin heikkoja tällaisen ihmisen kuin minä edessä. En pidä siitä, kun päällisin puolin sivistyneesti käyttäytyvä ei olekaan sisältä sivistynyt. Pidän lahjomattomista oman tiensä kulkijoista. En pidä laumasieluista. Tahdon olla ystävieni kanssa  viimesinä omilla jaloillaan seisovina myös kriiseissä.

Vierailija
13/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu ihmisluontoon. Jos ihminen on hyvin empaattinen ja sovinnollinen luonnostaan, niin hän yrittää tukea "heikoksi" huomaamaansa yksilöä, jotta pystytään toimimaan yhteistyössä. Jos ihminen arvostaa vahvuutta itsessään ja toisissaan, hänen on vaikea hillitä haluaan pönkittää asemaansa ja kiusata heikkoa.

Jokaisella ihmisellä on sadistisia piirteitä, aivan jokaisella. On eri asia käyttääkö niitä, niiden käyttämättä jättäminen on sitä vahvuutta, koska se on paljon vaikeampaa. Kiusaaminen on helppoa. Ihminen jonka mielestä kiusaaminen on vahvuutta on kieroutunut, hän ei kieroutuneisuudeltaan tajua sitä että muut ihmiset eivät ajattele näin.

Vierailija
14/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu meidän ajatttelutavoista ja älyystä tarinallisoida niiitä ja löytää niiistä uuusia piirteitä.

Nykyiisin esim huomaa kuinka sosiaaalinen media meihin vaikutttaa. Tulkitsemme asioita laumassa, käytämme emojita ja lyhenteitä, tukeudumme toistemme ajatteluuun ja kietoudumme sen verkkkoon. Häpeäämme omaaa ajatteluamme ja mielipiteitämmme.

Vierailija
15/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun kannattaa oppia suojaamaan ja puolustamaan itseäsi. Heti ensimmäisen epäkunnioituksen merkin näkyessä on reagoitava - vahvuudella. Eli jos joku esimerkiksi kevyesti sivaltaa sanoillaan, sun on tehtävä sama takaisin välittömästi riittävällä teholla. Muuten rajoja testataan pidemmälle ensi kerralla.

On parasta, että ikävä ihminen pelkää mennä pidemmälle. Näihin ihmisiin ei tehoa myötätunnon tavoittelu.

Mikä on ”riittävä teho”?

Vierailija
16/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hullua kyllä, joihinkin aikuisiin kiusaajiin toimii vain tämä. Väkivalta sen kaikissa muodoissaan. En kannata väkivaltaa, mutta joskus ei ole muuta keinoa kuin alentua tällaisten kiusaajien tasolle. Itse en ole ko.metodia käyttänyt, mutta olen nähnyt sen toimivan.

Vierailija
17/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksiselitteistä, että sadisti olisi paha ja aina vaan ilkeä ja sadistinen. Sadisti on usein itse sadismin uhri ja saattaa olla hyvinkin empaattinen, mutta jokin tilanne tai käytös laukaisee sadismin.

Vierailija
18/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torjuvat ihmiset ovat yleensä torjuvia vähän kaikkia kohtaan. Ei heillä ole ketään yhtä kohdetta, vaan se on yleistä nihkeyttä uusia ihmisiä kohtaan. Jos heillä ei ole epävarmuutta johon tarttua, he vain kääntyvät sisäänpäin.

Vierailija
19/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen yrittää ostaa miellyttämällä ja lahjomalla, niin jossain vaiheessa voin tölväistä. Jos huomaan ihmisellä olevan heikon itsetunnon, en tahdo päästää häntä lähipiiriini. Hän on kuin tikittävä aikapommi, siis riski. Aikuisen ihmisen täytyy olla  vahvempi. En kiduta. En siis ole sadisti. Valitsen itse lähipiirini ja tahdon siihen vain aitoja ihmisiä, en toisten mielipiteistä hengittäviä. Jotkut ovat laittaneet elämänsä ns "kuntoon" tallaamalla alustaksi toisia ihmisiä, mutta ovat hyvin heikkoja tällaisen ihmisen kuin minä edessä. En pidä siitä, kun päällisin puolin sivistyneesti käyttäytyvä ei olekaan sisältä sivistynyt. Pidän lahjomattomista oman tiensä kulkijoista. En pidä laumasieluista. Tahdon olla ystävieni kanssa  viimesinä omilla jaloillaan seisovina myös kriiseissä.

Olet aivan järkyttävä ihmispersereikä omassa narsisistisessa kuplassasi. Ja kyllä; tölväsisysi on juurikin sadismia.

No niin sanottu on. Oliko riittävä teho?

Vierailija
20/107 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton ketju! Ja nämä kiusaajahyeenat ovat aikuisia!

Olen laittanut tämän ketjun muutamaankin kiusaamista tutkivaan osoitteeseen. Näin toimii kiusaaminen anonyymina Suomessa - henkilölle, joka avoimesti myöntää ja kertoo erilaisuudestaan.