Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaalloinen ylipaino - laihdutus

Vierailija
12.05.2020 |

Kaipaisin todella ylipainoisten kokemuksia laihduttamisesta.

Minulla kiloja on kertynyt jo sairaalloisen lihavuuden puolelle, mutta ilmeisesti nuori ikäni on vielä suojannut siten, että esimerkiksi liikkuminen on vielä suhteellisen helppoja eikä muitakaan vaivoja ole. Ainakaan näkyviä. Olen kuitenkin todella huolissani terveydestäni, joten olen päättänyt muuttaa elämäntapani. Ajatus on kypsynyt hiljalleen päätökseksi.
Kuinka paljon on oikeasti mahdollista laihtua esimerkiksi kuukaudessa, kun pudotettavaa on kymmeniä kiloja? Tiedän ettei nopeus ole valttia, mutta ei kai joku puoli kiloa viikossa vaan voi pitää paikkaansa? Ainakin tuossa Hengenvaarallisesti lihava sarjassa ne pudottaa jopa yli 20 kiloa kuukaudessa? Toki rankalla dieetillä, jolle en itse olisi edes valmis, mutta onko esimerkiksi kilo viikossa realistinen?

Eli ihan kokemuksia, ajatuksia, neuvoja ja muuta aiheeseen liittyvää kaipaisin.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä keskustelu, kerta kaikkiaan!

Yhä uudelleen laihdutuksessa epäonnistuvat (tai siis laihtuvat ja uudelleen lihovat) mammat neuvoo toista kokeilemaan omia hyödyttömiä vinkkejään ja sekoittamaan aineenvaihdunnan niillä. 

Vitut mistään karppauksesta, pätkäpaastosta, maitotuotteiden, sokereiden tai leivän kiellosta. Jos et pysty loppu elämääsi elämään noin, älä ala tuollaiselle dieetille 

Tiedän mistä puhun. Kaikkien surkeiden dieetti yritysten jälkeen laihduin 45 kiloa pysyvästi. Ja arvaatteko miten? 4 ateriaa päivässä (+ mahdollisesti hedelmä välipalaksi). Aterioilla yli puolet kasviksia. Riittävästi rasvaa pitämään nälkään. Sitä paheksuttua ruisleipää aamupalaksi. Pieni määrä herkkuja (esim. Rivi suklaata tai 30g sipsejä) sillon tällöin. Yksinkertaista, puhdasta ruokaa, ei tule nälkä, herkut sallittuja, loppu elämän ruokavalio :)

Vierailija
122/124 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä keskustelu, kerta kaikkiaan!

Yhä uudelleen laihdutuksessa epäonnistuvat (tai siis laihtuvat ja uudelleen lihovat) mammat neuvoo toista kokeilemaan omia hyödyttömiä vinkkejään ja sekoittamaan aineenvaihdunnan niillä. 

Vitut mistään karppauksesta, pätkäpaastosta, maitotuotteiden, sokereiden tai leivän kiellosta. Jos et pysty loppu elämääsi elämään noin, älä ala tuollaiselle dieetille 

Tiedän mistä puhun. Kaikkien surkeiden dieetti yritysten jälkeen laihduin 45 kiloa pysyvästi. Ja arvaatteko miten? 4 ateriaa päivässä (+ mahdollisesti hedelmä välipalaksi). Aterioilla yli puolet kasviksia. Riittävästi rasvaa pitämään nälkään. Sitä paheksuttua ruisleipää aamupalaksi. Pieni määrä herkkuja (esim. Rivi suklaata tai 30g sipsejä) sillon tällöin. Yksinkertaista, puhdasta ruokaa, ei tule nälkä, herkut sallittuja, loppu elämän ruokavalio :)

Tämä. Toisilta reilusti ylipainoisilta lihavilta ihmisiltä ei pidä laihdutusvinkkejä kuunnella saati vastaanottaa. Muut lihavat ovat usein kaikkein pahimpia lannistajia. Kannustuksen asemasta vähätellään, mitätöidään ja maalaillaan oman pään sisällä keksittyjä uhkakuvia. Annetaan laihdutussvinkkejä ja kerrotaan meilipiteitä vaikka kuulija ei niitä edes tahtoisi kuulla. Tarjoillaan laihduttajalle pullaa, jäätelöä ja keksiä houkutellen ettei yksi mitään haittaa. Luota laihdutuksessa itseesi. Unohda muut lihavat. Jos he tietäisivät miten homma toimii ja pysyisivät siihen, he olisivat tehneet sen itse. Entinen lihava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoo, EI lihoaa!

Vierailija
124/124 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoatin itteeni gradun tekemisen ohessa, meni pullaa yms. 

Lähti pois ku tajusin kuinka pahasti tottumukset mennee huonon puolelle.

t. lihooja.