Mies häpeää naisellista pukeutumistani
Miehen sukulaisella on juhlat kesällä ja miehen mielestä mekkoni ovat sinne liian huomionhakuisia. En pukeudu edes kovin paljastavasti ihan perusnaisellisia lyhyitä hameita eikä vilku pikkarit enkä hillu kesälläkään pelkällä topilla kaupungilla.
käytän usein mekkoja ja korkoja esim monesti jalassa nilkkurit joissa vähintään korkoa 8cm, istuvia housuja, meikkiä ja aina hiukset laitettu. Hän ei kehtaa esitellä minua koska herätän liikaa huomiota ja minulla ei kuulemma ole sopivaa päällepantavaa
mitenkä pitäisi pukeutua että se on sopivaa?
itsetunto laskenut tämäntakia ja en ole edes mikään bimbo..
Kommentit (97)
Ehkä miestä hävettää, kun vaimo näyttää horolta mummon 80-vuotisjuhlilla/kolmilapsisen rippijuhlissa. Jos suvun pukukoodi on "rantaa, niin sitten sinne mennään tanttana. Se on kohteliasta.
Omiin kekkereihin saa ilmestyä vaikka nakuna.
Oletko nähnyt niitä ihmisiä missään juhlien tyyppisissä tilanteissa aiemmin? Jos mies tietää että muut tulee farkuissa ja tunikassa ja sinä menet suoraan Pariisin muotiviikoilta ja suvussa kursaillaan kuka maastoutuu tapettiin parhaiten niin ymmärrän pointin. Yrittää mahdollisesti viestiä että joukosta erottamisesta tulee kiusallinen olo ja kyseisessä kontekstissa ei noin pukeutumalla ole edukseen. Olen joutunut omissa piireissä kamppailemaan asian kanssa koska rakastaisin pukeutua upeisiin vaatteisiin mutta aika joulukuusihan sitä on jos laittaa näyttävän luomuksen ja muilla on vähän paremmat housut ja paita.
Voihan tietysti olla niinkin, että miehellä on hyvä maku ja sinulla ei - ainakaan hänen mielestään. Tuollaiset asiat huomataan tosin yleensä jo ensitapaamisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin varmaan. Miksi se on sun kanssa alkanu olemaan, jos häpeää sua niin kamalasti?
Tähän muuten olisi kiva tietää miehiltä vastaus. Minäkin näytin kuulemma liikaa missille ja siitä valitettiin. No miksi sitten alkoi olla minun kanssa? Varmasti olisin löytänyt toisenkin itseäni lähes vuosikymmenen vanhemman persjalkaisen, ylipainoisen ja lyhyen juopon. Ei olisi hänen tarvinnut sitten minuun tyytyä ja joutua olemaan kanssani. Miksi ne alkaa olla jonkun kanssa mitä joutuu häpeämään?
Mä sain exältä vastauksen. Oli ajatellut kevyttä suhdetta kanssani ja ajatellut, että oon "hepsankeikka". Tutustumisen myötä mielu muuttui ja sitten yritti alkaa muuttaa mua eri näköiseksi. Sen verran ongelmaiseksi paljastui tuon miehen suhtautuminen naiseen ja naisellisuuteen, että päätin suhteen.
Minkälainen sun olisi sitten pitänyt olla? :D millaseks yritti siis muuttaa
Kun se sinun mielestäsi naisellinen voi toisen silmiin näyttää hutsahtavalta. Kun mennään sukulaisten juhliin niin asialla on väliä.
Sanot että lyhyt mekko, niin mikä on mielestäsi lyhyt ? Juuri polvien yläpuolelle vai juuri pehvan alle ? Silläkin on eronsa
Silläkin on väliä , mitkä juhlat on kyseessä ja missä ja mihin aikaan. Perusetikettiasioita.
Mitä jos ongelma ei olekaan se, että pukeudut naisellisesti, vaan mitä jos vaatteesi ovat miehesi mielestä outoja ja rumia? Aika moni mekkoihin pukeutuva pukeutuu oikeasti aika oudosti - mekkojen kuosit ja värit ovat outoja ja huomiota herättäviä.
Eri asia on kuitenkin se, onko järkevää hävetä puolistonsa pukeutumista noin paljon, vaikka se olisikin massasta poikkeavaa ja joidenkin silmään rumaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin varmaan. Miksi se on sun kanssa alkanu olemaan, jos häpeää sua niin kamalasti?
Tähän muuten olisi kiva tietää miehiltä vastaus. Minäkin näytin kuulemma liikaa missille ja siitä valitettiin. No miksi sitten alkoi olla minun kanssa? Varmasti olisin löytänyt toisenkin itseäni lähes vuosikymmenen vanhemman persjalkaisen, ylipainoisen ja lyhyen juopon. Ei olisi hänen tarvinnut sitten minuun tyytyä ja joutua olemaan kanssani. Miksi ne alkaa olla jonkun kanssa mitä joutuu häpeämään?
Mä sain exältä vastauksen. Oli ajatellut kevyttä suhdetta kanssani ja ajatellut, että oon "hepsankeikka". Tutustumisen myötä mielu muuttui ja sitten yritti alkaa muuttaa mua eri näköiseksi. Sen verran ongelmaiseksi paljastui tuon miehen suhtautuminen naiseen ja naisellisuuteen, että päätin suhteen.
No arkisin ei olisi kuulunut hänen mielestään käyttää mekkoja eikä korkoja. Juhliin ne olisi olleet ok, mutta silloinkin mulla kuulema oli liian huomiota herättäviä vaatteita (enkä käytä avoimia kaula-aukkoja enkä minirajamekkoja, mutta punainen mekko ja villakangastakki olivat hänestä jo liikaa :) )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No arkisin ei olisi kuulunut hänen mielestään käyttää mekkoja eikä korkoja. Juhliin ne olisi olleet ok, mutta silloinkin mulla kuulema oli liian huomiota herättäviä vaatteita (enkä käytä avoimia kaula-aukkoja enkä minirajamekkoja, mutta punainen mekko ja villakangastakki olivat hänestä jo liikaa :) )
Wtf :D ihme meininkiä.
Vähän sivuhuomiona tuosta erilaisista kulttuureista (Suomen sisällä siis). Exäni liikkui jokapaikassa reisitaskuhousuissa ja kulahtaneessa collegessa, vaikka ikä läheni jo kolmeakymmentä. Yliopiston vuosijuhliin (jonne siis miehet pukeutuvat frakkiin tai tummaan pukuun) meni suorissa housuissa ja virttyneessä hawaii-paidassa. Jotenkin hänet oli kasvatettu niin että vaatteet pitää käyttää loppuun, eikä niillä saa koreilla.
Kesti vuosien työ saada hänelle edes puolisiistiä perusvaatetta kaappiin, ja edes osa niistä pikkulapsen college-puvuista eteenpäin keräykseen... Nykyään hän pukeutuu niihin silloin hankkimiimme vaatteisiin, jotka nykyään jo ovat myös 10v jälkeen kulahtaneita... Huoh :D No, ainakin hän sentään ostaa ihan oikeita housuja nykyään!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miestä hävettää, kun vaimo näyttää horolta mummon 80-vuotisjuhlilla/kolmilapsisen rippijuhlissa. Jos suvun pukukoodi on "rantaa, niin sitten sinne mennään tanttana. Se on kohteliasta.
Omiin kekkereihin saa ilmestyä vaikka nakuna.
voi jestas.. ei vaan etiketin mukaan pukeutua mutta tyylilleen sopiviin vaatteisiin ei kim kardashian mekkoja mutta tilanteeseen sopivia. 25-vuotias pukeutuu kuin ikäisensä ja on elänyt aivan eri ajalla kuin tantat.
Luulisi, että molemmilla olisi juhlissa mukavampaa, jos noudatetaan toisen mieltä pukeutumisessa.
Onko kyse siitä, että ap haluaa erottua seksikkäästi, eikä se puolison mielestä sovi näihin juhliin. Miehen sukujuhla, joten miellyttäisin miestä, ettei tulisi turhaa riitaa. Tärkeintä tilaisuudessa on mahdollinen juhlimisen kohde, jos on esim. syntymäpäivä kysymyksessä. Jos on sukukokoustyyppinen tapaaminen, läsnä on varmaan runsaasti arvokkaasti pukeutuvaa vanhempaa väkeä, jota nuorempikin osallistuja voisi kunnioittaa pukeutumisellaan.
Pukeutumisasioissa voi olla erilaisia näkemyksiä siitä, mikä on soveliasta mihinkin tilaisuuteen.
Olen hautajaisissa nähnyt aikuisella halkiohameen, joka paljasti reittä vesirajaan asti. Itse en olisi sitä asua valinnut vanhan ihmisen hautajaisiin, vaikka musta olikin.
palstan analyysi horomekko tai tanttamekko :D missä on naiselliset mekot? bodyconmekon ja tantan väliin ei jää mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen on seksiinkutsu-väri ja kääntää miesten päät, joten siinä syy. - Olit liian houkuttelevan näköinen hänen mielestään. Kovin epäsuora kohteliaisuus.
Vierailija kirjoitti:
palstan analyysi horomekko tai tanttamekko :D missä on naiselliset mekot? bodyconmekon ja tantan väliin ei jää mitään?
Normimeno, kaikki on aina ääripäästä. Mitään välimuotoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että molemmilla olisi juhlissa mukavampaa, jos noudatetaan toisen mieltä pukeutumisessa.
Onko kyse siitä, että ap haluaa erottua seksikkäästi, eikä se puolison mielestä sovi näihin juhliin. Miehen sukujuhla, joten miellyttäisin miestä, ettei tulisi turhaa riitaa. Tärkeintä tilaisuudessa on mahdollinen juhlimisen kohde, jos on esim. syntymäpäivä kysymyksessä. Jos on sukukokoustyyppinen tapaaminen, läsnä on varmaan runsaasti arvokkaasti pukeutuvaa vanhempaa väkeä, jota nuorempikin osallistuja voisi kunnioittaa pukeutumisellaan.
Pukeutumisasioissa voi olla erilaisia näkemyksiä siitä, mikä on soveliasta mihinkin tilaisuuteen.
Olen hautajaisissa nähnyt aikuisella halkiohameen, joka paljasti reittä vesirajaan asti. Itse en olisi sitä asua valinnut vanhan ihmisen hautajaisiin, vaikka musta olikin.
Varmasti tässä on kulttuurieroja sukujen välillä. Myönnän, etten itse oikein koskaan ole sietänyt ihmisiä, jotka hautajaisissakin tarkkailee, miten joku toinen on pukeutunut. Miksi tasapäisyys ja tapettiin sulautuminen on niin ihailtavaa joistakin? Niin saa pukeutua, mutta ei se tee ihmisestä toista parempaa.
Mulla oli sama, olen isosta kaupungista kotoisin (ei Suomessa) ja yleensä pukeudun hameeseen/mekkoon, käytän kesäisin usein matalakorkoisia avokkaita max 8cm.
Ex-mieheni oli kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja ollessaan hänen luonaan tuolla paikkakunnalla niin sain paljon katseita, jopa paheksuvia ja ex-mieheni silloin sanoi "onko aina pakko pukeutua niin kuin olisi menossa juhliin?" "vähän kyllä hävettää toi sun tyylis"
Hänen vanhempansa myös ottivat joskus oikeudekseen kommentoida jatkuvasti tyyliäni ja pukeutumistani. Yleensä ihan positiivisesti, mutta joskus otti päähän kun jatkuvasti hoettiin "taas niin tälläytyneenä" "eikö nuo kengät ole epämukavat?" "kuinka jaksat aina meikata?" Joo no en yleensä edes meikkaa erityisen voimakkaasti... No onneksi mies on ex. Oli muutenkin rasittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen on seksiinkutsu-väri ja kääntää miesten päät, joten siinä syy. - Olit liian houkuttelevan näköinen hänen mielestään. Kovin epäsuora kohteliaisuus.
No punainen on ollut mun lempiväri aina, viihdyn siinä parhaiten. Mutta eipä tuossa mitään, nyt on mies, jonka kanssa saan olla rennosti oma itseni ja hän tykkää musta tällaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normimeno, kaikki on aina ääripäästä. Mitään välimuotoja ei ole.
jep ja jos joku mainitsee sanan naisellinen niin se käännetään horoksi joku on monella suomalaisnaisella vialla naisellisuudessa kotoa opittua?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama, olen isosta kaupungista kotoisin (ei Suomessa) ja yleensä pukeudun hameeseen/mekkoon, käytän kesäisin usein matalakorkoisia avokkaita max 8cm.
Ex-mieheni oli kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja ollessaan hänen luonaan tuolla paikkakunnalla niin sain paljon katseita, jopa paheksuvia ja ex-mieheni silloin sanoi "onko aina pakko pukeutua niin kuin olisi menossa juhliin?" "vähän kyllä hävettää toi sun tyylis"
Hänen vanhempansa myös ottivat joskus oikeudekseen kommentoida jatkuvasti tyyliäni ja pukeutumistani. Yleensä ihan positiivisesti, mutta joskus otti päähän kun jatkuvasti hoettiin "taas niin tälläytyneenä" "eikö nuo kengät ole epämukavat?" "kuinka jaksat aina meikata?" Joo no en yleensä edes meikkaa erityisen voimakkaasti... No onneksi mies on ex. Oli muutenkin rasittava.
Tuo juuri oli mullekin rasittavinta! Kun olet pukeutunut rennosti ja just niin, miten parhaiten tykkäät olla, sanotaan, että älä nyt tälläydy ja ota vaan rennosti. No enkös minä juuri niin tee ja siitä tullaan sitten valittamaan.
Unelmieni nainen😍