Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua suhteeseen, koska

Vanhapiika
12.05.2020 |

- nykyaikana tuntuu olevan yleistä, että kumppaniin ei sitouduta. Viiden vuoden kuluttua hän ei näy haavekuvassa.

- Jos suhde päättyisi niin olisi kamalaa, jos kerrottaisiin henkilökohtaisia asioitani muille tai jos vastapuoli haluaisi vielä kostaa eron.

- Samaten olisi kamalaa, jos kumppani kertoisi intiimeistä asioistamme suhteen aikana tai sen jälkeen ulkopuolisille.

- Tuntuu ajatuksenakin likaiselta, että olisin rakastunut johonkuhun ja antanut itseni jollekulle täysin, mutta seuraavassa hetkessä olisimme kuin tuntemattomia toisillemme.

Niin ja yksin olen ja yksinäiseksi jään. Siitä myös kärsin. Luettelemani asiat ovat niitä mitä ajattelen ja miltä minusta oikeasti tuntuu, vaikka kieltäisin asian tai keksisin korulauseita tilalle. Olenko yksin ajatuksineni?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kovin mustavalkoinen. Mielestäni parempi olla vähemmän ehdoton ja elää hetkessä. Ei kaiken tarvitse olla ikuista ollakseen arvokasta.

Vierailija
2/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kovin mustavalkoinen. Mielestäni parempi olla vähemmän ehdoton ja elää hetkessä. Ei kaiken tarvitse olla ikuista ollakseen arvokasta.

Eivät kaikki halua samoja asioita suhteelta. Itse, jos rakastuisin niin sitoutuisin täysillä. Olisi hirveää tulla kutsutuksi huo.raksi tai mällikärryksi. Ihmiset eivät edes kyseenalaista juoruja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuutta ei voi kukaan tietään. Tuskin kukaan aloittaa suhdetta epäonnistuakseen, Ennen ero ei ollut mahdollinen, joten suhteissa kärsittiin tuli mitä tuli. Parempi minusta nykymalli on.

Vierailija
4/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen päättänyt olla sinkkuna loppuelämäni, olen menettänyt viimeisetkin uskonrippeeni ihmisiin, eikä parisuhteet muutenkaan sovi minulle lainkaan.

Ja kyllä, kärsin yksinäisyydestä koska ei ole ystäviä eikä muitakaan läheisiä, mutta en aio alkaa suhteeseen sen takia että olisi joku.

Vierailija
5/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Onneksi sinun ei ole pakko ryhtyä parisuhteeseen, jos et halua.

Vierailija
6/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuutta ei voi kukaan tietään. Tuskin kukaan aloittaa suhdetta epäonnistuakseen, Ennen ero ei ollut mahdollinen, joten suhteissa kärsittiin tuli mitä tuli. Parempi minusta nykymalli on.

Nimenomaan tuntuu, että jotkut keräävät vain hetken pituisia suhteita. Pahimmat antavat toisen jopa olettaa jotain enemmän, vaikka itse eivät aio kauaa viipyä.

Vierailija
7/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän pitäisi kiinnostaa, koska ______________?

Hommaat nyt vaan niitä kissoja ja elät onnellisena ihan itseksesi. 

Vierailija
8/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän pitäisi kiinnostaa, koska ______________?

Hommaat nyt vaan niitä kissoja ja elät onnellisena ihan itseksesi. 

Ei tarvitse kiinnostaa. Siirry vain toiseen ketjuun. Onnellista minusta ei tule. Se oikeus on viety minulta jo syntymässä. Pyrin riittävän hyvään elämään.

Vierailija
9/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki halua samoja asioita suhteelta. Itse, jos rakastuisin niin sitoutuisin täysillä. Olisi hirveää tulla kutsutuksi huo.raksi tai mällikärryksi. Ihmiset eivät edes kyseenalaista juoruja.

Kyllä minäkin sitoudun täysillä, mutta kaikki parisuhteet nyt vaan eivät välttämättä ole ikuisia ja se pitää hyväksyä, jos haluaa olla menettämättä järkeään. Ei se ole huono asia, että asiat muuttuvat. Ei jokainen ero ole verinen tai jokainen eksä puhu sinusta pahaa. Eksien kanssa voi olla jopa kavereita!! Surullistahan se on, jos tärkeästä ihmisestä tulee todella etäinen, mutta se ei ole välttämätöntä aina. Kavereille suhteesta puhuminen on parhaimmillaan todella rakentavaa, kun ulkopuolisen perspektiivi saa ajattelemaan objektiivisemmin.

Mielestäni aloittajan suhtautuminen suhteisiin on se, joka johtaa tuohon yksinäisyyteen. Se on todella toksinen asenne, jossa oletetaan kaikkien ihmisten ja parisuhteiden olevan huonoja, jos ne eivät ole ikuisia. Mielestäni tuollainen ehdottomuus johtaa suhteessa läheisriippuvuuteen. On vedetty muurit todella korkeiksi ja pelätään pahinta, joten rajataan suhde mahdollisimman tiukasti, mikä oikeasti sitten heikentää suhdetta.

AP kuulostaa siltä, että hänelle on käynyt rakkaudessa köpelösti ja sen sijaan, että olisi käsitellyt sen, on alettu pelkäämään muita ihmisiä. Hän yleistää rankasti kaikki ihmiset ja suhteet. Minulle aloitus on täysin vieras, sillä oma tuore eroni oli todella draamaton ja ihan ystävällisissä mielissä erosimme. Tietysti suruja ja katkeruuksia on, mutta ne olemme mielestäni käsitelleet rakentavasti. Nyt olemme jopa lähetelleet varovaisesti toisille kevyitä viestejä pölyn vähän laskeuduttua. Minä ihan toivon sitä, että hän puhuu kavereilleen meidän suhteesta, ettei hänellä jää mitään käsittelemättä ja ettei hän jää tunteidensa kanssa yksin nyt, kun me emme ole enää niin läheisiä.

Vierailija
10/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, sehän tähän tilanteeseen on johtanut, eikä se tähän jää. Parisuhteet ovat mennyttä, kiitos hetkessä eläjien...

Vierailija
11/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien suhteiden ei tule kestää loputtomasti, joo mutta on liikaa niitä ihmisiä jotka haluavat panna ja ei ilmeisesti seksiä muuten saa kuin valehtelemalla suhteesta tai sitten ei muuten saa tietynlaisia naisia.

Mä pidän seksisuhteet seksisuhteina, mutta niissä sitten miehen on turha haluta/pyytää suhteen ”etuja” ja päin vastoin. Onneksi osaan tehdä kotiaskareet itse ja tarvittaessa pystyn vuokraamaan jonkun tekemään kotiin askareista joita en osaa.

En enää lähde parisuhteisiin, ellen näe toisesta että on kykenevä sitoutumaan ja haluaa oikeasti olla yhdessä pitkään. Seksisuhteet erikseen ja niissä en anna, enkä pyydä suuseksiä ja kortsu aina päällä.

Vierailija
12/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, sehän tähän tilanteeseen on johtanut, eikä se tähän jää. Parisuhteet ovat mennyttä, kiitos hetkessä eläjien...

Parisuhteita on ihan normaalisti, sinä vain olet puolueellinen. Hetkessä voi elää ja silti sitoutua tiukasti. Nyt sinun olisi aika katsoa peiliin ja lopettaa uhriutuminen.

Vierailija
13/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien suhteiden ei tule kestää loputtomasti, joo mutta on liikaa niitä ihmisiä jotka haluavat panna ja ei ilmeisesti seksiä muuten saa kuin valehtelemalla suhteesta tai sitten ei muuten saa tietynlaisia naisia.

Mä pidän seksisuhteet seksisuhteina, mutta niissä sitten miehen on turha haluta/pyytää suhteen ”etuja” ja päin vastoin. Onneksi osaan tehdä kotiaskareet itse ja tarvittaessa pystyn vuokraamaan jonkun tekemään kotiin askareista joita en osaa.

En enää lähde parisuhteisiin, ellen näe toisesta että on kykenevä sitoutumaan ja haluaa oikeasti olla yhdessä pitkään. Seksisuhteet erikseen ja niissä en anna, enkä pyydä suuseksiä ja kortsu aina päällä.

Ei mene yksiin tämä juttu. Oletko ajatellut, että seksisuhteessa sinä juuri annat etua parisuhteeseen nähden, jossa odotat miehen tekevän enemmän... Siis irtopano saa sinulta ilman minkäänlaista panostusta, toisin kuin parisuhdemies... 

Vierailija
14/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteita on ihan normaalisti, sinä vain olet puolueellinen. Hetkessä voi elää ja silti sitoutua tiukasti. Nyt sinun olisi aika katsoa peiliin ja lopettaa uhriutuminen.

Parisuhteita on, mutta niihin ei sitouduta ja etenkään miehille ne eivät tarjoa sitä mitä ennen ja miesten panos on sen mukainen.

Vierailija
15/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,6, ja 8 ap:lta selvennykseksi.

Korostan, että nämä ovat minun rehellisiä ajatuksiani. En arvostele muita tai muiden suhteita. Ei ole yhtä väärää tai oikeaa parisuhdetta. Se mikä toimii toiselle, ei välttämä toimi toiselle ja toisinpäin. Tiedostan myös, että jään tämän takia todella yksin.

ap

Vierailija
16/17 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään pysty olemaan tosissani parisuhteessa mikäli mies ei ole kuin vaate ylläni. Pärjään vallan mainiosti itsekseni, ja olinkin ennen miestäni sinkkuna melkein 10 vuotta. Ei ollut mitään haluja alkaa parisuhteilemaan miesten kanssa jotka olivat sitä mieltä että seurustelusuhde tarkoittaa seurustelua jossa koko ajan on nainen rinnalla, mutta se vain välillä vaihdetaan toiseen. En mä tarvitse sellaista että koko ajan joku mies pyörii jaloissa, ja sitten parin kuukauden päästä uusi mies. 

Mieheni kanssa olen yhdessä koska se on niin valloittavan ihanaa. Hän on kuin toinen käteni tai ihoni, aina mukana, jos ei fyysisesti just sillä hetkellä, niin henkisesti.

Jos mieheni minut jättää, niin sitten jättää, mutta en usko, enkä halua enää kokea samanlaista suhdetta, vaan jatkaisin sitten yksin.

Vierailija
17/17 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up