Oletteko koskaan päässeet köyhänä taviksena sisään ylelliseen julkkis-yökerhoon?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Pääsin Wienissä filiharmonikkojen uudenvuodenkonserttiin koska snobi-isoisäni maksoi ja vaati. Vuokrasi myös sellaisen iltapuvun jota minun piti käyttää kun ei saanut arkivaatteissa mennä. Lipussa luki hinta: 860€. Ei olisi edes huvittanut mennä mutta koska olimme sukulaisten luona Saksassa, hän vaati että menemme Itävaltaan kun sehän on ihan lähellä.
Mielestäni se oli pönöttävä ja ahdistava tilaisuus täynnä tönkkösuolattuja konservatiivisia +60v ihmisiä. Olin varmaan ainoa alle 35v siellä.
Olisi upeaa päästä filharmonikkojen uudenvuodenkonserttiin Wienissä.
Isoisäsi snobiudessa oli näköjään rajansa, koska hän ei ostanut sinulle iltapukua. :D
Ap, luuletko että varallisuus ja julkisuus liittyvät jotenkin toisiinsa, kun puhut köyhistä taviksista?
Varmaan kamerakännykät ja some pilasivat yökerhokulttuurin.
Niin eihän näitä Suomessa ole mutta olen ollut Teatterin vipissä(kaverilleni tärkeä paikka), olihan siellä julkkiksia mutta niitä nyt työnikin puolesta olin nähnyt. Yksi julkkissetä tuli kanssani tanssimaan tanssilattialla, oli yllättävän pienikokoinen. Mieleeni jäi blondit joilla oli farkut ja pienen pieni, kapea lapsimainen lantio ja isot silikonirinnat.
Tuolloisen Tigerin vipissäkin tuli käytyä.
Itselleni hauskempia muistoja on vähän rokimmat muistot, Lepakon bäkkäri, Tavastian bäkkäri mm. HIMin uudenvuoden keikalla(vaikka paikka meni "kiinni" niin bileet jatkuivat Tavastialla aamun asti), Jackassin tyyppi tarjosi mulle kaljaa. Monien festareiden bäkkärillä myös käyty, tuli nähtyä mm. Lemmy Nummirockissa(kaveri taputteli selkään).
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena ja nättinä monesti bäkkärillä/vip puolella. Todella tylsää. Monet artistit ja varsinkin niiden ympärillä hyörivät valo- ja äänimiehet kuvittelivat itsestään liikoja. Hassu maailma. Ei ole ikävä niitä kuvioita!
Joo kerran olin yhden bändin mukana keikkabussilla Provinssissa. Auton hampaaton kuski sai pokattua naisen sillä perusteella on "keikkabussin kuljettaja". Että kyllä nämä joihinkin naisiin uppoaa. Minuakin kerran baarissa tultiin iskemään itsevarmana sillä repliikillä että "serkkuni soittaa siinä ja siinä bändissä". Seurustelin itse siihen aikaan isomman bändin muusikon kanssa.
Olen kerran, Martinan selän takana kuljin eikä poke huomannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran, Martinan selän takana kuljin eikä poke huomannut mitään.
En käsitä, miten joku edes haluaa tuollaisiin paikkoihin jotain yhdentekeviä turhapäitä ihmettelemään.
Mentiin Martinan ja Sofian kanssa sandwichina kun vielä olivat kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä tosiaan Suomessa ole. Muutama on yrittänyt, mutta koska julkkiksia Suomessa on niin vähän, se on kuolemaan tuomittu ajatus. Yrittivät sitten niitä vip-tiloja yökerhojen sisälle, ja kai niissä muutama wannabe kissa on käynyt repimässä toisiaan hiuksista :D
Aivan älytön koko juttu. Suomessa on oikeat julkkikset Tauno Palosta lähtien saaneet istua ihan rauhassa ravitsemusliikkeissä.
Tämä on totta.
Tampereella kaikki julkkikset saavat istua rauhassa siellä missä nyt sattuvat kaljansa juomaan. En ole koskaan ajatellut että tässä on jotain ihmeellistä.
Tuomari Nurmiota kuuntelemassa hienostoalueen Amigossa joskus 15 vuotta sitten. Andykin oli paikalla, pummasi multa röökiä (jota ei ollut). Heitti mulle yläfemmat jalallaan kun olin sen mielestä niin nasta tyyppi. Öööh. Hauska ketju!
Vierailija kirjoitti:
Tuomari Nurmiota kuuntelemassa hienostoalueen Amigossa joskus 15 vuotta sitten. Andykin oli paikalla, pummasi multa röökiä (jota ei ollut). Heitti mulle yläfemmat jalallaan kun olin sen mielestä niin nasta tyyppi. Öööh. Hauska ketju!
Oletko nyt kuitenkin vähän väärässä ketjussa...?
Eihän siihen sisäänpääsyyn tarvitse kuin hohtavan valkoiset hampaat,feikki bruna,merkkilaukku ja merkki mekko jossa näkyy ainakin tissit. Merkkivaatteet ja laukun voi lainata zalandolta (palauttaa bileiden jälkeen) ja hampaat nyt saa feikattua vaikka soodalla yhdeksi illaksi ja sitten eikun nokka pystyyn ja lyöttäytyy jonkun sisälle vippiin menevän porukan seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin Wienissä filiharmonikkojen uudenvuodenkonserttiin koska snobi-isoisäni maksoi ja vaati. Vuokrasi myös sellaisen iltapuvun jota minun piti käyttää kun ei saanut arkivaatteissa mennä. Lipussa luki hinta: 860€. Ei olisi edes huvittanut mennä mutta koska olimme sukulaisten luona Saksassa, hän vaati että menemme Itävaltaan kun sehän on ihan lähellä.
Mielestäni se oli pönöttävä ja ahdistava tilaisuus täynnä tönkkösuolattuja konservatiivisia +60v ihmisiä. Olin varmaan ainoa alle 35v siellä.
Klassiset konsertit kyllä itselle ns. vapaana hippinä karsea konsepti. 😬 En ole ikinä ollut, mutta voin kuvitella että kallista, snobimaista ja yleisö pääosin eläkeikäistä tai sen lähellä. Ja jos vähänkin yskäisen tai kääntyisin tuolissa niin tuijotettaisiin kuin spitaalista..
Kotimaisiin kyllä voi mennä rennomminkin pukeutuneena. Mä ennen kammosin noita paikkoja, mutta sain sitten kämppikseksi viulistin, joka houkutteli mut mukaan. Kukaan hänen kavereistaan (klassisen musiikin opiskelijoita) ei pönöttänyt, vaan menivät konserttiinkin (jos eivät itse olleet soittamassa) ihan normivaatteissa. Osa yleisöstä toki oli fiinimmin pukeutunut, mutta skaala siis oli laaja. Ja konsertin jälkeen pääsi bäkkärin kautta hauskoihin bileisiin.
Mä taas tykkään käydä oopperassa, teatterissa ja klassisisa konsereissa koska niissä näkee kauniisti pukeutuneita naisia!
Olin Teatterin Vipissä muistaakseni vuonna 2001, poikaystäväni julkkis-työkaverilla oli synttäribileet siellä. Mieleen jäi Linda Lampenius ja italialainen kreivi-poikaystävänsä, jolla oli turkki päällä sisällä (oli talvi). Tarkeni varmaan! Itseni tunsin kyllä ihan harmaavarpuseksi siellä kun en osannut edes meikata.
Naispuolisia taviskavereita on päässyt vaikka mihin Playboy-mansionista alkaen. Nuori & nätti on naisilla kovaa valuuttaa. Miehillä vastaavasti pitää olla pinkka sellaisessa kunnossa, mitä ei juuri kellään alle 30-vuotiaalla "taviksella" ole. Kukaan miespuolinen kaveri ei ole "eliittibileisiin" päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siihen sisäänpääsyyn tarvitse kuin hohtavan valkoiset hampaat,feikki bruna,merkkilaukku ja merkki mekko jossa näkyy ainakin tissit. Merkkivaatteet ja laukun voi lainata zalandolta (palauttaa bileiden jälkeen) ja hampaat nyt saa feikattua vaikka soodalla yhdeksi illaksi ja sitten eikun nokka pystyyn ja lyöttäytyy jonkun sisälle vippiin menevän porukan seuraan.
Kuteet ja ulkonäkö ratkaisee jos näyttää itseki joltain. Ja pärjää sitte seurassa jos niin käy et tarvii pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Salaisia rahamiesten bileitä on kyllä, mutta he eivät ole ns julkkiksia, eivätkä varsinkaan halua olla.
Miksi tavis menisi verkostoitumisbileisiin. Julkkikset taas tekeytyy taviksiksi muuten vaan.
Firma oli kerran vuokrannut Tigerin alkuillan niin, että siellä ei ollut ketään muita ja sitten myöhemmin se avautui myös muille. En muista bonganneeni ketään julkkista, tosin enpä noita lööppi-ihmisiä tunnistaisikaan.
Kyllä tässä on päästy vaikka mimmosiin bimbo kerhoihin.Ei haluu.Suomes mitää rikkaita tai hienoja yökerhoja ,ja moni siel käyjä tavisjuntti.Laulaa'lainalainalaina".Mitä pas..aa.Rumii ihmisii koreilevat glittereillä ja h&m halpis vaatteil.Tai muu liikeketju.Toista se on monacossa tai new yorkissa.