Kysymys karppaajille?
Miten ruokavaliotani vielä muutettava?
Tänään olen syönyt omenan, banaanin, öljyssä paistetun kanan rintafileen, keitettyä kukkakaalia, keitettyä parsakaalia, kurkkua ja paprikaa. Iltapalaksi otan mansikoita sekä vadelmia maitorahkan kera.
Sisältääkö ruokavalioni liikaa kasviksia ja marjoja?
Olen ollut pari kuukautta painonvartijoilla mutta paino ei ole pudonnut. Olen 158cm pitkä ja painan 60kg. Liikuntaa harrastan joka päivä. Juoksen lenkkejä 5km, ajan pyörällä ja teen koti aerobic videoita, myös käsipainoilla jonkin verran harjoittelen, kävelyä myös mukana.
Kommentit (35)
kun paino on jo ok, täytyy olla tarkempi.
Mä en usko siihen enkä sen terveellisyyteen. Olen kokeillut; paino ei pudonnut ja oli paha olo, päätä särki jatkuvasti.
ja pitää opiskella kunnolla perusteet, ennen kuin antaa periksi. Ja kokeilla mikä tyyli toimii itselle.
En ole ollenkaan nälkäinen tällä syömisellä, vatsa tulee ihan täyteen ruuasta
karppauksessa on tarkoitus syödä kolme ateriaa päivässä, niin että ei ole nälkä. Napostelua ei sallita, korkeintaan pieni iltapala.
Ja katsoa, josko nälänhallinta alkaisi toimia. Tämän aloitusjakson jälkeen voi alkaa hienosäätämään, kokeilla mikä sopii juuri sinulle. Osalle ei sovi maitotuotteet tai juusto. Kilokaupalla jos pähkinöitä vetelee, voi olla tiedossa painon jumitusta jne...
puoli kiloa proteiiniruokaa, puolikiloa kasviksia ja marjoja per päivä. Rasvaa säästelemättä. Vettä, vissyä ja kahvia.
voi olla päänsärkyä alkuun, vettä pitää juoda kaksi litraa päivässä.
Ja miten lisään proteiinin saantia? Lisää lihaa vai? Mitä lihaa? Vettä juon muutenkin paljon. Nuo pähkinät kiinnostaa. Mitä pähkinöitä suosittelette ja millainen määrä päivässä sopiva?
per päivä. Juustoa (feta, brie, vuohenjuusto..) salaatin kanssa on namia. Munia munakkaana tai keitettynä. Jauhelihatexmex salaattia, kanasalaattia. Oliiviöljyä kastikkeeksi salaattiin.
Tonnikalapurkki, raejuustoa, paprikaa ja kurkkua sekaan ja muutama vihreä oliivi?
muutta lopulta vain jokainen itse voi testailla ruokavaliotaan ja havannoida laihtuuko vai ei. Joten nyt koekaniiksi vaan.....
Ja samalla voi opetella, millä lähtee nälkä ja miten voi hyvin.
Maustamatonta voi syödä esim. marjojen kera.
Turkkilainen jogurtti, jossa on 10 %:a rasvaa on parempaa. Ei ole maustettu ja on tosi hyvää ilman sokeria. Jälkkäriksi marjojen kanssa aivan ihanaa. Tai smoothie juomaksi.
Aamupalaksi tonnikala purkki, raejuustoa, kurkkua, paprikaa ja oliivia. Ja tietty pari kuppia kahvia maidon kera. (Onko maidolla väliä mitä on?)
Ruuaksi kananrintafile ja kasviksia paljon.
Iltapalaksi mansikoita 250g, vadelmia 200g ja maitorahkaa n.200g
Niitä pähkinöitä haettava kaupasta eli niitäkin vielä jossain kohtaa kourallinen.
Onko tämä nyt riittävää?
Onko tuolla maitorahkan rasvaisuudella merkitystä?
Tonnikala pitää vissiin olla öljyssä, vedessä ei lienee kelpaa?
huonoja valintoja: viljat, pastat, peruna, sokeri
öljyssä tai jos haluat vedessä ja lisäät itse öljyt. Mantelit ovat myös hyviä, jos niistä pidät.
Lorauta öljyä kastikkeeksi salaattiin.
Vierailija:
vedessä ei lienee kelpaa?
Häh? Ei lienee?
Jättäisin banaanin pois. Niissä on paljon hiilaria. Ruokien pitoisuudet voit katsoa www. fineli. fi
Tietoa myös: www. karppaus. fi
Jos haluat olla hyväkarppija ja vain vähentää hiilareita, sitten voi syödä kasviksia ja marjoja paljonkin. Jos pyrit ketoosiin, sitten marjojen ja maitotuotteiden määrään tulee kiinnittää huomiota. Ja muista syödä rasvaa myös. Voita ja oliiviöljyä ja pähkinöitä ja juustoa.