Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä on nämä tori.fi-haaveilijat??

Vierailija
11.05.2020 |

Valhtelematta tullut 10 kpl eilisestä saakka myynti-ilmoitukseen kyselyitä: "Hei, onko nämä vielä myynnissä?" Tai "Hei, onko vielä kaupan??" Ja kun vastaan "Hei, kyllä on." Niin sitten hävitään kuin pàska viemäriin.
Ihme porukk

Kommentit (226)

Vierailija
101/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin lukee se että poistan ilmoituksen heti kun tuote on myyty, ja silti niitä onko vielä myynnissä kysyjiä riittää. Se kuuluisa sisälukutaito...

Voithan olla juuri tekemässä siitä kauppaa jonkun kanssa, vaikkei vielä myyty olisikaan. Osa tavaroista liikkuu todella nopeasti. Meillä esim. joistain lasten tarvikkeista on tullut viidessä minuutissa yli kymmenen yhteydenottoa.

Lasten tavaroissa etenkin on tosi kiva, jos myyjällä on useita ilmoituksia. Hyvällä tuurilla voi saada samaan pakettiin useampia tarpeellisia juttuja. En tajua, miksi joku skippaisi kaupat myyjän ilmoitusten lukumäärän takia.

Jos on laaja kokemus, ymmärtää. Esimerkiksi myyjällä, joka listaa satoja astioita, voi olla vahva hintatietoisuus eikä häneltä pääse tekemään samanlaisia löytöjä kuin satunnaiselta astian myyjältä. Tosiasia on, että palstoilla liikkuu ostajia, jotka hankkivat halvalla ja myyvät pienellä voitolla. Se on sallittua, mutta kaikki eivät halua sellaisilta myyjiltä ostaa. Jotkut taas ostavat mielellään juuri valikoiman takia.

Vierailija
102/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon hyviä kauppoja, mutta omat karvat nostaa pystyyn tämä:

Minä: Moi, ostaisin nuo. Sopiiko nouto iltaisin esim. huomenna tai ylihuomenna. Käykö mp vai käteinen?

Myyjä: Voitko laittaa viestin xx numeroon kummin kissan kaimalle ja sopia asiasta, mahdollisesti nouto sopii jollekin ajankohdalle.

En voi. Jos et pystyy käymään kauppaa itse, niin älä tee ilmoitusta omilla tiedoillasi. En ala laittelemaan viestiä randomnumeroihin. Vaikka kuinka vaimo tai serkku tai kuka ikinä hoitaisi kaupat paremmin, niin en. Laita siinä tapauksessa ko. ihminen tekemään suoraan itse ilmoitus. On nipoa, mutta näillä mennään.

Minä olen tehnyt näin, koska ostaja olisi pystynyt noutamaan vain kaupungista X ja minulla ei sinne ollut asiaa, mutta veljeni asuu siellä. Kysyin sopisiko tällainen järjestely ja aina sopi. Useammat kaupat syntyivät näin, että ostaja haki tuotteen veljeni luota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, paras oli kun olin julkaissut ilmoituksen niin 10 minuutin päästä tuli kysymys "onko vielä myynnissä". Ja ei ollut mikään keräilyharvinaisuus kyseessä vaan jotain perus lastentarvikekamaa.

Tämä. Mutta voisiko joku nyt kertoa, että miksi sen jälkeen alkaa täysi radiohiljaisuus? En oikeasti ymmärrä. Nuo on toki helppo sitten unohtaa, mutta jotenkin huvittava yhtälö.

Ehkä löysi vastaavan, mutta paremman tai halvemman. Tai ehkä vertailee kahta tuotetta ja haluaa varmistaa molempien olevan yhä vapaana. Ei kehtaa sanoa "sori en ostakaan" tai ajattelee ottavansa myyjään yhteyttä mikäli ostaa tuotteen. Tai ettei myyjä tee ostamattomalla tiedolla mitään. Tai ostaja unohti jo koko tuotteen.

Kunhan veikkailen.

Vierailija
104/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin myyjille on jäänyt hämäräksi se mitä kaupankäynti ja myyminen tarkoittaa. 

Olet varmaan ollut joskus myyjänä kirpputorilla, tai edes käynyt sellaisella? En tarkoita itsepalvelutoreja vaan sellaisia joissa myyjä on ihan paikalla, myymässä. 

Hyvin paljon törmää sellaisiin ilmoituksiin, joissa myyjä tuntuu haluavan vain esitellä tavaroitaan. 

Myyminen on aktiivista toimintaa ; tavaran myyntikuntoon laitto ja varastointi, tavaran kuvaaminen ja ilmoituksen laatiminen tarkoine tietoineen kuten kunto, mitat, muut tiedot ja tietysti hinta, siihen kuuluu viesteihin vastaaminen (älä ikinä laita puhelinnumeroasi ilmoitukseen tai saat hullut perääsi), kauppojen hierominen ja kauppojen sopiminen, sekä tietysti itse myynti, jossa tavara vaihtaa omistajaa.

Moni myyjä tuntuu kuvittelevan että tavaroiden myymisen pitäisi olla heille erityisen helppoa tai mukavaa. Toki olisi kiva tilanne jos ostaja olisi rahat/kortti/puhelin kourassa etsimässä tarpeeseen ostettavaa, visio kristallinkirkkaana mielessä, jalka maata kuopien että pääsisi mahd. nopeasti maksamaan ja hakemaan. 

Tämä vain on harvinaista. Useimmiten kyse on siitä että ostaja selailee ajankulukseen toria katsoakseen mitä on tarjolla. Hänellä ei siis välttämättä ole mitään urgenttia tarvetta tietylle esineelle vaan kiinnostus syntyy silloin kun hän näkee ilmoituksesi. Silloin hän alkaa vasta miettimään, olisikohan tuollaiselle käyttöä. Olen itse useammin kuin kerran mennyt siihen vipuun että olen ehtinyt jo haaveilla tavarasta kodissani, etsinyt sille jo mielessäni sopivaa paikkaa ja laittanut vasta sitten myyjälle viestiä kysyen lisätietoja (koska monista ilmoituksista puuttuu jopa perustietoja). Ja sitten tuleekin myyjältä viestiä että tämä on jo myyty. (Ilmoitus toki killuu iloisesti edelleen torissa ja vielä päiviä jälkeenpäinkin. )

Eli pointtini oli se että mahdollinen ostotapahtuma alkaa ostajan puolelta jo hyvän aikaa ennen kuin hän "kehtaa" ottaa myyjään yhteyttä.  Nuo paniikkikyselijät "onko tämä vielä myynnissä ??!1" haluavat suojella itseään pettymykseltä. He saattavat kuvitella että niinkuin fyysisellä kirpparilla reaalimaailmassa, he ovat ainoita jotka kanssasi myyntituotteesta sillä hetkellä keskustelevat. Ostajat eivät tiedä niistä sadoista muista kiinnostuneista.  JATKUU....

Vierailija
105/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JATKUU......Mutta toisaalta, heillä on myöskin oikeus olettaa että ostajien kanssa puhutaan yksi kerrallaan. Jos odottaminen raivostuttaa, älä sovi pitkiä varausaikoja. Myyjänä annat aikarajan, esim. saman päivän ilta tms. jonka jälkeen voit siirtyä seuraavaan. Jos on kuljetuksesta kyse ja myytävänä iso painava huonekalu, kannattaa antaa vähän pidempi varausaika, koska kuljetusfirmatkaan eivät vastaa samana päivänä, eivät myöskään tori.fi:n vuokrakuskit pakuineen. Kaupankäynnistä torissa 90% on aikataulujen sumplimista, ensin myyjän ja ostajan kesken, sitten ostajan ja tavaran noutajan kesken, sitten tavaran noutajan ja kuskin kesken. Eli tähän menee helposti ostajalta 2-3 päivää. Jos pystyt odottamaan sen ajan niin odota , ja tee ostajalle selväksi että kun antamasi aikaraja on täynnä eikä noutoajasta ole sovittu, siirryt automaattisesti eteenpäin. Jos haluat että myyntituotteet liikkuvat oikein superliukkaasti eteenpäin, voit itse tarjoutua kuljettamaan ostetun tavaran perille saakka, ennakkomaksulla tietysti ja kuljetuksesta lisämaksu.  Esim. Helsingin alueella aika harvalla on auto, tai edes tuttuja joilla olisi, joten kuljetuksen järjestämiseen kuluu aikaa, mutta jos voit järjestää kuljetuksen itse niin kauppa käy kuin siimaa :). Jos otat lyhyen matkan kuljetuksesta esim. 10e/reissu, tuleehan sitä vaivanpalkkaa siitäkin, varsinkin jos myytävää on paljon. Jos ostaja haluaa tarkastaa tuotteen ennen maksamista, ainakin tuon kuljetusmaksun hän voi sinulle maksaa ennakkoon, niin ei ole pelkoa että ajaminen menee hukkaan.

Mutta tosiaan, jos myyt tavaraa torissa, varaudu näkemään myymisen eteen jonkin verran vaivaa.  Suosi lyhyttä myyntiaikaa, ole ostajaehdokkaiden tavoitettavissa, varaudu toimittamaan lisätietoja, varaudu tinkimään hieman pyyntihinnasta, pidä huoli että myymäsi tavarat ovat kuvauksen mukaisia, tarjoudu vielä kuljettamaan (jos pystyt) ja ole ajoissa kauppapaikalla, ilmoita jos myöhästyt. Saat varmasti myytyä kaiken mitä halusitkin myydä, selkeästi ja helposti.  

Älä myy likaista/rikkinäistä tavaraa (ilman eri mainintaa ainakaan), älä valehtele ilmoituksessa, älä odotuta vastaustasi kovin pitkään, älä keuhkoa ja suutu ostajalle, ja tärkein kaikista, ÄLÄ myy seuraavalle kun kaupat ovat edellisen kanssa vielä kesken, kiinnostuneita voi olla paljon, mutta tällöin sovi lyhyt odotusaika ja sitten seuraavalle, yksi kerrallaan. 

Näin. Ostajana kommunikoi selkeästi ja nopeasti, selvitä mahdollinen itsellesi sopiva noutoaika niin nopeasti kuin pystyt, maksa jämptisti ja pidä kiinni sovitusta. 

Ei se niin kovin vaikeaa ole, loppujen lopuksi. 

Vierailija
106/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin yhtä keräilytuoteta yhteen aikaan. Olin ilmoittanut että nouto, tai postitan mutta silloin kuluissa otetaan huomioon kaikki kulut, sillä matkaa postiin on jonkin verranja työpäiväni kestävät 07 aamusta n 17.30 iltaan. Joten pitkän päivän päälle en mielelläni lähde postipaketteja lähettelemään.

Nin tulipa sitten ostos ja joka halusi ehdottomasti selvitä ilman extrakuluja postiin pakkaus- ja löhetyskuluja.

Ehdotus tulikin ”melkein nouto”-pohjalta. Ostajan serkkupoika ajaa jtn jakeluautoa, Ja onkin juuri noin klo 03 meidän kaupungin ulommaisen ohikulkutietä pitkin menossa jonnekin. Että jos lähtisin aamuyöstä seisomaan jonnekin kehätien laitamille ja sieltä sitten serkkupoika sitten pysäyttää autonsa ja minä laitan tuotteet siihen mukaan.

Juuei. Minulla on elämä, perhettä, nukun siihen aikaan, enkä asu lähelläkään ohikulkutietä, vaikka se teknisesti kulkee tosiaan kaupunkimme ohi.

Kyllästyin koko säätämiseen ja lopetin myymästä niitä. Joku voi sitten vaikka pitää huutokaupan,kun kuukahdan.

Vierailija
107/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JATKUU......Mutta toisaalta, heillä on myöskin oikeus olettaa että ostajien kanssa puhutaan yksi kerrallaan. Jos odottaminen raivostuttaa, älä sovi pitkiä varausaikoja. Myyjänä annat aikarajan, esim. saman päivän ilta tms. jonka jälkeen voit siirtyä seuraavaan. Jos on kuljetuksesta kyse ja myytävänä iso painava huonekalu, kannattaa antaa vähän pidempi varausaika, koska kuljetusfirmatkaan eivät vastaa samana päivänä, eivät myöskään tori.fi:n vuokrakuskit pakuineen. Kaupankäynnistä torissa 90% on aikataulujen sumplimista, ensin myyjän ja ostajan kesken, sitten ostajan ja tavaran noutajan kesken, sitten tavaran noutajan ja kuskin kesken. Eli tähän menee helposti ostajalta 2-3 päivää. Jos pystyt odottamaan sen ajan niin odota , ja tee ostajalle selväksi että kun antamasi aikaraja on täynnä eikä noutoajasta ole sovittu, siirryt automaattisesti eteenpäin. Jos haluat että myyntituotteet liikkuvat oikein superliukkaasti eteenpäin, voit itse tarjoutua kuljettamaan ostetun tavaran perille saakka, ennakkomaksulla tietysti ja kuljetuksesta lisämaksu.  Esim. Helsingin alueella aika harvalla on auto, tai edes tuttuja joilla olisi, joten kuljetuksen järjestämiseen kuluu aikaa, mutta jos voit järjestää kuljetuksen itse niin kauppa käy kuin siimaa :). Jos otat lyhyen matkan kuljetuksesta esim. 10e/reissu, tuleehan sitä vaivanpalkkaa siitäkin, varsinkin jos myytävää on paljon. Jos ostaja haluaa tarkastaa tuotteen ennen maksamista, ainakin tuon kuljetusmaksun hän voi sinulle maksaa ennakkoon, niin ei ole pelkoa että ajaminen menee hukkaan.

Mutta tosiaan, jos myyt tavaraa torissa, varaudu näkemään myymisen eteen jonkin verran vaivaa.  Suosi lyhyttä myyntiaikaa, ole ostajaehdokkaiden tavoitettavissa, varaudu toimittamaan lisätietoja, varaudu tinkimään hieman pyyntihinnasta, pidä huoli että myymäsi tavarat ovat kuvauksen mukaisia, tarjoudu vielä kuljettamaan (jos pystyt) ja ole ajoissa kauppapaikalla, ilmoita jos myöhästyt. Saat varmasti myytyä kaiken mitä halusitkin myydä, selkeästi ja helposti.  

Älä myy likaista/rikkinäistä tavaraa (ilman eri mainintaa ainakaan), älä valehtele ilmoituksessa, älä odotuta vastaustasi kovin pitkään, älä keuhkoa ja suutu ostajalle, ja tärkein kaikista, ÄLÄ myy seuraavalle kun kaupat ovat edellisen kanssa vielä kesken, kiinnostuneita voi olla paljon, mutta tällöin sovi lyhyt odotusaika ja sitten seuraavalle, yksi kerrallaan. 

Näin. Ostajana kommunikoi selkeästi ja nopeasti, selvitä mahdollinen itsellesi sopiva noutoaika niin nopeasti kuin pystyt, maksa jämptisti ja pidä kiinni sovitusta. 

Ei se niin kovin vaikeaa ole, loppujen lopuksi. 

Mutta kun ihmiset haluavat, että tavarasta pääsee yhtä helposti eroon kuin se on hankittukin. He eivät ymmärrä, että tavara on ongelma ja että sitä on kaikilla liikaakin. Jos ihan oikeasti haluaa päästä tavarasta eroon, siitä voi joutua jopa maksamaankin. Tässä ketjussa on jo tullut esiin, että se pienikin raha on monelle myyjälle kovin arvokas. Muutenhan ei tarvitsisi täällä valittaa, vaan voisi suosiolla antaa ilmaiseksi. Joillekin antamistakin mieluisampaa on hävittäminen, ihan vain helppouden vuoksi.

Kiitos joka tapauksessa erinomaisista viesteistäsi!

Vierailija
108/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään ihmetellyt aivan samaa. Suurin osa kyselijöistä häviää viimeistään siinä kohtaa kun annan tilinumeron ja alan odotella maksua. Olen aivan kyllästynyt ihmisten olemattomiin käytöstapoihin, mutta ei viitsisi tavaroita roskiinkaan heittää.

Tili- ja osoitetietojen kalastelua. Kohta joku tulee ja varastaa teiltä sen tavaran. Miehet harrastavat myös pokailua tuolla. Ei kannata antaa näitä tietoja heti ainakaan.

Vierailija
109/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vain huonoja myyjiä. Kauppa käy kun vastaa pian ja sovitaan asiakkaan toiveen mukainen aika. jos asiakkaasta ei kuulu tuote myydään seuraavalle. Minullakin käy näitä joista ei kuulu mutta en jää miettimään.

Vierailija
110/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette vain huonoja myyjiä. Kauppa käy kun vastaa pian ja sovitaan asiakkaan toiveen mukainen aika. jos asiakkaasta ei kuulu tuote myydään seuraavalle. Minullakin käy näitä joista ei kuulu mutta en jää miettimään.

Jos haaveilee, että kaupat ovat saman päivän iltaan mennessä ohi, niin väistämättä tulee niitä pettymyksiäkin. Ostajat kun eivät toimi aina odotusten mukaan. Mutta todellakin suurin osa ihmisistä hoitaa osuutensa asiallisesti ja ystävällisestikin ja jos vähän malttaa, ne rahansakin saa taskuunsa.

Vierailija
111/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, miten tuttua! Ja sitten näistä seuraava askel on, kun ollaan niiiin ostamassa jotain ja voitko ottaa myyynnistä pois, saan rahaa x.päivä ja tulen sitten hakemaan. Mutta voi voi, kun ei ole autoa ja pyörästä on kumit puhki ja kissa kuoli. Tässä juuri yhden kanssa väännetään parin euron rytkyistä, että onnistuuko nouto vai ei. Nyt on niin koominen ostajakandidaatti, että tämän aion kyllä katsoa loppuun. Normaalisti olisin vienyt jo konttiin tms. Mutta tämä veijari on niin mainio tarinan iskijä, että hänen höpinänsä menevät hyvästä kotona-viihteestä! :D

Vierailija
112/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä suoraan sanottuna tullut mieleenkään että jos ensimmäisen kyselyn jälkeen lakkaa kiinnostamasta tai löytää jostain muualta saman halvemmalla, pitäisi vielä palata ilmoittamaan ensimmäiselle myyjälle että en ostakaan.  En minä ole missään vaiheessa sanonut ostavani. 

Kyllä se ostaja silloin haluaa itse sopia ne kaupat ja mahdollisimman pian, jos häntä ostaminen kiinnostaa. 

Myös pelkkä katselu, pohdiskelu ja kyseleminen on sallittua, kuuluu kaupanteon luonteeseen. 

Vierailija
113/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon hyviä kauppoja, mutta omat karvat nostaa pystyyn tämä:

Minä: Moi, ostaisin nuo. Sopiiko nouto iltaisin esim. huomenna tai ylihuomenna. Käykö mp vai käteinen?

Myyjä: Voitko laittaa viestin xx numeroon kummin kissan kaimalle ja sopia asiasta, mahdollisesti nouto sopii jollekin ajankohdalle.

En voi. Jos et pystyy käymään kauppaa itse, niin älä tee ilmoitusta omilla tiedoillasi. En ala laittelemaan viestiä randomnumeroihin. Vaikka kuinka vaimo tai serkku tai kuka ikinä hoitaisi kaupat paremmin, niin en. Laita siinä tapauksessa ko. ihminen tekemään suoraan itse ilmoitus. On nipoa, mutta näillä mennään.

Minä olen tehnyt näin, koska ostaja olisi pystynyt noutamaan vain kaupungista X ja minulla ei sinne ollut asiaa, mutta veljeni asuu siellä. Kysyin sopisiko tällainen järjestely ja aina sopi. Useammat kaupat syntyivät näin, että ostaja haki tuotteen veljeni luota.

Öööö... Mitä ihmeen järkeä tässä on ja miten se tavara päätyi veljellesi??

Vierailija
114/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjät haluavat palstan, jossa ostajat eivät voi esimerkiksi katoilla, siitä joutuu todennäköisesti maksamaan. Ilmaispalstalta ei voi vaatia, että se valvoisi kaupantekoa. En usko, että moni valittaja suostuisi maksamaan. Muutenhan he myisivät kamojaan jossain Ebayssa. Sitä paitsi sielläkin tulee vastaan se, että ihmiset voivat olla epäluotettavia ja hankalia. Se ei kuitenkaan auta, että kirjoittaa tulikivenkatkuisia myynti-ilmoituksia, koska ihmiset eivät osta mielellään kitkeriltä myyjiltä, joita joutuu lepyttelemään muiden tekemien töppäysten takia.

Vierailija
115/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas XD

Vierailija
116/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on näitä, että kun ilmoituksessa lukee "vain nouto", niin kysytään, voisitko kuitenkin lähettää. En todellakaan, kun jo pelkät matkat postiin ja takaisin maksaa enemmän kuin tuotteen hinta on. Tässä kohtaa olisi tietysti voinut laskea, mitä maksaa pakkausmateriaali + postikulut + minun matkakustannukset postiin ja takaisin kotiin, mahdollisesti vielä hiukan tuntipalkkaa itselleni siitä ajasta, joka minulla olisi kulunut paketin viemiseen. Sen tiesin, että jo pelkkä postimaksu olisi ollut enemmän kuin tavarasta pyytämäni hinta.

Myin vaatekaappia 20€ hintaan. Ja ilmoituksessa luki, että vain nouto. No kuitenkin joku kysyi toimitusta noin 60 km päähän. Sanoin, että se maksaa 50€ lisää. Ei kelvannut ja oli närkästynyt tarjouksestani. 

Mihin muuten tuo 50 euron lisämaksu perustui? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

No esim. Kurikka-Lapua väliä on suurinpiirtein tuo 60 km. Ja siihen menee aikaa yhteen suuntaan lähes tunti. Eli kahden tunnin tuntipalkka + peräkärryn vuokraamisen kulut. Kyllä siinä hyvinkin tuo 50 e tulee täyteen. Ellei enemmänkin.

Vierailija
117/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vaan ostan torista. Monta kertaa käynyt niin, että tuote on varattu jo, mutta myyjä ottaakin yhteyttä, kun edellinen kadonnut.

MUTTA, aihetta sivuten. Ärsyttää, kun pari kertaa laittanut "annetaan"-osastoon tavaraa. Kauheasti tulee kyselyä tuotteesta ja noudosta ja sitten kadotaan.

Hauska tilanne kerran, kun annoin runkopatjan ja isokokoinen pariskunta tuli pakulla hakemaan sitä. Olin nostanut sen valmiiksi eteiseen. Kyselivät siitä ummet ja lammet. Milloin ja mistä ostettu mitä materiaalia?? Miksi luovut?? Molemmat kierteli ja hipelöi patjaa. Sitten ne vuorotellen lepäsi siinä silmät kiinni. Olivat noin puoli tuntia sitä performanssia siinä tekemässä ja kantoivat patjan pois.

Eikä siinä mitään, hyvähän se on tutkia tuote kunnolla, oli vaan vähän piilokamera-fiilis..

Vierailija
118/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä suoraan sanottuna tullut mieleenkään että jos ensimmäisen kyselyn jälkeen lakkaa kiinnostamasta tai löytää jostain muualta saman halvemmalla, pitäisi vielä palata ilmoittamaan ensimmäiselle myyjälle että en ostakaan.  En minä ole missään vaiheessa sanonut ostavani. 

Kyllä se ostaja silloin haluaa itse sopia ne kaupat ja mahdollisimman pian, jos häntä ostaminen kiinnostaa. 

Myös pelkkä katselu, pohdiskelu ja kyseleminen on sallittua, kuuluu kaupanteon luonteeseen. 

Samaa mieltä. Ja joskus se nyt vain on niin, että ei pysty laittamaan kaikkea tarmoaan ja aikaansa sen yhden kaupan hoitamiseen. Ihan oikeasti voin haluta ostaa sen 2 euron paidan, kympin lautasen tai satasen puhelimen, mutta vähän joudun muutakin hoitelemaan - etenkin jos en ole etukäteen varautunut siihen, että tiettynä päivänä mieleinen tuote voisi ilmaantua myyntiin ja silloin myös kaikkeni teen sen maksamiseksi ja noutamiseksi. Kun vaikka varhaisnuorille hankkii jotain, pitää ehkä kysellä vielä heidän mielipidettään jne.

Myyjä jolle tulee useampia tiedusteluja, voisi olla ennemminkin iloinen, jos kysyntää yleensä on. Kohta ei ehkä kukaan osta mitään, kun työt loppuvat.

Vierailija
119/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää nää myyjät, jotka ilmoittaa annetaan jotakin. Sitten kun luet ilmotusta tarkemmin niin halutaan kahvipaketteja tms.! antaisin mielummin rahana sen 4-5e kuin lähden kauppaan ostelee kahvipakettia. Miksi ihmisten on pakko saada edes jotain, jos laitetaan ilmoitus annetaan? ostakoon itse sen v.tun kahvipaketin niillä kolikoilla sitten

Vierailija
120/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on näitä, että kun ilmoituksessa lukee "vain nouto", niin kysytään, voisitko kuitenkin lähettää. En todellakaan, kun jo pelkät matkat postiin ja takaisin maksaa enemmän kuin tuotteen hinta on. Tässä kohtaa olisi tietysti voinut laskea, mitä maksaa pakkausmateriaali + postikulut + minun matkakustannukset postiin ja takaisin kotiin, mahdollisesti vielä hiukan tuntipalkkaa itselleni siitä ajasta, joka minulla olisi kulunut paketin viemiseen. Sen tiesin, että jo pelkkä postimaksu olisi ollut enemmän kuin tavarasta pyytämäni hinta.

Myin vaatekaappia 20€ hintaan. Ja ilmoituksessa luki, että vain nouto. No kuitenkin joku kysyi toimitusta noin 60 km päähän. Sanoin, että se maksaa 50€ lisää. Ei kelvannut ja oli närkästynyt tarjouksestani. 

Mihin muuten tuo 50 euron lisämaksu perustui? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

No esim. Kurikka-Lapua väliä on suurinpiirtein tuo 60 km. Ja siihen menee aikaa yhteen suuntaan lähes tunti. Eli kahden tunnin tuntipalkka + peräkärryn vuokraamisen kulut. Kyllä siinä hyvinkin tuo 50 e tulee täyteen. Ellei enemmänkin.

Täällä pääkaupunkiseudulla ei oikein tahdo saada kuljetusta tuohon hintaan. Siksi kiinnosti tietää. Jotkut kauppiaat varmaan laittavat hinnan sen mukaan, ettei ostaja vain suostuisi maksamaan, vaan hankkisi itse kuljetuksen. Muun muassa sunnuntaisin, kun tavaraa voisi olla tarjolla, ei ole helppoa löytää ketään. Kun joskus laitoin ilmoituksen, jossa kyselin kyytijää, tarjoukset olivat ihan poskettomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän